Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] Błędy  (Przeczytany 8653 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
[MkII] Błędy
« dnia: Grudzień 10, 2012, 21:31:51 »
Po podłączeniu autka pod lexie uzyskałem informację o następujących błędach:
1- Usterka Trwała: Regulacja Składu Odpowiedniości
2- Usterka przemijająca: Niezgodność pomiędzy 2 zestykami stopu odpowiedniości
3- Usterka prawego zewnętrznego czujnika (chodzi o czujnik parkowania) zwarcie do +

O ile ostatni błąd jest dosyć klarowny to pierwsze dwa mówią mi niewiele. Czy ktoś spotkał się już z podobnymi błędami i wie gdzie szukać przyczyny? Czy według was 3 błąd oznaczać będzie uszkodzony czujnik, czy tak jak nazwa wskazuje, szukać przyczyny należny we wiązce?

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2012, 22:46:29 »
Sprawdź kostkę z przewodami elektrycznymi do przepływki coś ci się tam obluzowało lub odlutowało

ameno

  • Gość
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2012, 12:31:47 »
Cytuj

Tomasz Uss napisał:
Po podłączeniu autka pod lexie uzyskałem informację o następujących błędach:
1- Usterka Trwała: Regulacja Składu Odpowiedniości
2- Usterka przemijająca: Niezgodność pomiędzy 2 zestykami stopu odpowiedniości
3- Usterka prawego zewnętrznego czujnika (chodzi o czujnik parkowania) zwarcie do +

O ile ostatni błąd jest dosyć klarowny to pierwsze dwa mówią mi niewiele. Czy ktoś spotkał się już z podobnymi błędami i wie gdzie szukać przyczyny? Czy według was 3 błąd oznaczać będzie uszkodzony czujnik, czy tak jak nazwa wskazuje, szukać przyczyny należny we wiązce?


ad1. Masz LPG?. Błąd mówi o tym że korekta osiągnęła 25% i nie można osiągnąć prawidłowego składu mieszanki.

ad2. Wykasuj (przemijający), jeśli powróci to sprawdź wyłącznik przy pedale hamulca.

ad3. może być zwarcie na wiązce lub w samym czujniku.

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2012, 22:59:37 »
Cytuj

Andrzej Kaczor napisał:
Cytuj


ad1. Masz LPG?. Błąd mówi o tym że korekta osiągnęła 25% i nie można osiągnąć prawidłowego składu mieszanki.

ad2. Wykasuj (przemijający), jeśli powróci to sprawdź wyłącznik przy pedale hamulca.



 Tak mam LPG, aczkolwiek błąd wyskoczył na benzynie, od razu po skasowaniu,na biegu jałowym, na wolnych obrotach.

 Przemijający powrócił, jak sprawdzić ten przełącznik pod pedałem hamulca? Czy na pewno tam szukać jeśli błąd był odnotowany w sekcji silnika?

ameno

  • Gość
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2012, 12:17:24 »
Cytuj

Tomasz Uss napisał:
Cytuj

Andrzej Kaczor napisał:


ad1. Masz LPG?. Błąd mówi o tym że korekta osiągnęła 25% i nie można osiągnąć prawidłowego składu mieszanki.

ad2. Wykasuj (przemijający), jeśli powróci to sprawdź wyłącznik przy pedale hamulca.



 Tak mam LPG, aczkolwiek błąd wyskoczył na benzynie, od razu po skasowaniu,na biegu jałowym, na wolnych obrotach.

 Przemijający powrócił, jak sprawdzić ten przełącznik pod pedałem hamulca? Czy na pewno tam szukać jeśli błąd był odnotowany w sekcji silnika?


Więc wlej jakiegoś preparatu do czyszczenia wtrysków i pojeździj trochę na Pb bo wyraźnie wtryski niedomagają.
Jeśli masz tempomat to przy pedale hamulca są dwa czujniki, stopu i tempomatu, czy tempomat działa prawidłowo?

