Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.  (Przeczytany 1904 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
[MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« dnia: Kwiecień 05, 2011, 10:09:23 »
witam.
od ostatniego miesiąca coś mi lekko wyło z tył. myslałem że to zimowe opony. ale podniosłem auto na i okazało się że jednak to nie opona ale wygląda to na łożysko.
pojawił się też minimalny luz osiowy podczas zmiany kręcenia kołem.
domyslam się że dobrze nie jest z tym łożyskiem.
ale do sedna , widzę na alledrogo łozysko z piastą za no nie powiem dosyć dużą kwotę bo około 350zł
są też same łożyska i nie wiem czy da się prasą wycisnąć z piasty stare łożysko i wstawić nowe?

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2011, 10:55:53 »
Michał daj link do samych łożysk, bo ja  znalazłem tylko z piastą, a też mnie czeka wymiana jednej strony.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:13:42 »
pomyłka w opisie , napisane w tytule na tył a było na przód
w takim razie wiadomo że na tył tylko z piastą.
ma ktoś jakiś manual do wymiany tej piasty z łozyskiem ?

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:33:40 »
Jeżeli w mk2 jest tak samo, jak w mk1 (a pewnie tak, bo u mnie też była wymiana z piastą) to dasz radę bez żadnego manuala. Ja najwięcej problemu miałem z wykręceniem śruby mocującej zacisk hamulcowy, szła wyjątkowo opornie. Trzeba tylko pamiętać, ze ten tylny zacisk się rozpoławia. Więc żeby nie zapowietrzyć układu, zdejmować ostrożnie i na czas wymiany piasty czymś go scisnąć. Potem zwalasz tarczę i sciagasz piastę. U mnie została tylna bieżnia łożyska, której za [color=ff0000]piii[/color]e nie dało się złapac sciagaczem. Musiałem więc odkręcić jeszcze blachę (tą okragłą) osłaniającą tarczę. Po zdjęciu młotek i przecinak i bieżnia zeszła. Składasz w odwrotnej kolejności. Przyda się jakiś spory sciagacz, żebyś mógł nim wcisnąć nową piastę z łożyskiem bez nawalania młotem. To chyba tyle tak na szybko.

Aha, nie zapomnij nałożyć smaru do nowego łożyska, bo fabrycznie to tam go prawie nie ma. Przynajmniej tak było w moim, które kupiłem.
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2011, 14:22:39 »
Michał właśnie jestem po wymianie łożysk tylnych koszt wymiany na jedną stronę wyniósł u mnie 310PLN łożysko (SNR takie też było fabryczne) i 40 PLN robocizna. Największy problem był (tak jak pisał Jerzy) z odkręcenie i ponownym przykręceniem zacisku).
Po obejrzeniu łożysk stwierdziliśmy, że przyczyną szumów był stwardniały smar i kulki biegały na sucho po bieżni łożyska.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2011, 14:34:28 »
ehhhh co za kumulacja
do wymiany sprszęgło i dwumasa teraz to łozysko :P
jeszcze lekko ponad roczne tarcze Valeo się zwichrowały trza by je przetoczyć.
no nic trza zrobić w pierwszej kolejności to łożysko

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2011, 12:43:34 »
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
ehhhh co za kumulacja
do wymiany sprszęgło i dwumasa teraz to łozysko :P
jeszcze lekko ponad roczne tarcze Valeo się zwichrowały trza by je przetoczyć.
no nic trza zrobić w pierwszej kolejności to łożysko

Kumulację to ja wolałbym mieć w totolotku, a nie w samochodzie. A tak na poważnie to ja już dwumasę robiłem jakieś 35 kkm temu. koszt bagatela prawie 3 tys.(2 lata temu) Kolega robił trochę później, ale na regenerowana. Przebieg na regenerowanej ma w tej chwili około 40 kkm i nic się nie dzieje. Różnica w kosztach znaczna on zapłacił za regenerowaną dwumasę nowe sprzęgło i nowy docisk z wymiana 1100 (stara dwumasa została w warsztacie).

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKII 2.0 HDi 2005] Łożysko koła tył.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 13, 2011, 12:29:40 »
Norbert ile jeździłes z tym wyjącym łożyskiem ?

zmieniałem wczoraj opony i sprawdzałem tylne tarcze i przy jednym chyba tłoczki sa przypieczone albo brudne bo nie odbijaja do końca i trzymają tarczę a w drugim kole minimalnie bije tarcza , musze to wyczyścić i rozglądnąć się za tym nowym łożyskiem

[color=FF0000]/posty edytujemy a nie piszemy jeden za drugim.
Marcin[/color]