Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi  (Przeczytany 46434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 22, 2011, 14:26:18 »
Zapewne była jakaś nieszczelność na podciśnieniu lub brak styku na jakiejś wtyczce co zostało usuniete przy okazji naprawy/wymiany uszkodzonych elementów. Kwestia co zostało wymienione. U mnie jak 5 lat temu miałem próbe kradzieży i był potem problem z uruchomieniem silnika bo ECU nie reagował to przy okazji zakonserwowali mi i posprawdzali wszystkie wtyczki i do teraz nie mam problemów z elektroniką, brakiem mocy, APF, itp a wcześniej jakies rzeczy się zdarzały.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 22, 2011, 15:54:45 »
problem w tym że nic nie było wymieniane oprócz lampy i zderzaka a problemu się więcej nie pojawił zrobiłem już 1000km

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 22, 2011, 18:49:26 »
Cytuj

Piotr Krawczyk napisał:
problem w tym że nic nie było wymieniane oprócz lampy i zderzaka a problemu się więcej nie pojawił zrobiłem już 1000km


Przypomniały mi się stare telewizory. By dobrze działały trzeba było mocniej uderzyć w niego i już było po problemie :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 22, 2011, 18:55:06 »
To tak jak z babą i ruskim autem - jedno i drugie musisz mocno jeb...ąć, żeby się zamknęło :)

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 22, 2011, 19:09:51 »
Wiedziałem że będziecie się śmiali :D ale naprawdę tak jest :P

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 22, 2011, 21:46:19 »
To ja ze swoją jadę na Jasną Góre może diabła wypędzę :-) bo wymiana elektrozaworów nic nie pomogła ( wymienione na nówki na dwa dni, użyczone od znajomego z zaprzyjaźnionego sklepu i dalej to samo). Zastanawia mnie tylko to że problem występował tylko w upalne dni lub jak się silnik nagrzał (może komputer się grzeje)????
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 23, 2011, 09:20:05 »
Dokładnie, coś z tą temperaturą jest na rzeczy, tylko co?
Jakiś inny czujnik nawala? W bardzo upalne dni jak się jeszcze dogrzeje silnik to jest tragedia.

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 23, 2011, 13:09:13 »
Koledzy, ja też mam tą przypadłość ale na razie inne ważniejsze naprawy są w pierwszej kolejności.  Ja też zauważyłem i potwierdzam zależność tej usterki od temperatury. W zimie u mnie w ogóle ona nie występuję natomiast latem im cieplej tym większa częstotliwość jej występowania. Podsunął mi pewną myśl kolega we wcześniejszym wątku,  który wspomniał, iż nieszczelność w układnie dolotowym (i ma rację) może powodować spadek mocy i brak komunikatów ze strony komputera. Ja mam nieszczelny intercooler (chłodnica powietrza po turbinie) nie miałem go czasu jeszcze wymienić i tak jeżdżę do tej pory.  To jest taki element aluminiowy zalany od góry i dołu plastikiem ,  który się właśnie rozszczelnia na styku z aluminium. U mnie na dole intercoolera widać olej , którego opary przenikają przez nieszczelności. Może to jest ten związek z temperaturą no bo jak jest ciepło i wszystko się nagrzeje (również ten plastik, który ma duży wsp. rozszerzalności) to nieszczelności się powiększają i być może jest za małe doładowanie i stąd ten brak mocy.
Kto z Was ma zaolejony intercooler ???

Może sprawdźcie ten wątek u siebie i pomału drogą eliminacji i prób i błędów dojdziemy wspólnie co jest przyczyną tego braku mocy.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 23, 2011, 20:05:21 »
Sprawdzę jak lakiernik odda mi auto.

