Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)  (Przeczytany 3660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« dnia: Wrzesień 20, 2012, 22:40:49 »
Witam,
Od 2 tygodni jestem właścicielem Xsary 2.0hdi 90s.
Rok 2002 przebieg 230tyś km
Przesiadłem się na nią z konieczności (poprzednie auto A4 Tdi - zrobione na 162ps)
Teraz po jakimś czasie już nie gryze kierownicy ze złości.. jakoś się próbuje przekonać do francy..
Xsare kupiłem od gościa który sprowadził ją z Holandii,
Przy aucie poki co nie mialem nic do zrobienia - mechanik stwierdził że wyglądała tak jakby ktoś ja sprzedał po serwisie.
Plany na najbliższy czas to:
- montaz pasa przedniego z Xsary HDI 110ps  z intercoolerem
- montaż zaworu MBC oraz wskaźnika doładowania
- zmiana mapy wtryskowej (chip tuning) - licze na jakies 130ps i 290nm
- wymiana pompy wspomagania - torche wyje i kierownica cięzko chodzi
- wymiana oleju i filtrów
- no i kiedyś zakup tego grilla (swoją droga paranoja że kosztuje tyle ile grill do A4 RS - chore!)

Na wiosnę felga 16" lub 17" i ciut krotsze sprężyny... to tyle.
Pare fot z ogłoszenia:




Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2012, 00:18:18 »
i już po pierwszych modach..
Auto dostało pas przedni z wersji 110ps otaz intercooler. Do tego został zamontowany wskaźnik doładowania oraz zawór MBC.


Odwiedziłem również miejscowość Dobra Nadzieja przed Pleszewem gdzie auto zostało wystrojone w celu poprawy bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu ;))
Efekt widoczny poniżej:


Nie chcialem mocnego dołu ze względu na słabe sprzęgło jakie siedzi w HDI, ale za to od 2,5 tys do 4,4 tys obr jest zabawa i auto ciagnie jak głupie :)

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Re: Xsara VTR HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2012, 23:29:49 »
kolego a odnoście intercoolera to jak to wszystko dobrałeś ile kosztowało i co trzeba było dołożyć?? No i czy testowałeś samochód z tylko dodanym intercoolerem i co to  dało bo jestem ciekawy bardzo??

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2012, 15:55:48 »
Kolego, podaj maila do siebie albo gg to wieczorem Ci opisze co i jak ze zdjęciami.
Powiem tylko tyle że po dodaniu IC auto odżyło, nie dostawało zadyszki pow 3 tys i dół był lepszy..
operacja założenia IC wyniosła mnie jakies 800zł liczać części i robocizne.

Offline Miłosz Ura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Skąd: Gorzów Wlkp./Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap 140ps
  • Zainteresowania: Citroen :D
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp./Wrocław
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2013, 20:52:26 »
źle zestrojone powietrze w mapie od 2000-3000tyś obrotów widać spadek momentu w tym przedziale
Xantia Break 99r. 2.0HDI 109ps remap stege 1 140ps 320NM :D:D

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2013, 11:20:34 »
Piotrze! opisz tutaj dokładanie tego intercoolera;p mysle ze dużo ludzi będzie sie chciało się coś na ten temat dowiedzieć :)

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2013, 19:36:11 »
Co do przebiegu momentu dołek został zrobiony po to aby auto nie kopcilo.
Po 1 strojeniu mialo 143ps i 320nm ale dym był znaczny, dlatego też zdecydowalismy z Mariuszem z Goodhope alby odjac 5ps i troche momentu.
Po tym dymienie znacząco zmalało.

Z intercoolerem opisze co i jak tylko muszę mieć wolną chwilkę. ;)

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2013, 19:39:21 »

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 01, 2013, 20:17:16 »
Kolego, ale gnieciesz tego dizelka ;)
Była Xsara NFU

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 02, 2013, 00:39:04 »
Czy gniote? Czasem trzeba auto odmulić. Czasem korci żeby depnąć, oczywiście jak jest rozgrzany.
Dziś zrobiłem porównanie, przyspieszenie identyczne (ten sam odcinek drogi)
Chętnie bym stanał na kresce z jakimś 2.0 16V dla porównania przyspieszenia.

https://www.youtube.com/watch?v=p4Roi7FtEIg

  • Gość
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 02, 2013, 09:42:47 »
Na papierze wygląda to nieźle, ale masz około 18 sekund z 40 do 160, a 2.0 16v ma okolo 16-17 sekund od 0 do 160.

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 02, 2013, 22:20:16 »
troche też jest inaczej startować z zatrzymanego, a inaczej mierzyć czas z rolki... Swoją drogą jestem ciekawy ile bym dostał

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2013, 07:09:24 »
a jak tam sprzegielko znosi? w xantia byly niemale problemy ze sprzeglem po chipie, wymieniany 2 razy i troche ujechane i poslizg. najdluzej wytrzymalo oryginalne
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2013, 22:25:59 »
5 tyś po chipie i ani raz się nie ślizgnęło.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Xsara VTR HDI 138ps i 292nm :)
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 06, 2013, 13:33:53 »
no to troche malo przebiegu, ciekaw jestem jak dalej u ciebie bedzie sie to spisywalo, sam rozmyslalem nad chipem do swojego ale po niemilych doswiadczeniach ze sprzeglem w xantii dalem sobie spokoj
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.