Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.  (Przeczytany 6694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« dnia: Kwiecień 16, 2012, 21:35:14 »
Witam !
w moim xp 2.0 HDI wystepuje metaliczny odglos od prawej strony. Stuka tak calu czas nie zalezy to czy silnik cieplu czy zimny. dodam ze moc silnika nie spadla, spalanie tez nie wzroslo.
dodam ze przejechalem z tym metalicznym stukotem ok. 2.000 km.

bardzo prosze sznownych forumowiczow o pomoc !!!!!!!!!!!!

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2012, 21:39:58 »
Czy stukot się nasila wraz z wzrostem obrotów silnika, czy występuje tylko w czasie jazdy, czy na postoju też ?
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2012, 11:52:26 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
Czy stukot się nasila wraz z wzrostem obrotów silnika, czy występuje tylko w czasie jazdy, czy na postoju też ?


Stuka na wolnych obrotach i w czasie jazdy tez tyle ze stukot jest proporcionalny do obrotow tzn. czestotliwosc jest wieksza. Dodam ze na postoju jakby slychac go mocniej, natomiast jak jade na autostradzie to jakby prawie nie slychac.
Nadmienie ze ten (upierdliwy) stukot dobiega dokladnie z prawej dolnej strony silnika. Najwyrazniej slychac z za prawego kola.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2012, 13:20:48 »
Cytuj

Bartosz Gromowski napisał:
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
Czy stukot się nasila wraz z wzrostem obrotów silnika, czy występuje tylko w czasie jazdy, czy na postoju też ?


Stuka na wolnych obrotach i w czasie jazdy tez tyle ze stukot jest proporcionalny do obrotow tzn. czestotliwosc jest wieksza. Dodam ze na postoju jakby slychac go mocniej, natomiast jak jade na autostradzie to jakby prawie nie slychac.
Nadmienie ze ten (upierdliwy) stukot dobiega dokladnie z prawej dolnej strony silnika. Najwyrazniej slychac z za prawego kola.

koło pasowe na wale do wymiany - tak mi sie wydaje.

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2012, 13:33:28 »
Wlasnie przed chwilka zdemontowalem nadkole przez ktore widac kolo pasowe i inne elementy. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi sie ze kolo pasowe jest w dobrym stanie. Jednak po uruchomieniu silnika te kolo ma jakby troszke bicie (jakies 2 moze 3 mm) czy to normalne. Czy zeczywiscie moze to bys kolo pasowe.
Bardzo prosze Drogich Forumowiczow o pomoc.
w zalaczniku dodaje fotke ktora zrobilem.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2012, 20:45:36 »
Cytuj

Bartosz Gromowski napisał:
Wlasnie przed chwilka zdemontowalem nadkole przez ktore widac kolo pasowe i inne elementy. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi sie ze kolo pasowe jest w dobrym stanie. Jednak po uruchomieniu silnika te kolo ma jakby troszke bicie (jakies 2 moze 3 mm) czy to normalne. Czy zeczywiscie moze to bys kolo pasowe.
Bardzo prosze Drogich Forumowiczow o pomoc.
w zalaczniku dodaje fotke ktora zrobilem.

miałem tak samo z wygladu wszystko ok ale jak sie wzięło w ręke (po odkręceniu) to w rękach stukało

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2012, 21:13:41 »
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
Cytuj

Bartosz Gromowski napisał:
Wlasnie przed chwilka zdemontowalem nadkole przez ktore widac kolo pasowe i inne elementy. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi sie ze kolo pasowe jest w dobrym stanie. Jednak po uruchomieniu silnika te kolo ma jakby troszke bicie (jakies 2 moze 3 mm) czy to normalne. Czy zeczywiscie moze to bys kolo pasowe.
Bardzo prosze Drogich Forumowiczow o pomoc.
w zalaczniku dodaje fotke ktora zrobilem.

miałem tak samo z wygladu wszystko ok ale jak sie wzięło w ręke (po odkręceniu) to w rękach stukało


Marcin piszesz ze miales to samo? Powiedz mi kolego czy tez stukalo Ci w miare mocno? Jezeli tak to jutro biore sie za wymiane i poinformuje na forum. (jak bedzie wsio OK)

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2012, 22:12:03 »
Jeśli chcesz być na 100% ze to koło  to zrób prosty test. Uruchom auto  nie ruszaj, tylko na postoju skręc koła na maxa do oporu w prawo lub w lewo. Jeśli stukot będzie się wzmagał i będzie głośniejszy to znaczy że koło pasowe do wymiany.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Gachu

  • Gość
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 17, 2012, 22:16:53 »
koło pasowe do wymiany, wymień nie kombinuj bo może się to skończyć źle - zerwanie rozrządu, problem tak stary jak stare są 2.0 hdi i był wielokrotnie opisywany nie tylko na tym forum

to że koło wygląda dobrze nie znaczy że jest sprawne, stukanie i bicie dyskwalifikują go, miałem identyczny problem po zakupie

