Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z ukladem kierowniczym?  (Przeczytany 2976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Problem z ukladem kierowniczym?
« dnia: Kwiecień 29, 2012, 12:24:16 »
Witam od kilku dni dochodza do mnie dziwne odglosy podczas skrecania kierownica tak jaky plastik strzelal..Co to moze byc?

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2012, 12:31:50 »
Nadkole ci sie poluzowało i koło obciera??

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2012, 13:06:59 »
Ewentualnie zacierają się łożyska w mcpersonach, lub krzyżak na przekładni.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2012, 17:56:32 »
Cytuj

Piotr Grzymski napisał:
Ewentualnie zacierają się łożyska w mcpersonach, lub krzyżak na przekładni.


To nie wiem jak to sprawdzic mam wrazenie ze tylko slysze to w kabinie musialby ktos krecic w kabinie a ja bym patrzyl na zewnatrz....Strzela tak dzwiek jak plastik bo moze plastik gdzies obciera nie wiem jak to sprawdzic:)

P.S. A moze to przeguby...?

I zauwazylem ze jest jeszcze sutkanie podczas jazdy na wprost slychac jakby szyba latala w sumie myslalem ze to szyber ale nie :) Ciekawe co moze takie dzwieki wydawac moze jest to zwiazane z pierwsza usterka?

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2012, 18:43:30 »
Krzysztof, jedyne plastiki jakie masz w pobliżu to obudowa stacyjki/kolumny kierowniczej i nadkola. To jest akurat proste do zweryfikowania czy coś jest luźne i tłucze, czy nie.
Aby sprawdzić mcpersony to musisz odkręcić drążki od zwrotnicy i ręcznie sprawdzić jak kolumna pracuje, tzn czy kręci się płynnie, czy ma jakieś opory.
Czy to strzelanie jest tylko podczas jazdy, czy przy kręceniu na postoju też występuje?

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:04:39 »
Cytuj

Piotr Grzymski napisał:
Krzysztof, jedyne plastiki jakie masz w pobliżu to obudowa stacyjki/kolumny kierowniczej i nadkola. To jest akurat proste do zweryfikowania czy coś jest luźne i tłucze, czy nie.
Aby sprawdzić mcpersony to musisz odkręcić drążki od zwrotnicy i ręcznie sprawdzić jak kolumna pracuje, tzn czy kręci się płynnie, czy ma jakieś opory.
Czy to strzelanie jest tylko podczas jazdy, czy przy kręceniu na postoju też występuje?
na postoju takze

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:19:21 »
W takim razie tak jak pisałem wyżej, do sprawdzenia łożyska mcpersona i krzyżak. Chyba, że ktoś ma jakieś inne typy.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 01, 2012, 13:13:52 »
Nic pojade do mechanika w piatek jak to sprawdzi...Zauwazylem ze jak trzymam kierownice skrecona i sie wslucham to slysze jakby takie syczenie pomki lub ulatniacego sie powietrza :)

P.S. Albo mam butle nie szczelna gazu :D

crprog

  • Gość
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 01, 2012, 20:51:00 »
Raczej maglownica ci syczy a dokładniej to siłownik maglownicy... a co do "Obcierania" to albo plastiki nadkola albo jakiś element blisko układu kierowniczego się poluzował. Ale obstawiał bym że to plastiki nadkola :]

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 01, 2012, 23:19:59 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
Raczej maglownica ci syczy a dokładniej to siłownik maglownicy... a co do "Obcierania" to albo plastiki nadkola albo jakiś element blisko układu kierowniczego się poluzował. Ale obstawiał bym że to plastiki nadkola :]



no to obcieranie platiku skysze ewedetnie koo tego platiku co jest zalozony na kolumne kierownivy.....To syczenie silownika maglownicy to normalna sprawa:)?

crprog

  • Gość
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 02, 2012, 00:19:50 »
coś piłeś ? :)   // czy normalna to trudno powiedzieć ale słyszałem to w 3 ZX'ach które miały magiel w stanie agonalny

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 02, 2012, 07:20:08 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
coś piłeś ? :)   // czy normalna to trudno powiedzieć ale słyszałem to w 3 ZX'ach które miały magiel w stanie agonalny


podjade do mechanika to oceni...Magiel raczej w stanie agonalnym nie jest bo auto skreca wspomaganie jest....Plynu wspomagania jakos nie ubywa w duch ilosciach....

crprog

  • Gość
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 02, 2012, 23:49:18 »
plynu wspomagania wogole nie powinno ubywac...  ;) to nie silnik nie ma prawa spalac go:P wiec cieknie a jak cieknie to nie jest dobrze:p

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2012, 07:21:27 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
plynu wspomagania wogole nie powinno ubywac...  ;) to nie silnik nie ma prawa spalac go:P wiec cieknie a jak cieknie to nie jest dobrze:p


Wiem ze nie powinno ci jakis czas moge troche dolewac...Jakby sie okazalo ze jest do regeneracji maglownica to slyszalem.ze w polsce niby to robia w zakladach....Ale ta regeneracja polega tylko na wymianie uszczelniaczy i troche kosztuje.wiec co to za regeneracja ja sie pytam...

crprog

  • Gość
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 03, 2012, 12:29:24 »
wymieniaja zuzywajace sie eelementy, wiessz  zzawsze mozesz kupic nowa ;)

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 03, 2012, 21:16:19 »
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
plynu wspomagania wogole nie powinno ubywac...  ;) to nie silnik nie ma prawa spalac go:P wiec cieknie a jak cieknie to nie jest dobrze:p


Wiem ze nie powinno ci jakis czas moge troche dolewac...Jakby sie okazalo ze jest do regeneracji maglownica to slyszalem.ze w polsce niby to robia w zakladach....Ale ta regeneracja polega tylko na wymianie uszczelniaczy i troche kosztuje.wiec co to za regeneracja ja sie pytam...


