Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza  (Przeczytany 113449 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kardasz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII 2007 2.0 16V LPG BRC
  • Miejscowość: Śrem
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 13, 2013, 08:29:38 »
Jestem po wymianie klap z obu stron została mi dobra prawa. W razie zainteresowania proszę o info na priv.

Pozdr.
Kiedyś: ZX 1.4i '95, Xsara break 1.4i '99, Xsara break 1,6 i '02 Renault Grand Scenic 2.0 16V '04




Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 13, 2013, 21:02:36 »
i jak robiłeś? Deska w górę???
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Dariusz Kardasz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII 2007 2.0 16V LPG BRC
  • Miejscowość: Śrem
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 14, 2013, 10:37:40 »
Sam tego nie robiłem, robił mechanior ( raczej ściągał dechę ), na koszt komisu w którym kupiłem auto.  Sam tylko kupiłem nowe klapki poniewaz facet z komisu nie mógł lub niechciał tego załatwić a auto stało rozgrzebane u mechanika.
Kiedyś: ZX 1.4i '95, Xsara break 1.4i '99, Xsara break 1,6 i '02 Renault Grand Scenic 2.0 16V '04




Offline Tomasz Ścibor

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 15, 2013, 11:39:19 »
Witam Panów,

mam ten sam problem w mojej Cpiątce.
Czy jest ktoś z warszawy lub okolic, kto mógłby mi pomóc przy wymianie tych nieszczęsnych klap mieszalnika?
Jestem w stanie zapłacić rozsądną cenę.

info proszę na piv [email protected]

pozdrawiam

Offline Marcin Wójcik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Dębica
  • Posiadany samochód: citroen C5
  • Miejscowość: Dębica
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 28, 2013, 22:06:22 »
Witam wszystkich,
Ja mam problem z motoreduktorem klapy od ustawiania temperatury po stronie kierowcy, a dokładnie "mechanik" mi go wyją, bo stwierdził, że zepsuty, jak mu kazałem założyć ponownie powiedział, że już tego nie robi, i zostałem z wielkim problemem. Jeśli miał by ktoś jakieś schematy, jak to założyć bez demontażu połowy auta, to będę wdzięczny.

  • Gość
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 30, 2013, 12:27:37 »
Witam,
Jestem właścicielem C5'tki 1,6 Hdi MKII

Przeczytałem cały temat, zarówno ten jak i kilka pokrewnych i proszę o wyjaśnienie (zebranie do "kupy"):
1. Jeśli po wyjęciu motoreduktora da się obrócić klapką to znaczy że motoreduktor padł? szansa na zdarzenie 0,0001%....
2. Jeśli poszła klapka po stronie kierowcy, to wg jednej z możliwości można ciąć obudowę nagrzewnicy od strony kierowcy? czy wycięciem od strony schowka też da się dojść do lewej klapki? (chyba niemożliwe)
3. po wyciągnięciu klapki w ten sposób mamy dwie możliwości: klejenie/wzmocnienie lub wymiana na nową wzmocnioną? a co z gniazdem? jak klapkę wzmocnie to ono może się obrobić, a nowa ma już wzmocnione również gniazdo?
4. ostatnie pytanie laika kompletnego, zahaczające już o ignorancję ale: jeśli nie zalepię dziury to z nagrzewnicy ciepło/zimno będzie uciekać właśnie tą dziurą?

p.s. czy osoby które w ten sposób naprawiały klapki mogą zrobić bądź już mają zdjęcia tych dziur i dojścia do samych klapek?
Dziękuję i pozdrawiam.

Offline Piotr Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4P 1.6HDi '10/ C5 II 1.6HDi '05
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 30, 2013, 18:57:59 »
Cytuj

Michał Suchecki napisał:

Tomasz, ja mogę ale dopiero po świętach niestety...



Czy już po?
bo jeżeli nie to mam taką małą sugestię.
Czy nie można by od zewnątrz, w okolicach tych silniczków co kręcą patkami, wywiercić otwór na wciskanie/dozowanie tej wazeliny czy innego samaru? Po zdjęciach wygląda że jest na tyle miejsca że spokojnie.
Otwór można by zaślepić czymkolwiek.
W ten sposób można by z łatwością je co jakiś czas przesmarować.
sprawe smarowania w środku też można by w ten sposób załatwić, czyli trochę wyżej drugi większy otwór i spray ze smarem psik psik....

