Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Sonda lambda  (Przeczytany 2377 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
[Mk1] Sonda lambda
« dnia: Maj 20, 2011, 22:49:44 »
Witam,

mam mały/duży problem z lambdą przed katalizatorem w banku drugim, czyli tym od strony chłodnicy. Ok 10.000 km temu wymieniłem na uniwersalną bosala i po tygodniu padła, potem mechanik wstawił mi oryginalną używkę i zrobiłem ok 6 tyś.

Teraz znowu padła - niby. Zrobiłem test i przełożyłem z banku 1 do drugiego i o dziwo nadal w banku 2 nie działa, mimo, że ta sama sonda wkręcona w pierwszy rząd działa?! Miał ktoś może podobny problem?  Co to może być?

Dodam, że sonda w banku 1 ładnie chodzi od 0,1 do 0,9 V, a w drugim oscyluje w granicach 0,9 V i dopiero po mocnym dodaniu gazu spada do 0,1 V. Czyli jakby się zawieszała i nie działała w pełnym zakresie. Nie mam pomysłu, co może powodować taki stan rzeczy.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Offline Adam Łosik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Świętochłowice
  • Posiadany samochód: [MK I] (Break) 2001 V6 3.0 Exclusive Automat + LPG
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Świętochłowice
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2011, 10:20:08 »
Witam!

W jaki sposób sprawdzasz działanie obydwu sond? Pytam dlatego, że miałem podobne problemy u mnie. Działanie sond sprawdzałem w programie od sterownika gazu STAG 300 Plus. Objawy miałem takie jak u Ciebie. Jedna sonda pracowała prawidłowo, a wykres drugiej ciągle oscylował w granicach 0,9 a przy gazowaniu spadał. Także wymieniłem sondę, ale wykres się nie zmienił. Powodem była pomyłka przy zakładaniu instalacji gazowej. Panowie od gazu podłączyli sygnał sondy BANKU 1 w sterowniku gazowym do sondy BANKU 1 przed katalizatorem, natomiast sygnał sondy BANKU 2 w sterowniku do  sondy BANKU 1 za katalizatorem. Nie miało to wpływu na działanie instalacji ale wprowadziło mnie w błąd. Jak wiemy sonda diagnostyczna (ta za katalizatorem) powinna zachowywać się właśnie tak jak to opisujesz czyli utrzymywać się w stanie ok. 0,9V. Najlepiej pomiaru dokonać bezpośrednio przy złączach multimetrem.

W razie jakby ktoś nie wiedział to dodam, że sondy regulacyjne mają w tym silniku wtyczki koloru zielonego, natomiast diagnostyczne są niebieskie. Bank 1 to ten z tyłu silnika i wtyczki można znaleźć z lewej strony za kolektorem dolotowym w okolicach wieszaka silnika, natomiast w Banku 2 regulacyjna jest z przodu po lewej stronie silnika a diagnostyczna po prawej. Fotki powinny pomóc ;)

Pozdrawiam, Adam

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2011, 15:01:47 »
po prostu gaz jest zle wyregulowany i tyle . Sprawdz korekty LTFT

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2011, 19:21:00 »
Taki fajny silnik a tak zepsuty przez nędzne wtryskiwacze gazowe, zainwestuj w hana lub matrix i problemy znikną, a i spalanie znacznie spadnie, co szybko się zwróci.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2011, 21:37:31 »
eee tam ... ja mam Raile 3 ohm i co pół roku czyszczenie i kalibracja , matrixy się kleją jak są zimne a Hana owszem, się nimi zachwycają ale są krotko na rynku i już mam informacje że są usterki . A jak się Hana zapcha syfem to niestety płukanie ultradźwiękowe itp. Kiedyś się zachwycali MagicJet i potem było ze zimne przelewają . Jak je dobrze ustawi to na pół roku ma spokój .

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 22, 2011, 21:01:13 »
Adam Łosik

Dzięki za zainteresowanie. Masz rację, sprawdzałem na szybko interfejsem od instalki LPG. Wiem, że mam ją do regulacji, ale ostatnio po trasie ok. 1.000 km zaczął mi nierówno chodzić na benzynie i na LPG i więcej palić. Wtedy pomyślałem, że to może lambda. Jutro pomierzę miernikiem bezpośrednio na przewodach i zobaczę, jak pójdzie. Dam znać.

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2011, 22:04:59 »
OK! Sondy pomierzone bezpośrednio na przewodach miernikiem i działają ;) Zaiwaniają aż miło.  Rzeczywiście jest źle podłączona jedna sonda do instalki LPG i to mnie zmyliło. teraz pozostaje tylko komp i pokasowanie błędów oraz regulacja LPG.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Sonda lambda
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2011, 08:08:24 »
sterownik LPG tylko mierzy napiecia sondy, nie jest to mu do niczego potrzebne . jedynie podczas zbierania map możesz zobaczyć jak pracuje w open loop.