Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi  (Przeczytany 46427 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 13, 2011, 10:21:00 »
Witam miałem to samo turbina ciągła do 3tys. obr. i wyskawiwał błąd podłączyłem go do lexi i wyszło że turbina ma za wysokie ładowanie byłem u 2-ch mechaników i nic nikt nie umiał znaleść problemu ,asz za radą naszego forumowicza który zrobił zdjęcie (morzna je znaleść kilka postów niżej)i idąć tą drogą znalazłem rurkę która idzie do swila i na samym dole był ze starości pękniety weżyk jest tam koszmarne dojście ale z pomocą 13 latka udało mi się ściągnoć stary i zalożyć nowy i to był stażał w dziesiątkę!! zrobiłem na nim 1300km po autostradzie w niemczech i po błedzie pozostało wspomnienie także probonował bym posprawdzać wszystkie węzyki bo one są w większości przyczyna generowania błedu. Guma się stażeje i w moim przypadku pękała w ręce

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 13, 2011, 10:31:23 »
przeglądałem wszędzie i miema więc go dodaje

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 13, 2011, 11:57:50 »
Cytuj

Jarosław Bulik napisał:
Witam miałem to samo turbina ciągła do 3tys. obr. i wyskawiwał błąd podłączyłem go do lexi i wyszło że turbina ma za wysokie ładowanie byłem u 2-ch mechaników i nic nikt nie umiał znaleść problemu ,asz za radą naszego forumowicza który zrobił zdjęcie (morzna je znaleść kilka postów niżej)i idąć tą drogą znalazłem rurkę która idzie do swila i na samym dole był ze starości pękniety weżyk jest tam koszmarne dojście ale z pomocą 13 latka udało mi się ściągnoć stary i zalożyć nowy i to był stażał w dziesiątkę!! zrobiłem na nim 1300km po autostradzie w niemczech i po błedzie pozostało wspomnienie także probonował bym posprawdzać wszystkie węzyki bo one są w większości przyczyna generowania błedu. Guma się stażeje i w moim przypadku pękała w ręce

Potwierdzam to co napisał Jarek. Dodam tylko że tego typu usterka -pęknięty wężyk_ jest trudna do zdiagnozowania, pęknięcie często nie widoczne, poza tym występuje nie regularnie raz się ujawnia a innym razem jest wszystko ok. Wszystko zależy od aktualnie panującego podciśnienia. Też kiedyś męczyłem się z tego typu usterką, wyjątkowo upierdliwa i cięzka do znalezienia bo nie wszędzie można wygodnie zajrzeć. U mnie kręcił dobrze do 2500 obrotów a potem padał, czasem jak się delikatnie przyspieszało potrafił wchodzić na obroty bez problemu. A przyczyna prozaiczna- pęknięty przy końcu wężyk

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 14, 2011, 23:14:00 »
@Maciej Haltof: Przerobiłeś tak swoje auto? Też miałeś podobne problemy, które blokada EGR rozwiązała? Jeszcze troche powalcze z tym problemem. Jeśli nie pomoże nic to chyba będzie trzeba spróbować tego rozwiązania.

@Miroslaw Piotrowski: Mam wrażenie, że problem był inny. Musiałeś lekko przyspieszać, żeby było ok. Ja moge katowac samochód do woli, Więc ciśnienia sa wysokie i nic się nie dzieje.

Nagle potrafi zacząć się dławić. Skoro przy 3 tys wraca moc - w jednym momencie - nie stopniowo, to nie wydaje mi się, by dziura w przewodzie potrafiła dać takie objawy, chyba, że jest to przewód od sterowania elektrozaworem... i temperatura może być czynnikiem zwiększającym prawdopodobieństwo wystąpienia problemu. Więc z drugiej strony możesz miec racje. Na pewno nie są to przewody "główne" - te do intercoolera, etc.

