Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB  (Przeczytany 201295 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #300 dnia: Lipiec 23, 2018, 09:31:42 »
... Olej 3324 to aw-1. ...
No i tutaj zaczyna się temat rzeka na temat specyfikacji AW-1 (swoją drogą specyfikacją producenta Aisin Warner) którą większość przekłada na JWS 3324 - moim zdaniem błędnie.
Spójrzmy chociaż na kartę charakterystyki oleju Motul Multi ATF -> https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/22841/Multi_ATF_PL_09_17.pdf?1507636682
Zawiera ona zarówno specyfikację AW-1 jak i JWS 3309, kolejnym olejem jest np. polski Fuchs Titan ATF-4400 -> https://www.fuchs.com/pl/pl/special/produkt/product/49205-titan-atf-4400/
Podobnie jak wyżej - jest zgodny ze specyfikacją AW-1 jak i 3309.
Więc jak to w końcu jest ?
Większość osób poleca (na tym forum również) olej Ravenol ATF T-WS zgodny ze specyfikacją JWS3324 - wprawdzie w opisie widnieje że nadaje się do skrzyni TF-80SC (nazwa producenta) czy AM6 ale specyfikacji AW-1 przy tym oleju nie znalazłem -> https://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1667-RAVENOL-ATF-T-WS-Lifetime.html


A żeby było śmieszniej, popatrzcie na specyfikację oleju Vavoline ATF -> https://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/8784.pdf
Znajdziecie tam zarówno specyfikację JWS3309 jak i JWS3324  :P


Wprawdzie już kiedyś znalazłem ten tekst, wkleję go więc i tutaj - w temacie o co chodzi w ogóle z tą specyfikacją AW-1



Dear Mr,

Thank you for your mail.

Regarding your question, you can get the genuine ATF named “AW-1” only at the car dealer at this time.
We are considering to sell it to aftermarket in the future, but not yet.

AW-1 is not following the standard like Dexron, Marcon, etc.

In the past, all of the transmission manufacturer in Japan followed the GM standard, Dexron because the original structure of automatic transmission has come from U.S.A.

However, the manufacturer in Japan considered more small, fuel-efficient transmission. As a result, the required performance has been changed.
Therefore, AW-1 does not follow Dexron. I think the base oil may follow the “JWS” but the finalized ATF, sorry I am not sure.

Best regards,


加藤 博巳
Vice President
After Market Division
AISIN EUROPE S.A.

Źródło tutaj -> https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3405567/AW-1_Aisin_Warner_ATF_oil


Dlatego też ASO takie jak Opel czy Volvo posiadają oleje które w swojej specyfikacji mają jak byk AW-1 - jednak ten mail nie wyjaśnia jaka specyfikacja JWS stosowana jest zamiennie do AW-1.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2018, 10:53:41 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #301 dnia: Lipiec 23, 2018, 13:25:49 »
Dlatego ja użyłem AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid (ATL) 0.946L
 Tutaj jest specyfikacja https://m.ceneo.pl/42602890#tab=spec

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #302 dnia: Lipiec 23, 2018, 14:21:03 »
Też mam zalany u siebie i jest bardzo dobrze

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #303 dnia: Lipiec 23, 2018, 17:02:07 »
 kolejnym olejem jest np. polski Fuchs Titan ATF-4400

zdaje się, że Fuchs jest niemiecką marką :)
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #304 dnia: Lipiec 23, 2018, 20:41:41 »
kolejnym olejem jest np. polski Fuchs Titan ATF-4400

zdaje się, że Fuchs jest niemiecką marką :)
Piszą o niemieckich korzeniach, ale niech będzie

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #305 dnia: Październik 17, 2018, 13:29:30 »
Czy w temacie olejów do ASB coś ostatnio drgnęło?
Bo widzę, że pojawiły się oryginalne (chyba) oleje AISIN.
Jak kiedyś szukałem - to nie zauważyłem, aby były dostępne...

https://allegro.pl/aisin-premium-atf-6-5l-t-iv-fluid-3309-sp-iii-i7564471559.html

Ciekawe kto to robi? Japończycy?







"AISIN Premium ATF 6" bardzo wysoka odporność na zużycie, korozję i pienienie.

Doskonała odporność na ścinanie Niezwykle niska temperatura krzepnięcia: może być stosowana w ekstremalnie niskich temperaturach.

