Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK 1] montaż haka  (Przeczytany 10941 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Krogulec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DARLOWO
  • Posiadany samochód: C 5 2010 R,1,6 D
  • Miejscowość: DARLOWO
[MK 1] montaż haka
« dnia: Wrzesień 22, 2012, 14:38:15 »
Pozdrawiam wszystkich  serdecznie i proszę o poradę mam zamiar w c5 mk1 zamontować hak holowniczy.Problem polega na tym czy montaż jest bardzo skomplikowany ?.Na alleg... jest sporo haków i w opisach montaż jest banalnie prosty a w praktyce jak to wygląda,może któryś z kolegów to przerabiał?.Bardziej obawiam się podłączać elektrykę bo w jednym opisie montażu jest opisane,że moduł jest potrzebny a w innych że nie i komu tu wierzyć?.Gdzieś na forum doczytałem że w mk2 jest potrzebny moduł bo inaczej padnie bsi a co z mk1 czy  jest niezbędny czy to nadgorliwość z tym montażem modułu?Autko bez czujników cofania,proszę o poradę i pozdrawiam.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: montaż haka
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2012, 14:49:10 »
Jak bez czujników to lepiej, bo mniejszy koszt. Moduł nie potrzebny. Popraw temat zgodnie z regulaminem.

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2012, 11:12:03 »
Witam
Zamontujesz bez problemu sam. W podwoziu masz gotowe otwory wraz z wspawanymi nakrętkami. Wcześniej tylko musisz sobie je prze gwintować i dobrze nasmarować. Potem jedynie ściągnąć zderzak i przykręcić 4 śruby w przygotowane otwory. I To wszystko. Co do modułu to nie jest potrzebny wpinasz się w wiązkę ze świateł i jest ok. A i za zderzakiem masz też otwór do przeciągnięcia wiązki z haka do bagażnika.
Pozdrawiam
Adam

Offline Andrzej Krogulec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DARLOWO
  • Posiadany samochód: C 5 2010 R,1,6 D
  • Miejscowość: DARLOWO
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2012, 16:40:55 »
Dziękuje za podpowiedzi tylko jedno mnie martwi czy z demontażem zderzaka będzie problem i jak do tego się zabrać.Poszperam na forum może coś znajdę i pozdrawiam klubowiczów

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2012, 07:53:59 »
Ja nie demontowałem  zderzaka.

Offline Andrzej Krogulec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DARLOWO
  • Posiadany samochód: C 5 2010 R,1,6 D
  • Miejscowość: DARLOWO
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2012, 14:37:23 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
Ja nie demontowałem  zderzaka.

Bez ściągania ?,a jak to zrobiłeś jeśli to nie jest tajemnicą???. Humor mi się poprawił na samą myśl o tym,że jest taka możliwość.Pozdrawiam i proszę o szczegóły .

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2012, 07:41:07 »
Hak Steinhofa nie wymaga demontażu zderzaka ani cięcia. Otwory mocujące są w podłużnicach a nie za zderzakiem. Wiązkę kabli puszczasz do lewego nadkola. Tam spotykają się kabelki od prawej lampy z lewą. Po numerach przewodów można dojść który jest który.

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2012, 11:23:34 »
Zdjać zderzak to nie problem a znacznie ułatwi zadanie. Na samym dole masz fabrycznie natrasowane miejsce nacięcia na hak fabryczny. A co do zderzaka to o ile dobrze pamiętam masz po 2 sruby w nadkolach 3 pod spodem i po 2 za lampami. Poza tym po zdjeciu masz dostęp do tylniej zaslepki któredy przepycha się kable. Tak więc po co sie męczyć ściągasz zderzak w 15 minut i wtedy robota ma sens !
Pozdrawiam
Adam

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2012, 21:42:39 »
Witam. Też mam pytanie odnośnie haka. Mianowicie chcę założyć hak. Jakie macie uciągi w dowodach i przede wszystkim na tabliczkach znamionowych haka? Ja przy zmianie swojego kombi z ciężarówki na osobówkę zmieniłem z 1500 kg na 1800 kg. No i teraz mam problem. Nie ma haka z uciągiem 1800 :) mimo, że w instrukcji producent przewiduje przyczepę o masie do 2 ton.
 
