Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB  (Przeczytany 201326 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 23, 2015, 05:49:32 »
Tutaj jeden z kolegów stwierdził, że oplowski to minerał...

Niby tak, ale skoro ASO przewiduje taki olej do tych samych skrzyń i też nie przewiduje de facto wymiany tego oleju to chyba spełnia on wymogi.
Ja wiem, że to nie to samo, ale jak dobrze pamiętam to olej przewidywany przez PSA do skrzyń MCP TOTAL BV też jeż mineralny.
Powiem szczerze, że byłbym skońnny chyba na zastosowanie tego oleju oplowskiego i co 60kkm robić jedną zmianę statyczną dla jego odświeżenia.
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 27, 2015, 18:31:32 »
Może jest to średnio genialny pomysł, ale warto spróbować.Na podstawie przebiegu zakładam, że możliwe jest ustalić plus minus 500 000 jednostek zużycia oleju jako dane wyjściowe. Poczytaj wszystkie posty w tym temacie, sporo osób podało przebieg / cykl pracy / zużycie oleju. Mając takie dane możesz zmieniać licznik co 50 000 jednostek i sprawdzić kiedy skrzynia radzi sobie wg. Ciebie najlepiej. Lepsze to niż nic - tak myślę, ale użytkownikiem auta z ASB jestem początkującym.[/size]
Ja przy przebiegu 150 000 miałem licznik 2 300 000.

Panowie, próbować odtworzyć licznik to jeszcze od bólu można jeśli się jest właścicielem tego auta od nowości.  Wtedy można zastosować taką metodę, żeby pojeżdzić na jakimś dystansie (np. 500 czy 1000 km) na którym będziemy mieć w miarę typowy, reprezentatywny sposób tego jak zazwyczaj jeździmy naszym autem (podobne jak zazwyczaj proporcje trasa/miasto, nasz typowy styl jeżdzenia itp) a następnie odczytać ile przez ten dystans licznik nabił i przemnożyć to przez cały przebieg auta.  To też będzie daleko od ideału, ale jeszcze jakiś minimalny związek z rzeczywistością będzie mieć....

Natomiast jeśli się przejmuje auto używane, które nie wiadomo jak przez lata było jeżdżone i w jakich warunkach eksploatowane, to równie dobrze można sobie wpisać losową wartość, bo jego warunki eksploatacji (a co za tym idzie szybkość nabijania licznika) mogły być krańcowo odmienne.

Nawet w tym wątku widać jakie ludzie mają krańcowo różne odczyty - jeden po 150.000 km ma zaledwie 180.000 jednostek, a inny ma 5.000.000 czyli 30x więcej...

znalazłem Michale co prawda te logi w DB i faktycznie widzę, że śledzą one każdy ruch programu, ale jest ich tak dużo że nawet nie mam pojęcia gdzie szukać tej wartości licznika.

W logach każda operacja na pewno zapisywana jest z datą i godziną jej wykonania, więc to już Ci w dużym stopniu zawęża zakres poszukiwań.  Na pewno też jest zapisywana z jakimś skróconym opisem tej operacji, więc szukaj pozycji przy których będzie coś o liczniku oleju ("oil wear counter").

Tutaj jeden z kolegów stwierdził, że oplowski to minerał...

Niby tak, ale skoro ASO przewiduje taki olej do tych samych skrzyń i też nie przewiduje de facto wymiany tego oleju to chyba spełnia on wymogi.
Ja wiem, że to nie to samo, ale jak dobrze pamiętam to olej przewidywany przez PSA do skrzyń MCP TOTAL BV też jeż mineralny.
Powiem szczerze, że byłbym skońnny chyba na zastosowanie tego oleju oplowskiego i co 60kkm robić jedną zmianę statyczną dla jego odświeżenia.

Tylko po co ryzykować, skoro są tanie syntetyki, np. ten AMSOIL.   

Ten olej rzeczywiście jest dedykowany do tych skrzyń, ale w autach GM.  Sęk w tym, że nie wiadomo czy te skrzynie w autach GM są identyczne. Mogą mieć jakieś różnice. Nawet jeśli konstrukcyjnie są takie same, to mogą mieć INNE OPROGRAMOWANIE.  Zupełnie nic nie wiadomo na temat parametrów (np. lepkościowych) tego oleju GM. Jeśli jest to rzeczywiście olej mineralny, to może mieć inne parametry niż syntetyki, a te skrzynie w autach GM mogą mieć oprogramowanie sterujące dopasowane do tego konkretnego oleju i jego specyficznych parametrów.

