Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Presostat ciśnienia w układzie klimatyzacji  (Przeczytany 2235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Maślak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso
  • Miejscowość: Szczecin
Presostat ciśnienia w układzie klimatyzacji
« dnia: Lipiec 30, 2012, 20:08:01 »
Witam wszystkich.
Mam problem z cytrynką. Mam klimatronika. Po włączeniu klimatyzacji działa tylko przez chwilę, po kilkunasty sekundach słychać sprzęgiełko i klima się wyłącza mimo ze mam non stop auto. Musze wcisnąć odszranianie szyby przedniej bądź całkiem wyłączyć, dać auto i znów klima działa chwile i się wyłącza.
Podczas urlopu odstawiłem auto do warsztatu i gość powiedział mi ze klimę mam nabitą (470 g czynnika) ale padł presostat ciśnienia  i nie wyczuwa wzrostu ciśnienia w układzie i wyłącza sprężarkę.
Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem ? Jak to ustrojstwo - jeśli taki występuje - wygląda i jaki koszt zakupu ? Ponoć pod tym czujnikiem jest zaworek i jak sie szybko wykręci czujnik to nie ucieknie nam czynnik.

Z góry dziękuje za odpowiedz

Pozdrawiam

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: Presostat ciśnienia w układzie klimatyzacji
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2012, 01:20:01 »
Taki maly metalowy element, jakby pomniejszony filtr paliwa. Trzeba bylo speca pytac zeby palcem pokazal, skoro twierdzi ze to winny jest (co jest bardzo prawdopodobne po objawach). Lokalizacja w poblizu osuszacza, typowo jest na niego nakrecony z gory, a dodatkowo idzie do niego wiazka kabli. Zwierajac ktorestam styki mozna wymusic wlaczenie klimy (symulacja pracy tego czujnika), jesli tak dziala, a nie dziala przez czujnik to czujnik jest winny.
Na elemencie najczesciej opisany jest numer taktyczny, bo sa rozne odmiany. Roznia sie przede wszystkim krancowymi cisnieniami. Nie wiem ile nowy, uzywke mozna czasem trafic naprawde tanio (ja do ZXa jakis juz czas temu kupilem chyba za 30PLN), w zasadzie powinna pasowac od dowolnego francuza. Tak naprawde nawet jesli beda ciut inne parametry to tez nic sie nie stanie.
Z zaworkiem prawda. w momencie odkrecania/przykrecania czynnik probuje uciekac, ale pozniej blokuje juz zawor. Wiec trzeba to zrobic szybko i nie bedzie problemu.
Swoja droga niecale 500mg to raczej srednio nabita klima. ale fakt ze powinna jeszcze spoko dzialac, wiec nie jest to bezposrednia przyczyna problemu.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 664
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Presostat ciśnienia w układzie klimatyzacji
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2012, 15:11:17 »
Cytuj

Łukasz Maślak napisał:
Witam wszystkich.
Mam problem z cytrynką. Mam klimatronika. Po włączeniu klimatyzacji działa tylko przez chwilę, po kilkunasty sekundach słychać sprzęgiełko i klima się wyłącza mimo ze mam non stop auto. Musze wcisnąć odszranianie szyby przedniej bądź całkiem wyłączyć, dać auto i znów klima działa chwile i się wyłącza.
Podczas urlopu odstawiłem auto do warsztatu i gość powiedział mi ze klimę mam nabitą (470 g czynnika) ale padł presostat ciśnienia  i nie wyczuwa wzrostu ciśnienia w układzie i wyłącza sprężarkę.
Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem ? Jak to ustrojstwo - jeśli taki występuje - wygląda i jaki koszt zakupu ? Ponoć pod tym czujnikiem jest zaworek i jak sie szybko wykręci czujnik to nie ucieknie nam czynnik.

Z góry dziękuje za odpowiedz

Pozdrawiam

To co opisałeś może być skutkiem uszkodzenia presostatu  lub zbyt dużej ilości czynnika w układzie.
Jeżeli mechanik od uzupełniania klimy stwierdził że to czujnik to niech go wymieni. To łatwo swtierdzić mając podłączony manometr a przeciez tak musiało być jak mechanik  uzupełniał czynnik.
O ile się orientuję to presostat powinien wyłączyć sprężarkę przy ciśnieniu ponad 20 atm a jeśli się to dzieje wcześniej to wina presostatu. A jeśli ciśnienie rośnie za bardzo to jest zbyt dużo czynnika i trzeba ponownie napełnić odpowiednią ilością.
W naszych XP ma być 650 +/- 25 gram.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Marcin Maźnicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 653
  • Skąd: Strzyżów
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V+LPG
  • Zainteresowania: Motocykle !!!
  • Miejscowość: Strzyżów
Re: Presostat ciśnienia w układzie klimatyzacji
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2012, 06:15:08 »
a proszę o odpowiedź na taką zagadkę. Jadąc z włączoną klimatyzacją jest ok, po pewnym czasie zaczyna dmychać ciepłym tak przez 3 sek. i znowu zimnym. Klimy po zakupie auta nie uzupełniałem nie wiem ile jest czynnika - czy za mała ilość może powodować takie rzeczy?
Marcin

Offline Marcin Maźnicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 653
  • Skąd: Strzyżów
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V+LPG
  • Zainteresowania: Motocykle !!!
  • Miejscowość: Strzyżów
Re: Presostat ciśnienia w układzie klimatyzacji
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2012, 17:41:52 »
dziś zrobiłem serwis klimy:
-dobicie czynnika (było 410g)
-wymiana filtra kabinowego
-przeczyściłem czujnik temperatury wewnątrz (syfu co nie miara, nie było widać czujnika - tak był oblepiony kurzem)
Teraz klima działa tak jak powinna.
Marcin