Znalazłem jeden steinhoffa - 2000kg. Jednak słyszałem też kilka niezbyt pochlebnych opinii o Steinhoffie. Oczywiście mówimy o hakach dedykowanych do modelu i homologowanych. Zna ktoś, widział gdzieś ktoś hak do c5 kombi MKI, który ma tyle samo lub więcej uciągu niż jest w dowodzie?

I tak, zdarza mi się ciągać przyczepy o masie około 2 ton.
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2012, 14:20:13 »
Nikt nic nie powie na ten temat?
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 31, 2012, 16:53:02 »
Koledzy, pytanie nadal jest aktualne!
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 31, 2012, 17:09:44 »
mam steinhofa - nie widzę powodów do narzekań

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 31, 2012, 17:14:04 »
ale na 1600 kg czy 2000 kg? I jaką masz elektrykę? Z modułem?
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Mariusz Siejka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8+G 125 KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 25, 2012, 12:10:45 »
Witam koledzy też podłączę się do tematu. Mam cytrynke  C5 1,8 BG z 2006 HB  chcę załozyć hak dedykowany do modelu i tu nie mam problemu jest spory wybór ale pojawia się problem bo jedni twiedzą, że potrzebuję moduł a inni, że nie i już jestem cały głupi. Dodam że nawet jak to będzie używany hak  to wiązke kupie oryginał do C5 kwestia "koniecznośći" stosowania modułu. Pomóżcie.

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 25, 2012, 12:15:07 »
Do MK I nie potrzeba modułu. Do MK II już tak ponieważ jest na magistrali CAN.

Offline Mariusz Siejka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8+G 125 KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 25, 2012, 13:33:32 »
Koledzy bardzo dziękuję za błyskawiczne i wyczerpujace info, w wolnej chwili wyskoczę i sprawdzę te kostki o których mówi Paweł. Gdyby była podciagnietą instalacja to znacznie by to ułatwiło montaż ale jak coś to skorzytam z pomocy jakiegoś elektryka a po Waszych informacjach będę miał wiedzę, że nie ściemnia mówić, że będzie ciągnął instalację.  Zanim zamówie hak i wiązkę wszytsko dokładnie posprawdzam. Jeszcze raz dzieki.

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 25, 2012, 22:48:37 »
W mojej poprzedniej C5 kombi 2.0 hdi miałem fabrycznie zamontowany hak Bosal. Fajna sprawa bo był wypinany "na kluczyk: i jak się mało ciągnie przyczep to łatwo go zakładać i ściągać. Ale był trochę dziwny sposób blokowania, na tyle dziwny, że po montażu musiałem się go trochę naszarpać żeby się upewnić że się "zablokował" i nie wyjedzie z przyczepą.
W kombi fantastyczną sprawą jest przycisk w bagażniku do podnoszenia i opuszczania bagażnika.
Przydało mi się kilka razy jak jeździłem z małą lawetką i jakimś małym samochodem - Clio i Polo. Podnosiłem tył samochodu razem z lawetą i łatwiej było wjechać i zjechać samochodem :) Zwłaszcza jak silnik w lawetowanym samochodzie nie pracował. C5 jest super do sporadycznego ciągnięcia przyczepy. A kombi ze względu na masę daje duże możliwości podczepiania różnego rodzaju przyczep :)
Pozdrawiam

Offline Michał Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v Break Pb+LPG
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 25, 2012, 23:19:09 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
W mojej poprzedniej C5 kombi 2.0 hdi miałem fabrycznie zamontowany hak Bosal. Fajna sprawa bo był wypinany "na kluczyk:

Mam ten sam hak- super sprawa szczególnie że na kluczyk. Raz dwa bez kluczy i hak wypięty.