Powiedz czy głupi pomysł? bo mi się wydaje jak najbardziej realny do wykonania.
tak tak tak to właśnie ja

Offline Piotr Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4P 1.6HDi '10/ C5 II 1.6HDi '05
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 30, 2013, 19:09:39 »
Cytuj

Marcin Rydwan napisał:

Lutownicą :)..


Bardzo mnie się to podoba takie rozwiązanie. Prosze o naniesieni szkicu cięcia .. albo foto blizny lewej i prawej po robocie najlepiej

z góry dziękuję
 P.S.
a jak się boisz linczu publicznego że jak to tak że o co i w ogóle to może być na prv :)
tak tak tak to właśnie ja

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 04, 2013, 23:24:06 »
Wycięcie lutownicą otworów??
Ktoś tak wymieniał ośki?? CAŁE??
Z całym szacunkiem, ale nie wróżę dobrze.
4 razy wybebeszałem już deskę, 3x kleiłem a za czwartym wymieniłem na nówki wzmocnione.
Jak już ktos wywali deskę to na prawdę NIE POLECAM KLEIĆ. 250 zeta za wzmocnione klapy mieszalnika to nie jest wiele, a nerwów   - uwierzcie mi - o wiele mniej, niż później przeklinanie, że znów pękło.
Cięcie czegokolwiek bez wybebeszania deski to można po najmnieszej lini oporu zrobić, jak ktos chyba na szybko musi "sprawne" auto sprzedać :)

PS. Jak ktoś z okolic Sosnowca potrzebowałby pomocy w wybebeszaniu deski to służę pomocą. :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #134 dnia: Maj 05, 2013, 12:55:21 »
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo bym się skusił a samemu jakoś nie chce mi się za to wziąć :)  Ja już rok jeżdżę z wyjętym motoreduktorem bo rozpadło mi się gniazdo klapy. W tej chwili od strony kierowcy mam klimę manualną bo wkleiłem sobie w gniazdo 30 cm elastyczny pręt i w zależności od potrzeb kręcę albo w prawo albo lewo i jest albo ciepło albo zimno...ze 100% pewnością czyli lepiej niż w oryginale :)
To co mnie trochę zniechęca do rozpinania wszystkiego to ciągle dobrze działająca klima :) W zeszłym roku trochę żal mi było spuszczać czynnik chłodzący z układu i myślałem, że na wiosnę klima będzie do nabicia a tu dalej jak na złość działa bez problemów a dobijałem ze 4 lata temu. Niemniej jednak chyba w tym roku się za to wezmę tylko na razie jakoś nie mam bodźca...Może gdybym nie zrobił sobie od razu tego manualnego sterowania to byłbym bardziej zdecydowany :)
Zastanawiam się czy w MKII dostęp do nagrzewnicy jest inaczej rozwiązany bo u siebie nie wyobrażam sobie wycinania dziury w nagrzewnicy bez wyjęcia a przynajmniej odsunięcia deski. Normalnie palce jest ciężko tam włożyć a co dopiero lutownicę... Z tego co widziałem to klapa w MKI jest dużo mniejsza (węższa) niż w MKII i tam klapy nigdy się nie łamią natomiast słabym punktem jest gniazdo w które wchodzi motoreduktor.

Offline Mariusz Maciejowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Brzesko
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI VTX
  • Miejscowość: Brzesko
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #135 dnia: Maj 20, 2013, 12:37:26 »
Cytuj

Piotr Nowicki napisał:
Cytuj

Marcin Rydwan napisał:

Lutownicą :)..


Bardzo mnie się to podoba takie rozwiązanie. Prosze o naniesieni szkicu cięcia .. albo foto blizny lewej i prawej po robocie najlepiej

z góry dziękuję
 P.S.
a jak się boisz linczu publicznego że jak to tak że o co i w ogóle to może być na prv :)
Ja też poproszę. Nie wiem czy kolega nie ma dostępu obecnie do forum czy to tylko pm'ki nie działają, ale też jestem zainteresowany wszelkimi pomocnymi informacjami. Mój mechanik się tego podejmie ale chciałby właśnie wcześniej to zobaczyć. Pozdrawiam