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 28, 2015, 20:54:23 »
Znalazłem dzisiaj w DB informację o stanie licznika zużycia oleju. Przez 800 km od przypadkowego wyzerowania licznika wartość na liczniku wynosi nadal 0 (zero).
Zamówiłem dzisiaj ten olej AMSOIL o którym była mowa w tym temacie i po nowym roku umówimy jestem na wymianę dynamiczną. 500 złotych za olej i 270 za wymianę. Jak mam przedłużyć żywot tej skrzyni to trudno, odżałuje
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 28, 2015, 21:51:40 »
Znalazłem dzisiaj w DB informację o stanie licznika zużycia oleju. Przez 800 km od przypadkowego wyzerowania licznika wartość na liczniku wynosi nadal 0 (zero).
Zamówiłem dzisiaj ten olej AMSOIL o którym była mowa w tym temacie i po nowym roku umówimy jestem na wymianę dynamiczną. 500 złotych za olej i 270 za wymianę. Jak mam przedłużyć żywot tej skrzyni to trudno, odżałuje
Zwróć uwagę jak sobie poradzą z hydro przy wymianie i daj proszę znać na forum. Tez muszę na dynamiczną jechać. Z góry dzięki!

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 28, 2015, 23:28:08 »
Znalazłem dzisiaj w DB informację o stanie licznika zużycia oleju. Przez 800 km od przypadkowego wyzerowania licznika wartość na liczniku wynosi nadal 0 (zero).

Tak to działa... Przy spokojnej jeździe w dobrych warunkach, gdy temperatura oleju w skrzyni pozostaje w odpowiednim zakresie, bywa że ten licznik całymi dniami nie ma żadnych przyrostów. A potem wystarczy raz mocniej depnąć i za jednym razem mogą przybyć setki jednostek.  Inaczej też skrzynia się nagrzewa w zimie, a inaczej w letnie upały. I tak dalej. Właśnie dlatego precyzyjne odtworzenie tego licznika jest w zasadzie niewykonalne...

Zamówiłem dzisiaj ten olej AMSOIL o którym była mowa w tym temacie i po nowym roku umówimy jestem na wymianę dynamiczną. 500 złotych za olej i 270 za wymianę. Jak mam przedłużyć żywot tej skrzyni to trudno, odżałuje

Myślę że to bardzo dobra decyzja... Zwróć tylko uwagę czy dobry rodzaj tego Amsoila zamówiłeś - są osobne dla JWS3309 i AW-1, o odpowiednio różnej lepkości.

Co do tego GMa, jak pisałem, nic nie wiemy o jego parametrach. Jeśli rzeczywiście jest mineralny to może być tak, że oprogramowanie skrzyni może być pod niego zmodyfikowane.  Choćby nawet tylko sam licznik zużycia oleju inaczej naliczał (bo olej mineralny pewnie nieco inaczej się starzeje) to już to wszystko mogłoby się rozjeżdżać.  Nie twierdzę że tak jest bo nie wiem, ale istnieje taka ewentualność więc nie ma sensu ryzykować dla różnicy paru złotych....

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 29, 2015, 09:13:23 »
P.S.  Panowie, zwracam uwagę że ten Amsoil nie jest w butelkach 1 litr tylko 0.95 l, więc trzeba kupować o jedną więcej bo może nie starczyć.

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 08, 2016, 16:37:30 »
Witam

Ja dziś jestem po wymianie oleju dynamicznej.
Olej wymieniłem na wyżej wspomniany AMSOIL.
Wymianę robiłem: http://rs-motorsport.pl/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznych-skrzyniach-biegow
                              http://rs-service.eu/
Obydwie strony są tego samego serwisu.