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2012, 23:17:27 »
Bardzo dziekuje KOLEDZY za porade, zrobie tak jak mowicie, wymienie te kolo. koszt ok 65 euro, tylko sama robocizna (pytalem) koszt 120 euro.
wiec moje pytanie czy samodzielnie dam rade to wymienic? -jakies sugestie lub dobre porady? czy bedzie potrzebny sciagacz, czy tez zejdzie samo po odkrecenui tej centralnie mocujacej sruby?
Jeszcze raz Wielkie Dzieki KOLEDZY !!!

Offline Andrzej Hrehorów

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Zgorzelec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi 2005r.
  • Miejscowość: Zgorzelec
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2012, 08:15:46 »
Z kompletem dobrych kluczy nie powinno być problemu.Do odkręcenia centralnej śruby potrzebny będzie ktoś kto będzie siedział za kierownicą i naciskał hamulec (włączony 1 bieg).Bez pomocnika potrzebny będzie klucz pneumatyczny.Po odkręceniu śruby i zdjęciu paska koło powinno bez problemu zejść z wału.Jeżeli nie to lekkie opukanie młotkiem załatwi temat. Przykręcając nowe koło na śrubę daj kroplę kleju do gwintów.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2012, 13:57:03 »
Cytuj

Bartosz Gromowski napisał:
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
Cytuj

Bartosz Gromowski napisał:
Wlasnie przed chwilka zdemontowalem nadkole przez ktore widac kolo pasowe i inne elementy. Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi sie ze kolo pasowe jest w dobrym stanie. Jednak po uruchomieniu silnika te kolo ma jakby troszke bicie (jakies 2 moze 3 mm) czy to normalne. Czy zeczywiscie moze to bys kolo pasowe.
Bardzo prosze Drogich Forumowiczow o pomoc.
w zalaczniku dodaje fotke ktora zrobilem.

miałem tak samo z wygladu wszystko ok ale jak sie wzięło w ręke (po odkręceniu) to w rękach stukało


Marcin piszesz ze miales to samo? Powiedz mi kolego czy tez stukalo Ci w miare mocno? Jezeli tak to jutro biore sie za wymiane i poinformuje na forum. (jak bedzie wsio OK)

strasznie waliło a co ciekawe stuki pojawiły sie jak bylem nad morzem później ustały - myslę co jest-  po 3 miesiacach zaczęło tak walic ze ludzie na ulicy sie "ogladali"

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2012, 17:56:07 »
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:

strasznie waliło a co ciekawe stuki pojawiły sie jak bylem nad morzem później ustały - myslę co jest-  po 3 miesiacach zaczęło tak walic ze ludzie na ulicy sie "ogladali"


No wlasnie nie stuka tylko WALI ze hej.
Wiec problem uwazam za rozwiazany, kolo pasowe zamowione koszt 85 euro. w piatek wymiana :)

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2012, 19:21:02 »
Ok. Kolo pasowe jest nowe, dzisiaj dotarlo z hurtowni. Jutro wymiana. Kolega z forum Andrzej Hrehorów opisal mi jak mniej wiecej to wymienic, tylko mam pytanie czy pasek musze lekko luzowac ? Jak tak to poluzowac na napinaczu C czy na tym nizej i czy ktos moze mi fachowo wyjasnic w jaki sposob poluzowac ten napinacz.

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 20, 2012, 13:39:27 »
Ok!! Kolo pasowe wymienione. Box wynajety w car and you http://www.carandyou.com/photo/car-and-you-valencia?context=latest
koszt wynajecia boxu 14 euro za 40 minut. wymiana zajela mi 35 min. :) :)

Offline Jerzy Sokołowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI-2000 , C3 Picasso 1,4 iVVT 16v BVM5-2009
  • Zainteresowania: być zdrowym
  • Miejscowość: Radom
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 20, 2012, 19:14:03 »
gratuluję
miałem to samo i także dzisiaj wymieniłem koło pasowe
na nowe , odgłos stukotu zmniejszył sie o około 80% ,
zastanawiam sie nad wymianą napinacza , tego górnego.
Jerzy Sokołowski

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 20, 2012, 20:18:18 »
Cytuj

Jerzy Sokołowski napisał:
gratuluję
miałem to samo i także dzisiaj wymieniłem koło pasowe
na nowe , odgłos stukotu zmniejszył sie o około 80% ,
zastanawiam sie nad wymianą napinacza , tego górnego.


