Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk2] Risk of particle filter blocking  (Przeczytany 11097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
[mk2] Risk of particle filter blocking
« dnia: Listopad 27, 2011, 06:46:48 »
Witam, o zapchanym filtrze już było , ale tamte tematy mają związek z innym problemem .
Cztery dni temu wyskoczył mi SERWIS i komunikat jak w temacie .
Pojechałem na autostradę i przegoniłem auto kilkanaście kilometrów - 3 razy  bez skutku .
Pojechałem do znajomego na L--e i zrobiłem diagnostykę - nic nie wyszło żadne błędy.
Zapchanie filtra sadzą 23% .
I teraz pytanie co dalej ?
Czy wypalać filtr za pomocą L--xi?
Jak jest zdrowiej - na postoju , czy podczas jazdy?
Czy może ten komunikat , lampka serwis i brak efektu po przegonieniu auta,  oznaczają jakiś inny problem?
L--xią też nie idzie skasować SERWISU.
Proszę o pomoc.
 Pozdrawiam
Bartosz

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2011, 12:39:25 »
jeśli zapalił service to błędy są . Bez powodu nie pali a eloys masz ? Pewnie nie wiecie gdzie szukać

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2011, 13:05:07 »
To może jakieś wskazówki , po to jest forum :)
Nie ma komunikatu o małym poziomie eloys
Na l--xi tez znalazłem " komunikat o niskim poziomie dadatku -Brak"
Nie wiem gdzie szukać ile go jeszcze zostało
Pozdrawiam

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2011, 06:26:31 »
Witam
I cisza w moim temacie?
Nikt czegoś takiego nie miał?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2011, 08:47:25 »
Bo musisz pojechać do diagnosty a nie do znajomego co ma komp, ale nie kuma czaczy. Jeśli wyświetla Ci się serwis to na 100% jest błąd tylko trzeba go umieć znaleźć a na forum nie mamy wróżek :) choć czasem by się przydały. A jesli chodzi o eolys to na forum jest instrukcja w dziale porady. Jeśli czytałes temat o fapie to powinieneś miec wiedzę, że jest to dość szerokie zagadnienie i bez sprecyzowania problemu ciężko coś poradzić.

Offline Mirosław Wilk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI break 2007r.
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2011, 11:57:47 »
Witam.

Miałem coś takiego. Zapchanie filtra ponad 70%. Wypalanie automatyczne było bo sprawdzono to w pamięci komputera. Pomogło kilkukrotne wypalenie na postoju. Zapchanie zeszło do 0%. Od 15K km nie mam problemu.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2011, 12:14:58 »
Witam ,dzięki za odpowiedzi
U mnie L-xia pokazała zapchanie sadzą  tylko 23%
Ale może warto go wypalić
Chyba jednak zainwestuję w interfejs i trochę się pouczę.
Jak lepiej wypalać Le-xią na postoju czy podczas jazdy?
Widziałem  w manu dwie opcje

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2011, 12:30:43 »
Na pewno zdrowsze dla silnika byłoby wypalenie w czasie jazdy, ale ja spoptkałem się tylko z opcją na postoju. U mnie było wypalane w ten sposób jakies 5 lat temu i pamietam, że pomogło bo też wyświetlało mi się ryzyko zapchania fapa a raz nawet serwis z tym, że w czasie diagnostyki wyszło duże cisnienie różnicowe przy większych obrotach.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2011, 14:50:39 »
Do wypalania nie potrzeba katowac auta po autostradzie (wystarczy wyjechac na byle droge i pare minut jechac na przedostatnim biegu z silnikiem krecacym sie na 2500 aby nie robic za zawalidroge).
Oprocz zapychania sie FAPa sadzami, zapycha sie on rowniez tlenkiem ceru (program diagnostyczny pokazuje tez ile go jest w FAPie) a tego wypalic sie nie da.
Jesli dodatek jest w zbiorniczku a zapchanie sadza i tlenkiem ceru FAPa jest niskie a wystepuje ostrzezenie Risk of particle filter blocking i zapala sie Service to trzeba poszukac glebiej problemu (moze uszkodzony jest czujnik roznicowy cisnienia FAP albo po prostu uszkodzona jedna z dwoch rurek od tego czujnika).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2011, 19:49:58 »
Piotr a czy interfejs pokaże uszkodzenia o których piszesz?

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 28, 2011, 23:45:43 »
nie , to tylko komputer odrobinę trzeba się na tym znać

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2011, 10:15:25 »
Witam , Marek a Ty się znasz?
Masz sprzęt do diagnostyki?
Ewentualnie idzie liczyć na Twoją pomoc?

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 29, 2011, 11:16:18 »
masz

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 29, 2011, 18:38:11 »
No tak, tak to jest jak się czyta ukradkiem w pracy , faktycznie nie zauważyłem Twojego opisu.
Umiałbyś mi to opanować ten błąd?