Co do serwisu, to wydaje mi się że chyba jest OK. Robią tam niesamowite auta, jak Lambo, Ferrari, Bugati itp. Prowadzą również profesionalny serwis  ASB.
Gość który odbierał mi samochód sprawiał wrażenie, że wie o co chodzi. Chociaż twierdził, że do mojej skrzyni można wlać olej JWS 3309, ale jak powiedziałem, że tam olej ma być AW1 zapytał o rok produkcji samochodu i powiedział, że nie ma problemu wleją mi RAVENOL spełniający normę AW1. Powiedziałem chłopu że w bagażniku mam swój olej. Ten powiedział, że to jeszcze lepiej i wzięli się do roboty.
Jak odkręcili osłonę, zawołali mnie i pokazali, że spod  dekla elektrozaworów delikatnie olej sączy i powiedzieli, że chcieli mi to pokazać, żebym później nie miał pretensji.
Po około dwóch godzinach powiedzieli, że wszystko jest gotowe, że skrzynia została wypłukana i "przelana" olejem.
Na wymianę poszło im 11 butelek po 0,946l czyli około 10,5 litra.
I do tego momentu wydawało mi się że wszystko idzie jak w instrukcji. Zapytałam gościa czy wyzerowali licznik zużycia oleju. Na to chłop mi odpowiedział, że nie ma takiej potrzeby ponieważ skrzynia po przejechaniu 1500km sama się zaadoptuje i "poczuje" że olej jest wymieniony.
Więc przyjechałem do domu, poszedłem po DB i przeprowadziłem procedurę wymiany oleju co wyzerowało mi licznik.

I tak to u mnie wyglądało

PS. Za robociznę zapłaciłem 270 zł brutto.

PS2. Miedzy czasie natknąłem się na coś takiego, że podobno olej TUTELA GI/VI spełnia AW-1 (tak wynika z opisu na butelce). Jest to olej lany do skrzyń w fiatach. Kolega pracujący w ASO FIAT powiedział mi że ich samochody też jeżdżą na skrzyniach AISIN i u nich producent zaleca taki olej http://motobajery.pl/olej-tutela-givi-1l-automat-6cio-stopniowy-syntetyczny-1l-p-2703.html
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2016, 16:48:38 wysłana przez Marcin Wojtuch »
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #157 dnia: Styczeń 08, 2016, 21:16:34 »
No to chyba się tam wybiorę, bo to nie daleko mnie. Martwi mnie tylko fakt, że nie skasowali licznika, a ja nie mam lexii, czy jest ktoś z kolegów w okolicach Rzeszów, Tarnów, kto mógłby mi skasować licznik po wymianie?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #158 dnia: Styczeń 19, 2016, 11:37:31 »
nikt?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 24, 2016, 13:20:10 »
Oleje do tych skrzyń są najprawdopodobniej mineralne w tym sensie, że na pewno nie są produkowane z przewagą baz z IV i V grupy olejowej. To dodatki odpowiadają za odpowiednie właściwości nie baza olejowa. Bardzo dawno nie interesowałem trzeba pytać ludzi, którzy się dobrze znają na olejach skoro temat ciągle żyw. Olej GM, Tutela, o której pisałem dawno temu http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=212728&start=30 czy inne dedykowane dla innych marek powinny być ok do tych skrzyń.
Marek, zaletą Petro Canady o ile nic się nie zmieniło, jest to że robią sami a nie zlecają na zewnątrz tak jak Castrol np.
Nie chcę wprowadzać w błąd, to bardzo stare informacje całkiem możliwe, że zdezaktualizowane. Musisz szukać sam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2016, 13:59:20 wysłana przez Dawid Hoffman »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 05, 2016, 14:39:25 »
Siedzę właśnie w poczekalni rs motorsport a panowie zabierają się za dynamiczną wymianę oleju u mnie. Wygląda na to że w miarę ogarnieci, przynajmniej na dzień dobry podnieśli go na max ☺. Pan sprawdził olej jaki przywiozlem czy na pewno spełnia normę jws3309 wiec drugi plus. Przed wjazdem na serwis jazda testowa w celu ustalenia stanu skrzyni. Mają pojęcie o liczniku zużycia i adaptacji skrzyni, przynajmniej tak mówią. Zobaczymy. Odezwę się po wszystkim. Acha nie chcieli się zgodzić na plukanke którą przywiozlem, twierdzą że jeżeli skrzyni nic nie jest to lepiej tego nie lać. Wiec nie leje.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 05, 2016, 15:21:18 »
No i doopa, dzisiaj nic z tego. Dekiel skrzyni jest zapocony olejem, wiec i tak trzeba to zrobić. Uszczelka jest płynna i schnie 5-6 h żeby było dobrze. Nie ma sensu więc 2 razy wymieniać oleju. Przy okazji leje mi się z rozrządu dolny simering. Umówiłem się na środę rezerwują cały dzień i wtedy zrobię komplet.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 05, 2016, 19:05:51 »
nikt?

