Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi  (Przeczytany 46440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkI 2001 2.0HDI] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 11, 2011, 09:47:10 »
Potencjometr gazu raczej nie... wymieniałem go.

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI 2001 2.0HDI] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 11, 2011, 11:00:52 »
Dziwi mnie tylko że na tempomacie samochód przyśpiesza za każdym razem bez problemu :(
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI 2001 2.0HDI] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 11, 2011, 11:09:26 »
Widzę że kolega Marek ma rozwiązanie. ????
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 11, 2011, 12:37:19 »
Na tempomacie problemu nie gdyż tempomat robi przyspieszenie bardzo powoli i regularnie. Natomiast nogą robimy to mocno i dynamicznie niekiedy wciskamy pedał od razu do połowy lub do dolnego położenia i wtedy w układzie recyrkulacji spalin  brakuje ciśnienia i sterownik przechodzi w tryb awaryjny, po puszczeniu pedału gazu za kilka sekund odpuszcza tryb awaryjny. Sprawa wygląda tak, że jeśli będziemy delikatnie i płynnie wciskali pedał gazu to problemu jakby nie (u mnie tak było, choć nie do końca była moc całkowita). A teraz meritum całej sprawy to w moim przypadku był uszkodzony elektrozawór recyrkulacji spalin, no i nie do końca otwiera się EGR. Zawór wymieniony i problem zniknął chociaż nie zupełnie bo pozostał jeszcze EGR. W zasadzie EGR czyściłem, ale widocznie to nie wystarczyło, więc może wymiana na nowy. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia samego zaworu przy turbinie mi wygląda, że on też nie prawidłowo pracuje. W każdym razie wróciło mi 80% mocy.

Są 3 elektrozawory recyrkulacji spalin. Mowa o środkowym tym, który jest odwrócony tyłem do nas, najbliższy ściany grodziowej. Cena w ASO 250 PLN. W sieci można go wyrwać za 200 PLN. Nie wierze używkom.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 11, 2011, 12:57:52 »
Dzięki za info. Będę za niedługo w ASO to poproszę o wymianę. Ten od turbiny wymieniałem razem z EGR.

Mam nadzieje, że pomoże.

Pytanie tylko dlaczego ten zawór głupieje dopiero po rozgrzaniu silnika?

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 11, 2011, 15:03:32 »
No to wymienię wszystkie trzy bo zostały mi z rozbiórki anglika 2.2 .  Jak to to to masz u mnie kolego wielkiego browara.
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 11, 2011, 18:39:15 »
Napisz czy pomogło.
Pytanie czy ten rozbitek tez nie miał takiej przypadłości;)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 11, 2011, 18:53:26 »
Właśnie. Jaka pewność, że te z anglika są sprawne?

Teraz z innej beczki. Osobiście jestem trochę zaskoczony i zdziwiony, że inni użytkownicy tego forum nie chcą pomagać i dzielić się swoją wiedzą pomimo, że mają w swoich podpisach opisy typu "diagnostyka komputerowa Le...ia, Pro...ia". Coraz bardziej jestem przekonany, iż albo są egoistami, albo nie posiadają żadnej wiedzy związanej z diagnostyką silnika pomimo swoich przechwałek. Generalnie smuci mnie to, bo forum wtedy traci swój sens. Takie przemyślenie na koniec i proszę pamiętać, że nikogo nie miałem zamiaru obrażać.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 11, 2011, 20:18:35 »
Ja nie pomoge:) Z mechanika nie mam nic wspólnego:) Dwie lewe ręce:)
Ale jak skończe sprawe z montażem radia CB, to może bedzie sie czym pochwalić na forum, zobaczymy:)

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 12, 2011, 13:04:57 »
Ale koledzy mi życzą , ładnie, ładnie.... :)

Mam nadzieję że trzy nie będą padnięte. Rok produkcji wszystkich 2005. Znajdę chwilkę czasu to wymienię i zobaczymy.
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 12, 2011, 18:24:40 »
Dokładnie mowa o tym zaworku.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 01, 2011, 18:47:21 »
I jak, pomogło Wam?

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 01, 2011, 19:28:35 »
Panowie, do recyrkulacji spalin jest tylko jeden elektrozawór, drugi to zawór upustowy turbosprężarki, a trzeci od zmiennej geometrii sprężarki.
Proponowałbym przy takich niedomaganiach sprawdzić jeszcze czy prawidłowo dział baypass turbiny czyli zawór upustowy prawidłowo się zamyka- też może powodować brak mocy poniżej 3 tys obr.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 02, 2011, 17:36:03 »
Cytuj

Dariusz Gołębiowski napisał:
Panowie, do recyrkulacji spalin jest tylko jeden elektrozawór, drugi to zawór upustowy turbosprężarki, a trzeci od zmiennej geometrii sprężarki.
Proponowałbym przy takich niedomaganiach sprawdzić jeszcze czy prawidłowo dział baypass turbiny czyli zawór upustowy prawidłowo się zamyka- też może powodować brak mocy poniżej 3 tys obr.


