Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Regulacje 2.0 16V  (Przeczytany 3337 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Regulacje 2.0 16V
« dnia: Kwiecień 20, 2011, 18:10:50 »
Witam

To mój pierwszy temat tutaj także proszę o wyrozumiałość. A więc nie posiadam ZX, ale jest to 405 z silnikiem 2,0 16V.  Sprawa ma się do tego iż staram sie go ogarniać i szukać przyczyn zachowania. Auto ma czasami swoje zachowania iż do 4 tys po prostu nie chce jechac, bynajmniej jak na 16V. Od 4 tys do odcięcia po prostu czuje się w żywiole. Auto tez nie wykazuje większości swojej prędkości max. Problem również tkwi, iż np startując od świateł pierwszy bieg do odcięcia, drugi tak samo, trzeci do odcinki, wrzucam 4 auto przestaje jechać, prędkość jakieś 130 i koniec frajdy. Od czasu do czasu zapala sie kontrolka silnika. ACAV na oko wygląda ok, pod dodawaniu gazu podnoszą sie obie gruchy na raz ( z tego co wiem tak powinno być). Macie może jakieś materiały związane z ogarnianiem tych silników? Czytam w profilach Waszych ale specjalnie to nie wyczytałem...
Widok spod maski
A może jest ktoś z okolić 3miasta co móglby sie temu przyjżeć?

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2011, 21:51:48 »
Filtr akurat widać w miare świeży. Auto osobiście przytargałęm ze Szwecji, mam znajomego co może mi pomóc w temacie, a skończy się prawdopodobnie na zdjeciu kolektora, wymianie wszystkich przewodów, i mieszki też pójdą nowe... Niestety silnik jest tak "podły" że słychać lekkie syczenie, ale znalezienie gdzie to jak wygrać w totka....Silnik ma nalatane ory 160tys, zreszta widac na zdjęciu że w miare dbali, a sprawa druga rok stał...

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2011, 13:10:07 »
Stał ok roku, generalnie nie zabierałem sie za niego, czas będzie jutro to zdejmę kolektor, poczyszcze wszystko ropą, a w czujniki napryskam kontaktem czy innym dziadostwem do styków :) Jutro porobie dokłądniejsze fotki, w zasadzie z ta pompą to może macie racje?

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2011, 16:53:38 »
Cytuj

Artur Kaczmarczyk napisał:
Wypnij napierw mieszki i zamknij krótki dolot na sztywno - to najwięcej powie.

A z czujnikami to najlepiej podjechać do kogoś kto ma proxię  - wyświetli wszystkie odczyty które dostaje ecu (czujniki temperatury, powietrza, mapsensor, kąt wyprz. zapłonu itd)

Możesz przybliżyć temat proxi? Sorki ale spotykam sie pierwszy raz z takim określeniem, sprawa druga w razie czego mam drugą 405 z tym motorem na czipsy, ale warto faktycznie najpierw wywiedzieć się w temacie: co w trawie piszczy :)
Druga sprawa piszesz że powyżej 5200 powinien słąbnąć ale on śmiało do 6500 kręci sie tak samo, z tym ze nie od dołu ale od 4000...

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2011, 20:13:55 »
Pięknie CI dziękuje za link, do Twojego wykłądu, na pewno jutro laptop do auta i będe cudowal :) Na pierwszy rzut oka mieszki u mnie sie duzo później otwierają, nier mają takiego "wyczucia" jak u Ciebie. Także widze ze raczkuje w temacie, ale jest mi to coraz bliższe :)

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 25, 2011, 20:51:09 »
Jestem już po "chęci" zdjęcia kolektora. Niestety po 2h odkręcania kolektora, poległem na samym końcu kiedy to ściągałem kolektor, wtedy stanęła na drodze wiazka i przewód od wspomagania, ale myśl że zleci płyn ze wspomagania skutecznie wybił mi z głowy dalsze działania. Jako że miałem odslonięty kolektor widzialem ustawienie i wygląda identycznie jak na kolegi fotce, przepustnica sie otwierała normalnie, ale po mojemu i jestem przekonany na 90% winą byl mieszek. Na do miar złego uszkodziłem jeden mieszek, tzn mocowanie plastik do tej kulki co reguluje kolektor, posklejam i powinno być si. Załatwie jeszcze pompe paliwa i chyba tutaj będzie pies pogrzebany zapodawania przy wyzszych prędkościach....

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 25, 2011, 22:23:05 »
czyli na ludzi rozum mieszki regulują w zakresie 900-7000, a gdy ich nie ma, czyli powiedzmy sa wypiete możemy sobie ustalić w jakim momencie chcemy miec power, a są dwa zakresy? Dobrze zrozumiałem?
PS może mi ktos podac jak przerobić mieszki z c5? Podobno gdzies na forum jest temat? Dziękuję

Offline Mateusz Kita

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Audi A4 1.8t '00; Honda CBX 750 '89
  • Zainteresowania: sporty walki, motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2011, 00:08:19 »
Tutaj masz temat:
Mieszki ACAV od C5 do 16v

Miłej lektury:)

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2011, 12:13:57 »
Zdjęcia wrzuce wieczorem jak będe w domku :) Tamten zostal sprzedany, a tego czyli LeMans'a przytargałem ze Szwecji osobiście (którego poszukiwałem 3 lata). Dawca to 405 z rozbitym tyłem o przebiegu 110tys km ale to juz zwyklę mi16 :)

PS. W peugeotowym wydaniu, nie ma wzmacniacza pneumatycznego-czwórnika...

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2011, 19:00:09 »
Ładnie ten peugeot ma rozwiązane to wszystko pod maską :) cudowny porządek :) i ten filtr w dobrym miejscu.