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2012, 17:59:50 »
właśnie wróciłem z trasy i tempomat działa bez zarzutu. Pójdę za rada, kupię coś z stp i wleje   v-powera

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2012, 18:54:56 »
dodam jeszcze że w pokładowy dzienniku błędów jest napisane "AWARIA KATALIZATORA/FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH"

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2012, 19:08:25 »
Niestety, proponowana metoda nie przyniosła rezultatu.

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2012, 20:37:26 »
Byłem u znachora od gazu, odkręcił listę z cekami napsikał jakiegoś preparatu, zakręcił cewki odpalił a  silnik  zaczął się telepać i nie pracować równo i gość stwierdził że to wina cewek (Świece wymienione przy montażu 4tys km temu). W jaki inny sposób sprawdzić czy to na pewno cewki są uszkodzone. I czy cewki mogą powodować wyżej wymieniony błąd silnika?

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2013, 18:47:52 »
Proszę o podanie znaczenia kodów błędów:
P1160
P1161
 Auto po wystąpieniu w/w błędów pracuje nie równo i nie wchodzi na obroty.
 Należy nadmienić iż w/w błędy pojawiły się po czyszczeniu przepustnicy

Offline Piotr Adamczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2005 Exclusive
  • Miejscowość: Wieluń
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2013, 20:35:55 »
Hymm nie wiem czy to są te kody ale:
P1160 - kolektor dolotowy
P1161 - przepustnica położenie silnika
Ze strony http://www.peugeotforums.com/forums/307-38/engine-management-system-misfire-7967/

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2013, 20:42:19 »
Miałem "doczynienia" z P1160, kolektor dolotowy wydatek odpowiedniość oraz trybem awaryjnym z brakiem wchodzenia  na obroty (brak reakcji na naciskanie gazu nogą), nierówną pracą silnika na biegu jałowym. Problemem okazał się sygnał z map-sensora, czyszczenie i poruszenie wtyczki pomogło. Problemem był niewłaściwe czy wykraczające poza zakres podciśnienie w kolektorze - zmieniłem jego wartość przez odkręcenie korka wlewu oleju....
Spróbuj znaleźć nieszczelność w obwodzie podciśnienia(uszczelka na przepustnicy?), podmienić map sensor w swoim silniku, odczytaj bieżące wartości podciśnienia...
Co do P1161 - błąd z położeniem przepustnicy: najpierw spróbuj poprawić wtyczki na przepustnicy, możliwe że trzeba przeprowadzić autoadaptację przepustnicy...

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2013, 20:53:57 »
Map sensor? gdzie go szukać? Ogólnie jest tak że auto jedzie normalnie wszystko gra nic nie szarpie, po czym załapie w/w błąd i jest tryb serwisowy i nierówna praca silnika. Na pracującym silniku mam po prostu odkręcić korek wlewu oleju ? Dodam jeszcze że po nocy auto dość ciężko pali, a jak juz zapali to przez chwile chodzi tak jakby nie na wszystkie gary
 Kiedyś słyszałem że przepustnica sama sie zaadoptuje po ok 100km czy to prawda ?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2013, 21:08:38 »
Map sensor znajduje się na kolektorze dolotowym (w pobliżu przepustnicy), wygląda jak na foto. Popraw styki na nim, możliwe że on szwankuje. Nie odkręcaj korka , podałem moją przyczynę...

Potrzebna jest diagnoza "komputerem" ...
Autoadaptacja przepustnicy tylko "komputerem firmowym"...Zwykle nie potrzebna przy czyszsczeniu dla 2,0i, no chyba że występują zakłócenia w pracy silnika...

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 17, 2013, 21:21:43 »
Dzięki za podpowiedź pójdę za radą, sprawdzę te styki, jeśli to nie pomoże to oddam do serwisu, mój mechanik z całą swoją wiedzą nie dał rady.

