Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS  (Przeczytany 3807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Rzemieniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 251
  • Skąd: Krzeszyce
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Kombi
  • Miejscowość: Krzeszyce
modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« dnia: Luty 15, 2011, 08:53:41 »
Witam! Wstawiał może ktoś turbo inne niż oryginalnie jest w 1.9 XUD TD? Chodzi mi raczej o czas "0-100" nią prędkość max. Wiem że przy pompie Lukasa nie poszaleje z dawką ale może mniejsze turbo pomoże autu szybciej wkręcać się na obroty. Z tego co się orientuje 1.9 TD ma Garreta k14. Czy wymiana na np mniejszego kkk coś zmieni?

Offline Miłosz Ura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Skąd: Gorzów Wlkp./Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap 140ps
  • Zainteresowania: Citroen :D
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp./Wrocław
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2011, 19:47:35 »
To zmieni że Ci korba wyjdzie bokiem :D Zwiększ ciśnienie tej i ustaw dawkę, a auto będzie nie do poznania
Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap stege 1 140ps 320NM :D:D

Offline robert dyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: xsara 1 1.9td, xsara picasso 1.6 hdi
  • Zainteresowania: sport no i cytrynka a no i vale 46
  • Miejscowość: bytom
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2011, 10:15:03 »
witam Miłosz a jakie koszta są takiej modyfikacji i czy to bezpieczne dla silnika ?

Offline Miłosz Ura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Skąd: Gorzów Wlkp./Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap 140ps
  • Zainteresowania: Citroen :D
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp./Wrocław
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2011, 21:40:24 »
bezpieczne nie są ale do końca życia jeździć nie będziesz tym samochodem, ten silnik nie zabije ani ciśnienie ani wysoka prędkość obrotowa silnika tylko temperatura spalin która bierze się z komory wstępnej spalania. Tak więc bezpieczne to 1.4bar maxx a nawet 1.2 dla nie panujących nad pedałem gazu. Zrób test 3 bieg stoper w rękę i sprawdź czas z 60-100km/h na godzinę podaj wynik to Ci powiem co da się zrobić
Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap stege 1 140ps 320NM :D:D

Offline robert dyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: xsara 1 1.9td, xsara picasso 1.6 hdi
  • Zainteresowania: sport no i cytrynka a no i vale 46
  • Miejscowość: bytom
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 01, 2011, 21:23:31 »
witam dziś zrobiłem test 3 bieg 60-100 wyszło 19 sekund na początku wkręcał się dobrze na obroty ale już przed 4000 obr. jakby coś wolno się wkręcał

Offline Miłosz Ura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Skąd: Gorzów Wlkp./Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap 140ps
  • Zainteresowania: Citroen :D
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp./Wrocław
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2011, 20:08:53 »
coś masz nie tak a kopcił Ci wtedy? takiego czasu to nawet wolnossący nie ma. Seryjny 1.9td robi to w 7-8s tak więc coś jest nie tak.
Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap stege 1 140ps 320NM :D:D

Offline robert dyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: xsara 1 1.9td, xsara picasso 1.6 hdi
  • Zainteresowania: sport no i cytrynka a no i vale 46
  • Miejscowość: bytom
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2011, 08:07:24 »
witam jechałem z rodziną w 3 osoby no i liczyłem w pamięci ale na pewno nie było to 7-8 sekund coś kopciła ale głowy nie dam , czy to coś z turbiną ? jeszcze raz sprawdzę ten czas na 3 biegu od60 do 100, no i pytanie jakie są obroty na 3 biegu przy prędkości 100?

