Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tuning mechaniczny.  (Przeczytany 2849 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

  • Gość
Tuning mechaniczny.
« dnia: Luty 02, 2011, 12:50:13 »
Witam !

Mam xsare 2.0 hdi (90KM) z 2002roku.Chce nia troszke jezdze pojezdzic ale te 90 kucykow to dla mnie troszeczke za malo.Zastanawiam sie nad wlozeniem troszeczke pieniazkow w auto,zeby podniesc jego osiagi.Znalazlem duzo ofert firm tuningowych oferujacych oprogramowanie dla sterownika silnika podnoszace moment obrotowy max o 65 nm i moc silnika o 31KM.Sa rozne opinie na temat chip-tuningu.Tak sie zastanawiam, czy wybor 'najmocniejszej opcji' nie bedzie wiazal sie ze zmiana sprzegla,modyfikacja ukladu hamulcowego i czestszymi wymianami paska rozrzadu.Nie mam zadnego doswiadczenia w tym temacie,wiec nie chce popelnic zadnych bledu.Niestety moj model nie ma ic.Czy oprocz wgrywania nowego oprogramowania sa jakies inne sposoby na podniesienie momentu obrotowego ? Jeszcze jedno pytanie .Jaka jest maksymalna srednica felgi, ktora nie zmienie wlasciwosci jezdnych auta na gorsze.Z gory dziekuje za odpowiedz..

Offline Przemek Kamiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 531
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Break, C4 1.2 130 KM, ZX 2.0 16V
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Tuning mechaniczny.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2011, 17:37:38 »
Wiadomo, że niektóre części szybciej będą się zużywały, bo będą narażone na większe obciążenia, ale nie powinna to być jakaś drastyczna zmiana trwałości. Tymbardziej, że silnik 90-konny chyba nie różni się od tego 110-konnego poza IC.

Więcej niż 110 KM ciężko będzie z tego silnika wyciągnąć ze względu na brak IC, dużo zależy też od konkretnego egzemplarza. Może warto wstawić IC a dopiero pozniej chipowac.

Bez problemu mieści się felga 17-calowa z oponą 205/40.
Citroën C5 3.0 V6 Break manual
Citroën ZX 2.0 16V Fotki
Citroën C4 1.2 130 KM
Citroën Xsara 1.6 Prestige 599294 km i... odeszła :(
Peugeot 307 SW 1.6

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Tuning mechaniczny.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2011, 20:53:50 »
Nie wiem skąd jesteś, ale ja kiedyś też się nad tym zastanawiałem, i wstępnie wybrałem Godula Motor Sport w Krakowie. Przystępnie na swej stronie internetowej przedstawiają zyski z tuningu i różne jego opcje.
Ja ze względu na skrzynię automatyczną (AL4) i ograniczenia w momencie obrotowym jaki może ona przenieść (ok. 280Nm) musiałem ostatecznie zrezygnować.
Moje zdanie jest takie, iż przyrosty maksymalne mocy i momentu występują tylko przy zakresie obrotów mocy i momentu maksymalnego, a w takim zakresie, zwłaszcza mocy, jeździ się nadzwyczaj rzadko.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

  • Gość
Re: Tuning mechaniczny.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2011, 10:12:28 »
Witam ..

Kiedys znalazlem watek na internecie ,w ktorym ktos pisal na temat wlozenia IC w silnik 2.0hdi(90KM).Sprawa okazala sie nie taka prosta.Generalnie 90 i 110-konna wersja xsary ma na 100% taka sama turbine Garretta.Na temat innych  czesci takich jak np. sprzeglo nie mam pojecia.W internecie sprzeglo do xsary 90-konnej oznaczone jest tylko dla tego modelu a nie dla mocniejszej wersji ,co chyba oznacza ,ze tam montowane byly mocniejsze sprzegla.Generalnie,mysle,ze kupie modul z Niemiec i sam go podlacze.Jezeli beda jakies problemy ze sprzeglem a moje i tak sie konczy,to zobacze ,czy mozna zamontowac te ,ktore bylo w wersjii 110-konnej.Moj mechanik ma ostatnio nawal pracy i nie mialem okazji z nim porozmawiac na ten temat.Jak bede mial okazje ,to wybiore sie tez na hamownie aby sprawdzic ,czy zainstalowanie modulu dalo jakis efekt.

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Tuning mechaniczny.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 04, 2011, 11:48:45 »
Chodzi ci o moduł BSI? Bo jeśli tak to chyba kiedyś ktoś pisał na forum, że sama zmiana BSI nic nie da.
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Sebastian Maciejewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 2.0 HDI
Re: Tuning mechaniczny.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 13, 2011, 23:54:04 »
Przyłączam się do tematu.
Koledze chyba chodzi o taki moduł

http://moto.allegro.pl/maxchip-regulowany-chip-box-do-citroen-diesel-i1524535094.html

Ja też się zastanawiam nad jego zamontowaniem