Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi  (Przeczytany 6565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« dnia: Grudzień 03, 2011, 13:02:19 »
Witam, jak w temacie. Wymienilem filtr troche roboty bylo i..... czy sie go jakos odpowietrza? Dziwnym trafem zaczelo mi ciec paliwo gora zaraz pod czyms przypominajacym czopek z krzyzykiem u gory? Problem jest taki iz tego nawet nie dotykalem ;-) jak to dziadostwo uszczelnic.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2011, 17:02:18 »
Jaki masz system zasilania Bosch czy Mahle ?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 03, 2011, 17:32:30 »
Na 99% Bosch
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 03, 2011, 17:50:29 »
Cytuj

Krzysztof Glowa napisał:
Na 99% Bosch

Wydaje mi się że Mahle, ale jeżeli Bosch, to musiałeś źle założyć przewody. A w jaki sposób odkręciłeś pokrywę filtra nie ruszając tej górnej części. Ja zawsze zakładam tam klucz i odkręcam. Kupując filtr musiałeś powiedzieć jaki masz system zasilania, bo to są różne kształty.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2011, 17:58:05 »
Jaki klucz :) odkrecilem recznie.

http://allegro.pl/citroen-c5-2-0-hdi-02-obudowa-filtra-paliwa-i1929158866.html

mam dokladnie taki sam jak na tej aukcji tylko w 2.2 hdi filtr mialem oryginalny citroenowski dokladnie taki sam ktory wyciagnalem. Poluzowalem taka biala plastikowa nakretke ktora jest od spuszczania paliwa z filtra (pod spodem filtra) i odkrecilem powoli dekielek az mi paliwo splynelo. Wytarlem, wymienilem filtr odpalilem za 2gim razem i zaczelo mi wyciekac spod tego krzyzyka na gorze.

http://www.ebay.co.uk/itm/FUEL-FILTER-HOUSING-CITROEN-C5-HDI-SIEMENS-190165-/370351599923?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item563aacf133

a tutaj twierdza ze to siemens :)
mam identyczny jak ten z ebaya
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2011, 19:41:47 »
Na rysunku pierwszym jest system bosch, a na drugim Twój siemens. Może odezwie się ktoś kto ma taki sam system zasilania ja Ty i odpowie na Twoje pytanie. Powinieneś mieć ręczną pompkę i za jej pomocą odpowietrza się układ.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2011, 19:51:27 »
Czyli lipa :/  tak myslalem ze trzeba to jakos odpowietrzyc. Wiesz moze gdzie sie owa pompke podlacza, i jak ona wyglada?
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2011, 20:03:19 »
Cytuj

Krzysztof Glowa napisał:
Czyli lipa :/  tak myslalem ze trzeba to jakos odpowietrzyc. Wiesz moze gdzie sie owa pompke podlacza, i jak ona wyglada?

No nie bardzo wiem gzie się znajduje, ale nigdzie się tej pompki nie podłącza, ona po prostu jest zamocowana na przewodzie paliwowym. Podobna do tej
 http://allegro.pl/pompka-paliwowa-do-silnikow-lodziowych-i1955920020.html
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2011, 20:12:44 »
Takie cudo mialem w perzocince 1.9 dt. ale sluzylo tylko aby zassac paliwo do filtra po wymianie.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2011, 20:21:59 »
Cytuj

Krzysztof Glowa napisał:
Takie cudo mialem w perzocince 1.9 dt. ale sluzylo tylko aby zassac paliwo do filtra po wymianie.

No właśnie, system siemens nie ma pompy wstępnego tłoczenia dlatego po wymianie filtra należy zassać paliwo ręczną pomką i całość odpowietrzyć.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2011, 20:38:48 »
Coz, jutro bede cos kombinowal. Wszystko sie pieknie zalalo, autko pieknie odpalilo tylko ten wyciek ehhh.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2011, 23:05:40 »
A czy po wymianie filtra zalałeś go paliwem? Podejrzewam, że to jest powodem tego wycieku. Kilkakrotnie miałem wymieniany filtr i u mnie taki wyciek nie wystąpił.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2011, 08:29:21 »
W siemensie nie trzeba zalewać wstępnie - nawet niezalecane. Przed odpaleniem kilkakrotnie przekręcić kluczyk aby pompka w baku popchnęła. Jak przestanie bulgotać to znaczy, że jest odpowietrzone. Mówimy o drugim obrazku. Listwa wtryskowa jest bosch a filtr Siemens. Tutaj nie ma pompki. Aktualnie mam taki filtr pod ręką i napisano "Siemens".

