System jest skonstruowany tak, że sonda przed katalizatorem jest jednym z elementów sterowania silnikiem.
Sonda za katalizatorem jest elementem diagnostycznym poprawnego funkcjonowania katalizatora.
[d]O ile ktoś mnie nie uprzedzi, wieczorem sprawdzę czy mam gdzieś informacje, jaki sygnał powinien być na tej za katalizatorem.[/d]
Ok, więc z napięciem na lambdach jest następująco:
Sonda przed katalizatorem:
Sinus od 0,1 do 0,9V
Przedział 0,1 do 0,3 oznacza mieszankę ubogą.
Przedział 0,6 do 0,9 oznacza mieszankę bogatą.
Sonda ta pracuje w temperaturach 350st - 800st
Poniżej i powyżej tego przedziału komputer chodzi w pętli otwartej i nie bierze pod uwagę jej wskazań.
Sonda za katalizatorem:
Sinus od 0,5 do 0,7V przesunięty względem sondy przed katem. Niestety nie znam wartości przesunięcia.
0,7V powinno być na gorącym silniku.
Reszta charakterystyki powinna być taka sama, jak sondy przed katem.
W zależności od wskazań sondy za katem, również następuje korekcja mieszanki.