Edit: A jeszcze taka sprawa, problem u mnie zaczął się już pod koniec lata ubiegłego roku, od strony kierowcy tylko ciepłe powietrze, bez możliwości sterowania, po stronie pasażera ok. W ziemie odwrotnie, nawiew tylko zimnego powietrza, brak ciepła po stronie kierowcy... i teraz znów lato, 4 lato od ostatniego dopełniania instalacji (czyli 3 lata przejeździł ok) i już zauważalny spadek skuteczności chłodzenia po stronie pasażera, jeszcze coś chłodzi ale nie jakoś rewelacyjnie :/ po stronie kierowcy o dziwo to samo, jest lekkie chłodzenie jak ustawie LO i jest normalne grzanie jak podnoszę temp, więc w jakimś stopniu reaguje klapka. niestety siła tego nawiewu nieważne jak ustawiona jest o jakieś połowę mniejsza jak po stronie pasażera. Zgłupiałem już szczerze mówiąc. Jakieś pomysły?

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #136 dnia: Maj 20, 2013, 15:42:04 »
Cytuj

niestety siła tego nawiewu nieważne jak ustawiona jest o jakieś połowę mniejsza jak po stronie pasażera. Zgłupiałem już szczerze mówiąc. Jakieś pomysły?


Hej!

Może tak się dziać, ponieważ klapa od regulacji temperatury połączona jest klapką od nawiewu na nogi pasażerów i jeśli nie zamyka ona tunelu, bo ośka jest połamana, to po jednej stronie może dmuchać przez przednie nawiewy i na nogi pasażerów z tyłu, co może być odczuwalne jako spadek siły nawiewu.

Pozdrawki
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Mariusz Maciejowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Brzesko
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI VTX
  • Miejscowość: Brzesko
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #137 dnia: Maj 21, 2013, 10:06:16 »
Cytuj
Hej!

Może tak się dziać, ponieważ klapa od regulacji temperatury połączona jest klapką od nawiewu na nogi pasażerów i jeśli nie zamyka ona tunelu, bo ośka jest połamana, to po jednej stronie może dmuchać przez przednie nawiewy i na nogi pasażerów z tyłu, co może być odczuwalne jako spadek siły nawiewu.

Pozdrawki
BHole


Sprawa się wyjaśniła. Filtr kabinowy niewymieniany od 3 lat (kajam się) był tak zapchany że powietrza ledwo ciągło.
Po wyjęciu go od razu nawiew taki jak powinien być i tu zagrycha, drąży spec dalej, bo był sceptyczny do mojego pomysłu połamanych klapek, bardziej obstawiał sterowanie albo motoreduktor. Ale do rzeczy, motoreduktor ok, sterowanie ok, po demontażu motoreduktora brak końcówki klapki w otworze obudowy nagrzewnicy, diagnoza oczywista, jednak złamanie klapki. Na chwile obecną klapka ustawiona w pozycji "średniej".
jak od strony pasażera przy ustawieniu LO wieje 2st. celcjusza, to od kierowcy ustawione 11-12, nie wykluczone iż to się samoczynnie będzie zmieniać na nierównościach lub pod wpływem siły nawiewu, ale wiem już jak to regulować, przynajmniej przez lato, potem pomyślę (chyba że ktoś w końcu umieści info o przebiegu wykroju obudowy nagrzewnicy.)
Diagnoza speca: przez zapchany filtr wewnątrz wytwarzało się podciśnienie, tak jak w odkurzaczu z pełnym workiem (zaraz za silnikiem a przed workiem) przez co wszystko działało na wysokich obrotach i klapki nie były w stanie się przeciwstawić sile nawiewu i pękły. Ciekawe że od pasażera nie :P pozatym co ma nawiew co zasysania.

ps. wychył do przodu czy do tył klapki mieszalnika daje zimne powietrze?

