Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu  (Przeczytany 18723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukaasz1

  • Gość
[MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« dnia: Grudzień 18, 2012, 21:26:11 »
Witam może komuś to pomoże może zainteresuje.
Kupując Citroena C5 2.0 HDI z automatem wiedziałem że skrzynia niedomaga mianowicie po rozgrzaniu szarmie. Auto do szwajcara, przebieg 218000 km, 2005 grudzień. Ponoć znana i częsta usterka 6 biegowych automatów firmy AISIN. Co ciekawe ten sam automat nazwany w Citroenie jako BVA 6 AM wychodząc od producenta pod nazwą TF 80 SC stosowany był w 12 markach samochodów. Producent AISIN przewiduje wymianę oleju co 60 tyś km a w Service Citroen Polska  wymiana nie jest zalecana!

   Objawy: po rozgrzaniu wyczuwalne szarpnięcie (brak płynność) przy zmianie 4 na 5 idąc w górę (przyspieszając). Co prawda nieregularnie ale raczej można stwierdzić, że tylko czasem szarpnięcia nie było. Objaw obserwowałem między 50-70 km/h. Jadąc na 5 biegu powyżej ~60 km/h (jeszcze sam  nie zredukuje) i przyspieszając tzn gaz więcej niż pół obroty rosły a zmiany nie było później (redukcja na 4) potężne szarpnięcie aż całe auto podskakiwało nie mówiąc o pasażerach i wnerwionym kierowcy!  Przez to szarpanie musiałem wymieniać jeszcze poduszki do silnika.
Puszczając hamulec na biegu D ruszał nerwowo tzn mocniej niż normalnie bywa to w automatach – to moje piąte auto z automatem więc wyczułem różnicę. Nie było szarpnięć przy przerzucaniu między D, N, R więc nie wchodził w tzw. tryby serwisowe.
Raz wyskoczył mi błąd nie właściwego ciśnienia emulatora poza tym absolutny brak błędów elektroniki skrzyni.

   Diagnoza: wszyscy znachorzy do automatycznych skrzyń biegów stawiali krzyżyk na aucie i automacie. Naprawa przy tym przebiegu do 5000 do 7000 PLN. Biadoląc przy tym jaka to nieudana skrzynia (naprawy zaczynają się już przy 150000 km) i powtarzając jak mantra, że naprawa generalna jest obowiązkowa! Twierdząc, że skoro brak błędów elektronicznych na pewno skrzynia „się skończyła”.

   Działania: poczytałem co też piszą ludzie na necie i o proszę w Polsce w Tczewie jest gość (allegro>skrzynie automatyczne>naprawa sterownika). Facet w rozmowie telefonicznej zapytał czy po spuszczeniu oleju są wyczuwalne drobinki metalu -NIE. Więc przedstawił mi działanie skrzyni i bloku hydraulicznego nazywanego też sterownikiem hydraulicznym i że to on jest sprawcą nie domagania mojej skrzyni przy PRZEDSTAWIONYCH WYŻEJ OBJAWACH. Przy innych objawach może być inna profilaktyka.

   Naprawa: samochód na N i klema zdjęta! odkręcić dekiel do skrzyni odpiąć kostki sterowania elektrycznego (ciężko się je rozpina) odkręcić blok w pudełko i do Tczewa wysłałem. Ja chciałem by naprawili mój i odesłali ale jak kto chce może na wymianę dostać inny – wszystko do uzgodnienia. Ponoć zacierały się dwa zawory biegów i emulator. Po przysłaniu zakładamy uszczelniamy, olej, chyba robił mi majster adaptację i...... działa. Błędów brak. Na pewno inaczej biegi zmienia – płynniej bez szarpnięć między 4 a 5 idąc w górę prawie nie wyczuwalna zmiana biegu. Zacząłem jeździć normalnie – w chwili obecnej śnieg i ślisko trudno mi powiedzieć w 100% że przy redukcji szarpanie ustało (mam dodatkowo słabe zimówki i nie szaleję), ale jakoś nie obserwuję objawu więc może się udało.
 