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 29, 2011, 19:11:50 »
Cytuj

Bartosz Palusiński napisał:
No tak, tak to jest jak się czyta ukradkiem w pracy , faktycznie nie zauważyłem Twojego opisu.
Umiałbyś mi to opanować ten błąd?

yhy  ... tak ... :-)

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 29, 2011, 22:50:00 »
Usunąć FAP switchem + wykuć go i wsio.
Brak regeneracji, komunikatów i problemów (tak 1.6 HDI)!
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 30, 2011, 13:34:54 »
tłoki i zawory też

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 30, 2011, 22:18:53 »
Witam, faktycznie chcę naprawić usterkę , a nie "tuningować" wydech i soft.
Pozdrawiam

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 01, 2011, 10:02:15 »
Cytuj

Bartosz Palusiński napisał:
Witam, faktycznie chcę naprawić usterkę , a nie "tuningować" wydech i soft.
Pozdrawiam

piszesz i piszesz zadzwoń albo napisz i temat masz z głowy. Posprawdzamy wtryski i inne sprawy . Nie wystarczy kabelek tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 01, 2011, 10:24:21 »
Ten tydzień mam zawalony , w przyszłym tygodniu zadzwonię do Ciebie i dogadamy się co do terminu.
Telefon do Ciebie mam
Pozdrawiam

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 15, 2011, 21:17:46 »
Witam ,póki kiedyś wreszcie się nie wybiorę do fachowca , sam zrobiłem diagnostykę i wyszły mi takie parametry Fap i silnika
Co o nich myślicie?
Dziwi mnie napełnienie zbiornika dodatku 3l (auto ma 139000 ), różnica ciśnienia 0 Mbar i niemożność domieszkowania  paliwa .
Czy ja mam w ogóle FAP?
Proszę o jakieś wskazówki żeby przetrwać święta , potem będzie więcej czasu na jeżdzenie po fachowcach .
Pozdrawiam
A gdzie szukać w L-- I wypalania Fap-a
Nie umię  znaleźć ,urządzenie ma 2 dni :)
Pozdrawiam

Marek_S

  • Gość
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 15, 2011, 22:56:43 »
myślisz ze wystarczy mieć L... i już jest OK ?

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 16, 2011, 07:03:28 »
NIe, wiem że trzeba mieć wiedzę i doświadczenie , dla  mnie L -ia  to gadget , a nie przyrząd do naprawiania auta , chcę tylko wiedzieć czy mogę jeszcze trochę pojeździć z tym servisem, przynajmniej do "poświętach" nie mam czasu go gdzieś , teraz  zawieźć np do Ciebie, i jeszcze do tego  mam sworzeń do wymiany -   co już muszę zrobić bo diagnosta powiedział że zaraz wyleci.
Jakby iść tropem Marka to te forum jest niepotrzebne bo nie wiem czy 5 % użytkowników forum jest mechanikami i do tego samochodowymi.
Pozdrawiam

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 16, 2011, 08:38:52 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
myślisz ze wystarczy mieć L... i już jest OK ?


Czyli wszystkie odpowiedzi na tym forum wypowiadane przez mechaników a i osoby które mają na temat Naszych aut jakieś pojęcie ,powinny brzmieć:
Jedz do ASO albo do mnie ,
i tak się na tym nie znasz
nie trać czasu
myślisz że wystarczy mieć klucze ?
myślisz że wystarczy mieć miernik?
Mam jeszcze od tygodnia w rodzinie peugeota i oglądałem  tamte forum , jakoś tam nie mają z  odpowiedziami takich problemów.

Offline piotr biniek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Break 1.8 - 125 km
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk2] Risk of particle filter blocking
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 16, 2011, 09:06:13 »
1.myslę że mechanicy za bardzo się tu nie udzielają (choć pewnie kilka rodzynków sie znajdzie) bo oni zyja z napraw więc nie będę sobie chleba od ust odejmować, więc nie liczył bym na bardziej wyczerpujące odpowiedzi.

2. aktywność forum jest wprost proporcjonalna do popularności pojazdu, jak miałem rolke to po 24h od zadania pytania miałem na forum kilkanaście podpwiedzi z możliwymi usterkami i teriami, trzeba było przemysleć, wybrać prawdopodobną  i wziąc sie do roboty.

Forum to często miejsce dla mechaników hobbystów, którzy lubia dłubać mają chwilę, trochę drygu mechanicznego i łeb na karku, lub nie mają zaufania do mechaników którzy sciemniają albo szukając usterki wymieniają pół samochodu.
Tak jest w moim wypadku , za stary jestem na dłubanie ale jak widze ze mi mechanik kit wciska (alternatywnie nie wie o czym mówi) to sam biorę narzedzia i naprawiam.