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 27, 2012, 10:09:18 »
Cytuj

Paweł Jędrocha napisał:
Cytuj

Tomasz Krysiak napisał:
ale na 1600 kg czy 2000 kg? I jaką masz elektrykę? Z modułem?


Przecież i tak nie możesz ciągnąć więcej niż waży holownik, więc na co Ci 2000kg uciągu ?
Poza tym jeśli nie masz B+E to max co możesz mieć to 3500KG DMC całego zestawu.


W dowodzie mam hak 1800 na tabliczce znamionowej 1600 a w instrukcji jest 2000 do max 8% wzniesienia. DMC cytryny 1967 kg.

Nie chcę urwać nic jak pociągnę ciężką przyczepę ( a zdarza mi się - teraz jeszcze muszę pożyczać auto). Chcę uniknąć sytuacji, że hak na tabliczce będzie miał 1600 kg a przyczepa 1700 czy więcej bo to będzie problem przy kontroli.

O uprawnieniach nie ma co rozmawiać. Tak samo o viatoll, bo przekraczając 3,5t ( a przekraczam wykorzystująć DMC) muszę płacić e-myto. Stąd moje pytania. Bo tylko w Polsce sejm wie lepiej, czy auto może daną masę ciągnąć czy nie. Ja uważam, że projektanci lepiej wiedzą do jakiej masy przyczepy holownik zachowuje się dobrze. Taka dygresja.
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2013, 15:12:11 »
Cytuj

Paweł Jędrocha napisał:
Cytuj

Tomasz Krysiak napisał:
Cytuj

Paweł Jędrocha napisał:
Cytuj

Tomasz Krysiak napisał:
ale na 1600 kg czy 2000 kg? I jaką masz elektrykę? Z modułem?


Przecież i tak nie możesz ciągnąć więcej niż waży holownik, więc na co Ci 2000kg uciągu ?
Poza tym jeśli nie masz B+E to max co możesz mieć to 3500KG DMC całego zestawu.


W dowodzie mam hak 1800 na tabliczce znamionowej 1600 a w instrukcji jest 2000 do max 8% wzniesienia. DMC cytryny 1967 kg.

Nie chcę urwać nic jak pociągnę ciężką przyczepę ( a zdarza mi się - teraz jeszcze muszę pożyczać auto). Chcę uniknąć sytuacji, że hak na tabliczce będzie miał 1600 kg a przyczepa 1700 czy więcej bo to będzie problem przy kontroli.

O uprawnieniach nie ma co rozmawiać. Tak samo o viatoll, bo przekraczając 3,5t ( a przekraczam wykorzystująć DMC) muszę płacić e-myto. Stąd moje pytania. Bo tylko w Polsce sejm wie lepiej, czy auto może daną masę ciągnąć czy nie. Ja uważam, że projektanci lepiej wiedzą do jakiej masy przyczepy holownik zachowuje się dobrze. Taka dygresja.


No to po kolei :)

DMC holownika potrzebne Ci jest do spełnienia warunku na 3,5T na "B", czyli DMC ciągniętej przyczepy nie może być wyższe od 1500kg
Masa auta ~1350-1400 jest wyznacznikiem możliwości ciągnięcia czegokolwiek, NIE możesz ciągnąć więcej niż waży holownik, czyli i tak DMC przyczepy nie może być większe niż 1400kg.
Jeśli masz "B+E" to możesz ciągnąć zestaw do DMC 4250 kg, tyle że masa holownika musi być co najmniej połową tego :)

Reasumując, jak masz hak 1600kg to i tak nie możesz wykorzystać jego możliwości :) wg Prawa :)

No projektanci to sobie i może mogą policzyć wszystkie siły, co nie zmienia faktu że pozostaje to tylko w sferze "+" na bezpieczeństwo.
To tak jak byś tłumaczył się że Ty doskonale wiesz po ilu kieliszkach możesz prowadzić auto, bo już nie raz miałeś okazję to sprawdzić, a to że możesz mieć max 0,4 promila to tylko głupota Ustawodawcy.