Po wymianie tego elektrozaworu poza lepszym przyspieszeniem i wigorem, silnik potrafi przyspieszac jakby 2-3 stopniowo. W zakresie obrotów 2-3 tyś odczuwalne są czasem skokowe wzrosty mocy. Końcem miesiąca poddam znowu auto na testy do ASO. Zasugeruje im problem z wężykami, najlepiej by je wymienić - kwestia ile to kosztuje.

Pozdrawiam

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 15, 2011, 18:11:06 »
Turbo miewało "lagi".
Po tym jak dodatkowo "rozerwało" mi dolot,
troszkę zawirowałem w elektronice sterującej.
Jako, że w tym siedzę rozpracowałem sterownik
i wyłączyłem EGR elektronicznie ;).

Wcześniej wywalony FAP.

Aktualnie nie mam żadnych objawów,
program po mocnym modzie - obrabiam 2.2 HDI
po programie bez problemu (tak tak to prawda ;) ).

Pozbyć się EGR, jeśli wszystko szczelne można
"zmusić" turbo aby wstawała wcześniej przez modyfikację softu.

W moim obecnym 2.0 HDI turbo ładuje już od 1400 (brak turbo dziury jakiejkolwiek).
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 16, 2011, 13:03:56 »
No tak, modyfikacje softu. Wszystko fajnie, ale czy jak pojade do ASO, to mi tego nie ponadpisują?

Moja sugestia o zblokowaniu EGR jakoś im się niebyt spodobała.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 16, 2011, 13:51:37 »
Cytuj

Maciej Haltof napisał:
Turbo miewało "lagi".
Po tym jak dodatkowo "rozerwało" mi dolot,
troszkę zawirowałem w elektronice sterującej.
Jako, że w tym siedzę rozpracowałem sterownik
i wyłączyłem EGR elektronicznie ;).

Wcześniej wywalony FAP.

Aktualnie nie mam żadnych objawów,
program po mocnym modzie - obrabiam 2.2 HDI
po programie bez problemu (tak tak to prawda ;) ).

Pozbyć się EGR, jeśli wszystko szczelne można
"zmusić" turbo aby wstawała wcześniej przez modyfikację softu.

W moim obecnym 2.0 HDI turbo ładuje już od 1400 (brak turbo dziury jakiejkolwiek).


byłeś na hamowni i sprawdzałeś sobie moc i moment? Jakie masz wartości mocy i momentu np. dla 1500, 2000, 2500, 3000, 4000 obr?

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 24, 2011, 09:57:10 »
No i jestem po robocie w weekend u mechanika, autko wrocilo do zycia (i roznica castrol-total na oleju duza w halasie i w kulturze na plus totala, to tak na marginesie).

Wracajac do tematu.. Zacznijcie od banalu - filtr powietrza. Jezeli filtron i taka gabko-szmatka to wywalcie go i zamontujcie purfluxa... Jak obejrzalem co zostalo z filtrona po 13k km, to sie zalamalem - nie mial prawa zaciagac powietrza bo filtr tak uwalony.. Odmiana na b. zapylone srodowisko, moze i ratuje tam silnik przed pylem, ale czasem nei daje mu tyle powietrza co chce.. Turbo nie tykane, a ciagnie duzo ladniej, do tego wygrzanie na trasie tez pomoglo, pewnie filtr nawilgotnial i jeszcze gorzej przepuszczal..
Moze nie wszystkim pomoze, ale rozwiazanie dosyc tanie jak na cala reszte opcji i mozna samemu machnac - srubokret krzyzakowy, 4 srubki od obudowy wykrecic, wymienic, skrecic i voila.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 24, 2011, 20:37:52 »
Dziwne rzeczy zaiste. Ja od lat stosuję w każdym swoim aucie Filtrona i jakoś nigdy nie zdarzyło się by filtr był powodem wyżej opisanych objawów. Stosuję zarówno ten z dodatkowym filtrowaniem jak i w Xantii bez. To samo się tyczy filtrów oleju jak i paliwa, do tego przy wymianie filtra powietrza profilaktyczne mycie przepływomierza i nie borykam się z tego typu problemami. Nie chce mi się wierzyć, by filtr po 13tys. był tak zapchany, może tu zera po trójce jeszcze zabrakło. Sorry za sarkazm, ale wiem jak ludzie traktują swoje auta, a przykładem jest dzisiejszy artykuł w "Motorze", czego to pomysłowi ludzie nie wdrożą w życie, by parę złotych oszczędzić. Mam zasadę, że na wiosnę wymieniam filtry bez względu czy auto zrobiło w tym czasie 5,10 czy 20tys.km. . Nie sugeruję tu broń Boże, że tak było w Twoim przypadku, ale też nie uwierzę w stan totalnej klapy filtra firmy, której produkty dostarczane są na pierwszy montaż w niektórych koncernach.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 31, 2011, 11:46:13 »
Ja też wymieniam co roku. Ale jakos wypada to przed zimą. Najwięcej pyłu jest w powietrzu właśnie na wiosnę i latem.

