Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: CHIP 2,1TD  (Przeczytany 2227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Krzanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Pułanki
  • Posiadany samochód: XM MKII HA 2,1TD 1997 LUCAS EPIC
  • Zainteresowania: fotografia,
  • Miejscowość: Pułanki
CHIP 2,1TD
« dnia: Październik 24, 2011, 14:07:17 »
Witam.
Zakupiłem chipa do mojego Xm'a. Z informacji jaki posiadam zmiany będą następujące:
Z 109KM >>> 130KM
Z 235NM >>> 285NM
I niższe spalanie, tj:
miesany z 7,9l na 7,5l.
Koszt 200 zł z przesyłką z Czech.
Dzisiaj mój chip został wysyłany --- liczę że w czwartek podzielę się opiniami i mam nadzieje pozytywnymi różnicami które zauważę.
Dodam, że chip zajmie miejsce oryginalnego chipa w komputerze..
Został on dobrany wg nr komputera oraz nr chipu który w nim jest.

Pozdrawiam,

PS. jeśli będzie zainteresowanie (jesli chip dojdzie do mnie :) i będą odczuwalne zmiany) podzielę się informacjami typu co, jak i skąd chip?
Stąd też na razie nie narażam nikogo na koszt...

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2011, 16:01:08 »
Kolega przyjedzie do mnie, potestujemy co z tego wyszło :D
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2011, 17:55:11 »
Jak chcesz zrobić z tego sensowny eksperyment, to zrób 2 pomiary na hamowni - przed i po. Opinie w stylu "wydaje mi się, że jest lepiej" itp. będą mało miarodajne.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2011, 17:58:21 »
@up
O tym samym pomyślałem, zresztą, muszą być dwa pomiary aby w ogóle eksperyment miał rację.
Sądzę, że będzie lepiej, chip-tuning to najprostsza metoda podniesienia osiągów silnika.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2011, 00:06:58 »
XUD11BTE ma 250Nm momentu obrotowego...

Offline Michał Andrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Były: BX 19 TZD '91 205 kkm, AX 1.4D '94 ???kkm, XM mk2 2.1 TD '98 200 kkm,AX 1.0 100kkm
  • Zainteresowania: Citroen, Atari
  • Miejscowość: Kraków
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 29, 2011, 20:00:28 »
Witaj,

To czekam na informację - od pewnego czasu sam się nad czymś takim zastanawiam.


pozdrawiam,

MA
______________________________________________
Był mocno spracowany BX 1.9TZD '91,
był mocno zużyty AX 1.4D '94,
był nieco zużyty AX 1.0 '96
był prawie piękny XM 2.1 TD '98
Może będzie coś jeszcze?

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2011, 13:19:31 »
Cytuj

Marcin Krzanowski napisał:
Witam.
Zakupiłem chipa do mojego Xm'a. Z informacji jaki posiadam zmiany będą następujące:
Z 109KM >>> 130KM
Z 235NM >>> 285NM
I niższe spalanie, tj:
miesany z 7,9l na 7,5l.


Koledzy oświećcie mi proszę w jaki to cudowny sposób, zwiększając jedynie dawkę paliwa (nie ma możliwości innego elektrycznego oddziaływania na pompę paliwa) urośnie Wam moment obrotowy i jednocześnie spadnie zużycie paliwa?

Gdyby taki "chip" był w stanie:
- zmieniać kąt wtrysku (ale niestety nie może),
- zwiększyć ciśnienie wtrysku (również nie może),
- zwiększyć ciśnienie powietrza doładowanego (też nie może)
a najlepiej zwiększyć powierzchnię zaworów dolotowych i zmienić kształt krzywek na wałku rozrządu ( tym bardzie nie może), to bym rozumiał sens jego stosowania.

Jednakże "elektroniczne" sterowanie pompą Lucas-Epic czy VE36 polega tylko i wyłącznie na zwiększaniu lub zmniejszaniu dawki paliwa (wzrost napięcia na cewkę zadajnika). Czy nie uzyskamy tego samego poprzez "mechaniczne" "przeregulowanie" zadajnika (a konkretnie poprzez przesuniecie go o 0,05 - 0,1 mm do przodu)?
Daje to również zauważalny skutek w dynamice samochodu, choć  choć chyba nie w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2011, 15:37:11 »
nie wiem ale i w fabryce chipy wsadzaja. tez jestem ciekaw. choc kiedys ze znajomym gadalem o zmianie mapy w moim ale mi odradzil(nie znam sie, nie wiem o co chodzi i czy mozliwe wiec sie nie wypowiadam).