Widzę, że kolega zna przepisy ruchu drogowego... prawie dobrze. Słyszysz dzwony, tyle, że nie wiesz gdzie dzwonią.

Nieprawdą jest, że na B+E DMC zestawu nie może być większa niż 4250 kg. Natomiast prawdą jest, że na kat. B masa zestawu musi zawierać się w 3500 kg z założeniem, że masa rzeczywista holownika stanowi min. 1,33 masy rzeczywistej przyczepy.

Żeby było śmieszniej na kat. B można legalnie prowadzić zestaw 4250 kg ( sam. 3,5 t DMC + przyczepa lekka czyli do 0,75 t. ).

Odnośnie prawa. Polskie prawo głupie w tym względzie? Ano, moim zdaniem, głupie. Na zachodzie nie ma takich problemów. Producent podaje 2000 kg uciągu? Odpowiedni hak i do przodu. Zmartwieniem kierowcy jest nie przekraczać przepisów danego kraju. Jeśli projektanci to mogą sobie wszystko policzyć a Ty i tak wiesz lepiej to po co ciągnąć przyczepę? Przecież gdy zabronimy będzie jeszcze bezpieczniej! ( w końcu z przyczepą trudniej i gorzej się jedzie ).

Kolega a priori założył, że nie mam uprawnień i nie znam prawa. Następnym etapem będą rady jak jeździć z przyczepą... Prawdą jest, że w przepisach dot. przyczep gubią się sami policjanci. Są idiotycznie skonstruowane i niekiedy przeczą same sobie.

Tymczasem pytanie było o haki. Czy ktoś ma taki hak ( pow. 1600 kg uciągu ) homologowany. Dopytywałem się hak steinhoffa bo słyszałem o nim różne opinie. Pytałem również o wiązkę i czy potrzebny jest moduł. De facto odpowiedź na moje pytania otrzymałem Ty zacząłeś prawić po co mi to, choć wyraźnie to napisałem na początku mojego udziału w dyskusji.

Takie rozmowy robią tylko śmietnik, zmniejszają czytelność informacji i są w nieodpowiednim do tego dziale.

Żeby zakończyć tę czczą dyskusję podsyłam fajną tabelkę dla ciągających przyczepy potwierdzającą prawdziwość moich słów - ściągnięta ze strony WRD KMP w Łodzi.

Z mojej strony dyskusję uważam za zakończoną.

Pozdrawiam
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Tomasz Krysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Warszawa / Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2003 2,0 16v + LPG
  • Miejscowość: Warszawa / Łódź
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2013, 15:12:10 »
Cytuj

Paweł Jędrocha napisał:
Cytuj

Tomasz Krysiak napisał:
Cytuj

Paweł Jędrocha napisał:
Cytuj

Tomasz Krysiak napisał:
ale na 1600 kg czy 2000 kg? I jaką masz elektrykę? Z modułem?


Przecież i tak nie możesz ciągnąć więcej niż waży holownik, więc na co Ci 2000kg uciągu ?
Poza tym jeśli nie masz B+E to max co możesz mieć to 3500KG DMC całego zestawu.


W dowodzie mam hak 1800 na tabliczce znamionowej 1600 a w instrukcji jest 2000 do max 8% wzniesienia. DMC cytryny 1967 kg.

Nie chcę urwać nic jak pociągnę ciężką przyczepę ( a zdarza mi się - teraz jeszcze muszę pożyczać auto). Chcę uniknąć sytuacji, że hak na tabliczce będzie miał 1600 kg a przyczepa 1700 czy więcej bo to będzie problem przy kontroli.

O uprawnieniach nie ma co rozmawiać. Tak samo o viatoll, bo przekraczając 3,5t ( a przekraczam wykorzystująć DMC) muszę płacić e-myto. Stąd moje pytania. Bo tylko w Polsce sejm wie lepiej, czy auto może daną masę ciągnąć czy nie. Ja uważam, że projektanci lepiej wiedzą do jakiej masy przyczepy holownik zachowuje się dobrze. Taka dygresja.