Bardzo wysoki wskaźnik lepkości: niezawodne działanie przekładni w wysokich i niskich temperaturach

ZASTOSOWANIA "AISIN Premium ATF 6" to wysokowydajny, syntetyczny ATF, który doskonale nadaje się do starszych i bardziej nowoczesnych automatycznych skrzyń biegów w Azji. Europejskie i amerykańskie samochody i lekkie pojazdy użytkowe.

Doskonała stabilność na ścinanie. W skrajnie niskich temperaturach można stosować ekstremalnie niską temperaturę krzepnięcia. Bardzo wysoki wskaźnik lepkości: niezawodne działanie przekładni w wysokich i niskich temperaturach

ZASTOSOWANIA "AISIN Premium ATF 6" to wysokowydajny syntetyczny ATF, który jest bardzo odpowiedni dla starszych bardziej nowoczesne automatyczne skrzynie biegów w azjatyckich, europejskich i północnoamerykańskich samochodach i lekkich samochodach dostawczych. Skupiając się na markach samochodowych ASIAN, "AISIN Premium ATF 6", jest również bardzo odpowiedni dla skrzyń 4- i 6-biegowej, budowanych przez ZF Mercedes-Benz, VW, GM i Forda do montażu w szerokiej gamie pojazdów. Aplikacje rodziny Toyota, w tym Lexus i inne pojazdy z automatyczną skrzynią biegów AISIN wymagającą płynu typu T-IV. Inne pojazdy to Audi, BMW. Chrysler. Fiat, Ford, Honda, Hyundai. Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Mini, Nissan, Opel / Vauxhall, Porsche, Volkswagen i Volvo Zgodnie z TecDoc, "AISIN Premium ATF 6" może być rekomendowany dla ponad 5000 automatycznych marek / modeli samochodów na rynku europejskim

SPEŁNIA SPECYFIKACJE PRODUCENTÓW:

Aisin Warmer JWS 3309, JWS 3317, AW-1.

BMW ATF 6 (83 22 2 355 599). '

Chrysler / Dodge / Jeep MS 9602, ATF +4, ATF +3

Fiat 9.55550-AV4 Ford WSS-M2C922-A1, WSS-M2C924-A.

GM Dexron IID, Dexron IIE, Dexron IIIG, Dexron IIH.

Honda ATF Z1 (Except for CVT).

Hyundai / Kia SP-11, SP-IlI JASO M 315 1A.

Mazda M-I11

Mercedes Benz MB 236.10, MB 236.11, MB 236.12, MB 236.14, MB

Mitsubishi ATF-J2, ATF-J3.

Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K, Matic-W

Subaru ATF / ATF HP -

Suzuki ATF 3314/3317.

Toyota / Lexus T, T-Il, T-11I T-IV

VAG G 055 025, G 052 162, G 052 990, G 052 533.

VoLvo 1161540.

'ZF ATF 1375 4 (6HP Transmissions).

ZF TE ML 11A 11B




"AISIN ATF 6+ FE" to syntetyczny Multi ATF o niskiej lepkości. Produkt został specjalnie opracowany do użytku w nowoczesnych, paliwooszczędnych, automatyczne skrzynie biegów. Dodatki nowej generacji i zaawansowana, syntetyczna baza o niskiej lepkości, oleje mają następujące właściwości:


• Doskonała stabilność utleniania: wydłużenie żywotności płynu


• Doskonałe właściwości smarne, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach


• Bardzo wysoka odporność na zużycie, korozję i pienienie


• Doskonała stabilność ścinania


• Niezwykle niska temperatura krzepnięcia: może być stosowany w ekstremalnie niskich temperaturach


• Bardzo wysoki wskaźnik lepkości: niezawodne działanie przekładni w wysokich i niskich temperaturach


• Doskonałe właściwości oszczędzające paliwo


"AISIN ATF 6+ FE" to wysokowydajny, energooszczędny, syntetyczny ATF, który doskonale nadaje się do zastosowania po roku 2006 przekładnie zainstalowane w azjatyckich i północnoamerykańskich producentach samochodów, które mają 7 wewnętrznych lub więcej wskaźników.


To jest olej o niższej lepkości, redukujący pasożytnicze ubijanie wewnątrz przekładni, co ma wpływ na ogólną oszczędność paliwa w pojeździe.


