Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.  (Przeczytany 14194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 12, 2011, 11:18:34 »
Piszę co słyszałem od mechaników.

W takim razie co ile właściwie powinno się wymieniać ten olej?

Da się ten olej wymienić samemu?

Jeżeli tak, to jak to zrobić ???

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 13, 2011, 10:33:40 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:
Piszę co słyszałem od mechaników.

W takim razie co ile właściwie powinno się wymieniać ten olej?

Da się ten olej wymienić samemu?

Jeżeli tak, to jak to zrobić ???


Przecież napisałem - najrzadziej co 60.000km. A najlepiej to zrobić w warsztacie zajmującym się skrzyniami. Jedyny olej nadający się do tej skrzyni to ESSO LT71141, choć zdaje się, że tą firmę przejął albo Mobil albo coś innego. W każdym razie żaden Dextron.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 13, 2011, 10:41:04 »
olej kupie za 150-200zł taki jak piszecie, a w warsztacie za olej chcą 600zł ("w zależności od tego ile go wejdzie").

to z wymianą i niby przeglądem 700zł.

Na takiej zasadzie wole zrobić to sam o ile nie ma przeciwwskazań np tego typu, że silnik musi pracować przy wymianie ???

Jak wygląda przy tym temat wymiany filtra? Bo z tego co się orientuje jest on zabudowany..

Co ważne, jeden mechanik powiedział mi, że Citroen jest autem "jednorazowym" i jak chce mieć porządne auto to lepiej kupić merca E-class okularnika ze skrzynią ZF :-P

Stąd też wole robić to sam, bo mam inne przekonanie do tej marki, tym bardziej, że to już mój 4-ty samochód tej marki ;-)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 13, 2011, 11:10:52 »
Brawo dla mechanika, jeśli wzorem dla niego jest marzenie ekologów czyli ulegający doskonałej biodegradacji "okular".
I jeszcze jako wzór skrzynia ZF, ten sam producent jak w C5 Mk1...ogólnie LOL.
Filtra oleju nie wymienisz w żadnej skrzyni automatycznej stosowanej w Mk1, ani w ZF 4HP20 (2.2d, 3.0b), ani w AL4 (2.0d, 2.0b) - taką masz w swoim C5 .
Przebieg do wymiany oleju w tych skrzyniach: ja spotkałem się m.in na forum Peugeota, że jest to 80-100 tys km.
Co do samodzielnej wymiany oleju - przepraszam, nie pomogę. Ja pierwszej wymianę zleciłem tzw. dynamiczną przy przebiegu 100 tys km (770 PLN z olejem). O drugiej wymianie oleju auto zadecydowało samodzielnie dzięki wyciekowi tegoż z uszczelniacza półosi. Trzecia wymiana została dokonana przy okazji rozbiórki skrzyni z powodu problemów mechanicznych, wtedy tez został wymieniony filtr.
Instrukcje samodzielnej wymiany oleju były na forum, nie jestem pewny na 100%, ale chyba się nie mylę.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 13, 2011, 15:59:32 »
Cytuj

Wojciech Sorek napisał:

Co ważne, jeden mechanik powiedział mi, że Citroen jest autem "jednorazowym" i jak chce mieć porządne auto to lepiej kupić merca E-class okularnika ze skrzynią ZF :-P

Stąd też wole robić to sam, bo mam inne przekonanie do tej marki, tym bardziej, że to już mój 4-ty samochód tej marki ;-)


Nie jedź więcej do tego mechanika. Po pierwsze, Citroen wcale nie stosuje/wał złych skrzyń. Wypadkiem przy pracy jest 4HP20 i 4HP18. Wcześniej stosował niezniszczalną ZF4HP14 i niezłą AL4. U mnie w BX ta pierwsza zrobiła 600.000km bez zająknięcia.

Po drugie, Mercedes w autach osobowych nigdy nie stosował skrzyń firmy ZF, tylko automaty swojej konstrukcji. ZFa stosuje BMW.

