Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen Xsara 2001 Coupe  (Przeczytany 5485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Citroen Xsara 2001 Coupe
« dnia: Październik 14, 2013, 21:59:58 »
Rok: 2001
Przebieg: Aktualnie 83200
Silnik: 1,4i 75km
Jestem drugim właścicielem auta. Ogólnie auto kupione w Polsce, jeździł nim starszy Pan. Teraz każdy pomyśli "taaa, typowy opis z allegro, dał się nabrac
". Jednak nie, wszystko to prawda, przebieg autentyczny bo autko cały czas było serwisowane i są fakturki. Dodam, że auto kupiłem w maju tego roku, więc jest ze mną stosunkowo niedługo. Z perspektywy tego krótkiego czasu mogę już co nie co napisać na jej temat. Pierwsza rzecz, która mnie troszkę boli to zbyt słaby silnik. W mieście lub ogólnie jazda do 100km/h jest w porządku, nie mam zastrzeżeń, ale powyżej tego niestety już czuć obciążenie dla auta. Wczoraj chciałem sprawdzić ile wycisnę z niego i wynik to 189km/h , może i by jeszcze pare km doszło ale droga mi się skończyła Very Happy Oczywiście mówię tutaj o jeździe samemu, jeśli załaduję komplet (wczoraj wiozłem 4 osoby prócz mnie) to auto siedzi nisko (nie, to nie wina belki, nowa założona miesiąc temu, 1500 zł poszło Smile ) i prawie w ogóle nie reaguje na gaz... Druga sprawa to auto z takim przebiegiem ma wady i zalety. Do zalet w szczególności trzeba zaliczyć stan wizualny auta, tz. nie jest ono zmęczone, auto było garażowane, na siedzeniach koszulki więc tapicerka i inne rzeczy są w stanie b.dobrym co zresztą pokażę na zdjęciach poniżej. Wadą niestety jest to, że pomimo b. dobrego stanu technicznego auta (w odniesieniu do słabego silnika- na luzie biorę na światłach wszystkich tych cwaniaków w zajechanych golfach 1,9tdi, jednak 80 tysięcy a 250 robi różnicę Wink ) to w tym momencie w aucie zaczyna wychodzić wiele rzeczy, które po prostu z perspektywy przebiegu muszą zostać zrobione, m.in rozrząd (tak, jest od nowości i to w całkiem dobrym stanie! ), uszczelkę pod głowicą, o wymianie belki już wspomniałem. O silnik staram się też dbać na bieżąco, nie katuję "zimnego", ogólnie go raczej nie katuję, szkoda mi, wtryski czyściłem specjalnymi dodatkami do paliwa ( są zwolennicy tego i tacy co mówią, że to bujda- ja należę do pierwszych, auto po pierwszym zalaniu tego zaczęło lepiej chodzić. Dodam jeszcze, że było zamulone troszkę, parę przejazdów S8 i go odmuliłem, teraz wykorzystuje 100% swojej mocy). Dobra, koniec tego gadania, bo już pewnie nie chce Wam się tego czytać, wrzucam kilka zdjęć, + bonus - przy zakładaniu świateł dziennych musiałem ściągnąć zderzak więc przy okazji wyczyściłem co nie co Wink Miłego oglądania Wink Daję link do galerii, jakość niestety jest marna, jeśli będą chętni i ogólnie będzie jakieś zainteresowanie tematem postaram się znaleźć lepszy serwis Wink

http://imageshack.us/g/1/10336890/


Wizualnie minusem największym jest ta obcierka z tyłu i lekko "zjechany" kant zderzaka. Szukałem na allegro, ale albo są mega drogie (nie dam 400 zł, aż tak bardzo mi to nie przeszkadza;-) albo w gorszym stanie niż mój więc póki co sprawa zawieszona. W przyszłym roku może uda się jakieś ładne alufelgi założyć no i jakiś lepszy sprzęt grający, ten firmowy jak dla mnie jest po prostu słaby a muzyki w aucie słucham często i jestem pod tym względem wymagający.
Co do ekonomii... jeżeli delikatnie obchodzimy się z gazem i celem jazdy jest dojechanie z punktu A do B to spalanie jest spoko, nie mam nic do zarzucenia. Ale jak już np. się spieszymy, kręcimy (oczywiście zawsze tylko dobrze rozgrzaną! ) ją wyżej, na trasie jedziemy ciut szybciej niż znaki nakazują to spalanie wzrasta dosyć sporo... Niestety nie mam w swojej wersji komputera pokazującego spalanie (bardzo mnie to boli... ) ale z moich wyliczeń wychodzi, że przy "spokojnej" nodze i normalnej jeździe pali mi ok. 8-8,5 w mieście (tylko takie póki co mam wyliczenia, w trasę dalszą niż 100km jeszcze się nie wybrałem póki co, a na dojazdach do Wrocławia przez S8 to trzymam ok. 140 więc trochę spali). Aktualnie mając podobną pulę pieniędzy kupiłbym ponownie Xsarę 3 drzwiową ale z silnikiem 1,6 + komuter pokazujący spalanie i zasięg. Nic więcej mi nie brakuje Wink Auto ma ponadczasową linię i na tle konkurentów z tego samego roku prezentuje się sto razy lepiej...
Rafał