Jak poci się z głowiczki to jest zestaw naprawczy (uszczelniacze) PATRZ TU ale jeśli przy składaniu uszkodzisz któryś oring to bulisz kolejne 90 zł za komplet :-).
Jeśli jest luz na drążkach i poci się się z pod manszet to pozostaje regeneracja w sensie dotoczenia tulei do tego jest potrzebny kumaty tokarz .
Oba warianty do zrobienia samemu tylko jak zrobisz pierwszy raz to licz się z tym że będziesz poprawiał co najmniej dwa razy a każda taka operacja to wyciągania manglownicy z auta.
Regeneracja kompletna w jednym z wielu warsztatów kosztuje od 450 zł tylko trzeba się upewnić że robią to kompleksowo.
 Więc lepiej kup sobie używaną z dowolnego ZXa (pasuje z każdego od 1.1. do 2.0) za ~150zł z jakąś gwarancja rozruchową, najlepiej jakiś świeższy rocznik 96,97.

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 04, 2012, 07:12:15 »
Cytuj

Leszek Szalbot napisał:
Cytuj

Krzysztof Szymczak napisał:
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
plynu wspomagania wogole nie powinno ubywac...  ;) to nie silnik nie ma prawa spalac go:P wiec cieknie a jak cieknie to nie jest dobrze:p


Wiem ze nie powinno ci jakis czas moge troche dolewac...Jakby sie okazalo ze jest do regeneracji maglownica to slyszalem.ze w polsce niby to robia w zakladach....Ale ta regeneracja polega tylko na wymianie uszczelniaczy i troche kosztuje.wiec co to za regeneracja ja sie pytam...


Jak poci się z głowiczki to jest zestaw naprawczy (uszczelniacze) PATRZ TU ale jeśli przy składaniu uszkodzisz któryś oring to bulisz kolejne 90 zł za komplet :-).
Jeśli jest luz na drążkach i poci się się z pod manszet to pozostaje regeneracja w sensie dotoczenia tulei do tego jest potrzebny kumaty tokarz .
Oba warianty do zrobienia samemu tylko jak zrobisz pierwszy raz to licz się z tym że będziesz poprawiał co najmniej dwa razy a każda taka operacja to wyciągania manglownicy z auta.
Regeneracja kompletna w jednym z wielu warsztatów kosztuje od 450 zł tylko trzeba się upewnić że robią to kompleksowo.
 Więc lepiej kup sobie używaną z dowolnego ZXa (pasuje z każdego od 1.1. do 2.0) za ~150zł z jakąś gwarancja rozruchową, najlepiej jakiś świeższy rocznik 96,97.


to juz wole regenerowac....Bo kupie pozniej sie okaze ze syf i znow bede musial placic mechanikowi kase za montaz i demontaz maglownicy....Jednak zrobie to regeneracje jesli bedzie konieczna

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 04, 2012, 08:36:31 »
A top bardzo ciekawa koncepcja...

Pierwsze słyszę, ze podejdzie każdy magiel...

Offline Krzysztof Szymczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 918
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Jest: Citroen Zx 2.0i 16v "Wisienka" 1994 Był: Citroen Zx 3D 1.6i 1996
  • Zainteresowania: siatkówka, psychologia, ekonomia
  • Miejscowość: Kutno
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 04, 2012, 11:50:53 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
A top bardzo ciekawa koncepcja...

Pierwsze słyszę, ze podejdzie każdy magiel...


tez chcialem to zauwazyc bo jednak w zx jest zupelnie inny uklad kierowniczy niz przy innych wersjach zx....Mniej obrotow kierownicy i bardziej czuly....

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2012, 18:59:14 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
A top bardzo ciekawa koncepcja...

Pierwsze słyszę, ze podejdzie każdy magiel...


Jakiś czas temu trochę za tym szperałem bo w firmie regenerującej przekładnie powiedzieli mi że wszytko jedno jaki ZX (benzynowy) co innego 306 z niego pasuje tylko chyba z jednego modelu. Sprawdzałem to w firmie LAUBER skupującej oraz regenerującej przekładnie i potwierdzili listwy, uszczelki i tuleje w zmienikach pasują do każdej wersji silnikowej ZXa.

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 04, 2012, 20:24:09 »
Ale cały magiel??

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Problem z ukladem kierowniczym?
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 04, 2012, 20:46:32 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
Ale cały magiel??


Osobiście nie sprawdziłem, więc żadnej części ciała uciąć sobie nie dam. Informacja z firmy LAUBER, fabrycznie było kilka nr OEM z różnych roczników oni teraz oferują je wszystkie zregenerowane jako jeden produkt, ich zdaniem niczym się nie różnią.