Nie jest to jednak przyczyna moich i pewnie innych przypadków braku mocy.

W chwili obecnej mam problem z układem FAP. Filtr mam juz zregenerowany ale popsuł sie układ wtrysku tego plynu do dopalania... i znowu ASO. Stąd też walka z problemem braku mocy odeszła troche na drugi plan. Spytam jeszcze ile kosztuje wymiana przewodów tych sterujących zaworami, jak nie drogo to sie skuszę. Ostatnio uzbierało sie na raz trochę napraw i mam już trochę dosyć...

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 31, 2011, 13:18:54 »
Czekam na rezultaty. Co prawda autko użytkuje już kto inny, ale zostało w rodzinie, więc temat dla mnie nadal aktualny. Ja teraz pomykam MkII i już doszukuję się usterek....  :-)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 31, 2011, 18:38:22 »
Cytuj

Marcin Dzięgielewski napisał:
W chwili obecnej mam problem z układem FAP. Filtr mam juz zregenerowany ale popsuł sie układ wtrysku tego plynu do dopalania... i znowu ASO. Stąd też walka z problemem braku mocy odeszła troche na drugi plan. Spytam jeszcze ile kosztuje wymiana przewodów tych sterujących zaworami, jak nie drogo to sie skuszę. Ostatnio uzbierało sie na raz trochę napraw i mam już trochę dosyć...


A może by tak pozbyć się FAPa i wywalić EGR elektronicznie za jednym razem? ;)
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 31, 2011, 19:47:04 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Czekam na rezultaty. Co prawda autko użytkuje już kto inny, ale zostało w rodzinie, więc temat dla mnie nadal aktualny. Ja teraz pomykam MkII i już doszukuję się usterek....  :-)


Gratuluje:) Kolejna generacja jest ponoć pozbawiona wad poprzedniczki;)

Offline Marcin Dzięgielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 2.0 HDI '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 31, 2011, 19:55:50 »
Cytuj

Maciej Haltof napisał:
A może by tak pozbyć się FAPa i wywalić EGR elektronicznie za jednym razem? ;)


Myślałem o tym, ale ostatecznie postanowiłem zregenerować filtr. Szkoda było mi wydatków na płyn. Regeneracja to 499zł netto plus koszta przesyłki. Mam 6 miesięcy gwarancji. Przepływ z praktycznie 0% wzrósł do około 75%.

Jak znowu się zapcha to wywale go. Jakie sa koszta? Razem z układem emulującym pracę fapu i przeprogramowanie żeby nie było EGR? W ASO mi jej przez przypadek nie usuną po podpięciu do komputera?

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 31, 2011, 20:17:36 »
Cytuj

Marcin Dzięgielewski napisał:
Cytuj

Maciej Haltof napisał:
A może by tak pozbyć się FAPa i wywalić EGR elektronicznie za jednym razem? ;)


Myślałem o tym, ale ostatecznie postanowiłem zregenerować filtr. Szkoda było mi wydatków na płyn. Regeneracja to 499zł netto plus koszta przesyłki. Mam 6 miesięcy gwarancji. Przepływ z praktycznie 0% wzrósł do około 75%.