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2011, 22:10:19 »
Cytuj

Artur Kaczmarczyk napisał:
To wrzuć fotki połączeń od elektrozaworu. Masz vacu pompę?

Podciśnienie na gruszki idzie bezpośrednio z kol. ssącego przez elektrozawór.

PS będe miał chwilke porobie dokładniejsze foty silnika puga, bo jak już widze są róznice...

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2011, 08:13:20 »
Tj poliftowy mi16, a poliftowe migi nie miały niestety napędu x4, a zeby było ciekawiej to inne wersje poliftowe np sri miały napęd na cztery łapy. A mi16 jedynie przed liftem mialo napędy... A koła to 17" na profilu 205/45. Nie chciałem wyższych ze względu że jak tył usiądzie to nie chcialem po jednej przejażce mieć startych opon :)
A T16 to już zupełnie inna bajka i inne pieniądze, mimo tego że LM wyszlo mniej :)

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2011, 10:03:13 »
Jeśli mogę Was poprosić pilnie o nr referencyjny Citroena na mieszek? Od C5 znalazłem ale ory nie mam...
Bardzo dziękuję za podpowiedz...

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 01, 2011, 21:45:28 »
http://service.citroen.com/  zarejestruj sie wpisz vin i masz nr oryginałów :)

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 01, 2011, 22:18:49 »
Mój nr vin nie pokaże mi w Citroenie bo ja mam Puga :)

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 02, 2011, 06:42:45 »
Zapomniałem :D heheh xD ja mam od 2.2hdi przerobione mieszki bo były tańsze niż te oryginalne ;) ale co nie działają ci ??

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 02, 2011, 08:27:40 »
Mieszków to mam ze 4 :D Ale każdemu coś dolega w sensie że jeden ma połamane to uszko co sie zaczepia, innemu poląmałem wejście do meiszka itd. A mam dalekiego kuzyna w serwisie cytrynki ma zobaczyć ile mnie to wyniesie jak dla niego :) Niechce rzeźby w takim aucie, a tymbardziej że auto będzie robione pod oryginał. Traktuje to auto jak kapitał, a później jak będzie trzeba wystawie na ebay i tyle. Dzsiaj w takim stanie jak mój to latają w okolicy 3,5-5tys ojro. A czekam az dojdą cen T16 czyli jakieś 10-12tys ojro :)

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 03, 2011, 13:37:10 »
No powiem że chyba peugeot miał lepsze wykonanie niż citroen =/ ja w swojego też ładuję i planuje doprowadzać do ładu ;) Powodzenia
Który to rok produkcji ?? :)

pozdrawiam

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 03, 2011, 20:10:45 »
95r

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2011, 17:33:55 »
Wiesz, tutaj akurat wszystko zalezy od szczęścia, generalnie 405 ma podwójny ocynk więc nie powinno sie nic z nia dziać, ale różne są przypadki. W każdym bądz razie 405 nie powinna miec grama rdzy, jeśli miala tzn ze albo z Lublina bo w PL tez była produkcja, albo po przygodach :)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 04, 2011, 20:36:35 »
http://public.servicebox.peugeot.com/  tu masz dostęp do dokumentacji Peugeota. Referencja mieszka od 2,2 hdi to 036387
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2011, 12:24:18 »
Cytuj

Gołębiewski Greg napisał:
Witam

... ale jest to 405 z silnikiem 2,0 16V.  Sprawa ma się do tego iż staram sie go ogarniać i szukać przyczyn zachowania. Auto ma czasami swoje zachowania iż do 4 tys po prostu nie chce jechac, bynajmniej jak na 16V. Od 4 tys do odcięcia po prostu czuje się w żywiole. Auto tez nie wykazuje większości swojej prędkości max. Problem również tkwi, iż np startując od świateł pierwszy bieg do odcięcia, drugi tak samo, trzeci do odcinki, wrzucam 4 auto przestaje jechać, prędkość jakieś 130 i koniec frajdy. Od czasu do czasu zapala sie kontrolka silnika.


Udało Ci się zlokalizować jakąś usterkę? Czemu chcesz zakładać mieszki z C5 jak piszesz, że twoje: po dodaniu gazu podnoszą się?
Sprawdzałeś czy jest różnica po zablokowaniu mieszków jak pisał Artur ?

Może będę w stanie coś pomóc ponieważ też mam taki silnik ale w budzie Xantii :)
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Gołębiewski Greg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 405 Mi16 Le Mans
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2011, 16:21:09 »
Ja nie chce zakładać z C5 ja chce ory :) Tylk oże moje sie pouszkadzały montazowo. Generalnie auto nie jezdzi jak bym tego chciał. Ostatnimi czasy nie mam czasu na to auto, a kupiłem inna 405 żonie, z tym że poczciwe 2,0 8V, i jak namoje to złoi pupe 16V jak nic :/ Będe miał czas będe grzebał :)

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2011, 19:50:18 »
Cytuj

Gołębiewski Greg napisał:
... Generalnie auto nie jezdzi jak bym tego chciał.



To tak jak u mnie ... też nie ciągnie jak kiedyś :( a powyżej 3000 rpm mam turbo dziurę.

Cewki zapłonowe mam OK bo sprawdzałem ...
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

  • Gość
Re: Regulacje 2.0 16V
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2011, 20:45:28 »
u Mariusza w 16v było tak że acav działał a samochód miał dziure. Wymieniliśmy czwórnik i elektrozawór na nowe z ASO i jak ręką odjął.

...a też przecież przez 2 lata nie mogliśmy dojść co jest grane.

To że wszystko chodzi na postoju tak jak trzeba wcale nie znaczy że tak samo chodzi pod dużym obciążeniem... no i niestety trzeba elementy wymieniać w ciemno.