Nic się nie dzieje,bardziej z ciekawości.
Kilka lat temu kiedy go kupilem,wymieniałem profilaktycznie rozrząd,termostaty,płyn układu
chłodzenia,olej,filtry i pamiętam jak mechanik(duża wiedza o tym modelu)po zalaniu płynem
odpowietrzał układ i pokazywał mi te punkty o których pisałem.Byłem zdziwiony że jest ich aż tyle.
Miesiąc temu pękł mi przewód chłodzenia łączący blok z chłodnicą z którego to wychodzą jeszcze
cztery cienkie do (intercolera,chłodnicy oleju,małego termostatu i chłodnicy).Nie chciałem
zakładac używanego(ryzyko),więc zakupiłem w ASO nowy -350zł.Stary wąż miał 6 wyjsc.Nowy już
podzielili na dwa węze po 3 wyjscia.
1.blok,chłodnica,intercoler.
2.chlodnica oleju,maly termostat,chłodnica.
Na starym było siedzenie i opaska metalowa do mocowania przewodu powietrza(intercolera),na nowym
już tego nie ma.
Robiłem to sam i miałem obawy,czy rozdzielenie tych węży nie zakóci obiegu płynu.
Myslę że kiedyś to zmienili (dzieląc na dwa) żeby ułatwic sobie proces produkcji,stary to istna
pajęczyna.
Zalałem,odpowietrzyłem te punkty o których pisałem i wszystko fajnie hula,nie byłem pewny czy
o czymś nie zapomniałem,dlatego pytałem.
Jest to dosyc fikuśny układ chłodzenia i nie jestem przekonany że odpowietrzy się tylko przez
korek wlewu,za dużo zakamarków.
Odpowietrzenie przez korek wlewu może byc nie skuteczne,będzie męczył i nie wiadomo jak długo.
Nowe węże pasowały idealnie,szkoda tylko że takie drogie.