Jak mamy takich mechaników, to ja nie mam pytań.

Samemu to nie bardzo wszystko ogarniesz, bo sama wymiana oleju to jedno, ale w AL4 jest coś takiego jak licznik zużycia oleju i jego trzeba wyzerować. Poza tym procedura sprawdzania poziomu oleju tez jest mocno specyficzna. Z kolei 600zł za olej to zdecydowanie dużo. Z tego co pamiętam, to w ASO Citroena kosztował on koło 100zł za 2l.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 16, 2011, 12:43:14 »
Podłączam się do tematu z moim problemem /V6 3.0  skrzynia  4HP20/. Trzykrotnie zdarzyło mi się mieć problem z odblokowaniem dżwigni wyboru biegów w położeniu  postojowym"P",samochód znajdował się  na poziomym podłożu/garaż /oraz raz w terenie.Kolejne próby oraz "rozkołysanie " pozwoliły na  odblokowanie.W dokumencie  "2004 Instrukcja Servisowa C5 ...." znalazłem takie możliwe  przyczyny usterki:

  -Blokada"Shift-lock"
  -Zestyk położenia dżwigni wyboru biegów
  -Kalkulator automatycznej skrzyni biegów
  -Wiązki przewodów elektrycznych
  -Napięcie  akumulatora

 Jak widać dużo  jest możliwych przyczyn/akumulator profilaktycznie  naładowałem/ ,czy ktoś spotkał się z tym problemem i jak sobie poradził ?
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 16, 2011, 23:00:27 »
no a zapadka w skrzyni jest sterowna z pedału hamulca.
Czujnik pedału hamulca bynajmniej w X V6 jest pod pedałem co dusisz stopą.
Jeżeli on nie kontaktuje. CZUJNIK ŚWIATEŁ STOP... to nie uwolni zapadki na półoski z położenia P fajny knyf :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 17, 2011, 09:41:27 »
Cytuj

Tomasz Rychlewski napisał:
no a zapadka w skrzyni jest sterowna z pedału hamulca.
Czujnik pedału hamulca bynajmniej w X V6 jest pod pedałem co dusisz stopą.
Jeżeli on nie kontaktuje. CZUJNIK ŚWIATEŁ STOP... to nie uwolni zapadki na półoski z położenia P fajny knyf :)


Czujnik w C5 V6 nie jest w pedale, tylko u góry, przy ramieniu pedału i jest ich 2 sztuki, jedna do tempomatu. Tylko w Xantii było rozwiązanie czujnika w stopce pedału hamulca, to po pierwsze. Po drugie, ten czujnik nie uwalnia zapadki przy półosi, tylko zapadkę przy lewarku, co słychać dość wyraźnie i czuć kiedy położy się rękę na lewarku podczas wciskania hamulca. Żeby było jeszcze ciekawiej, działa to tylko wtedy kiedy dźwignia jest w pozycji P. A teraz do rzeczy. Mógł paść wyłącznik przy pedale (wtedy nie ma świateł stop). Mógł paść sam elektromagnes - wtedy trzeba rozebrać wszystko wokół wybieraka i spróbować ręcznie odblokować. W najgorszym przypadku zablokował się mechanizm przy kole głównym mechanizmu różnicowego (zapadka), ale to mało prawdopodobne.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 17, 2011, 12:10:03 »
Wracając do wymiany: byłem w ASO, gdzie dowiedziałem się, że wymiana kosztuje z olejem ok 380zł, co wynika z faktu, że nie da się wymienić calego oleju bez wyjmowania skrzyni, tylko coś 3-3,5litra.

Aaaa, no i kolejny serwis który utrzymuje, że oleju się nie wymienia.

Jaki ma sens wymiana zaledwie połowy oleju?

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 17, 2011, 12:43:28 »
skoro serwis mówi, ze nie trzeba wymieniać to jak się wymieni polowe to i tak zawsze lepiej. Gorzej by było, jak by trzeba było a ty byś mógł tylko polowe.

