Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza  (Przeczytany 113482 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #150 dnia: Czerwiec 20, 2013, 20:23:57 »
W zeszłym tygodniu wymieniłem u siebie te nieszczęsne klapki. Wymieniłem metodą opisaną przez kolegów z Czech tyle że zakupiłem nowe klapki w ASO.
Spędziłem nad tematem 2,5 dnia (średnio 10h/dziennie) - pewnie dałoby się szybciej ale po pierwsze, nie chciałem pourywać zaczepów z demontowanego osprzętu, nie do końca wiedziałem co jak się odczepia no i...podczas wkładania klapki po stronie pasażera pękła mi w rękach i musiałem ją kleić tak jak to zrobili Czesi, co zjadło mi pół dnia.
Finalnie wszystko działa i oby jak najdłużej.

Odpowiadając koledze Krzysztofowi:
Cytuj

2. Czy też te silniczki wykonują tzw referencję i same ustawiają się w określonym kierunku i po osiągnięciu "oporu" przyjmują tą pozycję za "pozycję zerową" i od tego miejsca zaczynają pracę, czyli przyjmują tą pozycję za zamkniętą lub otwartą ?

Z tego co zaobserwowałem to jest tak jak napisałeś, po ustawieniu min/max na klimie motoreduktor dojeżdża do momentu aż poczuje opór i to stosuje jako referencję.

Cytuj

Klapki działają bo na maxa bardzo grzeje, a na min słabo chłodzi. w sobotę chcę wywalać dechę i chciałbym być bardziej przygotowany.

A może masz mało czynnika chłodniczego lub Ci ucieka. Warto byłoby sprawdzić nim ponownie ściągniesz deche.

Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwiec 24, 2013, 23:06:06 »
Cytuj

Parys Alexiou napisał:

Kolego, masz może gdzieś foto wycinki, którą robiłeś? Mam zamiar kupić nowe klapki, ale wybebeszanie deski nie za bardzo mi się widzi, będę wdzięczny za pomoc.


Maciej był u mnie i napstrykał chyba ze 30 zdjęć :)

napisz do niego, zapewne ma na aparacie, to Ci podeśle.
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwiec 25, 2013, 00:35:42 »
Cytuj
Odpowiadając koledze Krzysztofowi:

Dzięki kolego jestem już po zabiegu,
Niestety było trzecie wywalanie deski, poprostu źle założyłem klapy. Ale teraz wszystko OK. Wymiana bez spuszczania klimy.
Teraz pobiłem rekord - 6h na wymianę. Panowie nie bójcie się wyjmować deski, tam nie ma co zepsuć. Dla początkującego wystarczy 2 dni. Cięta "cytryna" to profanacja i nekrofilia.
Dla odważnych służę radą.
Pozdrawiam Krzychu

Offline Marcin Rydwan

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Bochnia / Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 2,0 HDI Break
  • Miejscowość: Bochnia / Wrocław
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #153 dnia: Czerwiec 25, 2013, 13:09:38 »
Cytuj

Krzysztof Kuźniak napisał:
Cięta "cytryna" to profanacja i nekrofilia.


Hmm, jeżeli chodzi tutaj o nawiązanie do sposobu wymiany proponowanego przeze mnie, to pozwolę sobie nie zgodzic się z tym. Reasumując bilans zysków i strat obu sposobów nie trzeba być Einsteinem aby wskazać mniej inwazyjny, mniej czasochłonny i powodujący potencjalnie mniej szkód.

PS.

Proponuję lekturę opisu znaczenia słowa "nekrofilia"....
Pozdrawiam wszystkich.

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwiec 25, 2013, 15:04:00 »
Cytuj

Marcin Rydwan napisał:
Maciej był u mnie i napstrykał chyba ze 30 zdjęć :)
napisz do niego, zapewne ma na aparacie, to Ci podeśle.

Dzięki kolego, zdecydowałem się jednak na demontaż deski, gdyż udało mi się znaleźć taniego fachowca. Jak cytryna będzie po zabiegu i przeżyje go to dam namiary na chłopaka.

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #155 dnia: Czerwiec 26, 2013, 19:58:26 »
Cytuj
Proponuję lekturę opisu znaczenia słowa "nekrofilia"....

