Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: kupno paska rozrządu i rolki oraz pasków klinowych w 1.4i z klimatyzacją i wspomaganiem  (Przeczytany 1813 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
witam, koledzy pomóżcie, w wakacje szykuje się ZX-em na trasę około 2 tyś km w jedną stronę, w związku z tym chcę zrobić w końcu rozrząd i do tego stwierdziłem, że warto będzie też wymienić przy okazji paski napędzające alternator oraz pompę wspomagania i sprężarkę klimatyzacji (szczególnie, że obciążenie będzie raczej duże z powodu temperatury).

Ściągnąłem sobie ze strony Citroena specyfikację, ale nic z tych numerów nie wynika bo ani na stronie Intercars, ani na stronie Boscha numery citroena nie występują, poza tym też nie bardzo rozumiem opisy na stronie Citroen Service, ponieważ są jakieś 3 rodzaje pasków klinowych.

Sprawdzałem na allegro i intercars i teoretycznie paski do Citroena maja 4 żebra i długość 860 mm (alternator) i 5 żeber i długość 1250 (sprężarka i pompa wspomagania), zastanawiam się czy wystarczy zmierzyć w aucie pasek tj. żeby miał 860 mm i 1250mm i odpowiednią ilość żeber i będzie ok?? czy występują pomiędzy paskami jakieś minimalne różnice, które pojawią się w trakcie wymiany?

Do tego chcę jeszcze zamówić pasek rozrządu i rolkę i zastanawiam się nad tym komplet SKF Teoretycznie będzie pasował, ale w praktyce ile powinien mięć ząbków, nie wiem czy 101 czy 108?? (na stronie Citroen Service pokazuje silnik TU3MC) i ewentualnie czy były jakieś różne rodzaje??


Zszedłem do samochodu i ciężko zmierzyć tą długość pasków wielorowkowych, może jednak ktoś pomoże?
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Wymień Panie
Olej - zastosuj półsyntetyk(10w/40) jeżeli nie jeździłeś na mineralnym (15w/40)
Filtr Oleju - OP 540/1
Filtr powietrza - AE 311
Filtr paliwa - PP 831

Zestaw rozrządu proponuję INA bo SKF  już nie jest to samo......
W Twoim roczniku auta występuje tylko 108 zębów na pasku rozrządu
Nr referencyjny z INA 530 0016 10(zestawu rolka napinająca + pasek) Koszt w Inter Carsie zestawu nie powinien przekroczyć 140 zł
Do tego pompa wody SKF VKPC 83205

Pasek weź na wzór ten co napędza wspomaganie klimę i alternator :) dobiorą na miejscu i kup Boscha :)
Jak dla mnie to pasku Bosch'a po  numerze referencyjnym i oznaczeniu to są tylko te dwa :)
1 987 946 001 (lub oznaczenie 5PK1250)
1 987 947 895 (lub oznaczenie 4PK850)
Wymień też napinacz
INA 531 0037 10

Pompę wspomagania chcesz wymieniać a po co ?? i sprężarkę od klimy ?
Pompa wspomagania jak nie cieknie i ze wspomaganiem nic się nie dzieje złego nie hałasuje to nie ruszaj bo cena jest tragoczna takiej pompy z TRW. A zamienników tanich nie kupuj bo nie wytrzymują.

Pozdrawiam
Dane z katalogu Arpol Motor Company oddział Kutno.
www.arpol.com.pl

:)

PS.
Zapomniałbym o najważniejszym :) Wymień uszczelniacz wałka rozrządu :)
Elring numer :)
EL 505.366

Sprawdz stan oleju w skrzyni, możesz wymienić, sprawdz czy olej gdzieś nie cieknie, czy płynów nie ubywa eksploatacyjnych itd itd :)
Możesz zabawić się w świece.
Pamiętaj świece tylko i wyłącznie firma NGK V-Line nr 12 takie są dedykowane do Twojego auta nie kupuj Boscha bo to ścierwo :)

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Artur dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, sprezarki i pompy wspomagania nie chce wymieniac, wszystko z nimi ok, wiec lepiej nie ruszac. Rozrzad juz kupiony SKF, mam nadzieje ze tragedii nie bedzie...

do tego dokupie uszczelniacz o ktorym pisales i paski klinowe, plus olej i filtry i w droge. Wykupilem assistance na Europe, ale mam nadzieje ze nie bede musial korzystac, ostatnio bylem zxem w bieszczadach i wszystko dzielnie zniosl, wiec mam nadzieje ze tym razem bedzie tak samo:)

Jeszcze raz dzieki za pomoc, pozdrawiam
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Szerokości :) i bezawaryjnej jazdy :)

Offline Tomasz Kujawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krotoszyn
Koledzy, może ktoś mi powie jaki pasek rozrządu do mojej cytrynki ? W sklepie zadają za dużo pytań ( czytaj nie wiedzą który 101 czy 108 ). Pozdrawiam.