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2013, 21:31:14 »
dodam jeszcze że mam interfejs elm i dziś jeździłem 30 minut z kompem ciśnienie w kolektorze pokazywał cały czas, nie było zaników sygnału. Max wartość jaka udało mi się osiągnąć to 98kpa

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 17, 2013, 22:46:10 »
Czy jak silnik jest zimny, odpala i chodzi normalnie, po czym gdy zaczyna się rozgrzewać wchodzi w tryb serwisowy i ogranicza obroty silnika?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 17, 2013, 23:18:47 »
Silnik ma pewne kłopoty z odpalaniem( na zimno) pracuje tak jakby nie na wszystkie gary, po jakiś 10 sekundach jest już ok do momentu przejścia w tryb serwisowy i wtedy nim rzuca i nie wchodzi na obroty, wystarczy wyłączyć silnik po czym uruchomić go ponownie i znów działa poprawnie do złapania błędu i przełączenia w tryb serwisowy. Aczkolwiek na zimnym silniku nie odnotowałem przełączenie w tryb serwisowy, za to na ciepłym tak.
Jakaś sugestia ?

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 18, 2013, 00:28:46 »
Można spróbować wymienić czujnik temperatury cieczy i zaadaptować przepustnicę. Jednakże przy LPG układ zapłonowy powinien być sprawny więc może cewka rzeczywiście już niedomaga. Nie miales ostatnio wymienianego rozrzadu?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 18, 2013, 08:44:59 »
Cytuj

Tomasz Uss napisał:

Jakaś sugestia ?


Podpiąć "komputer". Jakie błędy sygnalizuje po przejściu w tryb serwisowy? Czy gasnie napis Serwis po ponownym odpaleniu?
Ja bym tutaj przeszukał wtyczki na przypadek utraty styku...

Autoadaptacja jest potrzebna przy zakłóceniach w pracy silnika ale występujących trwale. Tutaj masz chwilowe zakłócenie w sterowaniu silnika - mozliwe uszkodzenie czujnika temperaury silnika, czujnika temperatury powietrza, czujnika ciśnienia kolektora itp ....bo źle pali na zimno.
Najpierw naprawiłbym pracę silnika na zimno, ma równo odpalać i kręcić się.

PS: nie rozpatruję złej pracy na LPG - nie znam się na tym

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 18, 2013, 10:02:49 »
Występują tylko te dwa w/w błędy, serwis pali sie cały czas do momentu skasowana błędu komputerem. Świece wymienione, cewka podmieniona od kolegi i dalej to samo. Dziś dotychczasowy mechanik sprawdzi połączenia mechaniczne(wtyczkę, przewody) sledzilem wczoraj wskazania czujnikow(temperatury cieczy chlodzacej, powietrza zastanawia i ciśnienia w kolektorze) i nie stwierdziłem jakiś wariacji. Jeśli dzisiejsze próby nie przyniosą efektu to oddam go do miejscowego serwisu citroena. Rozrzad był wymieniany ponad 6miesiecy temu.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 18, 2013, 22:16:15 »
Pytanie, jak wsiadasz do "zimnego" auta to jakie temperatury powietrza dolotowego i płynu chłodzącego wskazuje auto? Masz kłopoty w pierwszej minucie po rozruchu?
Jak masz skąd to podmień MAP Sensor...
Sprawdź również szczelność rurek połaczonych na kolektorze dolotowym, może zawór we wspomaganiu (serwo) szwankuje, może nieszczelny korek wlewu oleju ?

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 18, 2013, 23:14:40 »
Mechanik sprawdził dziś połączenia i nie znalazł nic niepokojącego, lecz korka oleju nie sprawdzał . Jutro sprawdzę temperatury. Ogólnie auto zapala nie ciekawie po dłuższym postoju( tak jakby na 3 gary), ta nierówna praca trwa jakieś 10 sekund po czym się stabilizuje, i tak robimy jakieś 20 km po których, zwyczaj jadąc wolno, auto łapie błąd i przechodzi w tryb serwisowy.

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 26, 2013, 13:40:08 »
Autko wróciło z serwisu i działa poprawnie. Zaadoptowano wszytskie czujniki(które oczywiście się da zaadoptować), i działa bez zarzutu. Zrobiłem nim ponad 200km od tej operacji i jak narazie wcześneijsze objawy ustały.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [MkII] Błędy
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 26, 2013, 14:37:21 »
Zaadoptowano? Z jakiego modelu?
Chyba zaadaptowano  :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil