Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymieniłem drążki.  (Przeczytany 1808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Nowacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Borne Sulinowo
  • Posiadany samochód: Citroen ZX reflex 1,4 i
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Wymieniłem drążki.
« dnia: Sierpień 16, 2011, 19:46:38 »
Witam. Jak w temacie . Wrażenia po wymianie. Czuje sie nie swojo. Mam wrażenie że dużo lżej chodzi kierownica, przy dodawaniu gazu czy hamowaniu nie ściąga (nigdy nie ściągał) . A le po przejechaniu dość spokojnie 8 km opony przednie były dość ciepłe. Czy to objawy złej zbieżności? Dodam że końcówki nie były tej samej firmy co poprzednie. Przy wymianie liczyłem ilośc wykręconych obrotów i w nowych odwrotnie tyle samo wkręcałem. Przy skecaniu po puszczeniu kierownicy nie powraca do jazdy na wprost. Krótka odpowiedz czy regulacja zbieżności poprawi w/w objawy.Citroen ZX 1,4i Reflex bez wspomagania.

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2011, 22:35:14 »
Jak sama się kierownica nie prostuje przy wychodzeniu z zakrętu to zbieżność do ustawienia. Ewentualnie geometria, ale jeśli tylko gałki ruszałeś to sama zbieżność wystarczy.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 16, 2011, 23:00:53 »
W zx-ie nie reguluje się geometrii bo wszystko jest na stałe, jedynie zbieżność. Nigdy nie ustawisz zbieżności idealnie licząc obroty itp. , no chyba, że fartem. Szkoda nerwów i całej reszty za około 60 zł (tyle średnio kosztuje ustawienie zbieżności )
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2011, 06:25:34 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
W zx-ie nie reguluje się geometrii bo wszystko jest na stałe, jedynie zbieżność. Nigdy nie ustawisz zbieżności idealnie licząc obroty itp. , no chyba, że fartem. Szkoda nerwów i całej reszty za około 60 zł (tyle średnio kosztuje ustawienie zbieżności )


U mnie nie spotkalem sie zeby taniej niz 100zl

Offline Mirosław Nowacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Borne Sulinowo
  • Posiadany samochód: Citroen ZX reflex 1,4 i
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2011, 19:34:32 »
Dziękuję za odpowiedzi. Otóz dziś pokręciłem co nie co. Wymieniłem gumę na mcpersonie tym samym zlikwidowałem luż całego amora . Zmierzyłem stare końcówki i nowe które były dłuższe lekka krekta 'obrotami" :) efekt powalający auto zaczeło sie słuchać kierowcy. Stuki znikneły , szum opon rowniez pozostał jeszcze problem niezapoiwiedzianego i gwałtownego ściągnięcia w lewo podczas gwałtownej przyspiech np na 3,4 biegu lub najechaniem prawym kłem na niewielki nawet niewybój. Skutek ten sam. Więc gdzieś mam luż. Chcę usunąć wszelkie luzy i spokojnie jechac na zbieżność. Mają koledzy jakieś sugestie? Tuleje wahacza? Sworzeń piasty? Jeśli tak to
jak sprawdzić . Gorąco pozdrawiam
ps; Mała aktualizacja. Pasmo niepowodzeń ciąg dalszy. Pojawił sie problem ze skrzynią biegów. Ciężko wbic 1 i 2 bieg. reszta ok. Czy ustawienie sprzęgła ma tutaj znaczenie? Według mnie jest troche za nisko. Czy regulacja poprawi w/w sytuację. Uff ale pytań.

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 18, 2011, 08:48:17 »
Jeżeli chcesz "wyczuć" czy masz luz na sworzniu wystarczy podnieść autko, złapać za koło i "poszarpać" jak wyczujesz luz to weź kawałek łomika jakiegoś i sprawdź czy to na sworzniu. Nie znam innej metody. Luz na wahaczu przy podniesionym aucie łomem się sprawdza i tyle. Po nitce do kłębka. To że ci auto ciąga po drodze to nie tyle musi być luz co po prostu brak zbieżności. Mi po wymianie końcówek drążków i sworzni auto przy przyspieszaniu ciągneło w lewo i trzeba było walczyć z kierownicą. 60zł w stacji kontroli pojazdów i auto się prowadzi jak należy ;]
Co do biegów niestety nie pomogę bo nie miałem z tym przejść ;)