Offline Krzysztof Sarapak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (mkII) 2.0HDi
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #138 dnia: Maj 21, 2013, 23:13:21 »
Witajcie

W moim C5 MKII 2.0hdi mam następujący problem. Klima jest dwustrefowa i strona kierowcy działa bez zarzutu, a prawa nie chłodzi (albo daje powietrze z zewnątrz albo grzeje). Wniosek po przekopaniu całego forum nasuwa się jeden - klapy do naprawy/wymiany. Dla pewności sprawdziłem motoreduktor i działa a tryby na nim oraz gniazdo, do którego wchodzi wyglądają jak nowe. Chociaż dziwi mnie jakość gniazd. Chciałem sprawdzić czy klapa się obraca i w gniazdo włożyłem śrubokręt żeby trochę przekręcić klapę i okazało się, że to gniazdo jest z bardzo miękkiego plastiku. Właściwie przekręcając je śrubokrętem już je lekko zniszczyłem, ale nie na tyle żeby to był problem. Chociaż czytając różne posty myślałem, że gniazdo i tryb motoreduktora były wadliwe tylko w MKI, a mi się wydaje, że i w MKII to gniazdo może się łatwo zużyć. W związku z tym mam pytanie:

1. Czy gniazdo, w które wchodzi motoreduktor jest integralną częścią klapy? Jeśli tak to czy kupując wzmocnione klapy (czy są do nabycia w ASO?) wytrzymalsze jest również to gniazdo? A może nie muszę się nim martwić, skoro bez zarzutu wytrzymało na razie 6,5 roku od nowości i 137 000 km przebiegu? W końcu nie zamierzam więcej w nim grzebać ostrymi narzędziami


Jako że sam się nie podejmę rozbierania dechy, gdzie jeszcze w grę wchodzi opróżnianie klimy i układu chłodzenia, to przed tym zapewne kosztownym zabiegiem, chciałbym mieć pewność co do skuteczności naprawy. A martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Przy zmianie ustawienia kierunku nawiewu na dowolny (bez znaczenia czy góra środek czy dół) słychać charakterystyczne chrobotanie/terkotanie/klekotanie. Mimo tego dźwięku, kierunek nawiewu zmienia się bez problemu. Myślałem że ten typ tak może ma, ale zacząłem się zastanawiać, czy nie nie jest to właśnie problem wyrobionych gniazd motoreduktora/ów sterujących kierunkiem nawiewu. Więc mam kolejne pytanie:

2.Czy to możliwe że ten dźwięk pochodzi ze zużytych trybów i/lub gniazd? W sumie o awaryjności tych elementów w MKII nikt nie wspomina, więc sam nie wiem co o tym myśleć. Od strony pasażera mogę spróbować się dobrać do prawego motoreduktora, ale pytanie czy jest sens, czy to może być coś całkiem innego.

I ostatnie pytanie:

3. Przy włączonej klimie słychać syczenie, które czasami ustępuje. Ktoś ma pomysł co to może być? Znalazłem na forum informację, że to może być brak czynnika w układzie, ale klimę nabijałem 3 tygodnie temu i dobrze chłodzi, więc chyba potrzebna inna diagnoza

Offline Grzegorz Musik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Lublin/Naleczów
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDI liftb. SX '06 C4 VTS Coupe 1.6 HDI '06 C5 Tourer 3.0 HDI '10
  • Miejscowość: Lublin/Naleczów
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #139 dnia: Maj 22, 2013, 13:46:30 »
Syczenie z klimy, to oznaka małej ilości czynnika, chłodzenie nie traci na skuteczności w takim przypadku.

Offline Krzysztof Sarapak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (mkII) 2.0HDi
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 22, 2013, 15:06:48 »
Dzięki za info. W takim razie będzie trzeba szukać nieszczelności układu. Szkoda, że "fachowcy" na tych swoich maszynach tego mi nie byli w stanie wykryć.

A jakby ktoś mógł mi jeszcze rozwiać wątpliwości z poprzedniego posta (pytania 1 i 2) będę megazobowiązany. Wyciągania deski sam się nie podejmę, więc przed zleceniem tego chciałbym mieć pewność że zrobione będę miał wszystko kompleksowo i nie będzie trzeba znowu wszystkiego rozbierać.

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #141 dnia: Maj 23, 2013, 08:56:10 »
Cytuj

Mariusz Maciejowski napisał:

ps. wychył do przodu czy do tył klapki mieszalnika daje zimne powietrze?


Klapka do tyłu (w stronę kabiny) da chłodne powietrze.

Pozdrawki
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #142 dnia: Maj 23, 2013, 09:06:38 »
Cytuj

Krzysztof Sarapak napisał:

1. Czy gniazdo, w które wchodzi motoreduktor jest integralną częścią klapy?


Tak, i raczej nie uszkodzi w nowej klapie, w Mk2 pękają ośki :)
U mnie przy 200kkm gniazda były jak nowe.

