Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MKI ESP złodziej komfortu  (Przeczytany 8000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 17, 2012, 18:38:01 »
Ja Wam tylko mówię, owszem nie mam obiektywnych pomiarów o czym pisałem wcześniej.
Wy możecie myśleć, że jestem psycholem, który wyłączył sobie ESP dla zabawy, macie prawo.

Jak wcześniej pisałem, zaobserwował to również kierowca, który jeździł moim C5, oraz zauważyła to dzisiaj pasażerka, która twierdzi, że to nie ten samochód.
Jest ciszej na dziurach i bardziej komfortowo.

Od 10 lat jeżdżę hydropneumatykami i uważam, że mam prawo przez to stwierdzić, czy to hydropneumatyk czy okrutny twardziel.

Każdego kto mieszka na śląsku i ma ESP chętnie odwiedzę i przejadę się z nim jego C5, aby przekonać się, że tylko z moim C5 tak jest, najlepiej aby było to V6.

Marku co mam sprawdzić? Dzisiaj sprawdziliśmy wszystko Lexią i nie ma nigdzie żadnych błędów poza radiem. Nie wykryto nieprawidłowości, samochód ma relatywnie niewielki przebieg i o dziwo jest w miarę sprawny.

P.S. Irek z całym szacunkiem dla Ciebie i Twojej motoryzacyjnej wiedzy. Jeżeli stanowczo stwierdzasz że ESP nie może mieć wpływu na działanie innych podzespołów i sterowników w C5 to polecam Ci zaznajomić się z czymś takim jak CAN, BSI i tym podobne, miast leczyć kompleksy wyśmiewaniem się ze mnie.

Marek_S

  • Gość
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 17, 2012, 18:57:43 »
test zawieszenia , zawór środkowy itp. Leksja to narzędzie jak młotek tyle ze nie należy wbijać nim gwoździ

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 17, 2012, 19:03:10 »
No tak, od jakiegoś czasu, kiedy [color=ff0000]piii[/color] stała się bardzo dostępna zauważyłem, że część ludzi demonizuje to urządzenie twierdząc, że obsługa i interpretacja wymaga intelektu najwyższych lotów.

Otóż zapewniam Cię, że byłem samochodem u osoby, która w świecie Citroena na śląsku ma całkiem spore doświadczenie i wie co to [color=ff0000]piii[/color].

Ale, jeżeli Ty jesteś pewien, że możesz mi pomóc, to przecież mieszkamy w tym samym mieście. Nawet chyba się znamy osobiście, jeżeli mieszkasz na Ligocie między Świdnicką a Zielonogórską? Chętnie podjadę do Ciebie, podepniesz lexie, jeżeli mi zdiagnozujesz samochód i naprawisz to Cię sowicie wynagrodzę. Jeżeli nie? no właśnie, co jeżeli nie?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 17, 2012, 19:07:17 »
A zrób "ręczny" test tylnego zawieszenia !

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 17, 2012, 19:09:08 »
Na czym polega ręczny test?

Marek_S

  • Gość
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 17, 2012, 19:36:45 »
a jaki to sowite wynagrodzenie ? myślisz ze pii wystarczy ?:D a nie przypominam sobie żebyśmy się znali

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 17, 2012, 19:59:25 »
Takie, że będziesz zadowolony :) Nie wiem dlaczego triger zmienia lexie na piii. No ja pamiętam jak się mnie radziłeś swego czasu w sprawie Citroenów, jeżeli faktycznie mieszkasz tam gdzie myślę, co nie zmiania faktu, że czas minął i czujesz moc tu na forum i się ze mnie śmiejesz. To bardzo dobrze, może faktycznie warto abym do Ciebie wpadł i mi pomożesz, ja lex nie mam.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 17, 2012, 20:21:13 »
Naciśnij na bagażnik, pod ciężarem ciała auto powinno ugiąć się jakieś 20 - 25 cm i spokojnie wrócić do poziomu. Jeżeli ugnie się tylko kilka cm i będzie mocno sprężyste wtedy jest ko.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 17, 2012, 20:23:57 »
ko? no proszę bez przesady, pisałem, że jeżdżę hydropneumatykami od 10 lat, a Ty mi takie testy podsuwasz.