Offline robert dyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: xsara 1 1.9td, xsara picasso 1.6 hdi
  • Zainteresowania: sport no i cytrynka a no i vale 46
  • Miejscowość: bytom
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 04, 2011, 13:35:16 »
witam zrobiłem dziś jeszcze raz test i wyszło 14-15 sekund auto nie kopci początek zbiera się dobrze a potem jakaś dziura nie ciągnie już tak dobrze przy prędkości 100 mam obroty 4500 pozdrawiam

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2011, 13:45:05 »
Czy i czym jeśli tak różni się głowica w 1.9d i 1.9TD
(Chodzi mi o XUD9 i XUD9T)?
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 09, 2011, 16:18:56 »
Po angielsku,
jest też specjalny akapit dla pompy lukasa.

http://www.club-306.com/forum/page/articles/_/peugeot-306-guides/306-tuning
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 31, 2011, 22:06:52 »
jutro sam w aucie zmierze sobie czas i podam a na jo tub jest instrukcja jak tjunup zrobic z pompa luka i zwiekszyc doładowanie.
Trzeba bedzie sie za to zabrac- tak jak pisał Miłosz do końca zycia jezdzic nim nie bede
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2011, 09:54:40 »
Tak wiec moj na 3 biegu do 100km nie dociagnie. Wyje jak zarzynany prosiak i przy 90 licznik staje...
Czy musze sprawdzic turbine czy tez moze doładowanie jest zmniejszone. Dodam ze przy pedale w podłodze kopci ale nie mocno
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2011, 21:14:11 »
zakupiłem wskaźnik doładowania- zamontuje w weekend i sprawdze ile turbina zapodaje
p.s
ile powinna dmuchac seryjnie>??
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 04, 2011, 14:09:50 »
okolice 0,8-1,0 bara.
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 12, 2011, 19:57:24 »
czy mozna ustawic moment w którym turbina zaczyna pompowac. Dziś zamontowałem manometr i z tego co widze dmucha słabo ok 0.5b a silnik ma juz wysokie obroty (słuch bo obrotek nie działa) przy max obciążeniu 120km na 4 biegu dmucha 0.9bar
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 13, 2011, 09:58:07 »
gdzie dokładnie podpiac mbc bo dmucha mi srednio 0.5b przy deptaniu
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 16, 2011, 08:00:30 »
podkreciłem turbine bez ruszania dawki paliwa teraz srednia to 0.6b w sumie nie wiem co dalej robic bo wg chodzi lekko, oleju nie widac z turbiny... moze juz łopatki zmeczone, ale tego nie zobacze bez wyjecia muszli. Wiec poki co pass.
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Miłosz Ura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Skąd: Gorzów Wlkp./Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap 140ps
  • Zainteresowania: Citroen :D
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp./Wrocław
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 17, 2011, 21:49:43 »
Po pierwsze w pugu masz inna skrzynie niż w xanti czy xsarze tak wiec nie dojdzie do 100. Nie wiem jakie masz przełożenie i jaką masz skrzynie dla tego przyjmij sobie mierzenie czasu od 50-90 na 3 biegu. Druga sprawa, sprawne xud9t ciśnienie seryjne to 0,9bar. Dawka może być mniejsza, a turbo może się rozpędzić do 1,5bar. Trzecia sprawa sprawdź jakie masz turbo KKK czy Garetta. Bo tu i tu inaczej się reguluje ciśnienie. Zwiększasz ciśnienie regulujesz do tego pompę i mierzysz czas. Mój rekord wykonany za pomocą Krzyśka Palki Xantia 1.9TD break 3 bieg 60-100km/h 5s przy 1.5bar :D Z ciekawości pasat 1.9 TDI 120 290nm po chipie mojego szwagra nie ma szans
Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap stege 1 140ps 320NM :D:D

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 18, 2011, 16:08:55 »
ja mam xsare 1.9 td
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 26, 2011, 09:50:29 »
dzis wycieto kata był zatkany - auto odrzyło i dmucha o.9bar
teraz zabieram sie za podniesienie do 1.1-1.4
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Miłosz Ura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Skąd: Gorzów Wlkp./Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap 140ps
  • Zainteresowania: Citroen :D
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp./Wrocław
Re: modyfikacja silnika TD z pompą LUKAS
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 26, 2011, 19:47:43 »
Przy takim ciśnieniu trzeba panować nad wciskaniem bez sensu gazu i zwracaj na temperaturę wody
Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap stege 1 140ps 320NM :D:D