Robi się tak, ze wymienia się te polowe, następnie jeździ się kilka dni i znowu się wymienia polowe. W ten sposób masz wymieniony gdzieś w 70% co już jest wystarczające.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 17, 2011, 12:56:33 »
Z tego co pamiętam to kolega Marek Spychalski miał zrobić samemu dynamiczną wymianę oleju w automacie. Jakby mu się udało to i ja bym się pokusił. Na wiosnę chcę wymienić olej w skrzyni, płyn hamulcowy i chłodzący.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 17, 2011, 13:29:50 »
Dziękuję kolegom za zainteresowanie tematem blokady dżwigni zmiany biegów ,diagnoza jest utrudniona ponieważ  problem występuje losowo .Mam takie spostrzeżenie ,że kiedy poruszam  samochodem /przód-tył / to dżwignia się odblokowuje !!, nie jest to problem jak jestem w  garażu ale  w drodze ,sklepie i,śniegu ,mrozie ...!!
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 17, 2011, 14:16:32 »
dynamiczniej nie zrobiłem ale zrobiłem 2x statyczna i skrzynia lepiej chodzi . A tu pewnie styki elektryczne , wystarczy wyjąć i popsikać jakimś preparatem .

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 18, 2011, 09:48:02 »
Zgadzam się z Tomkiem,

ja wymieniałem olej i weszło ok. 4 litry. Potem kazano mi przejechać ok. 2 tyś. km. i zrobiłem jeszcze jedną wymianę.

Działanie się poprawiło ( nie stuka już tak mocno przy zejściu na niższe biegi po odpuszczeniu gazu).

Natomiast niestety lekkie stukanie nadal występuje.

Ktoś kiedyś pisał, że trzeba w takim przypadku zmieniać jakieś elektrozawory. Jak przebiega taka wymiana i jaki jest jej orientacyjny koszt?

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 18, 2011, 14:00:42 »
jeśli chodzi o skrzynie to najpierw należy odczytać jaki jest to błąd . Bo błędy systemu mogą pochodzić nawet od jeździe na ujemnym paliwie czyli wtedy kiedy jedziemy na rezerwie PB/LPG i system po wyliczeniu że dawno zabrakło paliwa stwierdza błąd i przechodzi na system awaryjny. Błąd niewłaściwego momentu obrotowego będzie pochodził ze źle zestrojonej instalacji gazowej gdzie silnik po naciśnięciu pedału gazu powinien uzyskać założony moment . Może być jeszcze błąd zaworów itp. Więc najpierw jaki błąd a potem reszta.

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 18, 2011, 19:22:06 »
A co z tymi zaworami? j.w.

Offline Sławomir Gajewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 19, 2011, 21:35:25 »
Witam,
Jeśli chodzi o wymianę oleju i elektrozawory...
Ja w swojej cytrynce (2.0 HDI, AL4) miałem już taki stan że wchodziła w tryb awaryjny coraz częściej.... gdy zdecydowałem się pojechać do mechanika (w Krk) to przy pokonaniu 2 km tryb awaryjny włączył się z 4-6 razy. U mechanika: został wymieniony olej oraz 2 elektrozawory(w skrzyni). - cena 1300 zł

Pozostał jednak problem z kick down- efektu tego nie było- ale tutaj sprawę rozwiązałem sam (+ [color=ff0000]piii[/color]) po prostu całkowite wciśnięcie pedału gazu było widziane przez skrzynię jako 80% ( a nie 100 %), podciągnąłem linkę od gazu (między pedałem gazu a potencjometrem) i wszystko gra :)

Teraz cytrynka śmiga jak nowa....
Jeśli ktoś jest z okolicy Krakowa to zapraszam podłączymy Lexię i zobaczymy co autko nam chce powiedzieć... [email protected]