Proszę życzliwych o poważne sugestie i porady w temacie.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 17, 2012, 20:41:47 »
No dobrze, ale moje auto na postoju ugina się tak jak pisałeś 20cm i wraca więc korektor jest ok. A w czasie jazdy z d... robi się taczka. A esp nie posiadam.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Marek_S

  • Gość
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 17, 2012, 20:55:01 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Takie, że będziesz zadowolony :) . No ja pamiętam jak się mnie radziłeś swego czasu w sprawie Citroenów, jeżeli faktycznie mieszkasz tam gdzie myślę, co nie zmiania faktu, że czas minął i czujesz moc tu na forum i się ze mnie śmiejesz. To bardzo dobrze, może faktycznie warto abym do Ciebie wpadł i mi pomożesz, ja lex nie mam.

A tak na język zrozumiały ?  Jaka moc aaaaaa no tak ...... MOC jest z nami ...... jak pisałem przeceniasz role leksjii i tyle. A i tak mnie trudno zadowolić  :evil:  :D

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 17, 2012, 21:06:46 »
Maćku dokładnie tak miałem z tylnym zawiasem jak miałem włączone ESP, nie wiem dlaczego, nie wiem dlaczego tak jest u Ciebie, ale zaczynam coś tam domniemywać.

Szkoda, że nie ma na forum już ludzi, którzy merytorycznie podpowiedzieliby nam coś tak, jak to było za starego citrotechu kiedyśtam, cóż.

Tak czy inaczej proszę o merytoryczne podejście do tematu zaintereoswanych. Póki co mamy dwóch takich, którzy się ze mnie śmieją i żadnych konkretów poza niewiele wnoszącymi sugestiami o przecenianiu roli leksji i radykalnych stwierdzeniach, że ESP nie może działać na HA.

Czujesz moc na forum Marku, zamiast konkretów piszesz tajemniczo i szydzisz z ludzi, w realu byłeś bardziej komunikatywny i poważny, pamiętam jak jeździłem Twoją x 2.0 w automacie o ile dobrze Cię kojarzę.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 17, 2012, 21:46:42 »
Dziwne to wszystko tym bardziej że nie mam esp. Ale mam za to podejrzenie co do korektora. Otóż jak na postoju pobawię się regulacją wysokości tzn góra dól kilka razy to auto cudownie miękknie. I pozostaje miękkie do czasu aż wjedziemy na nierówną drogę. Wtedy zgodne z zasadą działania HA3+ zawieszenie się podnosi i utwardza i niestety pozostaje już twarde do czasu ponownej zabawy góra dól góra dól. Nie wiem jak to sprawdzić bo sławna leksja podobno tego nie potrafi akurat. A to może któryś z 7 wspaniałych czujników ha odmawia posłuszeństwa.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Marek_S

  • Gość
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 17, 2012, 21:48:01 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
...ale zaczynam coś tam domniemywać.

Szkoda, że nie ma na forum już ludzi, którzy merytorycznie podpowiedzieliby nam coś tak, jak to było za starego citrotechu kiedyśtam, cóż.

Tak czy inaczej proszę o merytoryczne podejście do tematu zaintereoswanych. Póki co mamy dwóch takich, którzy się ze mnie śmieją i żadnych konkretów poza niewiele wnoszącymi sugestiami o przecenianiu roli leksji i radykalnych stwierdzeniach, że ESP nie może działać na HA.

Czujesz moc na forum Marku, zamiast konkretów piszesz tajemniczo i szydzisz z ludzi, w realu byłeś bardziej komunikatywny i poważny, pamiętam jak jeździłem Twoją x 2.0 w automacie o ile dobrze Cię kojarzę.


Jakbyś czytał uważnie to byś już coś wiedział ale chcesz mieć podane na talerzu . Jeszcze raz napisze .. test zawieszenia i zaworów czy to już jasne ? Owszem kiedyś na citrotech było inaczej ale teraz jest jak jest .

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 17, 2012, 22:00:50 »
Pisałem już kilka razy, że samochód jest sprawny, że wszystko co się dało zostało przetestowane, że nie ma błędów. Więc kto nie czyta uważnie?