No to mamy chyba blizniacze XP, bo u mnie tez ten gorny (dokladnie ten jego korpus) jest troszke jakby luzny. Tylko troche kiepskie dojscie jest do niego. Rurki od klimy go przyslaniaja.
Myslisz Jerzy ze ten napinacz tez troszke moze dawac tego halasu ?
Dodam ze moje kochane XP przejechalo 220.000km i wymiana kola to pierwsza wymiana pod maska (nie dotyczy plynow, filtrow i oleju). Kreci jak pszczoleczka. :)

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 21, 2012, 09:58:18 »
Cytuj

Andrzej Hrehorów napisał:
Z kompletem dobrych kluczy nie powinno być problemu.Do odkręcenia centralnej śruby potrzebny będzie ktoś kto będzie siedział za kierownicą i naciskał hamulec (włączony 1 bieg).Bez pomocnika potrzebny będzie klucz pneumatyczny.Po odkręceniu śruby i zdjęciu paska koło powinno bez problemu zejść z wału.Jeżeli nie to lekkie opukanie młotkiem załatwi temat. Przykręcając nowe koło na śrubę daj kroplę kleju do gwintów.



z tym klejem do gwintów to chyba żart później kombinuj z odkręcaniem...

koło łatwo się odkręca samemu
zakładasz klucz zapierasz o wachacz i na moment włączasz rozrusznik i masz śrubę zluzowaną po co się męczyć

Offline Bartosz Gromowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Valencia (ESPAÑA)
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002
  • Miejscowość: Valencia (ESPAÑA)
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 21, 2012, 11:03:16 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
Cytuj

Andrzej Hrehorów napisał:
Z kompletem dobrych kluczy nie powinno być problemu.Do odkręcenia centralnej śruby potrzebny będzie ktoś kto będzie siedział za kierownicą i naciskał hamulec (włączony 1 bieg).Bez pomocnika potrzebny będzie klucz pneumatyczny.Po odkręceniu śruby i zdjęciu paska koło powinno bez problemu zejść z wału.Jeżeli nie to lekkie opukanie młotkiem załatwi temat. Przykręcając nowe koło na śrubę daj kroplę kleju do gwintów.



z tym klejem do gwintów to chyba żart później kombinuj z odkręcaniem...

koło łatwo się odkręca samemu
zakładasz klucz zapierasz o wachacz i na moment włączasz rozrusznik i masz śrubę zluzowaną po co się męczyć


Pewnie mial na mysli olej a nie klej. ja do odkercenia uzylem klucza pneumatycznego.

Gachu

  • Gość
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 21, 2012, 15:58:48 »
Cytuj

Bartosz Gromowski napisał:
Cytuj

Jerzy Sokołowski napisał:
gratuluję
miałem to samo i także dzisiaj wymieniłem koło pasowe
na nowe , odgłos stukotu zmniejszył sie o około 80% ,
zastanawiam sie nad wymianą napinacza , tego górnego.


No to mamy chyba blizniacze XP, bo u mnie tez ten gorny (dokladnie ten jego korpus) jest troszke jakby luzny. Tylko troche kiepskie dojscie jest do niego. Rurki od klimy go przyslaniaja.
Myslisz Jerzy ze ten napinacz tez troszke moze dawac tego halasu ?
Dodam ze moje kochane XP przejechalo 220.000km i wymiana kola to pierwsza wymiana pod maska (nie dotyczy plynow, filtrow i oleju). Kreci jak pszczoleczka. :)


dojście do napinacza nie jest trudne wbrew temu co może się wydawać, sama wymiana trwa 5 minut, tylko trzeba mieć dobry zestaw kluczy torx i małą grzechotkę

Offline Jerzy Sokołowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI-2000 , C3 Picasso 1,4 iVVT 16v BVM5-2009
  • Zainteresowania: być zdrowym
  • Miejscowość: Radom
Re: Metaliczny stukot z prawej strony silnika.
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 22, 2012, 18:39:39 »
Bartosz Gromowski napisał:
Cytuj


No to mamy chyba blizniacze XP, bo u mnie tez ten gorny (dokladnie ten jego korpus) jest troszke jakby luzny. Tylko troche kiepskie dojscie jest do niego. Rurki od klimy go przyslaniaja.
Myslisz Jerzy ze ten napinacz tez troszke moze dawac tego halasu ?
Dodam ze moje kochane XP przejechalo 220.000km i wymiana kola to pierwsza wymiana pod maska (nie dotyczy plynow, filtrow i oleju). Kreci jak pszczoleczka. :)


mój jest starszy o 2 lata , a i przejechał trochę więcej bo
224 tyś. , też na niego nie narzekam :)
o tym że może to być ten napinacz powiedział mi mechanik

nr oryginalny tego napinacza to 5751.55
nr producenta SKF VKM33033
średnica fi 70mm x 26mm
oczywiście tylko dla 2.0HDI z klima i bez .
cena około 140 zł brutto
Jerzy Sokołowski