Offline Marek Martynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r.
  • Zainteresowania: sport: kolarstwo górskie, pływanie, bieganie, aikido; muzyka: Siddharta, U2, Rammstein, DM i inni; zawodowo: nieruchomości; poza tym: historia, kuchnia no i citroeny
  • Miejscowość: Kraków
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2011, 10:07:24 »
W mojej xantii, po tym jak zaczęła źle wchodzić jedynka, poszła linka sprzęgła. Na początku poszło kilka drutów ze splotu, a potem prawie cała reszta. Szczęśliwie w ostatniej chwili zdążyłem do warsztatu, kiedy sprzęgło wisiało prawie na włosku.
Martyn
:evil: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r. :evil:
były:
:evil: Xsara Picasso 1.6 HDi z 2006 r., rouge lucifer :evil:
ZX 1.9 TD z 1994 r., Avantage, też czerwony,
Xantia limousine 1.6i z 1996 r., też czerwona,
Fiat 125 p, 1.3 z 1969 r.

Offline Mirosław Nowacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Borne Sulinowo
  • Posiadany samochód: Citroen ZX reflex 1,4 i
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2011, 20:59:24 »
ZNALAZŁEM!!!  Wymiana górnej gumy na mcphersonie na iewiele sie zdała. A mortyzator jest w dalszym ciągu luzny w dodatku tłoczek amora bez problemu udało mi się wcisnąć do srodka lecz przy wyciąganiu go przy pomocy klucza imbusowego  z oporem ale do pokonania bez jakiejś wielkiej siły. Przejżałem całość (łożyska nie ma) i doszłem do wniosku że gwint którym dokręcamy jest za krótki ponieważ dokręcając do końca luz był nadal. Doraznie sytuacje rozwiązała dodatkowa guma która całość dociągnała do kolumny. Czyżby poprzedni właściciel założył inny amortyzator z jednej strony? Koło gubiło geometrię w calym zakresie i tu tkwil problem. Auto trzymała jedynie sprężyna. Czekają mnie zapewne koszty wymiany amortyzatorów. Aktualizacja 04.09.11. Jeszcze jeden mały szczeg.ół. Brak łączników stabilizatora :). Ciekawostka, ale tak było. Ja laik nic nie zauważyłem, ale dziwie sie mechanikom. Przeciez  są one na wierzchu i rzucają sie w oczy. Pozdrawiam kolegów.

  • Gość
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2011, 22:26:57 »
Ja się nie znam ale zbieżność zawsze się ustawia nie dotyczy żuka i nysy tam wartości są stałe nie zależnie od opon.
zx avantage ustawianie zbieżności po każdej awarii lub wymianie czegoś w układzie kierowniczym.

Offline Zygmunt Woś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Chęciny
  • Posiadany samochód: xantia 1,8i 8v+LPG 1995, zx 1,4+LPG 1993
  • Miejscowość: Chęciny
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2011, 20:38:05 »
Mirek,w gumie macphersona powinno być łożysko.

Offline Mirosław Nowacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Borne Sulinowo
  • Posiadany samochód: Citroen ZX reflex 1,4 i
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2011, 19:22:26 »
W gumie Łożyska nie ma:(. Typowe stalowe jabłko. Zjednej i drugiej strony. Dziś chciałem zamówić kpl tuleji przednich whaczy a tu ZONK. Na który wachacz? Górny czy dolny? usłyszałem w sklepie. Powiedziałem że sie zorientuje. Może to banał ale ilo whaczowe zawieszenie ma ZX? Z tego co zaglądnołem to standart dolny whahczi tyle= 4 tuleje tylko trochę dziwne bo wkladane z jednej i z drugiej strony..czyli kpl na jedną stronę 4 tulejki? Tak?

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2011, 21:22:42 »
jak ja dobrze kojarze to na jedna strone masz 2 male tulejki i jedna taka wieksza jakby poduszke. W zx jest zwykle jednowahaczowe zawieszenie, widac jakie kompetencje ma sprzedawca....
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Mirosław Nowacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Borne Sulinowo
  • Posiadany samochód: Citroen ZX reflex 1,4 i
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Re: Wymieniłem drążki.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2011, 22:11:04 »
Jest dokładnie jak mówisz. Te dwie małe tulejki wciskamy z obu stron "otworu" . Ale sam widziałem katalog i faktycznie był rozrysowany wahcz górny i dolny. Zamówiłem kpl. zapłacę koło 80 zł+ wymiana 30 za stronę i śmiało można czekać na śnieg:). Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.