Wiem co to znaczy....
i dalej zdania nie zmieniam.
Pozdrawiam Krzychu

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #156 dnia: Czerwiec 27, 2013, 15:32:32 »
Jestem już po wymianie klapek, ale mam problem z prawym motoreduktorem. Co prawda dzięki poradom kolegi Marcina udało mi się ustawić go tak, że się wpasował w klapkę, ale widzę, że zakres jego obrotu jest większy niż zakres obrotu klapki. Nie montowałem go na stałe bo boję się, że ją ukręci. Czy motoreduktor zatrzyma się sam jak poczuje opór? Próbowałem zatrzymać go ręką, ale się nie poddał...

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #157 dnia: Czerwiec 28, 2013, 07:42:30 »
Ponawiam powyższe pytanie: czy to normalne, że zakres pracy motoreduktora jest większy niż zakres obrotu klapki? Czy mogę go montować, czy ukręci mi klapkę? Odpowiedzcie mi proszę, bo 4-ty dzień schodzi z tymi klapkami, a auto jeszcze nie gotowe...

Offline Jarosław Kot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: C5 III 1.6 HDI 2008
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #158 dnia: Czerwiec 28, 2013, 11:28:35 »
witam

Cytuj

Parys Alexiou napisał:
Ponawiam powyższe pytanie: czy to normalne, że zakres pracy motoreduktora jest większy niż zakres obrotu klapki? Czy mogę go montować, czy ukręci mi klapkę? Odpowiedzcie mi proszę, bo 4-ty dzień schodzi z tymi klapkami, a auto jeszcze nie gotowe...


mój motoreduktor gdy go odłączyłem od klapy i włączyłem zapłon celem sprawdzenia czy działa przekręcił się o 180 stopni,
później musiałem go rozkładać żeby przestawić go na zębatkach,
zobacz w jakim zakresie chodzi klapa a później dopasuj do tego położenia zębatki motoreduktora i powinno być ok.

jak sprawdzałem podczas regulacji temp. klapa odcinała już całkowicie ciepłe powietrze już przy 19 stopniach i dalsza regulacja temp. nic nie dawała, czyli tak jak piszesz motoreduktor ma większy zakres obrotu

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #159 dnia: Czerwiec 28, 2013, 12:28:38 »
Dziękuję kolego za zainteresowanie.
Motoreduktor dopasowałem do klapy w położeniu skrajnym (ciepłym). Da się go zamontować, ale jak dam skrajne zimne to skończy mi się zakres obrotu klapy, a motoreduktor chce dalej kręcić no i boję się, czy mi tej klapy nie przekręci.
Na wszelki wypadek dopasowałem też motoreduktor do drugiego skrajnego położenia (zimnego), ale w tą stronę również zakres jego pracy był większy niż zakres pracy klapy.

Zaczynam się zastanawiać, czy klapy pękały bo były słabe, czy może po prostu motoreduktory je przekręcały. To by znaczyło, że motoreduktory są źle dobrane do klap.

ps.:
Cytuj

jak sprawdzałem podczas regulacji temp. klapa odcinała już całkowicie ciepłe powietrze już przy 19 stopniach i dalsza regulacja temp. nic nie dawała, czyli tak jak piszesz motoreduktor ma większy zakres obrotu

Z regulacją jest inny myk (tak mi się wydaje). Po zmianie żądanej temperatury motoreduktor całkowicie zamyka /otwiera klapę, żeby jak najszybciej zmniejszyć/zwiększyć temperaturę. Jak czujniki wykryją, że temperatura się zmienia to motoreduktor zaczyna sterować klapkami precyzyjnie, krótkimi ruchami.

Offline Jarosław Kot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: C5 III 1.6 HDI 2008
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #160 dnia: Czerwiec 28, 2013, 14:26:24 »
Cytuj

Parys Alexiou napisał:
Dziękuję kolego za zainteresowanie.
Motoreduktor dopasowałem do klapy w położeniu skrajnym (ciepłym). Da się go zamontować, ale jak dam skrajne zimne to skończy mi się zakres obrotu klapy, a motoreduktor chce dalej kręcić no i boję się, czy mi tej klapy nie przekręci.
 