Tylko jak tak sie rozszczelnia to dlaczego przy 3tyś moc wraca? I jak po przetkaniu wrzucę wyższy bieg to ciągnie dobrze?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 23, 2011, 22:11:30 »
w większości przypadków (rozwiązanych) za problemem braku mocy do 3 tys. obr. stał przepływomierz. Nie wiem czy ktokolwiek spróbował podmienic na nowy aby to wykluczyć. Jest jeszcze czujnik doładowania w IC, który też jest bardzo ważny. Przepływomierz i czujnik doładowania współpracują ze sobą i jesli któryś szwankuje lub jest gdzieś nieszczelność w dolocie to silnik nie jest optymalnie zasilany.

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 24, 2011, 01:21:15 »
Przepływomierz wymieniłem na nowy już dawno (pisałem o tym w jednym z pierwszych postów), czujnik doładowania też.
Intercooler mam faktycznie za olejony ale wątpie czy to jest przyczyną ( tak jak pisał kolega wyżej wątpie w to czy moc by wracała po przekroczeniu 3tyś.). Ta wada jest związana najbardziej z wysoką temperaturą, coś się grzeje tylko trzeba dojść do tego co ????, może jakieś kable, wtyczki, komputer, przewody hmm, trochę tego jest tylko brak czasu żeby to sprawdzić. Czujniki raczej odpadają bo byłby ślad w komputerze (błąd odległy)
Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 24, 2011, 09:13:04 »
przy intercoolerze jest taka kostka, jakby czujnik, faktycznie u mnie po wypadku on oberwał, ułamała się końcówka do której montuje się wąż, może tutaj leży problem ?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 24, 2011, 10:18:24 »
Cytuj

Sławomir Gawroński napisał:
Przepływomierz wymieniłem na nowy już dawno (pisałem o tym w jednym z pierwszych postów), czujnik doładowania też.
Intercooler mam faktycznie za olejony ale wątpie czy to jest przyczyną ( tak jak pisał kolega wyżej wątpie w to czy moc by wracała po przekroczeniu 3tyś.). Ta wada jest związana najbardziej z wysoką temperaturą, coś się grzeje tylko trzeba dojść do tego co ????, może jakieś kable, wtyczki, komputer, przewody hmm, trochę tego jest tylko brak czasu żeby to sprawdzić. Czujniki raczej odpadają bo byłby ślad w komputerze (błąd odległy)


Czy wymieniłeś na oryginał czy zamiennik? Ja kiedyś na próbę podpiąłem nowy zamiennik (chyba siemensa)  z InterCarsu i silnik chodził gorzej niż  na starym oryginale - był mułowaty na niskich obrotach. Czy przy wymianie przepływki i czujnika doładowania zostały sprawdzone wtyczki i kable zasilające? Często brak styku jest przyczyną takich kłopotów. Diesle generalnie w wysokich temperaturach są słabsze gdyż gorące powietrze zawiera mniej tlenu i gorzej wypełnia cylindry. Jeśli dodatkowo jest nieszczelny IC to w wysokich temperaturach będzie to tym bardziej odczuwalne. Tak samo włączona klima przy upałach sprawia, że silnik wydaje się słabszy. Dobrze jest zrobić diagnotykę w czasie jazdy i porównać parametry z zadane i aktualne z przepływomierza i czujnika doładowania. Byc może czujnik temperatury podaje złe wskazania.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 24, 2011, 10:33:11 »
U mnie wymiana zaworka pomogła na raptem dwa dni. Potem usterka powróciła. Przepływomierz sprawdzony bo przełożyłem z takiego samego silnika (od Brata), który nie na rzeka na brak mocy. Intercooler mam rzeczywiście rozszczelniony bo na dole masakrycznie chlapie olejem. Podsumowując, nadal nieregularny brak mocy występuje.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 24, 2011, 18:25:18 »
Moja rada to wymień intercooler. Wymiana to samemu z pół godziny roboty. Jeżeli jest nieszczelny IC to samochód nie będzie miał pełnej mocy a dodatkowo jak jest zachlapany olejem i brudem to nie ma dobrego chłodzenia powietrza doładowanego co ma też duże znaczenie bo im gorętsze powietrze to mniejsze wypełnienie cylindrów.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 24, 2011, 19:34:58 »
Cytuj

Marcin Dzięgielewski napisał:
Sprawdzę jak lakiernik odda mi auto.