Nie zamierzam flirtować z forum tylko wymieniać się konkretnymi informacjami, wymagasz gry jak kobieta zanim podzielisz się informacjami? :)

Maćku ja podejrzewam, że u Ciebie jeden z elementów systemu wysyła wysoki sygnał do HA przez co sam jeden lub w sumie z poprawnymi wskazaniami reszty powoduje, że próg wyzwalania jest przekroczony i wchodzi w twardego.

To samo byłoby u mnie, pytanie czy to ESP zarzucał wysokim sygnałem, czy dokładał do któregoś wysokiego.
Dojść do tego możnaby jeżdżąc z lex i śledząc wskazania czujników, o ile znane są progi wyzwalania dla trybu normalnego i trybu sport.

Pytanie tylko dlaczego system nie wyrzuca błędu, ale możliwe jest, że nie ma algorytmu testowania w takich przypadkach, po prostu nie odróżnia wskazań wysokich fałszywych od wysokich prawidłowych.
Mimo iż można sobie wyobrazić, że dałoby się to testować na podstawie wskazań innych czujników.

P.S. No i pytanie najbardziej zasadnicze związane z tym wątkiem. Czy ESP dorzuca się do sygnałem do sterownika HA? Mimo iż są tutaj tacy, którzy stanowczo twierdzą, że tak nie jest, ja osobiście podejrzewam, że właśnie ESP się dorzuca, a może i nawet sygnał z ESP zawsze przekracza próg wyzwalania.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 17, 2012, 23:40:54 »
Wrzucę tylko jedną uwagę: Citroen od dawna stosuje współpracę systemów na pokładzie samochodu. Dopiero w C5 stosowane są odrębne układy hydrauliczne zawieszenia, hamulców i wspomagania. Wcześniej był to jeden układ.

Przypuszczam, że nawet jeśli odczyty czujników ESP u większości producentów nie są wykorzystywane do działania innych układów, Citroen mógł w C5 włączyć ich odczyty w sterowanie hydro. Przy wszystkich wadach tego rozwiązania, zaleta jest niebagatelna, gdyż zapewnia redundancję układu w razie uszkodzenia czujnika dedykowanego.

Ja z ESP mam inny problem, otóż jedyne, co prawidłowo działa, to ASR. To, że działa prawidłowo, nie oznacza że dobrze, oczywiście -- osobiście wolałbym, żeby nie przyhamowywał kół przednich, tylko zmniejszał gaz, ale rozumiem ideę tego rozwiązania, w końcu hamulce działają szybciej i konkretnie.
Natomiast miałem dwie sytuacje, gdzie kompletnie nie rozumiałem ESP:
1. Na śliskiej drodze, na szczycie małego wzgórka jest sobie zakręt w lewo. Wjeżdżam z prędkością 50 km/h w ten zakręt, a tu przód owszem, skręca w lewo, może ciut za ostro, ale za to tyłem zarzuciło. ESP nie zadziałał (!), więc jako że miałem trakcję z przodu, intuicyjnie kontra kierownicą w prawo i hamowanie. Tym razem przód odmówił posłuszeństwa, więc zostało tylko hamowanie i kierownica w lewo.
ESP ani razu nie zamrugał. Dziękuję mu za takie zaufanie do kierowcy, ale nie miałbym żadnego problemu z poślizgiem, gdyby w pierwszej kolejności przyhamował tył zanim nim zarzuciło.
2. Zjeżdżając z autostrady, na ślimaku w lewo ciągnę 80 km/h i przyspieszam. Trochę zły skręt kierownicy, więc koryguję, a tu nagle ESP stwierdza, że mi poprzeszkadza i jak nie przyhamuje prawej strony! Wszystko ok, zachowanie prawidłowe, ale tylko pod warunkiem, że nie obróciłem kierownicą.

Irytuje, że system nie wykonuje żadnych self testów, nie zgłasza błędów w sytuacjach oczywistych -- załóżmy, że jedziesz pół minuty i nie ruszasz kierownicą -- system powinien uznać, że albo jedziesz prosto, albo po bardzo łagodnym łuku. W tym momencie powinien zostać uruchomiony test czujnika położenia kierownicy. Jeśli nie mieści się w granicach +/- kilka stopni, wtedy od razu powinien wypluć błąd ESP i go wyłączyć, inaczej daje złudne poczucie bezpieczeństwa.

