Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika  (Przeczytany 1756 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Przemyslaw Salata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Xsara 1 1.6i 8V LPG, 2000 r.
Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« dnia: Maj 18, 2013, 18:12:19 »
Witam, Xsara I 2000 r. jak w profilu.

1. Jak dobrac sie do napiecia 12V po stacyjce w kabinie - potrzebne do radia, aby wlaczalo/wylaczalo sie po kluczyku.
Oraz tez 12V po stacyjce w komorze silnika - do polaczenia swiatel dziennych.

2. Probowal ktos podpiac przelacznik zespolony, tak aby swiatla (pozyc, mijania) byly po kluczyku?

Offline Mariusz Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: citroen xsara1,2000r 1.8i exclusiv
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa,wędkarstwo ekstremalne,połów największych drapierzników
  • Miejscowość: Żory
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2013, 20:20:42 »
co do podłączenia świateł do jazdy dziennej,ja mam tak zrobione,światła do jazdy dziennej z automatem wbudowanym już,po przekręceniu kluczyka zaświecają się,a gdy włączę światła mijania,a nawet już postojki, to diodowe do dziennej gasną.Główny plus do zasilania dziennych idzie ze skrzynki pod maską,bezpiecznik nr 32 10A,napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka,masa to masa,wiadomo,i trzeci kabelek ze świateł do jazdy dziennej(u mnie biały) mam podłączony pod plus z postojowych,jest to ten od automatu wbudowanego w dziennych,nie wiem jakie montujesz światła,jeśli z automatem,a takie najlepsze to już wiesz,jeśli bez automatu to ci nie pomogę.Moja wypowiedź dotyczy tylko świateł do jazdy dziennej,oraz 12v pod maską po przekręceniu kluczyka.
maniek ;-)

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2013, 22:25:48 »
Jesteś pewien, że tego napięcia po kluczyku nie masz już w kostce ISO w samochodzie? U mnie jest, ale ja mam MK2.
Była Xsara NFU

Offline Przemyslaw Salata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Xsara 1 1.6i 8V LPG, 2000 r.
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2013, 15:20:27 »
Cytuj

Jan Wróblewski napisał:
Jesteś pewien, że tego napięcia po kluczyku nie masz już w kostce ISO w samochodzie?


sprawdzalem w kostce iso woltomierzem, co prawda juz jakis czas temu, nie znalazlem. Moze zanika z opoznieniem, tzn jakis czas po wylaczeniu stacyjki?

Offline Jan Wróblewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Psiakrew VAG Ibiza 6L
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2013, 17:43:24 »
U mnie jest jak piszesz.
Jeśli wyłączę stacyjkę, to jeszcze chwilę można włączyć radio.
I napięcie jest dopóki radio gra.
Nie mierzyłem ile czasu po wyłączeniu jeszcze jest tam napięcie. U mnie tym czasem steruje BSI.
Była Xsara NFU

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2013, 21:48:55 »
Jest na forum opcja szukaj i warto jej używać, opisałem jak zamontowałem w xsarze światła do jazdy dziennej:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=89198&forum=20

Offline Przemyslaw Salata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Xsara 1 1.6i 8V LPG, 2000 r.
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2013, 12:13:21 »
Cytuj

Kudyba Wojciech napisał:
Jest na forum opcja szukaj i warto jej używać
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=89198&forum=20


Znalazlem Twoj watek i z niego skorzystalem. Zamiast oddzielnych swiatel dziennych led, zamontowalem tzw. reduktor swiatel dziennych: swiatla drogowe na 1/4 mocy. Dziala ok. Takie swiatla mozna zobaczyc w samochodach pochodzenia amerykanskiego, czasem azjatyckich.

Nie jest to do konca legalne. Ale zamontowanie swiatel dziennych w xsarze zgodnie z przepisami i tak aby nie zepsuc wygladu, imo nie jest latwe. Kumpel jezdzil z takim reduktorem pare lat i misiaki sie nigdy nie przyczepily.

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Re: Xsara I 12V po stacyjce w kabinie i w komorze silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2013, 12:31:45 »
U mnie są zgodnie z przepisami ...