Tylko jak tak sie rozszczelnia to dlaczego przy 3tyś moc wraca? I jak po przetkaniu wrzucę wyższy bieg to ciągnie dobrze?


Moc wraca - turbo dobije ciśnienia na tyle, że nie zdąży "wyparować" przez nieszczelność.

W 2.0 HDI (seria 110) przy zadanym ciśnieniu 1,3 bara gdy
rozerwało wąż prowadzący do intercoolera auto wstawało
prawie przy 4 tyś.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 25, 2011, 12:01:08 »
Maćku ,  rozwiń temat.  Zrozumiałem, iż miałeś rozerwany wąż i brak mocy do 4 tys.   ale czy tak z tym jeździłeś jakiś czas bez wyraźnie słyszalnych objawów i wyjaśnij jeszcze co z tym ciśnieniem 1,3 bara - o co chodzi , czy takie jest (ma być) właśnie ciśnienie doładowania aby silnikowi nie brakowało mocy.

Zrozumiałem też,  że zgadasz się z tezą, iż nieszczelny intercooler może być przyczyną przy wysokiej temperaturze (gzie wszystko się jeszcze bardziej rozszerza i rozszczelnia)  braku mocy  do 3 tys.  obrotów  ???

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 28, 2011, 20:09:20 »
Na standardowym sofcie ciśnienie doładowania oscyluje 1-1,1 bara.

Jak rozerwie wąż Turbo to przy niższych obrotach turbina nie potrafi "nabić" ciśnienia a przy wyższych nie zdąży go na tyle
"wyparować" przez co wtedy czuć lekkiego "buta".

Od jakiegoś czasu samochód wydawał się słabnąć
tj. na autostradzie leciał tylko 180, później ciekawiło
mnie, że zaczynał sobie puszczać coraz większe bąki
aż w końcu stracił moc - lał same paliwo bez sprężonego powietrza.

A że była to wersja FAP a strzelił wąż od strony grodzi (350 zł ASO), to zmieniłem sterownik na taki z auta bez air doserów (2)
- można to zrobić przez switche w ECU, wyłączyłem switchem
EGR - cykl 0% i wszelkie problemy z mocą z głowy (pojedyńczy dolot).

Nieszczelność intercoolera przy podstawie jeśli węże są
okej to tutaj bym celował, założę się że widać tam olej.

Nie opłaca się tego kleić - nic nie da.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 08, 2011, 16:05:59 »
Post pisany po 1szej stronie watku, nie zauwazylem 2 pozostalych :D Intercooler mam ok, nic nie cieknie, zero problemow. Rozszczelnienie powodowalo by raczej staly spadek mocy a nie raz jest, raz nie ma - zaleznie od kaprysu )(jazda 200-300km w PL w trasie, temp silnika stala, na zewnatrz oscyluje o max kilka stopni).

Problem ktory tu opisujecie wrocil (przy ponad 20st na dworze) - loteria przy wyprzedzaniu czy bedzei turbo czy nie.. Roznice czuc bardzo wyraznie.. Nie sprawdzalem czy zimny/goracy silnik ma wplyw - na zimnym zawsze daje mu spokoj i nie dociskam dopoki olej nie wyjdzie ponad niebieskie pole.
40k km temu mechanik to zrobil, z tego co mowil sterownik turbiny byl przez kogos ruszany i cos tam spietruszczone. Naprawil i problem zniknal na te 40k km.. Teraz wraca, za tydzien jestem do niego umowiony i zobaczymy co poradzi. Nie mniej tu trzeba kogos kto zna koncern PSA i ich silnik oraz nie daje za wygrana dopoki nie dojdzie co jest (u mnie wyjezdzil 300km w 2 wieczory by dojsc co jest).