Z regulacją jest inny myk (tak mi się wydaje). Po zmianie żądanej temperatury motoreduktor całkowicie zamyka /otwiera klapę, żeby jak najszybciej zmniejszyć/zwiększyć temperaturę. Jak czujniki wykryją, że temperatura się zmienia to motoreduktor zaczyna sterować klapkami precyzyjnie, krótkimi ruchami.


u mnie jest tak samo, w nowych samochodach elektronika odcina napięcie jeśli wykryje zwiększony prąd w nobwodzie więc chyba te typy tak mają,

co do myku regulacji powietrza to może tak być co nie zmienia faktu że motoreduktor kręci więcej niż powinien,
a winą niestety są te nieszczęsne kalpy a właściwie materiał i samo wykonanie,
jak jak ją wziąłem do ręki to doznałem szoku, jak było coś takiego wymyśleć na tak cieniutkiej osi

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #161 dnia: Czerwiec 28, 2013, 14:36:20 »
Cytuj

Jarosław Grzesik napisał:
u mnie jest tak samo, w nowych samochodach elektronika odcina napięcie jeśli wykryje zwiększony prąd w nobwodzie więc chyba te typy tak mają,

co do myku regulacji powietrza to może tak być co nie zmienia faktu że motoreduktor kręci więcej niż powinien

Rozumiem, że to, że kręci więcej niż powinien jest normalne i nie ma sensu go rozbierać, wystarczy tylko dopasować położenie zębatki do gniazda klapy?

Offline Jarosław Kot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: C5 III 1.6 HDI 2008
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #162 dnia: Czerwiec 28, 2013, 14:44:35 »
Cytuj

Parys Alexiou napisał:

Rozumiem, że to, że kręci więcej niż powinien jest normalne i nie ma sensu go rozbierać, wystarczy tylko dopasować położenie zębatki do gniazda klapy?


tak, wystarczy tylko dopasować położenie zębatki do gniazda klapy ale żeby to zrobić trzeba go rozebrać

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwiec 28, 2013, 14:52:58 »
ale mi się udało bez rozbierania :) Dzięki informacjom wyciągniętym od Marcina, żonglując temperaturami i podłączając motoreduktor w odpowiednim momencie udało ustawić się go w pozycji wyjściowej.
W każdym razie dziękuję Ci za podpowiedzi, idę zaraz do auta podłączyć motoreduktor. Jak zadziała to zaraz dam znać, jak nie dam znać to znaczy, że ukręcił klapę i poszedłem się targnąć ;)

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #164 dnia: Czerwiec 28, 2013, 16:42:03 »
Klapka żyje, wszystko działa, dziękuję bardzo za porady Marcinowi i Jarkowi, bez tego byłoby ciężko. :)

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwiec 28, 2013, 16:44:09 »
Witam Kolegów
Klapki posiadają ograniczniki na grubszej części ośki, tej  gdzie wchodzi tryb motoreduktora, i z moich doświadczeń wynika że nie ma możliwości ukręcenia przy normalnej pracy motoreduktora(przynajmniej tak jest przy nowym typie klapek tzw. wzmocnionych). Motoreduktor działa tak jak podnośnik szyb w drzwiach tzn. jak poczuje opór to się wyłącza. Ja ustawiałem to ustrojstwo aby tylko tryb motoreduktora pasował w gniazdo ośki, bez rozbierania reduktora wykonując ruch lekko w tył a potem mocno do przodu palcami udawało mi się go ustawić aby pasował w gniazdo. Zauważona przez kolegę Parysa możliwość pracy dalszej niż wydawało by się potrzebna na osiągnięcie zamknięcia czy otwarcia, wydaje mi się że jest związana z koniecznością pełnego zamknięcia kanału ciepłego lub zimnego (dociśnięcia gumowych uszczelek).Pamiętaj kolego o  wspomnianych wcześniej blokadach na wewntrznej części grubszej części ośki z gniazdem.
Mój problem polegał na tym, że zamontowałem klapkę lewą w miejsce prawej (tylko nie mówcie że się nie da bo Polak potrafi, zmylily mnie kolory miałem obie niebieskie, a w nowym komplecie prawa jest szara) i skutkowało to tym, że klapka nie zamykała całkowicie kanału ciepłego i nie chłodziło należycie bo nie mogło osiągnąć zderzaka a już zapierała się żebrami o konstrukcję. Ja robiłem to tak Ustawiałem klapki w pozycji środkowej ani min ani max i do tego dopasowywałem  reduktory i powiem że nie ma żadnych problemów z nawiewem
Pozdrawiam Krzychu