Tu jest mowa nie o braku mocy powyżej 3 tys. tylko że moc właśnie się pojawia po 3 tys. obrotów.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 02, 2011, 18:10:16 »
Kol.Dariusz Gołębiowski mam podobne objawy to
 znaczy powyżej 300tyś.obrotów włacza się bład i brak turbo(le**ia pokazuje że za wysokie jest ciśnienie sprężarki) muwiłeś że to może być baypass gdzie on się znajduje może masz jakąś wiedze na ten temat,chętnie o tym poczytam.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 03, 2011, 06:15:42 »
Na zdjęciu zaznaczyłem zawór i siłownik nim sterujący. Sprawdź czy pracuje i czy nie jest zatarty, oraz przewody podciśnieniowe sterujące siłownikiem są dobre.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 03, 2011, 15:25:05 »
Dziękuje za zdjęcie ale mój silnik to 2.2hdi i jest troszeczkę inny lecz jeśli kto ma zdjęcie lub schemat gdzie znajduję się zawór spustowy turbiny to pięknie poproszę o nie :-)  :-) ułatwi mi lokalizację i spory wydatek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 03, 2011, 19:26:21 »
Szkoda, że ktoś z modów nie uszanował mojego problemu, który wyraźnie dotyczy silnika 2.0 HDI. Wraz z tytułem w prefiksie wyraźnie napisałem model silnika (jednak ktoś to usunął) - teraz w temacie robi się syf.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Mach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Gdynia / Londyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI (2002)
  • Miejscowość: Gdynia / Londyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 03, 2011, 19:41:00 »
Kolegu Marku, gratuluje wytrwalosci, mi sie juz powoli konczy... Mam identyczny problem i widze ze nie jestem jedyny... ja opisalem temat wieki temu i niestety NIKT nie dal mi tak konkretnych wypowiedzi jak tu na zalaczonym temacie... Brak mocy meczy moja cytryne od ponad roku, z tym ze przychodzi i odchodzi... teraz zrobily sie upaly i znow to samo... Koszmarem jest jazda po autostradzie i zastanawianie sie "czy starczy mocy przy wyprzedzaniu"... Sprawdze ten jeden elektrozawor i zobacze.

Mam natomiast troche inne pytanie, moze i smieszne, ale...
Czy ktos ma jakis schemat ktory wezyk gdzie ma byc podlaczony od kazdego z elektrozaworu...? Mam dziwne przeczucie ze jeden z "mechanikow" ostatnio cos przekombinowal przy ostatniej robocie...

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 03, 2011, 19:59:31 »
Cytuj

Jarosław Bulik napisał:
Dziękuje za zdjęcie ale mój silnik to 2.2hdi i jest troszeczkę inny lecz jeśli kto ma zdjęcie lub schemat gdzie znajduję się zawór spustowy turbiny to pięknie poproszę o nie :-)  :-) ułatwi mi lokalizację i spory wydatek.


Sorki za pomyłkę, więc szukaj podobnego ustrojstwa tylko...z tyłu silnika, dostęp tragiczny...........
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 03, 2011, 20:48:50 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Właśnie. Jaka pewność, że te z anglika są sprawne?

Teraz z innej beczki. Osobiście jestem trochę zaskoczony i zdziwiony, że inni użytkownicy tego forum nie chcą pomagać i dzielić się swoją wiedzą pomimo, że mają w swoich podpisach opisy typu "diagnostyka komputerowa Le...ia, Pro...ia". Coraz bardziej jestem przekonany, iż albo są egoistami, albo nie posiadają żadnej wiedzy związanej z diagnostyką silnika pomimo swoich przechwałek. Generalnie smuci mnie to, bo forum wtedy traci swój sens. Takie przemyślenie na koniec i proszę pamiętać, że nikogo nie miałem zamiaru obrażać.


Co ma znajomość obsługi Le>
Filmiki fajne ale zamiast uwieczniać wiadomości pewnego dnia mogłeś dać posłuchać motorka. Osobiście nie mam pojęcia czy jechałeś, wyprzedzałeś czy gazowałeś w garażu jak typowy kierowca niemieckego wozidła.
Le>
Pozdrawiam
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 15, 2011, 23:33:40 »
Pytanie. Sprawdzałeś szczelność dolotu?
C5 MK1 nie wypluje żadnego błędu jeśli
dolot jest nieszczelny i nie ma na wejściu kolektora
zadanego ciśnienia doładowania (wiem z doświadczenia).

Jeśli szczelny a posiadasz Lexie żeby skasować
ewentualne błędy odepnij dozownik powietrza na kolektorze ssącym i zrób jazdę próbną.

Co do zaworków bez wszystkich oprócz sterowania turbo
samochód będzie chodził poprawnie o ile EGR jest zaślepiony
bądź też zrzucone podciśnienie z EGR o ile ten się domyka.
A kwestia choinki na desce może zostać zlikwidowana przez
edycję map EGR (bo wszystkie elektrozawory "dbają" o ekologie).
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 17, 2011, 12:34:50 »
Witam dziś odebrałem auto z warsztatu i po tygodniuczekania dalej nie znależli przyczyny tego błedu sprawdzane były:
turbo -i szczelność weżyka podciśniowego
wszystkie węzyki i są ok
elektro zawory i według fachowców niemieckich i one są ok więc niewiem gdzie zajżec aby tę dolegliwość usunąć ,za tydzień wracam do kraju i morze ktoś z szanownych forumowiczów zna jakiegoś kumatego gościa coby mi to naprawił? pochodzę z nowosądeckiego a konkretnie z rabka-zdrój liczę na Waszą pomoc  :-)

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 21, 2011, 21:16:34 »
Ja chcę oddać auto do serwisu poczatkiem października. Widzę, że dalej źródło problemu jest nieznane...

Czy zależnośc od temperatury nie jest tu kluczowa?

Myślałem o wymianie elektrozaworu i sprawdzeniu szczelności (EGR mam nowy wraz z jednym elektrozaworem, to samo z przepływomieżem i czujnikiem położenia przepustnicy), jednak po przeczytaniu poprzedniego postu moja wiara w sukces odeszła :(

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 22, 2011, 11:21:58 »
Hehe a ja wam powiem że miałem identyczny problem do czasu stłuczki (facet wymusił mi na skrzyżowaniu równorzędnym- nieważne) teraz gdy auto jest już zrobione problem ten się nie pojawia, nie mam pojęcia jak to wytłumaczyć ale tak jest :)