No to po kolei :)

DMC holownika potrzebne Ci jest do spełnienia warunku na 3,5T na "B", czyli DMC ciągniętej przyczepy nie może być wyższe od 1500kg
Masa auta ~1350-1400 jest wyznacznikiem możliwości ciągnięcia czegokolwiek, NIE możesz ciągnąć więcej niż waży holownik, czyli i tak DMC przyczepy nie może być większe niż 1400kg.
Jeśli masz "B+E" to możesz ciągnąć zestaw do DMC 4250 kg, tyle że masa holownika musi być co najmniej połową tego :)

Reasumując, jak masz hak 1600kg to i tak nie możesz wykorzystać jego możliwości :) wg Prawa :)

No projektanci to sobie i może mogą policzyć wszystkie siły, co nie zmienia faktu że pozostaje to tylko w sferze "+" na bezpieczeństwo.
To tak jak byś tłumaczył się że Ty doskonale wiesz po ilu kieliszkach możesz prowadzić auto, bo już nie raz miałeś okazję to sprawdzić, a to że możesz mieć max 0,4 promila to tylko głupota Ustawodawcy.


Widzę, że kolega zna przepisy ruchu drogowego... prawie dobrze. Słyszysz dzwony, tyle, że nie wiesz gdzie dzwonią.

Nieprawdą jest, że na B+E DMC zestawu nie może być większa niż 4250 kg. Natomiast prawdą jest, że na kat. B masa zestawu musi zawierać się w 3500 kg z założeniem, że masa rzeczywista holownika stanowi min. 1,33 masy rzeczywistej przyczepy.

Żeby było śmieszniej na kat. B można legalnie prowadzić zestaw 4250 kg ( sam. 3,5 t DMC + przyczepa lekka czyli do 0,75 t. ).

Odnośnie prawa. Polskie prawo głupie w tym względzie? Ano, moim zdaniem, głupie. Na zachodzie nie ma takich problemów. Producent podaje 2000 kg uciągu? Odpowiedni hak i do przodu. Zmartwieniem kierowcy jest nie przekraczać przepisów danego kraju. Jeśli projektanci to mogą sobie wszystko policzyć a Ty i tak wiesz lepiej to po co ciągnąć przyczepę? Przecież gdy zabronimy będzie jeszcze bezpieczniej! ( w końcu z przyczepą trudniej i gorzej się jedzie ).

Kolega a priori założył, że nie mam uprawnień i nie znam prawa. Następnym etapem będą rady jak jeździć z przyczepą... Prawdą jest, że w przepisach dot. przyczep gubią się sami policjanci. Są idiotycznie skonstruowane i niekiedy przeczą same sobie.

Tymczasem pytanie było o haki. Czy ktoś ma taki hak ( pow. 1600 kg uciągu ) homologowany. Dopytywałem się hak steinhoffa bo słyszałem o nim różne opinie. Pytałem również o wiązkę i czy potrzebny jest moduł. De facto odpowiedź na moje pytania otrzymałem Ty zacząłeś prawić po co mi to, choć wyraźnie to napisałem na początku mojego udziału w dyskusji.

Takie rozmowy robią tylko śmietnik, zmniejszają czytelność informacji i są w nieodpowiednim do tego dziale.

Żeby zakończyć tę czczą dyskusję podsyłam fajną tabelkę dla ciągających przyczepy potwierdzającą prawdziwość moich słów - ściągnięta ze strony WRD KMP w Łodzi.

Z mojej strony dyskusję uważam za zakończoną.

Pozdrawiam
" Kto pyta nie błądzi "

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 08, 2013, 18:32:34 »
Dolączę się do dyskusji. Przecież w każdym dowodzie rejestracyjnym jest wpis o DMC przyczepy z hamulcem i bez i tego trzeba sie trzymać. A tak nawiązując do powyższego to co kraj to obyczaj. Mialem C5 MK II 1,6HDI która miała homologację na przyczepę z hamulcem  DMC1000kg, natomiast teraz mam taką samą 1,6 HDI i ta ma homologację na DMC 1500kg. Obydwie są hatchback rożnica jest tylko taka że pierwsza była z importu a druga jest z polskiego salonu. I co o tym myśleć? Polskie salony dają homologację na wyrost czy zagraniczne (konkretnie duńskie) zaniżają?

Offline Konrad Majkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Były SAXO 1.1 99', XANTIA 1,8 16V LPG 2K Jest C5 1,6HDI 06'
  • Zainteresowania: technika
  • Miejscowość: Mielec
Odp: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 22, 2022, 01:09:11 »
Witam.
Odgrzeje trochę temat.
Muszę zamontować hak do C5 z 2006r.
Poczytałem na forach i w instrukcjach do haków ( do nowych ale oferowanych przez producentów rodzimych) i nadal nie wiem czy potrzebuję moduł haka czy nie  :(
Auto jest wyposażone w różne wynalazki typu nawigacje, klimy dwustrefowe i czujniki parkowania tył przód oraz wielki ekran na środku, ale nie wydaje mi się żeby miało coś takiego jak CAN-Bus, bo jak dla hecy wypiąłem wtyczkę z tylnego światła to zgłosił tylko awarię kierunkowskazów bez wskazania który to. O innych światłach w ogóle nie wspomina.
Oglądałem taki hak używany (wyjęty wraz z wiązką z C5 z 2002r) i tam w tej wiązce są przelotki to świateł i wygląda że się to wpina po prostu między wiązkę i światła bez żadnych modułów.
Pytanie jest czy jest różnica między wiązkami czy układem elektrycznym między C5 MKI przed i po lifcie.
Moje obawy budzi jeszcze jedna sprawa.
Przyczepa, którą posiadam ma lampy LED i kolega który jej czasem używa z Xsarą twierdzi że kierunkowskazy wariują.
Co koledzy radzicie w takim przypadku?
Montować taki używany oryginał z wiązką czy bawić się w moduł nawet taki uniwersalny...
A no i co z tylnymi czujnikami parkowania?
Jak je deaktywować na czas podpięcia przyczepy?
Z góry dziękuję za rady.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 22, 2022, 05:29:31 »
Witam.
Odgrzeje trochę temat.
Muszę zamontować hak do C5 z 2006r.
Poczytałem na forach i w instrukcjach do haków ( do nowych ale oferowanych przez producentów rodzimych) i nadal nie wiem czy potrzebuję moduł haka czy nie  :(
Auto jest wyposażone w różne wynalazki typu nawigacje, klimy dwustrefowe i czujniki parkowania tył przód oraz wielki ekran na środku, ale nie wydaje mi się żeby miało coś takiego jak CAN-Bus, bo jak dla hecy wypiąłem wtyczkę z tylnego światła to zgłosił tylko awarię kierunkowskazów bez wskazania który to. O innych światłach w ogóle nie wspomina.
Oglądałem taki hak używany (wyjęty wraz z wiązką z C5 z 2002r) i tam w tej wiązce są przelotki to świateł i wygląda że się to wpina po prostu między wiązkę i światła bez żadnych modułów.
Pytanie jest czy jest różnica między wiązkami czy układem elektrycznym między C5 MKI przed i po lifcie.
Moje obawy budzi jeszcze jedna sprawa.
Przyczepa, którą posiadam ma lampy LED i kolega który jej czasem używa z Xsarą twierdzi że kierunkowskazy wariują.
Co koledzy radzicie w takim przypadku?
Montować taki używany oryginał z wiązką czy bawić się w moduł nawet taki uniwersalny...
A no i co z tylnymi czujnikami parkowania?
Jak je deaktywować na czas podpięcia przyczepy?
Z góry dziękuję za rady.
Polift ma całkowicie inną elektrykę. Tak ma CAN. To że nie zgłasza usterki na desce nie znaczy że jej nie widzi w BSI.

 Hak średnio pasuje z przedlifta niestety, przez nieco inny zderzak. (Chyba że chodzi o kombi, tam jest trochę mniej zmienione.)