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2011, 16:00:55 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
nie wiem ale i w fabryce chipy wsadzaja. tez jestem ciekaw. choc kiedys ze znajomym gadalem o zmianie mapy w moim ale mi odradzil(nie znam sie, nie wiem o co chodzi i czy mozliwe wiec sie nie wypowiadam).

Maćku, myślę że o prawdziwych "mapach wtrysku" możemy mówić w przypadku systemu common rail, gdzie komputer steruje nie tylko dawką paliwa ale właśnie ciśnieniem wtrysku, kątem kątem wyprzedzenia wtrysku, ilością wtrysków na suw pracy cylindra, zaworem upustowym sprężarki itd. "Elektroniczne" pompy wtryskowe do XM sa jednak sztywno, mechanicznie połączone z układem rozrządu, a  kąt wyprzedzenia wtrysku zależny jest nie od komputera ale od obrotów silnika.
Zatem czy to chipowanie lucasa to nie bajeczka?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2011, 17:39:05 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
nie wiem ale i w fabryce chipy wsadzaja. tez jestem ciekaw. choc kiedys ze znajomym gadalem o zmianie mapy w moim ale mi odradzil(nie znam sie, nie wiem o co chodzi i czy mozliwe wiec sie nie wypowiadam).

Maćku, myślę że o prawdziwych "mapach wtrysku" możemy mówić w przypadku systemu common rail, gdzie komputer steruje nie tylko dawką paliwa ale właśnie ciśnieniem wtrysku, kątem kątem wyprzedzenia wtrysku, ilością wtrysków na suw pracy cylindra, zaworem upustowym sprężarki itd. "Elektroniczne" pompy wtryskowe do XM sa jednak sztywno, mechanicznie połączone z układem rozrządu, a  kąt wyprzedzenia wtrysku zależny jest nie od komputera ale od obrotów silnika.
Zatem czy to chipowanie lucasa to nie bajeczka?

powtorze i zacytuje sam siebie- nie znam sie.

Offline Marcin Krzanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Pułanki
  • Posiadany samochód: XM MKII HA 2,1TD 1997 LUCAS EPIC
  • Zainteresowania: fotografia,
  • Miejscowość: Pułanki
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2011, 19:39:37 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:

Gdyby taki "chip" był w stanie:
- zmieniać kąt wtrysku (ale niestety nie może),
- zwiększyć ciśnienie wtrysku (również nie może),
- zwiększyć ciśnienie powietrza doładowanego (też nie może)
a najlepiej zwiększyć powierzchnię zaworów dolotowych i zmienić kształt krzywek na wałku rozrządu ( tym bardzie nie może), to bym rozumiał sens jego stosowania.



Wojtku a czy jesteś pewien, że nie ma możliwości zmiany kąta wtrysku ??

TDI z koncernu VW --- brak common rail'u --- a są czipowane i to się sprawdza -- ?

odnośnie
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:

 Czy nie uzyskamy tego samego poprzez "mechaniczne" "przeregulowanie" zadajnika (a konkretnie poprzez przesuniecie go o 0,05 - 0,1 mm do przodu)?


Czy to co chciałeś uzyskać poprzez powyższą zmianę mechaniczną nie będzie skutkowało falowaniem obrotów?
Epic jest elektronicznie sterowny - będzie wprowadzał korekty...

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2011, 22:19:32 »
Ale one chyba mają pompo wtryskiwacze, nie?

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 04, 2011, 11:08:31 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Ale one chyba mają pompo wtryskiwacze, nie?

Nie :-)
Ma normalne wtryskiwacze, ale pampa jest sterowana przez komputer. Niema linki gazu, termostatu biegu jałowego, i mechanizmu ustawiania konta wtrysku przy rozruchu na zimno, wszystkim steruje komputer.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2011, 11:28:19 »
Łot technologia. Zaczynam lubić swoją motorynkę.

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: CHIP 2,1TD
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 08, 2011, 22:59:50 »
Przy pompie Lucas EPIC kątem wtrysku także steruje komputer.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)