To jest specjalnie opracowany dla automatycznych skrzyń ASIIN najnowszej generacji -Toyota / AISIN AW montowanych w Toyocie, Lexus, Volvo, PSA, VW, Mini i BMW (program FWD), Honda, Jatco (dopasowane do Mitsubishi, Nissana, Suzuki i Lady), Hyundai Powertrain i Mazda spełniają również najnowsze specyfikacje Forda MERCON i GM DEXRON. ATF o niskiej lepkości do pojazdów rodziny Toyota, w tym Lexusa i innych pojazdów z wymagającymi automatycznymi skrzyniami biegów Płyn typu WS. Inne pojazdy to Ford, Honda, Hyundai / Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Nissan, Opel / Vauxhall i Subaru. Według TecDoc "AISIN ATF 6+ FE" może być rekomendowany dla ponad 1000 automatycznych marek / modeli samochodów z Rynku europejskiego.


SPEŁNIA PONIŻSZE SPECYFIKACJE PRODUCENTÓW:


-AISIN JWS 3324


-FORD MERCON LV, MERCON SP


-GM DEXRON VI


-HYUNDAI/KIA SP-IV SPH-IV JWS 3314/9683


-JASO M315-2013 1A/1A-LV/2A


-MAZDA FZ


-MERCEDES-BENZ 235.41


-MITSUBISHI SK/SP-II/SP-III/SP-IV/AW/J2/J3/ATF PA


-NISSAN MATIC K MATIC S


-TOYOTA/LEXUS ATF-WS
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2018, 14:45:08 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #306 dnia: Październik 17, 2018, 15:41:39 »
Trochę dziwne jest to zestawienie.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #307 dnia: Październik 17, 2018, 17:56:57 »
Jakieś czas temu zgłębiałem temat i jak dla  mnie najlepiej wpadł  amsoil. W załączniku widać że spełnia wymagania jws 3324 i analizując dokładną specyfikację to spełnia ją w uczciwy sposób, nie na granicach tolerancji jak inne oleje  uniwersalne polecane do 3324 i 3309

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #308 dnia: Październik 17, 2018, 18:35:31 »
Ja do automatów leje od kilku lat ravenol. Do am6 T IV fluid.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #309 dnia: Październik 17, 2018, 19:35:05 »
Większość osób go stosuje i wydaje się że jest ok, ale on zdaje się spełnią obydwie normy 3324 i 3309 co mnie osobiście zniechęciło bo jak się dokładnie zagłębić to spelnia je na pograniczu dopuszczonych wartości

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #310 dnia: Listopad 19, 2018, 20:28:42 »
normę JWS 3324 spełnia Ravenol T-WS

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #311 dnia: Grudzień 20, 2018, 12:11:06 »
Tak jeszcze się wczytałem w temat - to ten "Valvoline ATF" jest zalecany do tych skrzyń.
Ale z drugiej strony "Valvoline" robi drugi, specialnie dedykowany olej do skrzyń AW pod nazwą "Valvoline ATF AW".
Ale tylko do Volvo...


I bądź tu mądry. Dlaczego do Volvo (ponoć te same skrzynie) jest specjalnie, dedykowany olej...?



Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #312 dnia: Grudzień 20, 2018, 13:27:29 »
Valovline produkuje oleje do wszystkiego i do niczego - z wszystkich olejów mają zawsze najdłuższą listę spełnionych specyfikacji.
Ta specyfikacja która przytoczyłeś pokazuje że ten olej jest niby polecany do 6-cio biegowych skrzyni Volvo, ale nie rekomendują go do 6-biegowych biegowych skrzyni Volvo Aisin Warner TF80SC - a takie oznaczenie producenta (AW) to nic innego jak nasza skrzynia AM6

Pewnie wiesz, bo piszesz że czytałeś, ale w kwestii wyboru oleju do naszych skrzyń mamy osobny wątek -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=91962.0
Więc proszę nie pisz tutaj na temat wyboru oleju, bo wątek zaczyna odbiegać od początkowej dyskusji na temat procedury wymiany oleju.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2018, 14:00:28 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #313 dnia: Grudzień 20, 2018, 14:54:33 »
A na innym/konkurencyjnym forum skrzynio-olejo-guru udowadnia, że skrzynie TF...  nie mają już wiele wspólnego z ze skrzyniami AM...
I bądź tu mądry.