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2011, 10:08:39 »
Ja dla odmiany mam układ zasilania BOSCH z filtrem MAHLE. Nieźle się zdziwiłem za pierwszym razem.
Floating on ;)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 04, 2011, 10:45:16 »
Cytuj

Marcin Połomski napisał:
Ja dla odmiany mam układ zasilania BOSCH z filtrem MAHLE. Nieźle się zdziwiłem za pierwszym razem.

Obudowa czy wkład MAHLE?
SIEMENS jest bez pompki ręcznej

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 04, 2011, 12:16:43 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
W siemensie nie trzeba zalewać wstępnie - nawet niezalecane. Przed odpaleniem kilkakrotnie przekręcić kluczyk aby pompka w baku popchnęła.

 Tak właśnie jest w systemie bosch a nie w siemens.Chyba coś pokręciłeś  ;-) .
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 04, 2011, 13:33:57 »
W moim przypadku jest system zasilania BOSCH a obudowa filtra MAHLE zatem w moim przypadku filtr  jest ten niżej ( z tych 2 co zamiescił Tomek Omiński ). I tak jak pisał Darek, nie ma żadnej ręcznej pompki charakterystycznej właśnie dla systemów Siemensa. Trochę poplątane ale taki właśnie układ jest u mnie i dokumentacja techniczna na podstawie mojego VIN to potwierdza.
Floating on ;)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 04, 2011, 13:46:18 »
System Bosch = wkład filtra SIEMENS i odwrotnie. Jest to pokręcone.
Wymiana filtra
Ja dodatkowo zawsze zlewam paliwo z obudowy i czyszczę do sucha.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 04, 2011, 14:03:42 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
System Bosch = wkład filtra SIEMENS i odwrotnie. Jest to pokręcone.
Wymiana filtra
Ja dodatkowo zawsze zlewam paliwo z obudowy i czyszczę do sucha.

Ja też tak robię, i świecę jeszcze lampką do środka obudowy.Widać wtedy czy są ewentualne opiłki metalu.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 04, 2011, 15:13:44 »
A czy ktos sie orientuje czy ten czopek na srodku sie wyciaga?? Probowalem wcisnac, przekrecic i nic jak lecialo tak leci.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 04, 2011, 15:23:16 »
Z tymi filtrami to chyba trochę mieszacie. Ja mam system wtrysku boscha, obudowę filtra boscha i wkład boscha. W tym systemie pompka jest w baku. W systemie siemensa jest ręczna pompka.

Z tego co pamiętam to w filtrze jest jakis zaworek i jesli leci Ci paliwo to pewnie jest uszkodzony więc czeka Cie raczej wymiana pokrywy bo nie wiem czy jest to część wymienna.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 04, 2011, 21:54:48 »
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:
A czy po wymianie filtra zalałeś go paliwem? Podejrzewam, że to jest powodem tego wycieku. Kilkakrotnie miałem wymieniany filtr i u mnie taki wyciek nie wystąpił.

Pomimo, że są głosy za i przeciw zalewaniu filtra to ja w moim systemie (filtr siemens) zawsze zalewałem i nie miałem nigdy problemów z odpaleniem. Dodam jeszcze, że w nowo kupowanym filtrze zawsze były jakieś czerwone zaślepki-korki, które nie wiem do czego służą. Być może taką zaślepkę trzeba Krzyśku u Ciebie gdzieś włożyć, żeby nie ciekło.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 05, 2011, 07:29:02 »
Zaślepki służą do zakorkowania odpiętych przewodów paliwowych na czas pracy.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 05, 2011, 11:16:47 »
Ja myslę, że kolega powinien skontaktować się z ASO. Wg mnie nie ma tam co dokręcić i przy wyciekach trzeba wymienic obudowę. Być może w ASO mają szczegóły techniczne tej obudowy i będą w stanie powiedzieć czy jest tam możliwość regulacji/ wymiany jakiegoś elementu (wg mnie zaworka cisnienia) czy trzeba wymienic całą obudowę.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wymiana filtra paliwa [MK I] 2.2 hdi
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 05, 2011, 14:02:22 »
W temacie filtrów, ja mam u siebie system Bosha (z pompką przy baku) natomiast filter paliwa mam od Siemensa, wymieniałem 2miesiace temu, wziąłem ze sklepu filterek do ukł. Bosh-owskiego, nie pasował, wymieniłem na taki do Siemensa i pasował.