Zobaczymy co tym razem wyjdzie, auto idzie na generalny przeglad przed zima i tez przez to ze siedze za granica obecnie i jak cos walnie to koszty moga zabic. Postaram sie zdac relacje za tydzien ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 08, 2011, 16:36:27 »
Ja osobiście też bym trochę postawił na ten mechanizm przy turbinie. Ostatnio znajomy opowiadał mi o identycznym objawie w swoim Audi. Problem tkwił właśnie w tym sterowniku ciśnienia przy samej turbinie, po prostu zacinał się. Intercooler mam dziurawy, ale rzeczywiście jak kolega wyżej pisał jak jest dziurawy to jest i jak mocy by nie było to zawsze, a moc jednak pojawia się i znika.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 08, 2011, 21:29:12 »
W Audi/ VW zacinające się kierownice turbiny plus problem z zaworkiem n75 to standard. W PSA raczej rzadko sie to psuje, ale można sobie to sprawdzić.  Jak ktoś ma starą pompkę rowerową (najlepiej taką dużą z uchwytami na nogi) to trzeba uszczelke na tłoczku odwrócić tak aby zasysała a nie pompowała i wężyk podłaczyć na turbinę. Przy pompowaniu pręt siłownika turbiny powinien poruszać się w zakresie ok 1 cm. Czasami takie rozruszanie ręczne może też pomóc usunąć awarie.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 08, 2011, 21:40:59 »
Czy dojście w tym silniku 2.0 HDI MkI jest jakieś rozsądne dojście do tego? Z dołu, czy góry będzie lepiej?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 09, 2011, 13:47:58 »
Ja u siebie w 2,2 zakładałem wężyk od góry bo od dołu chociaż jest dobry widok to ciężko rękę włożyć i jeszcze ją obrócić. Najlepiej jak druga osoba od dołu patrzy jak porusza się siłownik jakkolwiek jest to też słyszalne. Teretycznie jeśli siłownik zaciąłby się w położeniu normalnym  to turbina powinna przeładowywać i wyświetlać błąd przy wyższych obrotach. Jeśli zaciąłby sie w położeniu jak do wyższych obrotów to na niższych obrotach na diagnostyce powinno pokazywać niedoładowanie, a więc jest to do sprawdzenia na kompie. Takie chwilowe braki mocy mogą wg mnie bardziej być spowodowane problemami z osprzętem elektycznym, jakkolwiek wszystko jest możliwe. W silnikach tdi ze zmienną geometrią turbiny notlauf z powodu nagaru i zacierających się kierownic to standard zwłaszcza jak się używa silnika głównie po mieście i nie daje się mu po garach. Te silniki jak chyba wszystkie nowoczesne turbo diesle nie lubią PSJ :)

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 12, 2011, 18:01:36 »
Byłem w ASO. Intercooler mam szczelny. Mechanikowi udało się wywołac problem z mocą. Wymieniono elektrowawór w układzie EGR. Nie wiem dokładnie  jaki...  numer C00001628LQ. Po tej wymianie nie umieli powtórzyć usterki.

Po odebraniu auta cieszyłem sie kilka dni... zadławił mi się przy wyprzedzaniu na ekspresówce. Później już potrafiłem powtórzyć brak mocy za każdym razem:
- 4 bieg 50/55 kmh
- redukujemy na 3 bieg, obroty w okolicach 2 tyś
- czekamy 3-4 sek.
- kickdown....

Silnik jest w zakresie pracy turbiny ale nie przyspiesza.

Czasem też odczuwam szarpnięcia przy przyśpieszaniu, jakby nagle dostawał większej mocy, schodkowo. Coś sie faktycznie blokuje, jakiś zawór... może tak jak piszecie ten sterownik turbiny...

W piątek znowu ASO.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 12, 2011, 19:19:03 »
Wyłączyć elektronicznie EGR (modyfikując flasha),
zaślepić i odłączyć wtyczkę i problem z głowy.

Auto funkcjonuje jakby fabrycznie nie miało EGR.

Zainteresowany to PW.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.