Koledzy podczas odczytu Lexią wyskoczył mi błąd nr U1308, tzn. Usterka sterowania elektrycznego skrzyni biegów w sieci CAN, wartość otrzymana jest nieprawidłowa.
W objaśnieniu napisane było: Stan przekładni hydrokinetycznej: nie zblokowany lub otwarty.
Badanie odbywało się na postoju, dźwignia biegów w pozycji P, włączony zapłon bez uruchomionego silnika. Usterka jest przemijająca (dodam, że już kiedyś taki błąd mi się pojawił).
Może ktoś mi objaśnić z czym to się wiąże lub może wiązać?
Jeszcze jedna sprawa, która mnie nurtuje: podczas jazdy przy prędkości w zakresie 74-80km/h na 6 biegu słychać delikatny gwizd. Zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia powoduje zanik tego gwizdu. Mam wrażenie, że przed wymianą oleju był bardziej słyszalny (denerwujący jak się jedzie cały czas np. 75km/h przez kilka kilometrów), a po wymianie dużo mniej.
Gdzieś wyczytałem, że to gwizd skrzyni biegów i kilka osób to potwierdza, ale nikt nie zna dokładnie przyczyny tego i czy można to zwalczyć. Na razie po wymianie przejechałem tylko ok. 60km, ale jutro w trasie zrobię jeszcze 300. Może adaptacja skrzyni coś zmieni (czytałem, że niektórym to pomogło), tylko co wywołuje ten delikatny gwizd? Może jest to powiązane z pojawiającym się błędem?