Witam. Czytałem o problemach z hamulcami Piorta Felczaka , ja też mam problem z hamulcami z moim ZX z silnikiem 1,4i z 1992 roku , tyle że u mnie występują zupełnie przeciwne objawy. Mianowicie pedał hamulca jest miękki i ma duży skok jałowy , opór na pedale odczuwany jest dopiero w połowie jego drogi do podłogi. Skuteczność hamowania jest mało skuteczna - aby zablokować koła na suchym asfalcie trzeba użyć sporo siły. Przy mocnym nacisku dociskam go prawie do podłogi - dzieje się tak przy zapalonym silniku. Na zgaszonym silniku pedał jest twardszy ale i tak można go wcisnąć prawie do połowy , opór odczuwany wysoko . Wymieniona pompa hamulcowa, przewody gumowe z przodu i z tyłu, tarcze i klocki ,z tyłu cylinderki, szczęki , wszystkie sprężyny, przeczyszczone samoregulatory. Układ zalany nowym płynem DOT-4, odpowietrzane dziesiątki razy i nadal pedał jak z gumy.A teraz co już robiłem i sprawdzałem - serwo sprawne bo kilkukrotnym naciśnięciu i trzymaniu pedału hamulca i odpaleniu silnika pedał opada. Po zaślepieniu w trójnikach przewodów które biegną pod autem do tylnych kół hamulce zaczeły działać tak jak powinny czyli pedał twardy , wysoki po prostu brzytwy ale gdy te same przewody zaślepiłem na gumowych przewodach z tyłu auta sprawność hamulcy znacznie spadła. Próbowałem jeszcze takiej rzeczy , mianowicie podłączyłem przewody tak jak powinny czyli wszystkie 4 koła ( pedał miękki) a następnie odłączyłem przewód który wkręcony jest w pompę a to miejsce zaślepiłem pedał ponownie stał się twardy. Tak samo stało się gdy zamieniłem przewody i zaślepiłem ten drugi. Z pompy wychodzą 2 przewody które rozdzielają się w rozgałęźnikach i biegną do kół po przekątnej czyli 1 przewód to prawy przód , lewy tył i 2 przewód lewy przód i prawy tył. Dodam że nie ma żadnych wycieków płynu, nic się nie poci i nie ubywa płynu hamulcowego. I teraz mam pytanie czy w tym modelu są regulatory siły hamowania ,jeśli tak to gdzie , czy cylinderki mogą mieć różną średnicę tłoczków i jaki system hamulcowy był zainstalowany w autach z tego rocznika i z tym silnikiem bo wydaje mi się że u mnie w aucie jest coś namieszane ponieważ na pompie jest napis BENDIX a tylne hamulce to system lukasa. Podaje jeszcze numer identyfikacyjny pojazdu to może ktoś kto się na tym zna powie jaki powinien być system hamulcowy VF7N2A90002A99987. Powoli kończą mi się pomysły co jeszcze można zrobić aby poprawić hamulce , zostały jeszcze do wymiany przewody sztywne biegnące pod autem. Może ktoś miał podobne problemy to byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź bo hamulce to ważna sprawa w aucie o ile nie najważniejsza. Rozważam jeszcze uszkodzenie któregoś cylinderka (chociaż były zakładane nowe) bo po ich wymianie zaczeły sie moje problemy.