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
108 zębów będzie odpowiedni dla naszego silnika, pozdrawiam
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

  • Gość
najlepiej pasek brać ze sobą na wzór..

Michał, przed taką trasą obowiązkowo przegląd alternatora (był regenerowany za twoich czasów?).

Pompy paliwa też lubią padać i narobić problemów za granicą.

O ile nie zatrzesz silnika to wszystko jesteś w stanie na poboczu naprawić =) Ja zawsze wożę wyselekcjonowany zestaw narzędzi (w tym jakieś wężyki itd.), co też Ci polecam.

Auta mają trochę latek i nie ważne w jak dobrym będzie stanie to zawsze może coś zaskoczyć, lepiej być przygotowanym

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Artur, alternator był robiony zaraz po zakupie auta, co prawda niepotrzebnie (jak się później okazało), ale był. Pompę paliwa wymieniałem niedawno (co prawda na używkę...), ale tu też nie powinno być problemów.

Najbardziej obawiam się kwestii temperatury, tj. żeby się za bardzo nie grzał...

Narzędzia biorę, do tego wykupiłem assistance i mam zamiar dotrzeć do Stambułu, m.in. przez trasę transfogarską bez problemów:) a jak nie to będę kombinował, a w ostateczności telefon i przyjeżdża opłacona laweta z ubezpieczenia:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

  • Gość
jak węże dobre, termostat dobry to nic się z temperaturą nie powinno dziać ;)

ja 1.4 zrobiłem dwie trasy po ~2.5tyś km w jedną stronę i sama przyjemność. grunt to nie pałować opór bo wtedy niespodziewane usterki wychodzą

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Koledzy w związku z wymianą pompy wody stwierdziłem, że zaleje układ świeżym płynem, nie wiecie może jaka jest pojemność układu chłodzenia w 1.4?? bo nie wiem ile kupić:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Według TecDoc 2011 :) 6,5 Litra Panie :) Najlepiej zalej go wydajnym płynem a nie jakimś tanim.... Petrygo jest to średnia półka ale może być Preston, bo podejrzewam że nic innego nie dostaniesz w dobrych pieniądzach :) Godny polecenia MobilAntyfreeze dostępny w serwisach za koszmarne pieniądze.....=/
Mój w sumie śmiga na koncentracie cały rok 80% koncentratu + 20% wody zdemineralizowanej.
Nie lej samej wody to nie Polonez :D

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
nie no wody lać nie będę, teraz jeździł na płynie zrobionym z koncentratu K2, jak stanę przed półką w sklepie to będę się zastanawiał co kupić, pewnie skończy się na Prestonie albo Petrygo, zobaczymy ile taka przyjemność...

dzięki za szybką odpowiedź. pozdrawiam
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

  • Gość
jak jeździłeś na średniej jakości płynie, a wlejesz nowy dobry płyn na glikolu to musisz się liczyć z nowymi wyciekami - zacznie Ci rozpuszczać kamień itd. i na łączeniach może podciekać, mniej lub bardziej,

petrygo nie jest złe, za to borygo jest do kitu. Dobry jest ten ze stajni audi/vw (g12 bodajże, różowy), zielony valeo albo oryginalny total.

Ja valeo kupowałem 38zł / 4 litry.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
G12 jest fajny :) mam taki na hurtowni w opakowaniu 1,5L z SWAGA :) 20 zł = 1,5L

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
trochę drogo:) zważywszy na zakup części, będzie pewnie petrygo:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
no to rozrzad zrobiony, paski zalozone, dodatkowo byla tez wymiana uszczelniacza walu, okazalo sie ze zaczal juz delikatnie leciec, plyn zalany swiezy, teraz w droge, jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA