Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Baterie charge fault  (Przeczytany 5489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Węgrzyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: xsara picasso
  • Miejscowość: Szczecin
Baterie charge fault
« dnia: Październik 10, 2011, 19:12:44 »
Podczas odpalenia auta pojawił się komunikat-baterie charge fault auto pracowało ale chyba na aku,nie mogłem właczyć niczego poza światłami mijania.Dojechałem do domu. po kolejnym odpaleniu wszystko było ok.Pewnie to coś z ładowaniem-tylko co-proszę o pomoc...

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2011, 19:53:02 »
Może sczotki na regulatorze napięcia są już krótki i się zawieszają
Darek

Offline Rafał Węgrzyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: xsara picasso
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2011, 10:34:36 »
A czy powodem chwilowego braku ładowania może być zużyty pasek rozrządu,który się rozciągnął i rolka go dostatecznie nie napina?

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2011, 14:40:43 »
Pasek wieloklinowy (osprzętu) a nie rozrządu może się rozciągnąć bo to on przenosi napęd na alternator. Mogę zerknąć na twoje auto tylko musiałbyś podjechać do mnie jak jesteś z samego Szczecina to masz niedaleko
Darek

  • Gość
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2011, 12:49:57 »
Czy taki objaw może powodować również słaby stan akumulatora?

Dziś miałem problem z odpaleniem autka, kręcił ale starsznie słabo, miałem wrażenie że sam rozrusznik sie kręci a elektromagnes nie załapał.. Później podczas jazdy na wolnych obrotach ( np przy zatrzymaniu na skrzyżowaniu) zapaliła sie ta kontrolka. jak dodałem gazu, kontrolka zgasła. kilka razy przegazowałem i wszystko wróciło do normy.

Tak czy siak Aku do wymiany, ale czy to właśnie może być taki też objaw?

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2011, 14:14:50 »
Oprócz akumulatora jak twierdzisz sam że do wymieny musisz dać do sprawdzenia alternator zakładając że pasek osprzętu się nie ślizga.
Darek

Offline Tomasz Faryj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: Błażkowa/Carmarthen
  • Posiadany samochód: Xsara picasso 1.6 HDI 92KM 2006r.
  • Miejscowość: Błażkowa/Carmarthen
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2011, 09:48:28 »
Mam to samo wczoraj mi sie zaświeciło pierwwsze mrugało i popiskiwało pozniej zaczelo swieci swiatla lekko przygasly do jechalem do domu aku kręci jak szalony takze nie wiem a co najlepsze to jak na parking wjechalem towszystko okk kontrolka zgasla co to moze byc pomożcie prosze

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:03:22 »
witam wszystkich i u mnie jest podobnie czyli ten sam komunikat,lecz pikuś zachowuje się bez zarzutu.byłem u mechanika który podłączył go do komputera i wyświetlił się błąd "czujnik świateł stopu"-wymieniłem i jest to samo.są dni że nic się nie wyświetla i za jakiś czas ponownie zapala się i gaśnie po kilku minutach...więc co to alternator -ładowanie 14,4 V ,czy akumulator- w stanie spoczynku ma wartość 12,11 V

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2012, 21:06:12 »
Darku...pomocy.podpowiedz dotycząca hamulca ręcznego pomogła dziękuje.............

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2012, 17:41:47 »
Tomek u ciebie może pasek się ślizgać a u Tadka może regulator napiecia w alternatorze.
Darek

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2012, 10:34:20 »
Sprawdzić klemy i złącze plusowe pod maską. Od tego zacznijcie, zanim zaczniecie wymieniać alternatory.
Warto choćby odłączyć i podłączyć styki na alternatorze, niech sie ruszą.

Zaczęła się zima wszechobecna wilgoć i duże różnice temperatur. Standardowo zaczynają się problemy we wszystkich autach.
W XP pewnikiem jest sprawdzenie klem, złączki plusowej pod maska. Jak macie sposobność to naładujcie dodatkowo akumulator.
U mnie pomogło.

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2012, 17:59:43 »
Witam wszystkich.Zamieniłem akumulator na nowszy i jak na razie komunikat się nie wyświetla. Chodź przy włączeniu podgrzewania tylnej szyby zapaliła się kontrolka od ładowania trwało to ze dwie sekundy i zgasła i jak na razie cisza.Wszystko jakby wróciło do normy. I sam nie wie, czy wyciągać alternator....

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2012, 18:11:29 »
Pozwolę sobie ci doradzić - zrób alternator. Oczywiście najpierw sprawdź czy ładuje i jaki daje prąd. Skoro masz nowy lub nowszy akumulator i pojawia się kontrolka ładowanie - nie masz inne wyjścia.

Offline lukasz machowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: RZESZOW
  • Posiadany samochód: C 4 Picasso 1,6 hdi 2007r.
  • Miejscowość: RZESZOW
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 07, 2012, 20:41:23 »
Witam wszystkich otóż dzisiaj podczas zapalania silnika pojawił sie komunikat Baterie charge fault po czym momentalnie zgasł(komunikat)  dodam że akumulator wymieniłem tydzien temu, czy  moze to oznaczac ze byl to  wybryk jednorazowy(moze przez te mrozy)?? aha podczas wymiany batrerii jak pozniej przeczytalem nie odczekalem ok 10sek (zapłon)   do odpalenia silnika moze to miec z tym zwiazek??

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2012, 12:54:26 »
Cześć Darku.Pewnie masz rację ale zaczekam do ponownego zaświecenia się kontrolki.Jak sprawdzałem ostatnim razem ładowanie alternatora to:13,8 V przy włączonych światłach i co tam jeszcze ma.A na dodatek dopadło mnie jeszcze jakieś uczulenie.
Powiedz co sądzisz o tym wszystkim...Pozdrawiam :-)

Offline Janusz Wolarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 01r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 10, 2012, 20:05:01 »
Witam.
U mnie komunikat pojawił się wczoraj rano. Odpalił bez problemu lecz nie działało radio, światła tylko postojowe i brak wskazań temperatury zewnętrznej. W zimie zmieniałem aku więc pierwsza myśl która mnie nawiedziła to żeby sprawdzić klemy. Odpiąłem, podpiąłem i wszystko wróciło do normy. mam nadzieję że już na stałe i nic nie padnie np. na wakacjach.
"Life is brutal and full of zasadzkas and niespodziankas !" ;-)

Offline Marcin Sobczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V 2000r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 09, 2012, 13:46:43 »
ja też odpiąłem na chwile akumulator w takiej sytuacji i po 2 min już się odmuliłem bo wszystko działa do tej pory bez problemu :)

Offline Bartosz Klewicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 568
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: KIA CARNIVAL 2.9 2006
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 01, 2012, 01:28:28 »
Pikus przestal ladowac akumulator komunikat i kontrolka . Wizyta u elektromechanika ,szczotki regulator i przy okazji lozysko 135 pln mniej w kieszeni
były  ZX 1,6 avantage
         XSARA  1.4  2000r
Xsara Picasso 2.0 HDI 03

Offline Łukasz Stachurski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 97
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI 90 KM 2003
  • Miejscowość: Krosno
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 17, 2012, 16:37:58 »
Witam forumowiczów

W czasie podróży z Krosna nad morze po 700 km jazdy padł mi alternator. Na holu dojechałem do mechanika, który wymienił mi regulator napięcia. Mechanik powiedział mi że objadę wakacje na nowym regulatorze ale komutator jest zużyty całkowicie i go praktycznie nie ma. Proszę o Waszą poradę czy da się wymienić sam komutator czy powinienem się rozglądać za nowym lub używanym alternatorem ? Zainwestowałem już 120 zł w nowy regulator napięcia więc może dałoby się wymienić tylko komutator ? Na allegro nie znalazłem samego komutatora do pikusiów, pozdrawiam :)

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 18, 2012, 06:58:00 »
Cytuj

Łukasz Stachurski napisał:
Witam forumowiczów

W czasie podróży z Krosna nad morze po 700 km jazdy padł mi alternator. Na holu dojechałem do mechanika, który wymienił mi regulator napięcia. Mechanik powiedział mi że objadę wakacje na nowym regulatorze ale komutator jest zużyty całkowicie i go praktycznie nie ma. Proszę o Waszą poradę czy da się wymienić sam komutator czy powinienem się rozglądać za nowym lub używanym alternatorem ? Zainwestowałem już 120 zł w nowy regulator napięcia więc może dałoby się wymienić tylko komutator ? Na allegro nie znalazłem samego komutatora do pikusiów, pozdrawiam :)