Jak znowu się zapcha to wywale go. Jakie sa koszta? Razem z układem emulującym pracę fapu i przeprogramowanie żeby nie było EGR? W ASO mi jej przez przypadek nie usuną po podpięciu do komputera?


Układu emulującego FAP nie zakładam - tylko programowo wywala się FAP tak samo EGR (cykl pracy 0% - odłączasz wtyczkę, zaślepiasz dodatkowo, zero błędów czy innych ceregieli).

Za jednym zamachem można wedle uznania podnieść też moc.

Nie ma opcji aby w ASO Ci to usunęli przy podłączaniu komputera.

Koszta? PW.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 01, 2011, 05:50:27 »
Witam a czy zaślepienie egr w moim aucie jest zalecane dadam tylko że egr jest ok i sprawuje się dobrze lecz gdzieś czytałem że po zaślepieniu tego ustrojstwa będzie mniej palił co wy na to?

Offline Marcin Borejko

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 11, 2011, 15:38:55 »
Problem z brakiem mocy w aucie Pana Marka Bor, które jest teraz w moim posiadaniu, został rozwiązany. Powodem powyższego problemu był niedrożny układ recyrkulacji spalin. Przytkany był elektrozawór podciśnienia na EGR. Przedmuchanie i oczyszczenie tego miejsca całkowicie usunęło problem.

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 12, 2011, 12:42:14 »
Kolego Marcinie !
Proszę dokładniej opisać problem. W którym miejscu dokładnie
był przytkany ten elektrozawór ??? i co należy przedmuchać  Może jakiś zdjęcie uda się zamieścić.  Co powodowało to przytkanie, czy EGR był za bardzo otwarty,  czy za mało otwarty czy tez były inne zakłócenia w jego pracy.

Offline Marcin Borejko

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 17, 2011, 20:56:52 »
Przytkany był ten oto elektrozawór na zdjęciu, czego skutkiem było nie docieranie podciśnienia do EGR.

Offline Piotr Mach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Gdynia / Londyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI (2002)
  • Miejscowość: Gdynia / Londyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 17, 2011, 21:50:18 »
Ten oto z niebieska wtyczka, tak? Czy ma ktos moze jakis schemat jak I gdzie te 3 elektrozawory znajdujace sie w tym wlasnie miejscu powinny byc popodlaczane wezykami podcisnenia??

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 17, 2011, 22:48:40 »
Proszę bardzo.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 18, 2011, 14:45:21 »
Dziękuję Marcinie za wyjaśnienie i zdjęcie.
Ale próbuję zrozumieć tą usterkę  i skoro piszesz, że

"Przytkany był ten oto elektrozawór na zdjęciu, czego skutkiem było nie docieranie podciśnienia do EGR."

to wnioskuję, iż EGR nie otwierał się w takim zakresie jak powinien lub w ogóle i w związku z tym mniej spalin było kierowanych z powrotem do kolektora ssącego  a co za tym idzie silnik był zasilany  większą ilością świeżego  powietrza, (niż by to było w przypadku sprawnego elektrozaworu)  więc z jakiego powodu nie miał silnik mocy ???  
Są osoby, które całkowicie zaślepiły EGR  i pisały, iż nie spostrzegły żadnych negatywnych skutków tej operacji, silnik nie tracił mocy.
Więc na czym polegał mechanizm tej usterki ???

Offline Piotr Mach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Gdynia / Londyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI (2002)
  • Miejscowość: Gdynia / Londyn
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 19, 2011, 00:36:39 »
Widzialem juz wczesniej ten schemat, ale musze powiedziec, ze nie jest on wzorem czytelnosci, ze wzgledu na ilosc detali... dzieki mimo wszystko.

Jak na marginesie, ja mialem problem z wahaniami mocy i z gasnacym silnikiem... po odlaczeniu zaworu EGR wszystko ustalo...

