Jak dociskasz w dechę to skrzynia redukuje, później instynktownie ujmujesz gazu to skrzynia wruca wyzszy bieg.
U mnie jest tak, ze wciskam głęboko gaz, skrzynia redukuje i silnik się rozkręca do 4000 rpm. ale muszę trzymać gaz nisko.
Potem lekko ujmuje, wchodzi wyższy bieg i znowu dociskam gaz, ale nie za mocno bo znowu zredukuje. Po zmianie biegu trzeba docisnąć mocniej gaz.
W taki sposób osiągam taki sam efekt jak w trybie sport.
Przy takim sposobie trzeba koncentrować się na obrotach silnika i biegu, a tryb sport powoduje tylko, ze nie musisz tak bardzo się na tym koncentrować, po prostu ciśniesz gaz.
Inna specyfika trybu sport to taka, ze jak nie osiągniesz obrotów (3500rpm u mnie) to nie zmieni biegu na wyższy i tak szybko tez nie redukuje, co pomaga trochę bardziej hamować silnikiem. Czyli u mnie gazz i do 3200 rpm i noga z gazu i potem gaz i cały czas mam jeden bieg.
W normalnym trybie przyspieszenie sportowe możemy osiągnąć odpowiednio wciskając i przytrzymując nisko pedał gazu, ale nie możemy nic zrobić przy hamowaniu i wytracaniu prędkości.
Czyli do samego wyprzedzania moim skromnym zdaniem nie opłaca się kombinować z jakimiś przyciskami.
Przycisk sport wciskasz i jedziesz jakiś odcinek a nie po to aby tylko coś wyprzedzić.