Offline Kamil Zientek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: OPO
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003
  • Miejscowość: OPO
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2013, 23:42:21 »
Widzę, że Kolega z Oleśnicy :)

No niestety 1.4 to lipa, więc trzeba się z tym pogodzić. Ja ratuję się tankując 98, a ostatnio po wymianie tłumika końcowego na Ultera auto jakby troszkę żywsze się zrobiło, choć dalej do szału daleko. Do miasta jest OK, ale na trasę to już niestety lipa, zwłaszcza przy wyprzedzaniu powyżej 100km/h. Spalanie? u mnie jak nie cisnę powyżej 130km/h i zmieniam biegi przed 3000obr w cyklu mieszanym udaje się zejść do 6.5L, a tak przy normalnej jeździe w granicach 7L.

Jakie montowałeś DRLe? ;)

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2013, 23:42:32 »
witam, bardzo ładna xsara, gratuluje zakupu;) w Twoim aucie stosunkowo niewielkim kosztem można założyć komputer pokładowy

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2013, 16:55:46 »
Kamil Zientek, światła to NSSC DRL 507HP stosunkowo niedrogie a złego słowa nie mogę na nie powiedzieć. Świecą b. mocno i dobrze, polecam w 100%. Nie do końca z Oleśnicy, mam do niej ok. 20 km ;-) Ze spalaniem u mnie podobnie, teraz też jak jeżdżę to zmieniam bieg przy 3000 tyś, po mieście przeważnie na 4 latam. Zatankowałem ostatnio 98 verve i jakoś szczególnej różnicy nie czułem, ani w spalaniu, ani w dynamice. Jest słaba i tyle, nie przeskoczymy tego ;-)


Bartek Konopka, dzięki wielkie ;-) bardzo mnie zainteresowałeś tym komputerem. Możesz opisać jakby to mniej więcej wyglądało i jakie z tym związane koszta? Byłbym bardzo wdzięczny. Bo o ile z silnikiem to się pogodziłem to z brakiem komputera nadal nie :P

Pozdrawiam, Rafał

Offline Kamil Łosiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Lublin, Dziesiąta
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 1.4 LPG 2003
  • Zainteresowania: mechanika budowli
  • Miejscowość: Lublin, Dziesiąta
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 15, 2013, 17:08:30 »
Odnośnie komputera poczytaj to:
http://www.aureus.com.pl/citroen/komputer_pokladowy_xsara_II.pdf
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=55848

Jak linki nie działają, to kopiuj i wklejaj w przeglądarkę.

BTW też mam 1.4 i nie narzekam, w moim regionie nie ma gdzie bezpiecznie szaleć, a zdrowie, życie i wolność są cenne. ;) Do czasu oddania ekspresówek i remontu dróg krajowych/wojewódzkich jeszcze trochę zostało, a studenta nie stać na paliwo do bardziej pojemnych silników, tym bardziej, że teraz panuje u mnie LPG, nie wstydzę się tego i cieszę się z oszczędności.
Jestem Łosio. Zapoznaj się z historią mojego auta klikając w obrazek poniżej.

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 15, 2013, 17:16:02 »
Rozumiem, że przyciski na kierownicy będą nadal współpracować z radiem? Często z nich korzystam więc przydałoby się aby pasowały. I wielkie dzięki za linki, mam wyświetlacz A więc dużo roboty nie mam ze zmianą.

EDIT: I o ile dobrze zrozumiałem, u mnie cała operacja wygląda tak, że po prostu kupuję wyświetlacz typu B, wyciągam wyświetlacz A, podłączam B (tym samym przewodem), jadę do serwisu na aktywację i tyle?

