Witam,
mam XP II, (2006r.) 1.6 16v. Super auto, zjeździłem nim trasy od Stambułu po Trondheim
Do rzeczy:
Kilka miesięcy temu wymieniłem sprzęgło, całe.
Ponad rok temu zamontowałem instalację gazową Lovato do silników z wtryskiem. Trochę trzeba było ją regulować, ale działa ok.
Wszytko śmiga w porządku, ale może to ważna informacja.
Problem:
Jadąc ostatnio w dużym upale, 140 na A4 wyskoczył mi alert "engine fault" i moc auta spadła. Nie charczało, nie rzucało, po prostu było dużo słabsze. Po czasie dowiedziałem się, że ponoć XP tak ma gdy wchodzi na tryb awaryjny. Auto odstawiłem i po czasie pojechałem do serwisu aby sprawdzić błąd. Moc wróciła.
Serwis FeuVert w Katowicach poinformował mnie, że to tylko "błąd sporadyczny" oraz, że "gaz psuje auto", a także, że "jakby sie coś działo to sprawdzimy co to było".
Przepiszę kilka informacji z raportu:
Multi-Diag
Wersja oprogramowania 28.10
Kontekst uszkodzenia: Sygnał stycznika sprzęgła
Kod błędu kalkulatora P0121
Obroty silnika 3694
temperatura cieczy 78
prędkość pojazdu 126
ciśnienie w kolektorze ssącym: 590
stan składu: stan systemu zasilania z przodu - Obieg zamknięty
stan składu: stan składu zasilania z tyłu - odpowiedź nieznana
Kontekst Uszkodzenia: Sterowanie ogrzewaniem tylnej sondy lambda
Kod błędu kalkulatora: P2192
obroty silnika 3832
temperatura cieczy 81
prędkość pojazdu 131
ciśnienie w kolektorze ssącym 680
stan składu: stan systemu zasilania z przodu - Obieg zamknięty
stan składu: stan składu zasilania z tyłu - odpowiedź nieznana
Błąd skasowano. Następnego dnia, znowu ledwie po chwili od przekroczenia 100km/h wyskoczył błąd i moc auta spadła ;/
Teraz moje pytania, choć będę wdzięczny za każdą informację: czy ktoś z Państwa wie co może być powodem wyskakiwania tego błędu? Co konkretnie zakład miałby sprawdzić, gdzie szukać? Ile może kosztować naprawa? Co naprawiać, a co wymieniać...?
Z góry wielkie dzięki!