Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach  (Przeczytany 2343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
[Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« dnia: Wrzesień 10, 2011, 21:38:47 »
Witam

Mam problem z czujnikiem kąta kierownicy. Podczas jazdy na wprost Le>Rozebrałem dziś kolumnę kierownicy i wydaje mi się że tasiemka o której zawsze była w tym temacie mowa jest od poduszki powietrznej. Udało mi się zlokalizować 2 czujniki, optyczny i halla, które wyglądają na sprawne  ;-)

Będę wdzięczny za podpowiedź, jak mogę to naprawić (korzystałem z szukajki która nie jest mocną stroną tego forum...).


Mam jeszcze pytanie o czujniki ciśnienia w oponach.
Po włączeniu tej funkcji wyskakuje błąd o niskim ciśnieniu w oponach (wszystkich). Sprawdziłem i w BSI są wbite pewne numery (same cyfry, około 12). Co zrobić aby aktywować te czujniki? Kiedyś słyszałem że są tam baterie, możliwe, że padły? Jeśli tak to przypuszczam że w celu wymiany trzeba podjechać do gumiarza?

I ostatnia, całkiem ważna sprawa.
Mam magiczny znak "AIRBAG" na tylnych słupkach dachu. Z tego co wiem oznacza on PP. Natomiast w le>
Dodam że autko jest w wersji exclusive.

Będę wdzięczny za pomoc

Dziękuję i pozdrawiam
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2011, 18:03:01 »
No i z poduszkami się zgadza...
2 czołowe, 2 boczne, 2 kurtyny ( jest jedna kurtyna z lewej, druga z prawej - ludziom częto się wydaje, że jak jest na słupku b i na słupku c napis airbag to są 2 osobne kurtyny. A kurtyna sięga od słupka A do słupka C...) i poduszka kolanowa kierowcy.

Co do czujnika kąta kierownicy - u mnie też wskazuje kosmiczne odczyty, ale wszystko działa i mi to nie przeszkadza... jeśli wszystko jest ok, to na Twoim miejscu bym to olał...

Offline Adam Świtajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Łomża
  • Posiadany samochód: Citroen c5 II 1.6hdi 2007r
  • Miejscowość: Łomża
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2011, 07:30:47 »
Witam ponownie w nowym temacie.Mam takie pytanie.Czy po wymianie czujnika kąta kierownicy, a dokładniej całych przełączników  z tym kątem można jechać na wpinkę do komputera czy lepiej by odbyło się to bez takich dojazdów??
Pozdrawiam Adam

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2011, 08:42:18 »
Trzeba na nowo skalibrować czujnik.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Adam Świtajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Łomża
  • Posiadany samochód: Citroen c5 II 1.6hdi 2007r
  • Miejscowość: Łomża
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:17:17 »
Dzięki za odpowiedź :) jednak jeśli sam go wymienię to mogę przejechać około 2 kilometrów  do diagnosty by dokonać kalibracji?

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2011, 21:56:30 »
Możesz.
Zazwyczaj wywala błąd ESP/ABS.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 16, 2011, 14:49:26 »
Jeśli chodzi o czujnik kąta kierownicy... Rozebrałem, wyczyściłem, poskładałem, odczyty nadal były kosmiczne, przeprowadziłem 2x kalibrację (właściwie 2x nie zaskoczyło).

Jako że mam włączone światła do jazdy dziennej (włączają się automatycznie) nic się nie działo. Dopiero wieczorem zaczęło doświetlać zakręty. Powiem tak, da się bez tego żyć ale w miejscach nieoświetlonych jest ogromna różnica.

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk 2] Czujnik kąta kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 16, 2011, 15:00:24 »
Cytuj

Adam Majowski napisał:
Mam jeszcze pytanie o czujniki ciśnienia w oponach.
Po włączeniu tej funkcji wyskakuje błąd o niskim ciśnieniu w oponach (wszystkich). Sprawdziłem i w BSI są wbite pewne numery (same cyfry, około 12). Co zrobić aby aktywować te czujniki? Kiedyś słyszałem że są tam baterie, możliwe, że padły? Jeśli tak to przypuszczam że w celu wymiany trzeba podjechać do gumiarza?

Tak, sa tam baterie, i u mnie (2003r) sa ciągle fabryczne i działają.
Żeby dostac się do czujników, oczywiście że trzeba zdjąc opony.
Sprawdź jakie masz ciśnienie, u mnie już poniżej 1,9 - 2.0 atm pojawia się komunikat. Nie wiem czy można zmienić próg załączania.
Komunikat masz o niskim cisnieniu. Przy braku komunikacji z czujnikami komunikat jest inny.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm