Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala  (Przeczytany 12322 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Janusz Tyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Olkusz
  • Posiadany samochód: BX 1,4 : C5 2,0 HPI : SAXO 1,5
  • Zainteresowania: snooker
  • Miejscowość: Olkusz
Re: [MkI] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 29, 2011, 15:03:33 »
Cytuj

Janusz Tyński napisał:
Cytuj

Piotr Gorzkiewicz napisał:
Kolego mam prośbę napisz jak to sie robi to czyszczenie egr i przepustnicy przepustnica to mniej wiecej wiem ale egr?

No właśnie EGR dopiero przedemną , mam nadzieje załatwić to po niedzieli jak się uporam opiszę co i jak.

I właśnie dzisiaj dopiero znalazłem czas na EGRa i niestety poległem , okazuje się ,że trzeba demontować kolektor ssący a na to nie byłem przygotowany no i parking to nie miejsce na taką operacje .
Niech moc będzie z DS
www.citroen.org.pl

Offline Marcin Czarnecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Świdwin
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 Hpi Exclusive
  • Zainteresowania: gsm service
  • Miejscowość: Świdwin
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 31, 2011, 21:37:13 »
Opiszę po krótce dalsze postępy z moim autem..

Wymieniony został sterownik. Generalnie udało mi się kupić cały kompletny zestaw w postaci sterownika, bsi, immo, kluczyka i po podłożeniu odczytaniu błędów, kasowaniu, zabawie w kółko zostawiliśmy w aucie oryginalną całość a zamieniliśmy sterownik z przełożeniem epromów gdzie jeden daliśmy nowy z moim oryginalnym wsadem.

Hrabina w końcu przemówiła! Auto odpala i jest prawie wszystko super jednak się okazuje że mam zbyt niskie ciśnienie paliwa. Podejrzenie padło na zawór regulacji ciśnienia, który to właśnie poszukuję.

O dalszej walce z hrabiną poinformuję.
cały swój rozwój osobisty opieram na tym co mam a nie na tym czego nie mam...  :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 31, 2011, 22:21:13 »
a czego jeszcze nie wymieniłeś ?. wystarczyło plik z eeprom podesłać . A tak dla innych to jest zapisane w pamięci nieulotnej eeprom i żadne odpinanie klem nic nie pomoże

Offline Marcin Czarnecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Świdwin
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 Hpi Exclusive
  • Zainteresowania: gsm service
  • Miejscowość: Świdwin
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 05, 2011, 21:53:46 »
Masz rację marku oczywiście. Jednak chwilowe odpięcie klem mi pomagało.

A co do wymiany - wymieniłem sterownik. Za chęć pomocy dziękuję, ale z eepromkami też sobie radzę ;-) Teraz auto mi się już uruchamia. Mam jeszcze problem z od czasu do czasu pojawiającym się Antipollution Fault ale to już opisuję w innym wątku.
cały swój rozwój osobisty opieram na tym co mam a nie na tym czego nie mam...  :-)

Offline Daniel Sawicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Dolnoslaskie
  • Posiadany samochód: C5 HPI Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Dolnoslaskie
Odp: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 01, 2015, 19:47:21 »
Witam jestem tu nowy wiec chcialem na wstepie przywitac grono uzytkownikow cytryn  ;) . Nie chcialem zakladac nowego watku poniewaz moj problem jest identyczny jak uzytkownika Marcin Czarnecki i tu nastepuje pytanie : Czy przy wymianie ECU na nowy (uzywany) wystarczy przelutowanie eepromu(8 nozek) ze starego do nowego ? czy jeszcze sa jakies elementy ktore nalezalo by przelutowac zeby odpalic auto na nowym sterowniku ? z gory dzieki i pozdrawiam !
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2015, 09:08:31 wysłana przez Daniel Sawicki »

Offline Janusz Barczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 2001r. 103KW
  • Zainteresowania: Sport, turystyka
  • Miejscowość: Olkusz
Odp: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 03, 2019, 18:01:01 »
Witam i pozdrawiam! Pacjent Citroen C5 MKI 2.0 HPI i ten sam problem tzn błąd P0601 oraz P1631 przepraszam że odgrzewam kotleta ale nie bardzo kumam co dalej, bo kupiłem sterownik, BSI ale bez kluczyka i moja prośba - czy ktoś podpowie (łopatologicznie) jak to dziadostwo uruchomić :-(


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 04, 2019, 11:17:19 »
Jak masz komplet, to najłatwiej odczytać z BSI pin i dopisać klucz Lexią. Pod warunkiem że w nowym sterowniku nie masz błędu P0601
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2019, 11:33:11 wysłana przez Andrzej Barzał »
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 09, 2019, 10:23:01 »
Witajcie - myślałem że HPi to dinozaur i na tym forum się nie pojawi

Temat przerabiałem w swoim. Kupiłem za grosze nieodpalającego miała być pompa, a okazało się więcej. Uruchomiłem gada, a po kilku miesiącach doprowadziłem do jazdy bez AF. Za chwilę będzie rok jak jeżdżę (odpukać). Przebieg 278000.
Przeryłem fora (głównie citroen.org.pl na którym jest dział HPI), konsultowałem się ze kol. Smokus oraz F5R z lublina. Mogę powiedzieć żę mam już trochę wiedzy i brudu pod paznokciami.