Jak się dasz "przejechać" automatem, do dawaj do Rzeszowa na komputer....

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 05, 2016, 19:13:26 »
Spoko, w środę wieczór powinienem być po wszystkim, więc możemy się spiknąć, ty się przejedziesz, a ja się pewnie dowiem jakichś ciekawostek po podpięciu :) Wyślij mi swój nr na priv.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 12, 2016, 15:26:21 »
No i stało się, w końcu, bo trwało to trochę dłużej niż planowałem. W każdym razie bardzo polecam RS Motorsport z Rzeszowa, profesjonalne podejście do tematu Citroena, gość który ogarnia tam autka kilkanaście lat pracował w ASO Citroen. Pojechałem tylko na dynamiczną wymianę oleju, a skończyło się na:
Uszczelnieniu dekla skrzyni - pociło się
Dynamiczna wymiana oleju w ASB
Wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą i 2 simeringami - lało się z dolnego
Wymiana czujnika wałka - padł w międzyczasie
Usunięcie FAP
Wyłączenie EGR - wyrzucał błąd
Remap.


Auto nie do poznania, zrobiło się bardzo dynamiczne, skrzynia chodzi jak złoto. Po wycięciu fap i zhamowaniu ledwo wypluł 137KM i 320Nm, ciekawe ile miał przy założonym fap... Po wszystkim (program delikatny, bez dymienia) pokazał 166,2KM i 382NM.
Dostałem gwarancję na piśmie na program, jestem bardzo zadowolony. Cena za powyższe również rozsądna.
Polecam ten serwis wszystkim mającym zamiar wymieniać olej w swojej ASB!

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 12, 2016, 19:41:49 »
Usunięcie FAP
A jak to wygląda w praktyce, usuwają fizycznie ten filtr czy tylko zmieniają program w kompie, żeby przestal "widzieć" filtr ?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 12, 2016, 20:10:52 »
fizycznie i programowo. Puszka zostaje.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #167 dnia: Maj 16, 2016, 07:54:07 »
Witam wszystkich, jestem po 2 krotnej wymianie statycznej, zamierzam zrobić jeszcze 2 i przy okazji nakręcić z tego filmik, może komuś się przyda. Nie chcę jednak popełnić żadnego błędu by instrukcja była prawidłowa i bym nikogo w błąd nie wprowadził.
Nie rozumiem do końca procedury sprawdzenia poziomu oleju po wymianie, pierwsze dwa razy nalałem tyle ile spuściłem po prostu.
Czy dobrze rozumiem instrukcję:
1 po podmianie tych w moim przypadku 2,4 litra  dolewamy dodatkowo 0,5 l oleju,  odpalamy silnik, drążek od biegów na pozycji P
2 odkręcamy małą śrubkę od poziomu oleju
3 olej spływa aż zacznie tylko kapać i zakręcamy.
i potem jest napisane że gasimy silnik i znowu 0,5 l dolewamy i powtarzamy procedurę uzupełniania poziomu? To wtedy chyba będzie 0,5 l więcej jak przed wymianą i po co powtarzać procedurę, jak to rozumieć?


Logicznie rzecz biorąc :
1 Podmieniam tyle ile zleci
2 Dolewam dodatkowo 0,5 l
3 Odpalam silnik
4 odkręcam srubkę i zlatuje sobie te ok 0,5 które dolałem i zaczyna kapać.
5 zakręcam śrubkę, gaszę silnik i KONIEC.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 16, 2016, 16:17:27 »
Chodzi o mój ostatni post w tym temacie. Czyli procedurę kontroli poziomu oleju w skrzyni.
Nie rozumiem do końca procedury sprawdzenia poziomu oleju po wymianie, pierwsze dwa razy nalałem tyle ile spuściłem po prostu.[/font]

Tomku, po spuszczeniu oleju (schodzi ok. 3 litrów) należy wlać 0,5 litra więcej niż się spuściło, żeby uniknąć zabawy w dolewki. Wtedy wykręcasz korek kontroli poziomu oleju, i od razu powinno cieknąć strugą.  Obserwujesz, czekasz i zakręcasz go dokładnie w chwili gdy cieknięcie zamienia się w kapanie, a to wszystko w skrzyni rozgrzanej do 60'C (z tolerancją 58-68'C).

