Proszę pomóżcie, jeśli wiecie jak działa ECU w Xsara II:
Czy zdjęcie klemy akumulatora wystarczy do zresetowania mapy wtrysków benzyny? Jak skasować mapę wtrysków benzyny?
Problem zaczął się od LPG, ale teraz dotyczy sondy lambda i ECU. Podejrzewam, że mam przesuniętą mapę wtrysku beznyny względem oryginalnej... Po 70 tys. na LPG pojawiło się szarpanie przy przyspieszaniu, falowanie obrotów. Gazownik zregenerował mi wtryski gazu (już 70 tys. km na LPG) i problemy ustąpiły. W tym momencie miałem CHECK ENGINE i duże korekty ECU (fast fuel trim +25%) - to normalne, bo wcześniejsze niepoprawne działanie wtrysków zmuszało ECU do kompensowania tego.
Niestety gazownik nie mógł skończyć regulacji. Przy regulacji instalacji LPG okazało się, że po mocniejszym rozgrzaniu silnika komputer diagnostyczny podpięty do ECU pokazuje, że sonda lambda przestaje pracować. UWAGA - po rozgrzaniu komputer diagnostyczny podpięty do ECU pokazuje, że sonda stoi na 0,0V, podczas gdy napięcie mierzone bezpośrednio na kablu sondy miernikiem pokazuje, że sonda PRACUJE POPRAWNIE. Niestety wymiana sondy (dwie kolejne) nie przynosiła zmiany.
Czy w takim razie mam niesprawną sondę, czy też jest możliwe jest ECU Xsary przy większych odchyleniach ignoruje pracę sondy (wyświetla 0,0V, mimo, że sonda jest sprawna) i rezygnuje z korekt map benzyny?
Jeśli tak by było, "ręczne" zresetowanie map benzyny pomogłoby mi. Jak to zrobić? Gazownik się poddaje i twierdzi, że powinienem udać się do elektronika naprawić lambdę, ale trochę nie wierzę, żeby 2 kolejne sondy, które montowaliśmy były walnięte...