Offline Bartosz Kmita

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia II Break 2.0HDI 109HP
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 20, 2012, 21:10:47 »
Witam,

w mojej księżniczce 2.0HDI 109HP (2001r.) mam od chyba 3 lat podobny problem. Pojawił mi się wtedy błąd silnika, który po odczytaniu oznaczał "niezgodność syngnałów położenia pedału przyspieszenia 2" czy coś takiego. W ASO kazali wymienić czujnik położenia pedału prz. (tzw. potencjometr gazu). Czujnik mam już 3, również próbowałem wymieniać przepływomierz. Nie pomaga ani jedno ani drugie.

Problem jest głównie w lecie, im cieplej tym większe prawdopodobieństwo, że wystąpi. Objawy są takie:

1. dodawanie obrotów (nawet do 4500!) na jałowym biegu, albo na biegu, ale bez wciskania pedału gazu (wtedy mamy jakby wielkiego kopa bez wciskania gazu i trzeba wciskać sprzęgło razem z hamulcem żeby nie wjechać komuś w d)

2. kiedy jednak chcemy dodać gazu to na złość nie chce przyspieszyć i po powolnym podniesieniu obrotów o parę setek i po ładnych kilku sekundach dopiero dostaje kopa

3. wrzucenie "luzu" bądź wciśnięcie sprzęgła powoduje czasami spadek obrotów, ale np. do 1500 a nie do 800-900 jak pan Bóg przykazał (to jest podobny objaw jak 1., tyle że obroty nie wzrastają a są stale na jednym za wysokim poziomie)

Dodam, że w zimie problem się pojawi może raz na miesiąc, głownie w postaci około 1100, 1200 obrotów na biegu jałowym. Zaczyna się nasilać, kiedy temperatura otoczenia zaczyna wzrastać powyżej 10 stopni Celsjusza i dokucza przez wiosnę lato jesień aż nie zacznie spowrotem spadać w zimie.

Jeżeli znalazłby się ktoś kompetenty (im bliżej Krakowa tym lepiej) kto byłby w stanie pomóc zdiagnozować ten (już w sumie 3-letni) problem i pobawić się z całym układem recyrkulacji, tymi wszystkimi wężykami, zaworem w turbo, który się chyba u mnie trochę przycina, to byłbym wdzięczny i oczywiście odpowiednio wynagrodził.

VIN mojej księżniczki to:
VF7X2RHZB72413537

pozdrawiam serdecznie

Offline Bartosz Kmita

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia II Break 2.0HDI 109HP
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk1] nieregularny brak mocy - 2.0HDi
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 25, 2012, 10:35:18 »
Witam,

udało mi się dotrzeć do zawartości strony http://service.citroen.com
ale tylko jako konto zwykłe / bezpłatne.

Przy próbie zapłacenia za dostęp czasowy do wszystkich informacji w tym serwisie moja karta płatnicza zostaje odrzucona, a np. system PayPal nie jest obsługiwany.

Chciałbym zapytać, czy ktoś z Państwa na forum nie jest w stanie pomóc w zdobyciu informacji pomocnych przy tym problemie z tego serwisu internetowego citroena?

Tematy, które można tam znaleźć, ale są płatne, a pasowały jakoś do mojego problemu to:

[color=0000CC]Diagnostyka : na biegu jałowym, silnik samoczynnie przyspiesza   
Diagnostyka : rozbieganie się silnika (co to w ogóle jest rozbieganie?)
Diagnostyka : silnik nie ma mocy, bez dymienia   
Chwilowe braki mocy silnika podczas jazdy   

Dane techniczne : obwody zasilania powietrzem
[/color]

Z tej strony w jakiś sposób trafiłem na taką stronę
https://webdiag.mpsa.com/webdiag/?hfreVQ=NP88903348&iva=IS7K2EUMO72413537&ynathntr=cy&pbhagel=CY&cbegny=NP
ale nic się nie dzieje po wpisaniu mojego VIN. Czy ktoś miał styczność z tym serwisem?

dziękuję za pomoc
pozdrawiam