Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] błędy obd i kopci zimny  (Przeczytany 2783 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
[Mk2] błędy obd i kopci zimny
« dnia: Kwiecień 14, 2011, 09:19:35 »
Witam od kilku dni jestem posiadaczem C5 2.2 hdi z 2005 roku , mam problem rano samochód nierówno chodzi i kopci na niebiesko (przez ten czas co ja go mam oleju ani wody nie ubywa). Dzisiaj sprawdziłem błedy i pokazały się takie
P1352 - nieznany ( w internecie wyczytałem że to coś z świecami żarowymi?)
P2408 - obwód czujnika wlewu paliwa -
P0487 -0 układ sterownika przesłoną mieszającą w układzie recyrkulacji spalin

powiem jeszcze że nie mogłem wykasowac tych błędów dopóki nie poruszałem tym pierścieniem co jest pod korkim wlewu paliwa ( czy on powinien być lużny tzn tylko tak sobie leżeć czy u mnie coś [color=ff0000]piii[/color]?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2011, 10:14:43 »
Kolego podjedź gdzieś na diagnostyke sprzetem typu [color=ff0000]piii[/color]/proxia/ planet  i sprawdź sobie błędy - będziesz miał lepszy opis i diagnosta powinien wiedzieć cos więcej. Błąd przekaźnika świec żarowych często jest błędem który często o niczym nie świadczy tak jak błąd anteny radio - po prostu za każdym razem się pojawia, ale nic nie jest uszkodzone. Jeśli masz uszkodzony czujnik obecności korka paliwa to może nie działać układ dodatku i może zapchać się fap (chyba, że masz go wywalonego). Z tego co pamiętam to we wlewie nie ma żadnych luźnych elementów. Kopcenie na niebiesko świadczy o spalaniu oleju.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2011, 21:16:54 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Błąd przekaźnika świec żarowych często jest błędem który często o niczym nie świadczy tak jak błąd anteny radio - po prostu za każdym razem się pojawia, ale nic nie jest uszkodzone.


Proszę nie robić zamieszania.
Błąd przekaźnika świec żarowych mówi nam o tym że jest uszkodzona świeca żarowa.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2011, 09:54:24 »
U mnie taki błąd jest od zawsze i były sprawdzane na wszelki wypadek swiece i przekaźnik i wszystko było porządku - zresztą czy na mrozie czy ciepły pali za pierwszym razem i równo pracuje po odpaleniu. Elektryk który to sprawdzał twierdził, że często ten błąd się w C5 powtarza i jeśli silnik dobrze odpala to jest OK. Natomiast nie doczytałem, że u kolegi oprócz kopcenia to jeszcze nierówno chodzi i można sprawdzić świece. Świece znajdują się od strony podszybia w dolnej części głowicy. Nie pamiętam czy lepszy jest dostęp od dołu czy od góry, w każdym razie są prostopadle do głowicy więc powinno je być widać. Wydaje mi się, że od dołu jest lepszy dostęp. Odnośnie tego pierścienia koło korka to u Ciebie jest to w totalnej rozsypce. Nie jestem pewien jak działa czujnik w tym pierścieniu - czy tylko punktowo czy na całym obwodzie. Jeśli punktowo to musi być ustawiony poprawnie bo nie będzie widział magnesów w korku. Korek w C5 2,2 można włożyć tylko w 2 pozycjach i być może jest to związane właśnie z tym czujnikiem. Najlepiej byłoby zobaczyć gdzieś na schemacie jak powinien być ten czujnik ustawiony i czy ma to znaczenie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2011, 14:19:05 »
sprawdź sobie w którym miejscu masz magnesy w korku i ustaw czujnik na wprost po włożeniu korka. korek da się włożyć tylko w 2 położeniach i jest ono symetryczne.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2011, 20:01:06 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
U mnie taki błąd jest od zawsze i były sprawdzane na wszelki wypadek swiece i przekaźnik i wszystko było porządku - zresztą czy na mrozie czy ciepły pali za pierwszym razem i równo pracuje po odpaleniu. Elektryk który to sprawdzał twierdził, że często ten błąd się w C5 powtarza i jeśli silnik dobrze odpala to jest OK.


Model MkII co całkiem inna bajka.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2011, 23:24:57 »
Ale na początku do MKII szły te same silniki 2,2 hdi co w MKI dopiero później weszło biturbo 170 KM, ale chyba kolega ma raczej zwykły 133 KM

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: mkII błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2011, 10:30:17 »
Schemat układu sterowania podciśnieniem.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2011, 17:45:32 »
proszę o ocene parametrów może one pomogą w ustaleniu przyczyny kopcenia i telepania zimnego silnika. błędy wszystkie usunięte (przyczynny tych błędów oczywiście
kilka danych , niestety na ciepłym silniku

pokazalo następujące korekty
1 wtrysk -3.26 mm3/raz
2 wtrysk +2.71 mm3/raz
3 wtrysk +1.14 mm3/raz
4 wtrysk -0.67 mm3/raz
na wolnych obrotach.

a i jeszcze to:
wyprzedzenie wstepnego wtrysku 14stopni
wyprzedzenie wtrysku głównego - 1 stopień???
wartość turbodoładowania 1012mbar
mierzony przepływ powietrza 376,5 mg/ i drugi test 329,4 mg/raz
wartość zadana wydatku wtryskiwanego 10 mm3/raz
ciśnienie paliwa zmierzone 251 bary
synch wałki rozrzadu - wał korbowy tak
fazowanie końca wtrysku 0.0 stopni

ps nawet jak dam ostro po garach , to na ciepłym nawet dymka nie puści

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk2] błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2011, 20:43:43 »
Wygląda na to, że leje na pierwszym garze.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [Mk2] błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2011, 21:24:28 »
zgodził bym się , ale czemu jak sie rozgrzeje chodzi równo? te parametry to z ciepłego silnika i chodził równiutko w czasie diagnostyki.

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk2] błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2011, 10:09:51 »
Bo jak się wtrysk rozgrzeje to metal się rozszerza i całość zmienia parametry. Generalnie nie ma co kombinować, wtryski do regeneracji a potem zobaczymy co dalej.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [Mk2] błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2011, 11:35:02 »
zanim dam do regenaracji wtryski, myślę jeszcze aby spróbować oszukać temperaturę wody , i jak wtedy zapali. muszę tylko znaleść jaką oporność ma czujnik np przy 70 stopniach C. dobrze myślę?

byłem odpalić auto i zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury wody (komp oszukany że jest -50C) i silnika nie telepało. Myślę więc że to nie same wtryski, bo były zimne od wczoraj. jakieś jeszcze sugestie , bo mi brak.

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk2] błędy obd i kopci zimny
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2011, 21:59:57 »
Jak nie chcesz oddawać wtrysków do sprawdzenia to je przerzuć na garach i sprawdź czy korekcje wędrują za wtryskami czy pozostają na miejscu.