Przy czujnikach parkowania itp. najlepiej byłoby iść w oryginalny moduł. Uniwersalny moduł też działać będzie... Jednak czujniki parkowania będzie trzeba wyłączyć guzikiem na desce.

 Polift elektryką jest bliżej C4 lub C5 X7.

 Osobiście zastanawiam się czy do lamp LED w przyczepie nie lepszy będzie właśnie uniwersalny moduł. Tu jednak mogę jedynie przypuszczać że oryginalny może "głupieć".

O polifta pytaj w dziale dla niego.  Te auta naprawdę różnią się bardzo dużo w niektórych kwestiach.

 Elektrykę robiąc lifting całą wyrzucili do kosza i zrobili od nowa.  ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2022, 05:52:19 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [MK 1] montaż haka
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 23, 2022, 14:39:00 »
Witam.
Odgrzeje trochę temat.
Muszę zamontować hak do C5 z 2006r.
Poczytałem na forach i w instrukcjach do haków ( do nowych ale oferowanych przez producentów rodzimych) i nadal nie wiem czy potrzebuję moduł haka czy nie  :(
Auto jest wyposażone w różne wynalazki typu nawigacje, klimy dwustrefowe i czujniki parkowania tył przód oraz wielki ekran na środku, ale nie wydaje mi się żeby miało coś takiego jak CAN-Bus, bo jak dla hecy wypiąłem wtyczkę z tylnego światła to zgłosił tylko awarię kierunkowskazów bez wskazania który to. O innych światłach w ogóle nie wspomina.
Oglądałem taki hak używany (wyjęty wraz z wiązką z C5 z 2002r) i tam w tej wiązce są przelotki to świateł i wygląda że się to wpina po prostu między wiązkę i światła bez żadnych modułów.
Pytanie jest czy jest różnica między wiązkami czy układem elektrycznym między C5 MKI przed i po lifcie.
Moje obawy budzi jeszcze jedna sprawa.
Przyczepa, którą posiadam ma lampy LED i kolega który jej czasem używa z Xsarą twierdzi że kierunkowskazy wariują.
Co koledzy radzicie w takim przypadku?
Montować taki używany oryginał z wiązką czy bawić się w moduł nawet taki uniwersalny...
A no i co z tylnymi czujnikami parkowania?
Jak je deaktywować na czas podpięcia przyczepy?
Z góry dziękuję za rady.
Polift ma całkowicie inną elektrykę. Tak ma CAN. To że nie zgłasza usterki na desce nie znaczy że jej nie widzi w BSI.

 Hak średnio pasuje z przedlifta niestety, przez nieco inny zderzak. (Chyba że chodzi o kombi, tam jest trochę mniej zmienione.)

Przy czujnikach parkowania itp. najlepiej byłoby iść w oryginalny moduł. Uniwersalny moduł też działać będzie... Jednak czujniki parkowania będzie trzeba wyłączyć guzikiem na desce.

 Polift elektryką jest bliżej C4 lub C5 X7.

 Osobiście zastanawiam się czy do lamp LED w przyczepie nie lepszy będzie właśnie uniwersalny moduł. Tu jednak mogę jedynie przypuszczać że oryginalny może "głupieć".

O polifta pytaj w dziale dla niego.  Te auta naprawdę różnią się bardzo dużo w niektórych kwestiach.

 Elektrykę robiąc lifting całą wyrzucili do kosza i zrobili od nowa.  ;)

W przedlifcie w manualu nie montowałem modułu żadnego. Irytowały czasem piszczące czujniki parkowania a tak to nic. Przyczepę mam z LEDami i nie było żadnego problemu z kierunkami.
W polifcie mam oryginalny moduł, który po podłączeniu przyczepy odpina tylne czujniki parkowania i zmienia tryb pracy automatycznej skrzyni biegów. Również nie występują problemy z LEDowymi światłami w przyczepie.
Osobiście szykałbym oryginalnego modułu z wiązką. Nie jestem przekonany co do tych "uniwersalnych", które wpina się ponoć w gniazdo OBDII.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99