Cytuj

2.Czy to możliwe że ten dźwięk pochodzi ze zużytych trybów i/lub gniazd?


Na moje dźwięk pochodzi z trybów motoreduktorów, u mnie też to słychać, ale puki działa nie ruszam nic, motoreduktory można wymienić bez wypruwania deski.

Pozdrawki
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Krzysztof Sarapak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (mkII) 2.0HDi
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #143 dnia: Maj 23, 2013, 14:24:52 »
Cytuj

2.Czy to możliwe że ten dźwięk pochodzi ze zużytych trybów i/lub gniazd?


Na moje dźwięk pochodzi z trybów motoreduktorów, u mnie też to słychać, ale puki działa nie ruszam nic, motoreduktory można wymienić bez wypruwania deski.

Pozdrawki
BHole[/quote]

Dzięki za info. Chyba dzisiaj albo jutro zajrzę tam i sprawdzę czy to dźwięk z motoreduktorów.

Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 02, 2013, 17:42:53 »
Witajcie.

Jeden z moich przedmówców pisał, że klejenie klapek to kiepski pomysł. Przyznaje u 100% rację :P Moje klejonki wytrzymały 3 miesiace. Więc zakupiłem w serwisie za 311 zł kpl klapek, ponownie rozciąłem "blizny" na obudowie i teraz jest %$#&@ rewelacja!! Działa jak w nówce.

Kilka osób się tu pytalo o pomoc. Ponieważ ostatnio mam mało czasu na neta, dzwońce proszę do mnie 516-175-192. Jak będę umiał to pomogę. :D
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Mariusz Maciejowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Brzesko
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI VTX
  • Miejscowość: Brzesko
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 07, 2013, 09:30:13 »
Tak się zastanawiam, czy spawanie tego tworzywa coś by dało?
myślałem np nad przewierceniem wzdłuż osi klapki na długości do drugiej łopatki, wstawienie tam mocnego pręcika i potem całość zespawać, tak jak to się robi w przypadku zderzaków.
Co wy na to?

Nasunęła mi się taka myśl po tym jak zespawałem tak kierownicę do samochodziku mojego syna, gdzie on jeżdżąc tak ciągnął ją ku sobie że nie wytrzymała i w konsekwencji ją urwał, mocowanie wytrzymało i zostało na "kolumnie" kierownicy, a koło w rękach, poxipol wytrzymał tydzień (taki specjalny do tworzyw), Spawanie wytrzymuje już miesiąc.

edit: czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie tej klapki nowej z serwisu, chciałbym zobaczyć jak wyglądają wzmocnienia, bo ponoć ośka jest grubsza więc można by nadłożyć materiału, pytanie do którego momentu żeby nadal weszła w gniazdo.

edit 2: a jakby sie wymontowało ta klapkę na stałe to będzie zinme czy gorace powietrze? czy mieszanina?

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwiec 07, 2013, 20:50:56 »
Witam,

Nie wiem czy podpinam się pod dobry wątek, ale dzisiaj zauważyłem w swoim c5 niepokojący objaw. Otóż zrobiło się ciepło, na dworze było 28 stopni, więc włączyłem klimatyzację. Słabo sobie radziła z chłodzeniem powietrza więc pojechałem na napełnienie układu klimatyzacji.
Co się okazuje... w układzie była połowa czynnika, więc skuteczność nie powinna tak radykalnie zmaleć, ale mniejsza z tym.

Ustawiłem klimatyzację na 19.0 stopni zarówno po stronie pasażera, jak i po stronie kierowcy. Po stronie pasażera leciało powietrze zimne (tak jak być powinno), natomiast po stronie kierowcy tylko chłodne - odczuwalnie cieplejsze niż po stronie pasażera.
Postanowiłem zrobić mały test. Ustawiłem obydwie strefy na MIN i ustawiłem siłę nawiewu na połowę. Do nawiewu po stronie pasażera i kierowcy przystawiłem termometr.
Okazało się, że strona pasażera chłodzi bardzo dobrze, gdyż temperatura przy wylocie ok.2 stopni, natomiast po stronie kierowcy termometr zatrzymał się na 11 kresce.

