Na tempomacie problemu nie gdyż tempomat robi przyspieszenie bardzo powoli i regularnie. Natomiast nogą robimy to mocno i dynamicznie niekiedy wciskamy pedał od razu do połowy lub do dolnego położenia i wtedy w układzie recyrkulacji spalin brakuje ciśnienia i sterownik przechodzi w tryb awaryjny, po puszczeniu pedału gazu za kilka sekund odpuszcza tryb awaryjny. Sprawa wygląda tak, że jeśli będziemy delikatnie i płynnie wciskali pedał gazu to problemu jakby nie (u mnie tak było, choć nie do końca była moc całkowita). A teraz meritum całej sprawy to w moim przypadku był uszkodzony elektrozawór recyrkulacji spalin, no i nie do końca otwiera się EGR. Zawór wymieniony i problem zniknął chociaż nie zupełnie bo pozostał jeszcze EGR. W zasadzie EGR czyściłem, ale widocznie to nie wystarczyło, więc może wymiana na nowy. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia samego zaworu przy turbinie mi wygląda, że on też nie prawidłowo pracuje. W każdym razie wróciło mi 80% mocy.
Są 3 elektrozawory recyrkulacji spalin. Mowa o środkowym tym, który jest odwrócony tyłem do nas, najbliższy ściany grodziowej. Cena w ASO 250 PLN. W sieci można go wyrwać za 200 PLN. Nie wierze używkom.