Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,5TD problem z obrotami silnika  (Przeczytany 1119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Jaworski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Słodków Pierwszy
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,5TD
  • Miejscowość: Słodków Pierwszy
2,5TD problem z obrotami silnika
« dnia: Czerwiec 26, 2011, 13:47:05 »
Witam!
Może któryś z kolegów pomoże, mam problem z obrotami w moim 2,5TD. Otóż przy normalnej jeździe po mieście, gdzie nie rozwija się dużych prędkości wszystko jest ok, ale wystarczy, że wyskoczę na trasę i wrzucę 5 bieg to od tego momentu następuje opóźnienie w reakcji na pedał gazu. Puszczam gaz, a obroty jeszcze jakieś 2-3 sek. są wysokie po czym spadają to samo opóźnienie następuje również na wciśnięcie gazu, przyśpiesza dopiero po 2-3 sek. Taka reakcja jest już niezależnie od tego na jakim biegu jadę. Jak zgaszę silnik i ponownie odpalę wszystko wraca do normy oczywiście do momentu rozbujania na 5 biegu lub mocniejszego depnięcia na gaz na niższym biegu. Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i podpowie o co chodzi zanim pojadę do warsztatu i wypatroszą mi portfel. Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam!

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2,5TD problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2011, 20:37:28 »
Jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia ale zacznij od tzw. map-sensora, a dokładniej od obejrzenia  rureczki łączącej ten czujnik (na podszybiu, od strony kierowcy) z przewodem tłocznym powietrza. Potem zajmiemy się innymi elementami (np. komputerem wtrysku, nastawnikiem pompy wtryskowej) ale napisz coś na temat pochodzenia tego auta, roku produkcji, czy takie objawy są od początku itd...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Michał Jaworski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Słodków Pierwszy
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,5TD
  • Miejscowość: Słodków Pierwszy
Re: 2,5TD problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2011, 22:43:06 »
Auto z roku '97 wersja exclusive, sprowadziłem z Niemiec niecałe 2 lata temu i problem ten nie występował, dopiero od niedawna coś "padło". Auto generalnie zadbane, mój poprzednik w przeciągu 5 lat dołożył 32000euro (przekazał mi wszystkie faktury). Jak mi tylko czas pozwoli jutro sprawdzę map-sensor.

Offline Michał Jaworski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Słodków Pierwszy
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,5TD
  • Miejscowość: Słodków Pierwszy
Re: 2,5TD problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2011, 23:22:46 »
Przewód łączący map-sensor z przewodem tłocznym powietrza w stanie idealnym ale przy okazji oględzin zauważyłem niemal całkowicie rozerwane gumowe kolanko tuż przed przepływomierzem patrząc od strony silnika. Kolanko już namierzam na allegro ale czy to może mieć wpływ na ten problem?
Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono.

Offline Grzegorz Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: XM 2,5 TD, 125p, Felicia, 2x Jawa
  • Miejscowość: Szczecinek
Re: 2,5TD problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2011, 19:36:16 »
Szukałem kiedyś tego kolanka na allegro i trochę lipa była. Obecnie mam zrobiony szczelny bandaż z taśmy samowulkanizującej. Nie wygląda źle.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2,5TD problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2011, 16:01:26 »
Cytuj

Michał Jaworski napisał:
... niemal całkowicie rozerwane gumowe kolanko tuż przed przepływomierzem patrząc od strony silnika. Kolanko już namierzam na allegro ale czy to może mieć wpływ na ten problem?

Wg mnie będzie miało wpływ na dawkę paliwa, czyli na "zbieranie" się auta ale nie powinno na objaw przeciwny: powolne schodzenie z obrotów...
O ile można na pewno wyeliminować potencjometr pedału gazu to może zaciera się ośka nastawnika pompy wtryskowej?
To dość powszechny objaw dla pomp VP36 i VE37i nie jest zależny od przebiegu auta, tylko od jakości paliwa. Niektóre warsztaty (głownie od VW) maja takie diagnoskopy (nawet polskie), które przy wyłączonym silniku wysyłają sygnał do nastawnika pompy i mierzą prąd oraz czas, w jakim się on obróci. Jeżeli czas będzie zbyt długi a prąd za duży to na 100% czeka Cię czyszczenie nastawnika.
Takie "bezinwazyjne" badanie pozwoli zaoszczędzić wiele czasu i uchroni przed działaniem po omacku...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d