Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo  (Przeczytany 5023 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jaroslaw Lisiecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen xantia 1.8i 8v, 2.0 16v sxi Citroen C5 2.0 Hdi 138 KM Exclusive,Citroen C2 1.6 16V VTR
  • Miejscowość: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
[mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:13:38 »
na wysokich obrotach jest niemily dla ucha gwizd jaby zacieralo sie lozysko na walku. chalas z okolic turbo,

przejechane 177tys k ma prawo walnac turbo przy takim przebiegu~? mial ktos z Was taka przypadlosc ?

czy ciezko jest to naprawic w warunkach garazowych?
mama jezdzi Xantia,siostra jezdzi C3,ja jezdze C5 a moj 7 letni syn jezdzi szmatka po modelach Xantii i Xary WRC.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:16:39 »
Znajomemu turbina padła po 20tys. km. Zależy jak eksploatujesz samochód. Nie ma reguły ile powinna chodzić turbina.

Offline Jaroslaw Lisiecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen xantia 1.8i 8v, 2.0 16v sxi Citroen C5 2.0 Hdi 138 KM Exclusive,Citroen C2 1.6 16V VTR
  • Miejscowość: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
Re: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:23:30 »
bez szalenstw generalnie. problemem byly skoki obrotow srednio co 800km i tak tez bylo dzisiaj ,szarpal,skakal az wkoncu stracil moc i grechocze i glosno gwizdze na wyzszych obrotach. moze olej juz zbyt stary,a mialem zmieniac za tysiac km. a niech to..

177tys km to niezly przebieg wydaje mi sie jezeli chodzi o turbo i jego zywotnosc.

co teraz mam robic jak sie do tego zabrac w garazu !?

POMOCCCY
mama jezdzi Xantia,siostra jezdzi C3,ja jezdze C5 a moj 7 letni syn jezdzi szmatka po modelach Xantii i Xary WRC.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:35:16 »
W garażu raczej sobie nie poradzisz bo turbina jest umiejscowiona za silnikiem. Po za tym najlepiej powierzyć to komuś kto ma w tym doświadczenie.

Offline Jaroslaw Lisiecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen xantia 1.8i 8v, 2.0 16v sxi Citroen C5 2.0 Hdi 138 KM Exclusive,Citroen C2 1.6 16V VTR
  • Miejscowość: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
Re: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:47:53 »
nic innego mi nie pozostalo jak dobrze zaplacic za ta przyjemnosc...

nic to zycie toczy sie dalej,jakos musze to dzwignac na bary.

dzieki Brachu
mama jezdzi Xantia,siostra jezdzi C3,ja jezdze C5 a moj 7 letni syn jezdzi szmatka po modelach Xantii i Xary WRC.

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2011, 08:23:19 »
Przecztaj i obejrzyj filmiki z MOJEGO wątku

Turbo padło przy okolo 40.tyś. W moim przypadku auto było jeszcze na gwarancji. Praktycznie (tydzien) później wymieniono mi rozrząd. Co ciekawe faktura za turbo była w wysokości ponad 8tyś zł:D

Przy okazji odwiedziłem speca od turbo w Warszawie i stwiedził, że przy takich odgłosach warto regenerować. Koszt około 600-800zł + dodatkowe koszty za nowe filtry i olej.

Od tamtej pory zdecydowałem się na wymiane oleju co 15tyś km. (nie jak w książce ser. co 20) i przy każdej wymianie oleju - czyszczenie sitka przy turbo.

Mozesz także poczytać o problemie TUTAJ
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Jaroslaw Lisiecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen xantia 1.8i 8v, 2.0 16v sxi Citroen C5 2.0 Hdi 138 KM Exclusive,Citroen C2 1.6 16V VTR
  • Miejscowość: bath uk, szczecinek zachodniopomorskie
Re: [mkII] 2.0hdi glosny gwizd turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2011, 23:59:15 »
wszystko sie zgadza Jacku. w twoim modelu 1.6 jest o tyle pieknie i przemyslanie,ze turbo jest zaraz pod maska,u mnie natomiast jest w fatalnym miejscu,zupelnie jak dla mnie nieprzemyslanym bo za silnikiem,po srodku,ze ani ja od gory ani od dolu...

rozwiazanie zagadki,jak wyszarpac turbo!!

roboty na pol dnia w warunkach garazowych,ale postanowilem to zrobic sam!
zeby zdobyc przestrzen na tyle,zeby w miare swobodnie wykrecic turbo nalezy wykrecic belke przedniego zawieszenia,poduszke dolna silnika oraz wiele innych rzeczy.
Mam tylko nadzieje ze auto nie powali sie na mnie i nie zrobi mi z ryja tarczy chamulcowej. hehe.
stoi stabilnie ale roznie to bywa...

uuppss hamulcowej napisalem przez ch.. hehe



[color=FF0000]/posty edytujemy. Nie piszemy jeden za drugim
Marcin[/color]
mama jezdzi Xantia,siostra jezdzi C3,ja jezdze C5 a moj 7 letni syn jezdzi szmatka po modelach Xantii i Xary WRC.