Taka wymiana pewnie nie jest tania.
Darek

Offline Andrzej Hrehorów

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Zgorzelec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi 2005r.
  • Miejscowość: Zgorzelec
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 18, 2012, 08:20:45 »
Cytuj

Łukasz Stachurski napisał:
Witam forumowiczów

W czasie podróży z Krosna nad morze po 700 km jazdy padł mi alternator. Na holu dojechałem do mechanika, który wymienił mi regulator napięcia. Mechanik powiedział mi że objadę wakacje na nowym regulatorze ale komutator jest zużyty całkowicie i go praktycznie nie ma. Proszę o Waszą poradę czy da się wymienić sam komutator czy powinienem się rozglądać za nowym lub używanym alternatorem ? Zainwestowałem już 120 zł w nowy regulator napięcia więc może dałoby się wymienić tylko komutator ? Na allegro nie znalazłem samego komutatora do pikusiów, pozdrawiam :)

Taniej będzie poszukać na szrocie całego alternatora z uszkodzoną obudową lub samego wirnika z niezużytym komutatorem i poskładać to w całość.Przy składaniu proponuję sprawdzić łożyska i ewentualnie dać nowe.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 18, 2012, 10:33:02 »
Przede wszystkim przy zakupie komutatora( właściwie to pierścienie ślizgowe szczotek) potrzebny jest model alternatora. Z technicznego punktu widzenia jest to proste. Same pierścienie nie są drogie- myślę, że koszt ok 20 zł. Szukajka allegro , hasło "alternator komutator".
Zależnie od typu alternatora i jego konstrukcji wymiana do przeprowadzenia we własnym zakresie, ale trzeba zwrucić uwagę na kilka rzeczy jak izolacja, umocowanie wszystkiego( siły odśrodkowe przy wirowaniu z prędkościami kilkunastu tys. obr. / min.
Czy warto to robic? Ja bym sam się za to zabrał, jak ty? Czy czujesz się na siłach ? Nie wiem. Trochę zabawy na pewno z tym będzie.

Offline Łukasz Stachurski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 97
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2.0 HDI 90 KM 2003
  • Miejscowość: Krosno
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 18, 2012, 15:37:08 »
Właśnie że koszt nowego komutatora i łożyska do alternatora Valeo wynosi ok 20 zł. Może to i nie dużo ale zdaję sobie sprawę że wymiana komutatora nie będzie taka prosta. Nie wykluczone że zdecyduje się na zakup używki ale za to przełożę do niego nowy regulator napięcia który dopiero co zakupiłem.

Mam jeszcze jedno pytanie czy zużyty kompletnie komutator tudzież jego brak może wpływać na niszczenie szczotek nowego regulatora napięcia ? Zatem czy mogę chwilowo jeździć z zużytym komutatorem czy zrobić to jak najprędzej ?

Offline Andrzej Hrehorów

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Zgorzelec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi 2005r.
  • Miejscowość: Zgorzelec
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 19, 2012, 17:26:29 »
Wymienić jak najprędzej.Jeżeli na starym komutatorze są jakiekolwiek ubytki lub zadziory na miedzianych pierścionkach współpracujących ze szczotkami ,to nowe szczotki bardzo szybko się zużyją .

Offline Grzegorz Pyteraf

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Korczyna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2000 r.
  • Miejscowość: Korczyna
Re: Baterie charge fault
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2012, 07:23:08 »
Koszt regeneracji alternatora w specjalistycznym zakładzie, czyli wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych oraz wymiana szczotek w regulatorze napięcia w alternatorze firmy Valeo wyniósł ok. 250 zł (w przeliczeniu, bo awaria była na Węgrzech i napsuła mi trochę nerwów). Wydaje mi się że to lepsze rozwiązanie niż zakup używanego.
Pierścień ślizgowy jest mocowany na jakimś kleju, tak to przynajmniej wygląda, i tu może być problem z robotą w domu. Poza tym trzeba mieć czym ściągnąć stary pierścień. Wymiana łożysk w warunkach domowych też jest raczej trudna. A demontaż i montaż alternatora w naszych samochodach to koszmar. Reasumując proponuję ten jeden raz dać zarobić fachowcom.