Witam
Ja dziś jestem po wymianie oleju dynamicznej.
Olej wymieniłem na wyżej wspomniany AMSOIL.
Wymianę robiłem:
http://rs-motorsport.pl/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznych-skrzyniach-biegow http://rs-service.eu/Obydwie strony są tego samego serwisu.
Co do serwisu, to wydaje mi się że chyba jest OK. Robią tam niesamowite auta, jak Lambo, Ferrari, Bugati itp. Prowadzą również profesionalny serwis ASB.
Gość który odbierał mi samochód sprawiał wrażenie, że wie o co chodzi. Chociaż twierdził, że do mojej skrzyni można wlać olej JWS 3309, ale jak powiedziałem, że tam olej ma być AW1 zapytał o rok produkcji samochodu i powiedział, że nie ma problemu wleją mi RAVENOL spełniający normę AW1. Powiedziałem chłopu że w bagażniku mam swój olej. Ten powiedział, że to jeszcze lepiej i wzięli się do roboty.
Jak odkręcili osłonę, zawołali mnie i pokazali, że spod dekla elektrozaworów delikatnie olej sączy i powiedzieli, że chcieli mi to pokazać, żebym później nie miał pretensji.
Po około dwóch godzinach powiedzieli, że wszystko jest gotowe, że skrzynia została wypłukana i "przelana" olejem.
Na wymianę poszło im 11 butelek po 0,946l czyli około 10,5 litra.
I do tego momentu wydawało mi się że wszystko idzie jak w instrukcji. Zapytałam gościa czy wyzerowali licznik zużycia oleju. Na to chłop mi odpowiedział, że nie ma takiej potrzeby ponieważ skrzynia po przejechaniu 1500km sama się zaadoptuje i "poczuje" że olej jest wymieniony.
Więc przyjechałem do domu, poszedłem po DB i przeprowadziłem procedurę wymiany oleju co wyzerowało mi licznik.
I tak to u mnie wyglądało
PS. Za robociznę zapłaciłem 270 zł brutto.
PS2. Miedzy czasie natknąłem się na coś takiego, że podobno olej TUTELA GI/VI spełnia AW-1 (tak wynika z opisu na butelce). Jest to olej lany do skrzyń w fiatach. Kolega pracujący w ASO FIAT powiedział mi że ich samochody też jeżdżą na skrzyniach AISIN i u nich producent zaleca taki olej
http://motobajery.pl/olej-tutela-givi-1l-automat-6cio-stopniowy-syntetyczny-1l-p-2703.html