Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: filtr EGR w silniku benzynowym 1.4i - proszę o opinię - dosyć pilne  (Przeczytany 1133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Filtr ponownego częściowego wykorzystania spalin w silniku , w dieslu to jest EGR jak to się zowie w benzynie do końca nie wiem. Konkretnie chodzi mi o okrągłą wydłużoną puszkę schowaną w lewym nadkolu. Jedna z końcówek odpadła, kiedyś już to było klejone (ogólnie mam na nim oznaczenia VW /Audi). I wg rysunku podłączyłem to na krótko - jakie jest wasze zdanie. Jaki wpływ na silnik będzie miała ta zmiana. Ogólnie czytałem, że ludzie czasem sami odłączają ten filtr i wtyczkę z elektrozaworu - ma to niby zmniejszyć spalanie i poprawić dynamikę silnika kosztem tlenku azotu i jego wpływu na biedronki.

  • Gość
Re: filtr EGR w silniku benzynowym 1.4i - proszę o opinię - dosyć pilne
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2011, 22:46:43 »
To jest pochłaniacz oparów.
Też miałem połamane króćce i śmierdziało mi w środku benzyną.
Radziłbym Ci to naprawić

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: filtr EGR w silniku benzynowym 1.4i - proszę o opinię - dosyć pilne
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2011, 23:17:26 »
Kiedyś ktoś stwierdził, że wyrównywanie ciśnienia w zbiornika paliwa stanowi źródło zanieczyszczeń powietrza. Ten filtr -absorber -ma to na celu wyrównanie ciśnienia w zbiorniku paliwa i jednocześnie zapobiec emisji węglowodorów do atmosfery - co po takim okresie użytkowania tego absorbera jest pobożnym życzeniem.  Możesz połączyć przewód odpowietrzający bak z przewodem połączonym z kolektorem dolotowym za pomocą trójnika przy czym jeden króciec będzie "wolny" do atmosfery. Jeżeli diagnosta na rejestracji nie będzie nadgorliwy to nikt nic Ci nic nie powie na takie rozwiązanie. możesz również przewód od baku pozostawić wolny i zapachy benzyny w upalne dni  lekceważyć
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

  • Gość
Re: filtr EGR w silniku benzynowym 1.4i - proszę o opinię - dosyć pilne
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2011, 05:46:23 »
A ten trzeci sposób tak jak ja to zrobiłem czyli pominięcie filtra oparów i spięcie tego na krótko - i żaden króciec nie jest wtedy "wolny"?

Dziękuje za pomoc.
Pojemnik tego filtra jest wykonany z czarnego termoplastycznego tworzywa, pięknie się klei podgrzane opalarką. Da się to naprawić bez wymiany.

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: filtr EGR w silniku benzynowym 1.4i - proszę o opinię - dosyć pilne
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2011, 14:06:15 »
tak tylko w takiej konfiguracji, po dłużej pracy silnika wygenerujesz podciśnienie w baku, spadnie ciśnienie paliwa na wtrysku i silnik zacznie nierówno pracować, pojawienie się błędu o złym składzie paliwa itd. Zauważ, że  pierwotne działanie tego układu polega na cyklicznej pracy tz bak wyrównuje ciśnienie poprzez złoże węgla w adsorberze po czym elektrozawór otwiera układ łączący adsorbera z kolektorem dolotowym, wtedy świeże powietrze przepływając  przez złoże powoduje desorpcje  paliwa, regeneracje złoża - za każdym razem coraz mniejsze - i spalenie tych oparów w silniku, przy czym bak nadal jest "otwarty" do atmosfery. Nie pamiętam już czasu trwania cykli ale jest to na tyle częste, że nawet w pełnym zbiorniku paliwa nie ma prawa zrobić się głębokie podciśnienie. W Twoim rozwiązaniu jest takie ryzyko.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

  • Gość
Re: filtr EGR w silniku benzynowym 1.4i - proszę o opinię - dosyć pilne
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2011, 22:08:50 »
Dzięki za pełną i wyczerpującą odpowiedź.