   Koszty: wysyłka 2x 30 PLN naprawa  bloku 1200PLN  + koszt oleju ? (ale nie jest to ten z serwisu – zamiennik za normalne pieniądze)

Dużo pisania ale chciałem jak najdokładniej zrelacjonować sprawę bo warto 1200 to nie 5000 czy 7000 tyś a ponoć usterka jest częsta. Mam nadzieję że komuś pomogłem. Będę dopisywał moje obserwacje po tej naprawie.
Pozdrawiam

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2012, 00:41:15 »
Te same doświadczenia ze skrzynią miałem i winowajcą był sterownik. Z tym, że ja byłem zielony w temacie i zdałem się serwis i wykosztowałem odpowiednio :/. Na drugi raz (odpukać) sam się tym zajmę bo robota skomplikowana nie jest, a sterownik "na wierzchu" :)

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2017, 19:29:38 »
A masz te namiary na ten Tczew ?\
 Uwaga ten gość naciął mnie na 1000 zł niby zrobił regeneracje a chodził gorzej niż przed a teraz telefonów nie odbiera wiem ze pare osób na niego jest wkurzonych
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2018, 13:25:40 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Kamil Łuczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa Ząbki
  • Posiadany samochód: Citroën C5 Peugeot 406 coupe
  • Miejscowość: Warszawa Ząbki
Odp: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2017, 12:56:27 »
U mnie nie działał ten sterownik regenerowany wiec poszedł  nowy tylko kupa nerwów.  Z tego co wiem już sporo zeszły z ceny

Offline Paweł Kupczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2HDI 175 BVA
Odp: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2017, 10:01:29 »
Mam swoje obserwacje w tym temacie. Nie neguję regeneracji sterownika skrzyni biegów, ale najpierw wyczyściłbym EGR.
Niby bez związku, ale przyjrzyjmy się dokładnie.
Silnik pracuje pod stałym obciążeniem, na wybranym przez sterownik ASB biegu. EGR jest otwierany i przymykany. Jeśli teraz EGR zostanie zacięty w pozycji otwartej, a będzie wymagane zamknięcie to:
- będzie uboższa mieszanka w silniku;
- silnik przymuli;
- sterownik ASB zrzuci bieg;
- sterownik silnika poda bogatszą mieszanke, aby wyrównać obroty;
- sterownik ASB wrzuci wyższy bieg, bo obroty wzrosną.
Przy przejściu w przyspieszanie z pracy równomiernej wyżej podany efekt będzie jeszcze bardziej odczuwalny. Im większe będzie przyspieszenie, tym większe będzie szarpanie.

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2017, 11:32:46 »
Na tego z Tczewa to uważajcie bo mnie naciął na 1000 zł nazywa się Aleksander Gogulski No wiec tak sterownik wymontowałem i wysłałem i po dwóch dniach dostałem . Po zamontowaniu niestety zonk błąd zaworu SC2 no to telefon i oczywiscie dodzwonić się nie można ale wieczorem oddzwania mowie mu co i jak mówi ze wyśle zaraz dobry, i tak mija tydzień a zaworka jak nie ma tak nie ma po tygodniu jest .. zakładam i zonk skrzynia szarpie przy R na D wchodzi płynnie ale nadal szarpie przy zmianie biegów telefon znowu dwa dni nie odbiera w końcu oddzwonił i po pyskówce doszliśmy do porozumienia ze kasę zwróci ale jak kasy nie ma tak nie ma i podejrzewam ze nie będzie czyli oszust i tyle

Offline Albin Pencarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: Citroen c4 picasso
  • Zainteresowania: Komputer
  • Miejscowość: Dunstable
Odp: [MK2] Naprawa szarpania 6 biegowego automatu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 18, 2020, 23:06:44 »
Witam, ja również padlem ofiarą tego oszusta z tczewa, otrzymalem sterownik ktory nie nadaje sie do niczego, odebral telefon i powiedział ze trzeba przejechać 100-200km zeby sie wszystko "ułożyło" i po tym facet nie odbiera telefonu, czy ktos odzyskał od niego pieniądze?