Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy  (Przeczytany 2114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Pietrewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: c5 '02r, 2.0HDI
  • Miejscowość: Białystok
[MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« dnia: Czerwiec 21, 2013, 07:37:36 »
Witam.
Wymieniłem maglownicę na używaną i dzieją się dziwne rzeczy, a mianowicie. Kierownicą zaczęło się ciężej kręcić. Mam większy kąt skrętu w prawo niż w lewo. Robiłem ustawienie zbieżności i nie wiem co dalej. Mechanicy spieprzyli sprawę czy może magiel zepsuty założyłem?

Marek_S

  • Gość
Re: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2013, 10:08:08 »
mechanicy nie ustawili zera maglownicy .

Offline Łukasz Pietrewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: c5 '02r, 2.0HDI
  • Miejscowość: Białystok
Re: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2013, 11:47:22 »
Co masz na myśli zera maglownicy? To się robi przy ustawianiu zbieżności czy przy montażu maglownicy?

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2013, 16:07:51 »
Nie ustawili maglownicy tak by listwa była na środku - wtedy tyle samo obrotów w prawo i w lewo będzie plus regulacja końcówek drążków kierowniczych.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Łukasz Pietrewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: c5 '02r, 2.0HDI
  • Miejscowość: Białystok
Re: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2013, 16:47:24 »
Sam wymieniałem maglownicę. Wkręciłem nowe końcówki starałem się zachować takie same odległości jak były w starej. Podczas wymiany nie ruszałem kierownicą.
Teraz jak już wszystko jest złożone i ustawiona zbieżność to co mi zostało zrobić żeby kierownica znowu zaczęła kręcić się tak samo w lewo i prawo???

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2013, 18:38:34 »
Mam nadzieję, że przed demontażem maglownicy zablokowałeś kolumnę kierownicy do jazdy na wprost bo jak przekręciłeś kierownicą to masz dodatkowy problem. Trzeba zacząć od początku czyli zablokować kierownicę do jazdy na wprost, wypiąć końcówki drążków, wypiąć krzyżak z kolumny kierownicy i przekręcić maglownicą prawdopodobnie o jeden obrót w kierunku w którym masz mniejszy skręt (w lewo lub odwrotnie :)) potem ustawić mniej więcej końcówki i założyć krzyżak i sprawdzić czy jest OK. Najlepiej byłoby to zrobić na kołach ustawionych na prost i nie podniesionych (dostęp z kanału) wtedy dość dokładnie ustawisz końcówki. Na koniec zbieżność. Ja też wymieniałem sam maglownicę, ale nie wymieniałem końcówek drążków bo były dobre i wszystko pasowało plug&play.

Offline Łukasz Pietrewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: c5 '02r, 2.0HDI
  • Miejscowość: Białystok
Re: [MK I] Problemy po wymianie maglownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2013, 20:14:07 »
Kierownica była zablokowana. Będę musiał poświęcić jeszcze trochę czasu i wszystko ustawić tak jak trzeba.