Offline Jarosław Kot

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: C5 III 1.6 HDI 2008
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #166 dnia: Czerwiec 28, 2013, 17:09:58 »
Cytuj

Parys Alexiou napisał:
Klapka żyje, wszystko działa, dziękuję bardzo za porady Marcinowi i Jarkowi, bez tego byłoby ciężko. :)


dobrze że wszystko działa bo by było jednego forumowicza mniej :-)  :-)  :-)

pozdrawiam

Offline Krzysztof Kuźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0HDI 2006r, C3 1.1 2004, byla xsara 1.6 16v
  • Zainteresowania: ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #167 dnia: Lipiec 02, 2013, 02:09:35 »
Podaje dla kol aristo i innych taką małą instrukcję, co prawda bez ilustracji, ale myślę że to zawsze jakaś pomoc
Pozdrawiam Krzychu

Offline Paweł Dorąg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI '06
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #168 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:12:19 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

PS: przypatrując sie zdjęciom Z naprawy klap przyszedł mi jeszcze jeden pomysł na dmuchanie zimnym powietrzem - klapka poboru powietrza (obieg powietrza) może być winna: nie zamyka sie w skrajnych położeniach i stąd przedmuchy zimnym powietrzem.


Udało się komuś rozwiązać problem zimnego powietrza przy dużych prędkościach idąc tym tropem?
Wydaje mi się to najbardziej logiczne tylko jest ciężki dostęp. Sama klapa ma z obu stron gumę. Dziś sprawdzałem na sucho czy działa i domyka. Wstępnie niby wszystko ok ale niestety nie mam nikogo kto by to podczas jazdy mógł sprawdzić.
Jutro przetestuje czy jest jakaś różnica podczas ustawień na wymuszonym obiegu wewnętrznym i zewnętrznym.

dzanus

  • Gość
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #169 dnia: Sierpień 08, 2014, 22:39:08 »
Dzisiaj walczyłem z klapami. Udało się założyć nowe bez wyciągania całego modułu dzięki instrukcji kolegi Krzysztofa. Generalnie niezła masakra. Gdyby nie pomoc drugiej osoby chyba bym założył dechę z powrotem i pojechał na opróżnienie klimy. Zrobiło się ciemno i nie zdążyłem dechy założyć. Jutro kończę. Udało się popstrykać trochę zdjęć, więc może później wrzucę. Można uzupełnić instrukcję o trochę fotek dla potomności.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 10, 2015, 07:59:42 »
Ktoś z Warszawy i okolic przerabiał temat wymiany klap? Instrukcję mam, ale ktoś ogarnięty, kto już ma to za sobą mile widziany :)

Offline Piotr Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 II 1,8; 2008
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 04, 2016, 18:23:41 »
Witam
Szlak trafił trzecią raz ( w ciągu trzech lat) klapę od strony kierowcy.
Oprócz wyłamanej klapy wyłamane jest gniazdo od wewnętrznej strony obudowy. Na zdjęciu.
Macie jakiś pomysł jak to naprawić. Mechanik twierdzi że jak założy klapę tak jak jest silniczek ją przekręci bo nie ma ogranicznika.
Szukałem obudowy nagrzewnicy ale ciężko dostać. Mechanik kazał szukać obudowy 2004-2008. Znalazłem jedna z 11.2004 niestety była od MKII ale miała inne klapy.
Czas mnie goni bo auto rozgrzebane na warsztacie

Offline Jakub Molczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Posiadany samochód: C5 1,8 125km 2007
Odp: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 04, 2016, 19:15:02 »
Ja mam rebus z klapami od początku zimy, mam dwie opcje
- jechać do Piotrkowa (120km w jedną stronę) i za 500 kleić i wzmacniać obie strony - cięcie nagrzewnicy
- robić u siebie u zaprzyjaźnionego mechanika z ASO za około 600-800 (wywalenie deski i opróżnienie/nabicie klimy i nowe klapy)

Offline Jakub Molczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Posiadany samochód: C5 1,8 125km 2007
Odp: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 04, 2016, 19:16:38 »
Witam
Szlak trafił trzecią raz ( w ciągu trzech lat) klapę od strony kierowcy.

Kolego Piotrze zakładałeś nowe klapy czy kleiłeś stare?

Offline Piotr Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 II 1,8; 2008
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 04, 2016, 20:37:54 »
Za każdym razem były nowe wzmocnione