Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hamulce  (Przeczytany 1501 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Szewc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi
  • Miejscowość: Zamość
Hamulce
« dnia: Październik 09, 2013, 09:56:30 »
Mam zagadkę z hamulcami, miałem wymieniane łożyska w tylnej belce, po wymianie hamulec ręczny bał bardzo mocno naciągnięty tzn działał już po przeskoczeniu dwóch trzech ząbków i dalej nie dało się go zaciągnąć, ale po pewnym czasie hamulce przestały działać poprawnie - słabo hamowały, przy mocnym wciśnięciu pedału nawet nie chciał zadziałać abs, ponadto z tyłu zaczęło szurać w bębnach, miałem wrażenie jakby tylko przód hamował. Przy ostrym i dłuższym hamowaniu pedał zaczął wpadać mi w podłogę, przy drugim lub trzecim naciśnięciu praktycznie w ogóle już nie hamował, być może to kwestia rozgrzanych hamulców.

Teraz został rozebrany tył, szczęki wymieniałem w zeszłym roku i były w dobrym stanie, ale okazało się że w lewym kole szczęki miały spiłowany rant, wymieniłem na nowe, wymieniłem też płyn, odpowietrzyłem, i teraz jest tak, że hamulec za pierwszym razem jest dalej słaby ale już nic nie szura i działa abs, przy mocnym hamowaniu pedał idzie dalej w podłogę, przy drugim naciśnięciu hamulec dużo lepszy i wyższy a przy jeszcze kolejnym jest już twardy i nie mogę go nacisnąć. Ręczny dość luźno mogę zaciągnąć do końca, ale nie trzyma dobrze, chyba trzeba jeszcze podregulować, ale mechanik mówi żeby chwilkę pojeździć aby szczęki się dobrze ułożyłby i wtedy ewentualnie poprawić, twierdzi także, że może zaczynać niedomagać pompa hamulcowa i nie robi dobrego ciśnienia za pierwszym razem. Co robić, gdzie znajdę pompę w dobrej cenie czy zacząć od czegoś innego?????

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Hamulce
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2013, 14:51:48 »
Wszystko wskazuje na to, że nie działa ci poprawnie mechanizm podstawiania szczęk.

Dam Ci dobrą radę. Odżałuj parę groszy i kup dedykowany SuperKit TRW.
To są zmontowane zestawy hamulcowe. Przykładowa aukcja: GSK1150 http://allegro.pl/samoregulatory-szczeki-cylinderki-berlingo-i3555149498.html
Zdejmujesz stary i rzucasz do kosza. Nowy zestaw już zmontowany w pudełku po prostu zakładasz na tarczę kotwiczną. W Astrze operacja trwała max 15 min.
Na tym zestawie hamulce będą jak fabrycznie nowe.
Poszukaj takiego zestawu np dla Berlingo/partnera- to te same zestawy.

Procedura uruchamiania tego jest bajecznie prosta.
Po zamontowaniu nowego cylinderka i przypięciu zestawu do tarczy kotwicznej zakładasz bęben.
Ważne aby linka ręcnego była zupełnie zluzowana i nie dotykasz ręcznego.
Przy odpowietrzaniu cylinderków będziesz słyszał cykanie/klikanie pod bebnem. To samoregulator bedzie ustawiał odstęp szczęk od bębna.
Po montażu i odpowietrzeniu obu kół jedziesz na jazdę próbną i delkikatnie docierasz szczęki.
Dopiero po tym podciagasz linkę od ręcznego, tak aby brało w odpowiednim momencie.

W Astrze 3 lata walczyłem z tylnymi hamulcami. Nowe bebny szczęki i kombinacje.
Po założeniu Superkit hamulce nareszcie zaczęły działać prawidłowo.