Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: silnik 1360 ccm 75KM ECO Drive  (Przeczytany 792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
silnik 1360 ccm 75KM ECO Drive
« dnia: Luty 06, 2011, 22:42:44 »
Wyczytałem że jest to silnik z serii TU3 (między innymi KDX). Według tego co znalazłem osiąga 111 Nm przy 3400 obrotach na minutę i moc 75 KM przy 5500 obrotach na minutę. Czy to prawda, że ekonomiczna i najbardziej efektywna jazda tym silnikiem zawiera się między momentem i mocą maksymalną czyli pomiędzy 3400 a 5000 obrotów (plus minus 200 obrotów)?

Czy silnikiem z mono wtryskiem do skrzyżowania najlepiej dojechać na biegu z redukcjami tzw hamowanie silnikiem (podobno na biegu jest odcięcie zasilania benzyną - dopiero poniżej 1000 obrotów wtryskiwana jest dawka by silnik nie zgasł) i później hamulec czy na luzie i hamulec. Co według was jest prawdą?

Offline Krzysztof Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Bobrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Zainteresowania: Rajdy Samochodowe
  • Miejscowość: Bobrów
Re: silnik 1360 ccm 75KM
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2011, 10:04:19 »
Najważniejszym parametrem silnika jest moment obrotowy. Moc to tylko parametr obrazujący wydajność silnika. Moment obrotowy to faktyczny obraz tego jakie możliwości ma nasze autko. Im większy moment tym jazda jest dla nas bardziej przyjemna ponieważ mamy zapas "mocy" i jesteśmy w stanie przyspieszać szybciej. Z własnego doświadczenia wiem że najbardziej efektywną jazdę zxem 1.4 osiągamy w zakresie obrotów 2700-4500. Nie ma to nic wspólnego z ekonomiczną jazdą ale jeżeli chodzi o efektywnosć to tak jest najlepiej  :evil:

Offline Krzysztof Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Bobrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i
  • Zainteresowania: Rajdy Samochodowe
  • Miejscowość: Bobrów
Re: silnik 1360 ccm 75KM
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2011, 11:00:09 »
Co do hamowania jest jedna zasada o której nie wszyscy wiedzą. NIGDY nie powinno się hamować na luzie bądź z wciśniętym sprzęgłem. Najlepiej jest rozpocząć hamowanie a następnie po kolei redukować biegi. Podczas tzw hamowania silnikiem nie spalamy mieszanki paliwowo powietrznej ponieważ silnik jest napędzany przez koła a nie na odwrót :] Nie powinniśmy hamować na luzie ponieważ są różne sytuacje na drodze i może się zdażyć że nagle będziemy musieli dodać gazu co w przypadku biegu jałowego będzie miało tylko jeden efekt :D Pomijam już wcześniej opisany aspekt oszczędności paliwa.