No to ja wtrącę Swoje 5 groszy...
Dzisiaj wymieniłem klapę od strony pasażera, bo od kierowcy jest wsio OK.
Oczywiście ciąłem obudowę nagrzewnicy nożykiem do tapet a kleiłem lutownica i klejem na gorąco.
Czas na spokojnie 2h. Średnio się to robi mając zamknięte drzwi, ale na dworze za zimno, więc farelka w aucie była.
Moja klapa była już ułamana totalnie. Oczywiście wyciąłem najpierw otwór od góry dolnej klapy bo mi się pomieszało, więc miałem troszkę więcej do klejenia.
Choć nie ustrzegłem się wpadki i kawałek obudowy nagrzewnicy wpadło do środka (na samą nagrzewnicę), bez szans na wyjęcie.
Najgorsze jest to, że był ot kawałek z otworem na ośkę klapy i bolcem od silniczka.
Na szczęście po poklejeniu pozostałych części wszystko działa OK i po założeniu silniczka dziura nie jest zbyt duża, więc ładnie dmucha nawiewem
Silniczek musiałem rozebrać i przekręcić ręcznie zębatkę napędu, bo była już przestawiona.
Żadnego silniczka nie można przekręcić ręką, przynajmniej u mnie nie da rady.
Klapy nie kleiłem, tylko wymieniłem. Kupiłem komplet ori klap. Więc jeszcze na stronę kierowcy mi została.
Uważam, że płacić 500 PLN za to, że ktoś mi tak samo zrobi to nonsens i to bez wymiany klap tylko je poskleja.
Mnie kosztowało 275PLN i mam jeszcze na jedną stronę klapę. Jakbym chciał posklejać to dobry klej pewnie ze 25PLN kosztuje, chyba, że koleś klei poxipolem...
Koleżanki i Koledzy nie bać się i samemu to zrobić.
Narzędzia jakie użyłem:
- Torx 15 do wykręcenia schowka,
- nasadka 5,5 do odkręcenia silniczka klapy
- nożyka do tapet (2x ostrza, bo często się łamał)
- lutownicy do posklejania,
- tzw. "gluciary" do zalania jeszcze klejem na gorąco tego co pokleiłem lutownicą,
- smar adhezyjny w sprayu.
Myślę, że drugi raz zrobiłbym to w 1h-1,15h. Wiem gdzie ciąć i mniej więcej jaką techniką, aby szybko szło i bez częstego łamania ostrza.
P.S. Jeszcze czekają mnie dwie poważne naprawy:
- łożyska wahaczy tylnych, ale to na gwarancji, bo pół roku temu były wymieniane i się posypały teraz z dwóch stron (tył mocno puka i czuć tańczenie na drodze)
- tylne hamulce (zaciski się przekrzywiły, tarcze i klocki)