Szybkie zestawienie Xsary vs. Scenic 1 ph1
Plusy.
-światła,zwykłe H4 świecą,a nie żarzą jak H7 w Xsarze.
-mniejsze wymiary zewnętrzne,więcej miejsca w środku.
-kultura pracy silnika na wolnych obrotach (K7M)
-widoczność.
-wygodniejsze fotele
-umiejscowienie przycisków otwierania szyb.
-zwrotność
-pojedyncze fotele z tyłu.
-duża ilość schowków.
-regulacja wysokości fotela,lędźwi,nawet w taniej wersji.
-Obecność w standardzie temperatury zewnętrznej,grzanych lusterek.
-HAMULCE zamiast spowalniaczy.
-dosyć wysoki prześwit.
-szeroko otwierane drzwi.
Minusy
-schowek w desce mniejszy niż w xantii z klimą (kiedyś myślałem że mniejszy już być nie może.....)
-regulacja kierownicy tylko w jednej płaszczyźnie.
-mało instynktowne sterowanie radiem z kierownicy (kwestia przyzwyczajenia).
-Głośniej niż w Xsarze (pęknięty kolektor wydechowy potęguje hałas,ale już widać że wysokość ma znaczenie)
-mniejsza precyzja prowadzenia (w Xsarze miałem wszystko nowe,może tu jest różnica,się obada)
-korozja jak w Xsarze (mam egzemplarz bez rdzy,ale znaleźć taki to jak znaleźć Xsarę MKI ze zdrowymi progami...)
-nieco chaotycznie rozmieszczone niektóre włączniki,kwestia przyzwyczajenia.
-silnik 1.6 i prawie 1400 kg,ale to był mój wybór...
-drążek zmiany biegów.......jakby ktoś przy projektowaniu wnętrza zapomniał o nim.
Kilka spraw typu wymiana nagrzewnicy,sprawiają ze samochód może mieć u mnie dłuższy pobyt (wymiana jakieś 30 minut,wraz z niepotrzebnym demontażem całej deski).
Autko ma stare,dobre fotele,jakie pamiętam z R21,co ciekawe fotel nie lata i nie tłucze się na dziurach,jak to ma miejsce w szitroenie.
Twarde zawieszenie,ale bardzo tanie w eksploatacji,choć "kondomy" na wahaczach wymienia się wraz z olejem w silniku.
Tylny rząd siedzeń jest umieszczony wyżej niż przednie,zaleta dla dziecka,wada dla dorosłych.
Kompatybilność niektórych części z innymi modelami,choćby głupi dekielek reflektora czy elementy wnętrza (w xsarze trudno trafić coś co pasuje akurat do tego modelu).