Zostaje wziąć samochód do testów i sprawdzić, czy wszystko istotnie jest w porządku, inaczej w samochodzie jest system mający w założeniu ratować z opresji, a w rzeczywistości w nią wpędzający...

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 17, 2012, 23:51:52 »
Bardzo często w C5 nawala czujnik skrętu kierownicy lub jego odczyt, może dla tego takie problemy?

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 18, 2012, 00:06:23 »
ciesz się, że nie działa Ci to ESP. ASR hamuje jako nibyszpera. Szybka jazda bez ESP c5 mi sprawia większą frajdę. Nie rozumiem po co to w ogóle. Ci którzy szybko jeżdżą nie potrzebują tego i zazwyczaj nie chcą, a reszta jeździ wolno, więc po co to im? Tym bardziej, że nie pomoże za wiele.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 18, 2012, 00:13:57 »
No bardzo ciekawe spostrzeżenia, bo na przykład evo i impreza też mają takie systemy jak ESP i ASR (ciekawe po co). Posprzedawajcie swoje hydrowozy i kupcie wieśwageny z lat 80tych i cieszcie się prawdziwą jazdą :)

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 18, 2012, 00:24:02 »
po to, żeby sprostać przepisom unijnym, jeśli chodzi o rwanie sekund to w tych evo, które ścigają się na śląsku w amatorkach i innych rajdach nie widać, żeby esp/asr działał. Ciekawi Cię dlaczego go wyłączają?

Ciekawi Cię też może dlaczego w F1 nie stosują katalizatorów? Idąć Twoim tokiem rozumowania to katalizatory powinni stosować. Co za głupki.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 18, 2012, 00:35:14 »
ESP wyłączają po to, żeby polatać bokiem. Nie wszyscy wiedzą, że niektórzy producenci unieważniają gwarancję gdy się te systemy wyłączy (jest to rejestrowane w zapisach komputera). Jeżeli konstruktorzy długo nad tym myśleli i EU tego wymaga to chyba jest to potrzebne.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 18, 2012, 00:41:36 »
jeżeli takie argumenty Cię przekonują, a właściwie ich brak, to jakże mógłby Cię przekonać rzeczowy argument?

Każdy element wymuszony prawem budzi spore wątpliwości i kontrowersje co do jego zasadności, a wiadomo, że za wszystkim stoi kasa. Czy nakazuje się jazdy na najlepszej klasy oponach? Nie, a bądź pewien, że byłoby bezpieczniej niż z esp.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 18, 2012, 00:55:03 »
??? nie rozumiem. Po co wydajesz tyle kasy w auto z tymi wszystkimi bajerami. Kup golfa I i będziesz miał spokój i fun z jazdy.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 18, 2012, 01:33:44 »
szukałem bez esp, ale się taki trafił, nie miałem czasu na szukanie, a potrzebowałem samochód więc wziąłem, tym bardziej, że 10 lat użytkowałem Citroenusy bez większych nerwów. Też jakaś straszna kasa to nie była, chociaż mógłbym mieć za to vel satisa, co mnie wkurza.

Za rady o golfie dziękuję, planuję kupić Lexusa ls430 lub ewentualnie Vel Satisa chyba, że dozbieram na 911.

Z Citroena wyleczył mnie C5, chociaż kto wie, w przyszłości może metropolis?

Marek_S

  • Gość
Re: MKI ESP złodziej komfortu
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 18, 2012, 03:45:23 »
a ja chwale swojego wieloryba i ESP jechałem ze 150 i wjeżdżam w mokre miejsce na drodze jazda na wprost , nagle uruchomił się  system i silnik został zdławiony coś zawarczało i spokojnie przejechałem prze bajorko . Możliwe ze bym inaczej wyleciał z trasy. Jacek sprzedaj to auto i będziesz miał spokój a vel satisa robiłem już to dopiero bajzel. A systemy mogą wymieniać dane poprzez VAN