Zwracam się do Was drodzy forumowicze o pomoc w tej kwestii. Czy też może być to wina klapy mieszalnika powietrza?
Z góry dziękuję za wszystkie porady.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #147 dnia: Czerwiec 10, 2013, 14:58:48 »
Cytuj

Paweł Kempiński napisał:
Witam,

Nie wiem czy podpinam się pod dobry wątek, ale dzisiaj zauważyłem w swoim c5 niepokojący objaw. Otóż zrobiło się ciepło, na dworze było 28 stopni, więc włączyłem klimatyzację. Słabo sobie radziła z chłodzeniem powietrza więc pojechałem na napełnienie układu klimatyzacji.
Co się okazuje... w układzie była połowa czynnika, więc skuteczność nie powinna tak radykalnie zmaleć, ale mniejsza z tym.

Ustawiłem klimatyzację na 19.0 stopni zarówno po stronie pasażera, jak i po stronie kierowcy. Po stronie pasażera leciało powietrze zimne (tak jak być powinno), natomiast po stronie kierowcy tylko chłodne - odczuwalnie cieplejsze niż po stronie pasażera.
Postanowiłem zrobić mały test. Ustawiłem obydwie strefy na MIN i ustawiłem siłę nawiewu na połowę. Do nawiewu po stronie pasażera i kierowcy przystawiłem termometr.
Okazało się, że strona pasażera chłodzi bardzo dobrze, gdyż temperatura przy wylocie ok.2 stopni, natomiast po stronie kierowcy termometr zatrzymał się na 11 kresce.

Zwracam się do Was drodzy forumowicze o pomoc w tej kwestii. Czy też może być to wina klapy mieszalnika powietrza?
Z góry dziękuję za wszystkie porady.



Nie mierz termometrem tylko ustaw raz na MIN i potem na MAX.
Jeśli nie będziesz miał zmiany temperatury nawiewu, to na 99% klapy albo motoreduktor.
Przy uszkodzonych powyższych elementach, możesz sobie sterować temperaturą, a i tak się nie zmienia.

Jeśli masz minimalną zmianę, to najprawdopodobniej właśnie któreś z powyższych pada.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #148 dnia: Czerwiec 12, 2013, 23:35:51 »
Witam Koleżeństwo,
 mam pytanie odnośnie motoreduktorków i klap nawiewu.
Czy może ktoś wie w jakiej pozycji powinny być ustawione klapy sprzężone z motoreduktorem?
1. Czy powinny być maksymalnie do przodu czy maksymalnie do tyłu?
2. Czy też te silniczki wykonują tzw referencję i same ustawiają się w określonym kierunku i po osiągnięciu "oporu" przyjmują tą pozycję za "pozycję zerową" i od tego miejsca zaczynają pracę, czyli przyjmują tą pozycję za zamkniętą lub otwartą ?
Jestem po wymianie klap i przyznam się szczerze, że coś spartoliłem i klima nie działa tak jak powinna pomimo właściwego ciśnienia w układie (sprawdzone). Zastanawiam się tyko czy nie podpiąłem cięgien tylnych klapek pod górne klapkikierunkowe, czy też jeden reduktor nie pasował mi w nową dolną klapkę i ustawiłem go tak, aby tylko pasował (bez ustawiania klapki w skrajne położenie). Drugiego też nie sprawdzałem.
Klapki działają bo na maxa bardzo grzeje, a na min słabo chłodzi. w sobotę chcę wywalać dechę i chciałbym być bardziej przygotowany.
Pozdrawiam Krzychu

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #149 dnia: Czerwiec 19, 2013, 17:45:34 »
Cytuj

Marcin Rydwan napisał:
Witajcie.

Jeden z moich przedmówców pisał, że klejenie klapek to kiepski pomysł. Przyznaje u 100% rację :P Moje klejonki wytrzymały 3 miesiace. Więc zakupiłem w serwisie za 311 zł kpl klapek, ponownie rozciąłem "blizny" na obudowie i teraz jest %$#&@ rewelacja!! Działa jak w nówce.

Kilka osób się tu pytalo o pomoc. Ponieważ ostatnio mam mało czasu na neta, dzwońce proszę do mnie 516-175-192. Jak będę umiał to pomogę. :D

Kolego, masz może gdzieś foto wycinki, którą robiłeś? Mam zamiar kupić nowe klapki, ale wybebeszanie deski nie za bardzo mi się widzi, będę wdzięczny za pomoc.