...TF81SC to jest AF21, dotyczy innej marki i nie ma nic wspólnego z I i II i III Generacją skrzyń Aisina...

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #314 dnia: Grudzień 20, 2018, 15:49:16 »
A na innym/konkurencyjnym forum skrzynio-olejo-guru udowadnia, że skrzynie TF...  nie mają już wiele wspólnego z ze skrzyniami AM...
I bądź tu mądry.

...TF81SC to jest AF21, dotyczy innej marki i nie ma nic wspólnego z I i II i III Generacją skrzyń Aisina...
Sterownik hydrauliczny do skrzyni AM6C1 (w/g service.citroen) ma numer OEM: 2570 E4.
Sprawdź po tym numerze do jakiej skrzyni pasuje ten sterownik

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #315 dnia: Grudzień 20, 2018, 17:05:29 »
Znaczy się sterowniki (przynajmniej) te same...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #316 dnia: Grudzień 21, 2018, 08:43:56 »
Tak jeszcze się wczytałem w temat - to ten "Valvoline ATF" jest zalecany do tych skrzyń.
Ale z drugiej strony "Valvoline" robi drugi, specialnie dedykowany olej do skrzyń AW pod nazwą "Valvoline ATF AW".
Ale tylko do Volvo...


I bądź tu mądry. Dlaczego do Volvo (ponoć te same skrzynie) jest specjalnie, dedykowany olej...?


Nie lej tego oleju. Skoro niby spełnia zarówno normę JWS 3324 i JWS 3309 to jest coś nie tak bo te klasy mają różne lepkości kinematyczne.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #317 dnia: Grudzień 21, 2018, 09:02:46 »
Trochę za późno - olej kupiony. Ryzyk - fizyk... Jakoś ludzie leją; nie słyszę złych opini...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #318 dnia: Grudzień 21, 2018, 09:24:10 »
Może to Ci, którym później szarpie po dynamicznej wymianie ;)

Na przyszłość nie polecam. Za tą cenę możesz kupić oleje na 100% trzymające się norm.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #319 dnia: Grudzień 21, 2018, 09:51:13 »
No być może, z drugiej strony firmę "Valvoline" znam od lat 70-ych, a inne typu "Ravenol", "Mannol", "Gulf", "Tutela", ... - od paręnastu miesięcy. A ludzie to leją do skrzyń, silników,...
Do "Valvoline ATF" zachęciła mnie informacja, że jest do skrzyń z dużym przebiegiem ( u mnie 270 tys. km ).

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #320 dnia: Grudzień 21, 2018, 10:49:03 »
No, zgadza sie - piszą, że oleje OEM są gęste jak kisiel i zalanie w starszych skrzyniach = awaria murowana...
A na rzadkich jeszcze pojeździ.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #321 dnia: Grudzień 21, 2018, 10:58:57 »
Panowie - przerzuciłem dyskusję tutaj.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #322 dnia: Grudzień 22, 2018, 14:47:42 »
Byłem dzisiaj na wymienie - olej - jak wyżej.
Czas ok. 2 godz. Oleju wykorzystano ok. 17 litrów...; ok. 3 litry zostały...
Firma nawet "certyfikat" daje...


Nie spodziewałem się znaczącej zmiany, ale jestem w szoku.
Skrzynia wyraźnie lepiej biegi "wrzuca", brak "zacięć".
Poprzedni olej nie był jeszcze zły - tak twierdzi mechanik.
Może dlatego, że samochód wcześniej dużo na trasach ganiany,
pewnie to ma lepszy wpływ niż jazda wokół komina...


Po N. Roku pojadę z moją drugą C5-tką.
Tylko muszę olej ogarnąć - nie wiem jaki jest dla EURO6.


« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2018, 16:30:28 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #323 dnia: Grudzień 27, 2018, 20:10:32 »
Czy ktoś lał olej "EUROL ATF 6700" ?
W ogóle zna ktoś tą markę olejów?

450zł za 20 litrów nie wygląda źle...

Spełnia:

Aisin Warner AW-1
JWS 3324 (ATF WS)



Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #324 dnia: Grudzień 27, 2018, 23:17:10 »
No, nie wiem. Może ktoś stosował...?
Taki sam wynalazek jak „Mannol”, a czytałem na jakimś forum Citroena,
że też leją... A podobno na Litwie robiony.