Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: konserwacja profili zamknietych  (Przeczytany 1714 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
konserwacja profili zamknietych
« dnia: Luty 10, 2013, 10:26:25 »
Witam. Jako, ze niedlugo bede konserwowal busa po remoncie blacharki pomyslalem, ze moze i xsare przydaloby sie zabezpieczyc na przyszlosc jak juz sie ubrudze i kupie chemie. Chodzi mi konkretnie o profile zamkniete czyli glownie o progi. Czym zabezpieczyc to wiem, moje pytanie w ktorych miejscach znajde otwory do aplikowania woskow i ktore miejsca poza progami warto jeszcze zabezpieczyc. W zxie to robilem ale w nim wyjalem cale wnetrze i tam sie dostalem do progow. W xsarze nie chce tego robic i mysle ze gdzies w nadkolach beda jakies otwory ale pewien nie jestem wiec pytam. Robil w ogole ktos to kiedys?
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: konserwacja profili zamknietych
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2013, 11:35:21 »
nikt nie ma nic do powiedzenia w tym temacie?
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: konserwacja profili zamknietych
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2013, 19:00:26 »
no nic, pomocy nie uzyskalem wiec zabralem sie za to sam w ciemno. Konserwacje zaczalem od wyjecia zaslepki na przednim slupku pod blotnikiem, wprowadzilem tam wezyk i w odstepach czasowych pryskalem woskiem do profili zamknietych poki wosk nie wylecial pod autem z odplywow. Nastepnie zdjalem uszczelke w przednich drzwiach odgialem tapicerke i przez male otwory wprowadzilem wezyk i raz w jedna i raz w druga psikalem az do pojawienia sie wosku pod autem. Kolejnym miejscem gdzie aplikowalem wosk to srodkowy slupek, jest tam przelotka z przewodami, po zdjeciu gumowej oslonki mamy ladny dostep. Nastepnie zdjalem tylne nadkole i jest tam zaslepka umozlliwiajaca dostep do tylnej czesci progu i przestrzeni miedzy nadkolem a blotnikiem. Tam rowniez sporo tego wlalem. Druga strona analogicznie do pierwszej. Nastepnie schylilem sie pod auto i kazda zaslepke (z wylaczeniem tych, ktore umozliwiaja dostep bezposrednio do wnetrza, a jest ich kilka) zdjalem i napryskalem obficie wosku. Wosk o ktorym mowie to wosk do zabezpieczania profili zamknietych, zuzylem prawie 4 puszki w sprayu 0,5 l, po okolo 20 zl jedna. Spod auta zdrowy, progi zdrowe. Pod maska nauczony doswiadczeniem z zxa zakonserwowalem powierzchownie obie podluznice. Rozpylilem pod puszka z bezpiecznikami i pod zbiorniczkiem plynu chlodniczeg bo w zxie byly to newralgiczne miejsca wiec wole dmuchac na zimne. Poza tym znalazlem dwie zaslepki w podluznicach i przez nie rowniez zaaplikowalem wosku. Mysle, ze powtarzanie tego zabiegu co 2-3 lata pozwoli utrzymac profile zamkniete w dobrym stanie, bo wada nadwozi samonosnych jest to ze rdzewieja od srodka i dopiero pozniej wylazi to na zewnatrz. Mam nadzieje, ze moje doswiadczenia komus sie przydadza, jesli ktos ma jakies uwagi to bardzo prosze o podpowiedzi, chetnie dopracuje konserwacje. Dodam jeszcze, ze nie smarowalem podwozia ani nadkoli zadnym mazidlem (bitex itp.) ze wzgledu na to, ze w zxie o jakims czasie po takiej operacji zaczelo to miejscami schodzic, zbierala sie tam woda i wole nie myslec co to robilo z blacha. Poza tym xsara juz ma o wiele lepiej zabezpieczone nadkola od zxa, podloga tez jest ladnie fabrycznie zabezpieczona, wiec jak auto nie mialo przygod to nie ma sensu na wyrost czegokolwiek pakowac. Pozdrawiam
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.