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 20, 2011, 09:22:57 »
A w jaki sposób sprawdzałeś to wychylenie? Coś mi się wydaje, że u mnie może być podobnie, chociaż linka wygląda na naprężoną.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 21, 2011, 21:51:01 »
no bo Grzegorz zapadka zwalnia się tylko z P.
Sorki nie wiedziałem że tylko z gałki przełożeń.
No ale sam fakt prądu w aucie nie masz lub czujnik uwalony do końca z P nie zwolnisz :)

W C5 jak jest niewiem ale skrzynia ta sama więc się wypowiedziałem :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Sławomir Gajewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 22, 2011, 22:47:52 »
Położenie pedału gazu sprawdziłem przy użyciu interfejsu [color=ff0000]piii[/color]3. Po prostu pozycję wciśniętego pedału gazu można podglądnąć przy użyciu interfejsu- i wówczas wiadomo czy całkowicie wciśnięty pedał gazu jest również widziany przez sterownik jako wciśnięcie maksymalne (100%)- u mnie było to 80%....
Ps: linka nie będzie luźna gdyż nie pozwoli na to (....nie wiem jak to określić) "samonapinacz".

Pozdrawiam.

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 23, 2011, 08:53:39 »
Aha, to już wiem ;)

Muszę się pobawić w wolnej chwili ;)

Offline Dominik Sikora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2001
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 06, 2011, 19:11:22 »
Cytuj

Dominik Sikora napisał:
Cytuj

Szymon Gehrke napisał:
A po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu wszystko śmiga aż miło, prawda?!

Prorok jakiś? :D

No to troszkę mnie uspokoiłeś. Teraz trzeba znaleźć trochę czasu.
No dobra mój problem się rozwiązał. Błędy wywalało, bo mieszanka na gazie była zbyt uboga. Po wzbogaceniu problem ustał, ale po chwili pokazał się na benzynie. Nie dało się kilometra przejechać bez wywalenia błędy skrzyni. Całe szczęście, połączyłem to z zatankowanie benzyny na BP. Wyjeździłem to i zatankowałem paliwo "rakietowe" z Shella i problem ustał od pierwszego odpalenia. I od tygodnia cacy.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 06, 2011, 19:54:29 »
jeszcze mozna adaptacje potencjometru zrobić i adaptacje skrzyni

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 06, 2011, 20:21:15 »
Cytuj

Józef Ortyl napisał:
Podłączam się do tematu z moim problemem /V6 3.0  skrzynia  4HP20/. Trzykrotnie zdarzyło mi się mieć problem z odblokowaniem dżwigni wyboru biegów w położeniu  postojowym"P",samochód znajdował się  na poziomym podłożu/garaż /oraz raz w terenie.Kolejne próby oraz "rozkołysanie " pozwoliły na  odblokowanie.W dokumencie  "2004 Instrukcja Servisowa C5 ...." znalazłem takie możliwe  przyczyny usterki:

  -Blokada"Shift-lock"
  -Zestyk położenia dżwigni wyboru biegów
  -Kalkulator automatycznej skrzyni biegów
  -Wiązki przewodów elektrycznych
  -Napięcie  akumulatora

 Jak widać dużo  jest możliwych przyczyn/akumulator profilaktycznie  naładowałem/ ,czy ktoś spotkał się z tym problemem i jak sobie poradził ?



  Problem został rozwiązany poprzez wymianę czujnika światła  STOP który jest również odpowiedzialny za zwolnienie blokady z położenia  "P".Przy okazji wymiany czujnika stwierdziłem , że jest on w prosty sposób rozbieralny i jest możliwość jego regeneracji/ czyszczenia styków/
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Re: [Mk1] Awaria automatycznej skrzyni biegów.
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 06, 2011, 23:39:29 »
Cytuj

Józef Ortyl napisał:


  Problem został rozwiązany poprzez wymianę czujnika światła  STOP który jest również odpowiedzialny za zwolnienie blokady z położenia  "P"./


mówiłem :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)