Błąd wew. kalkulatora powstaje podczas kasowania błędów kablami typu delphi, autocom, snooper - nie wiem jak z kts czy cdif. Ta głowica usuwa część pamięci programu z flasha i sterownik sprawdzając sumę kontrolną się wywali. Wylutoweałem kość 29F400 - kasowanie nie usunęło całej zawartości, za którymś razem udało się usunąć, ale zaprogramowanie nie udało się. Doszukałem się inf. że ta pamięć lubi się sypnąć. Ceny sterowników to jakiś kosmos i naciąganie sprzedających (moje zdanie). Kupiłem wsad i nową kość - działa. Jeśli masz poprzedni sterownik pomogę go postawić. Immo jest w epromie tym 8nóżkowym - jego nie ruszamy.
Teraz chcę ustalić czy mpps (lub podobne) potrafi czytać/pisać z siriusem 81 i pozwoli na usuwania obszarów serwisowych.

Za godzinę napiszę co dokładnie sprawdzić, żeby nie iść w koszty z tym gaśnięciem i odpalaniem.

PS. Paliwa droższe zawierają substancje czyszczące mogące uszkodzić membrany w pompie Siemens Continental.

pozdro
yulas

Na podstawie doświadczeń innych, swoich i inf od Smokus (checkengine.pl) i F5rteam.
Na początek nie wolno nic rozpinać z układu paliwowego na ciepłym silniku. 100 bar i mikro nieszczelność wytwarza wybuchowa mgiełkę.
Kluczyk w pozycji zapłon, pompa w baku pracuje. W lexii powinno pokazać ciśnienie 5 bar w listwie. Można zmierzyć na wentylu przy podszybiu. Pompa oprócz ciśnienia powinna mieć odp. wydajność. Mogę poszukać w zapiskach ile.
W lexii RCO regulatora powinno być ok 70 % aby nabić ciśnienie 100bar.
Odpalamy ciśnienie powinno skoczyć do 100bar, generalnie obserwujemy czy zadane i faktyczne są równe. RCO nie powinno przekraczać 35%. Jeśli więcej to pompa jest za słaba. Silnik pracuje na mieszance homogenicznej jak zwykła benzyna. Zadane wzbogacenie będzie powyżej lub równe 1. Jeśli parametry są ok i temp. podskoczy sterownik spróbuję przełączyć na uwarstwioną mieszankę. Ciśnienie zadane będzie 70 bar. RCO spadnie do 26-28%, a wzbogacenie mieszanki spadnie do 0.4. silnik zacznie głośniej klepać jak diesel trochę.
Jeśli RCO jest wyższe przy w/w ciśnieniach tzn że pompa nie daje rady.
Jeśli gaśnie po nagrzaniu to będzie widać że RCO zacznie spadać, a ciśnienie zacznie rosnąć. Jak osiągnie 125bar nastąpi odcięcie zapłonu, silnik gaśnie i zapisuje błąd. Odpali po chwili ale nie wejdzie na obroty powyżej 2000.
Najczęściej winny jest regulator. Używki nie kupujcie. Albo naprawa lub nowy w F5rteam.

 I teraz uwaga. Ja z tym walczyłem prawie miesiąc. U mnie ciśnienia były prawidłowe, regulator naprawiony a jednak gasł. W lexii robienie wykresów mi nie poszło, ale zwykły elm327 potrafi czytać ciśnienie i robić wykres. Przy 2700obr szarpnięcie, szedł dobrze o gasł.
Smokus robił pompę, odesłałem na gwarancji - sprawna ciśnienia ok. Z wykresów wynikało że ciśnienie spadało, sterownik zamykał regulator i ciśnienie rosło do 125. Testy pompy w baku, szczelności listwy i nic. W końcu wysłałem pompę i regulatir do f5r - pompa miała ciśnienie ale wydajność była zbyt niska. Poprawili pompę i teraz jest bajka. RCO mam 24%. Regulator jeśli jest oryginalny (ocynk żółty pasywacja) to lepiej i tak zmienić bo padnie za chwilę.
Jeśli masz pompę do zrobienia to lepiej poszukać od laguny / megane 2.0 ide. Toczy aż lub kupujesz adapter do HPi. Ta pompa nie mam membran i oleju. Regeneracja to 600 zł jak trzeba. Ja kupiłem na szrocie z rozbitej jeżdżącej laguny za 200 zł. Są na olx po 350zl. Nie ma teraz pogody żeby sprawdzić ale może mnie zmotywuje cię.
Kolejna sprawa wypadające zapłonu. Nie kupujcie od razu cewki za połowę ceny auta. U mnie poprzednicy wstawili świece od 1.6THP są dłuższe ale na szczęście nie przywitały się z tłokiem. Znalazłem wyprzedaż po 30zl sztuka. Wypadanie zapłonów w tym silniku częściej powoduje nieprawidłowy skład mieszanki niż cewka/świeca. Problem powoduje EGR. Czyszczenie nie pomaga jedli jest luz na mechanizmie lub potencjometr wytarty. Ktoś na allegro ma za 369, cena normalna to ok 700zl. Zatykanie to zły pomysł. Uboga mieszanka wymaga małej ilości tlenu więc silnik wpuszcza spaliny. Bez EGR temp.spalun będzie wyższa , potrafi wyłączyć silnik, może nie przełączyć na uwarstwioną.
Na koniec przydał by się łapacz oleju OTC , zawory dostają opary oleju i nie da zmywane przez mieszankę (problem znany FSI TSI).
Uuufffff na początek tyle.

Dużo info jest na stronach F5RTEAM. Nie jestem z nimi jakoś związany finansowo, ale dzięki nim udało się doprowadzić do działania auto. Smokus już za bardzo nie ma czasu na pompy, jak mi napisał zajmuje się czymś innym.

Muszę sprawdzić jaką wersję sterownika ja posiadam wtedy będę mógł pomóc z wymianą flash'a.

 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2019, 12:29:43 wysłana przez Julian Gonet »