Właściwa temperatura skrzyni jest bardzo ważna, bo od niej zależy poziom oleju.

Gdyby po odkręceniu korka w ogóle nie ciekło lub od razu tylko kapało, to nadal jest zbyt mało i trzeba dolać kolejne 0,5 litra i powtórzyć procedurę.  Masz uchwycić dokładnie moment w którym struga zamienia się w kapanie, przy odpowiedniej temperaturze skrzyni.

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 16, 2016, 20:03:14 »
Ok to już wszystko jasne, tylko mnie zastanawia czemu u mnie tylko 2,5 litra zleciało, czyżby nie było właściwego stanu?

Wysłane z mojego P780 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 16, 2016, 23:06:42 »
Ok to już wszystko jasne, tylko mnie zastanawia czemu u mnie tylko 2,5 litra zleciało, czyżby nie było właściwego stanu?

Możliwe, bo zlecieć powinno jednak ok. 3 litry... Wiesz, przez te lata eksploatacji jednak przez jakieś mikro-nieszczelności mogło trochę ubyć. Potem to się mogło nawet zasklepić i teraz już być niewidoczne....

Inna sprawa to taka, że te ok. 3 litry to zejdą ze skrzyni rozgrzanej. Jeśli robiłeś to na zimnej to mogło zlecieć mniej...

Tak czy owak, dlatego właśnie należy przestrzegać procedury kontroli poziomu oleju, a nie tylko dolać tyle ile się spuściło - bo jeśli było zbyt mało to i dolałbyś zbyt mało.

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 2.0 HDi BVA Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 17, 2016, 07:18:04 »
Dzięki za odpowiedz.
Jeśli chodzi o temperaturę to się jej trzymałem i monitorowałem na bieżąco DiagBoxem.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 17, 2016, 13:42:50 »
Dzięki za odpowiedz.
Jeśli chodzi o temperaturę to się jej trzymałem i monitorowałem na bieżąco DiagBoxem.

W takim razie poziom mógł być zbyt niski.  Upewnisz się przy następnej wymianie (którą w takim przypadku zrób szybko, bo szkoda jeździć ze zbyt niskim poziomem oleju). Może okazać się, że nawet wlanie tego co zejdzie (2.5 l) + dodatkowe 0.5 l będzie zbyt mało i potrzebna będzie jeszcze jedna dolewka 0.5 l jeśli olej nie będzie wyciekać strużką.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #173 dnia: Sierpień 08, 2016, 23:31:30 »
Panowie, mam prośbę, szukałem teraz czegoś w mojej specyfikacji po VINie i rzuciło mi się w oczy coś dziwnego... Mój samochód jest z lipca 2008r, więc Euro 4, czyli skrzynia powinna mieć oznaczenie AM6B, zgadza się? Przy Euro 5 po 2010r powinna być AM6C, tak?


Według mojego VIN wychodzi tak:
C5 (X7) KOMBI 5DRZW 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 PRZEŁOŻEŃ
      Dane pojazdu      Linia produktu    C5 (X7) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)    11546 CJ 1 0165 Data Początku Gwarancji    31.07.2008 OPB    HBDA NRE    e2*2001/116*0360*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU    POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU    CITROEN LINIA PRODUKTU    C5 (X7) TYP NADWOZIA    KOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIE    ŚREDNIE WYSOKIE SILNIK    DIESEL TURBO DW10BTED4 FAP PRZENIESIENIE NAPĘDU    BVA 6 PRZEŁOŻEŃ RODZAJ FARBY    LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY KOLOR NADWOZIA    EYP - KOLOR SZARY FULMINATOR TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ    CT SANDERSON G027 + OMNIREP F920 "XQ" KOLOR OKŁADSZIN    "FX" SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)    BVA AM6C1

Czy to oznacza że zalałem skrzynię złym olejem (przy dynamicznej), bo wlałem JWS3309 a powinienem AW-1? ??? ??Czy coś źle zrozumiałem i do mojej skrzyni powinien być jednak olej JWS3309, poratujcie bo zgłupiałem...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #174 dnia: Sierpień 08, 2016, 23:53:36 »
VF7RWRHRJ54039253
FAP out, EGR off, POWER up :)