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 15, 2013, 17:54:23 »
Jeszcze musisz kupić na allegro manetkę, tą od wycieraczek, 25- 50 zł chodzi o to żeby na końcu tejże manetki był przycisk do zmiany wyświetlanych informacji na wyśw. Przyciski na kierownicy powinny działać, radio też już pod vin przypisane więc będzie grało. Czyli tak jak napisałeś, kupić wyświetlacz B podpiąć i jechać aktywować, nie polecam robić tego w ASO(kasują jak za zboże), pojechałem do warsztatu w mojej okolicy który zajmuje się samochodami francuskimi i gość zrobił mi to za 40 zł wraz z przypisaniem radia pod mój vin. ważne by warsztat miał lexie. Ale oczywiście zrobisz to gdzie będziesz chciał i gdzie uważasz za słuszne :)
W 2 wątku który zapodał Kamil Łosiewicz wszystko na ten temat zostało już napisane, ogólnie dość spory zasób wiedzy na ten temat ;)

nie wiem w jakich cenach teraz chodzą wyświetlacze do xsar ale jak kupowałem kiedyś to były po 200 zł więc kupiłem do C5 różni się tylko ramką ale pasuje lecz nie działa tez ten sygnał informujący o przekroczeniu zadanej prędkości. chociaż nie wiem czy to do końca jest wina tego wyświetlacza.

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 15, 2013, 18:02:11 »
http://allegro.pl/duzy-wyswietlacz-citroen-xsara-i3600771010.html

http://allegro.pl/wlacznik-wycieraczek-manetka-prawa-citroen-xsara-i3590906245.html

Takie coś znalazłem. Zgadza się to? O ile z komputerem i aktywacją to pół biedy to z manetką wygląda mi, że trochę zabawy jest.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 15, 2013, 19:20:20 »
tak, ten zestaw będzie dobry o ile masz automatyczne wycieraczki. Dlaczego zabawa z manetką? Bierzesz torxa i odkręcasz 4 śrubki od dołu kolumny kierowniczej, potem bierzesz mniejszego torxa, wykręcasz starą manetkę zakładasz nową skręcasz do kupy i wszystko hula

EDIT: z tego co widzę na zdjęciach to nie masz autom. wycieraczek, więc musisz szukać innej manetki ;)

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 15, 2013, 20:04:58 »
Ok, w wolnej chwili poszukam innej manetki. Więc chyba wszystko póki co wiem. Jeśli tylko mi się jakieś fundusze zwolnią to wezmę się za to ;-) Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

Offline Mariusz Remiszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: citroen C5 I FL 2005r 2,0 benz LPG Exclusiv
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 16, 2013, 09:36:28 »
Odnośnie wyświetlacza to ja swój kupiłem za 35 zł plus wysyłka na allegro. Nie obyło się jednak bez problemów, nie działa mi sterowanie z kierownicy a w BSI mam wszystko ustawione jak należy. Na razie nie mam pojęcia co robić dalej. A wracając do auta założyciela tematu: 82000 km i już wymieniana belka? Moja Xsara ma 140000 jest z 2000 r. i do belki nie zamierzam zaglądać, a  jest oryginalna, jak i przebieg auta, bo kupiłem z pewnego źródła.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 16, 2013, 11:45:56 »
Na żywotność belki składa się nie tylko przebieg ale też i czas, chodzi o gumowe uszczelnienia które z wiekiem parcieją, do środka wchodzi woda i zaczynają się problemy. W moim była robiona przy 180k km

Offline Mariusz Remiszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: citroen C5 I FL 2005r 2,0 benz LPG Exclusiv
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 16, 2013, 12:27:09 »
Cytuj

Bartek Konopka napisał:
Na żywotność belki składa się nie tylko przebieg ale też i czas, chodzi o gumowe uszczelnienia które z wiekiem parcieją, do środka wchodzi woda i zaczynają się problemy. W moim była robiona przy 180k km


Więc widać że ten przebieg 82 tyś jest jakiś szemrany, chyba że belka padła od niejeżdżenia.

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 16, 2013, 16:41:10 »
W naszej 1.4 belka padla przy przebiegu ok 70 tys wiec przebieg Xsary Rafala niekoniecznie jest szemrany.
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 16, 2013, 16:43:51 »
Przebieg nie jest szemrany... nie będę Wam skanować tutaj faktur żeby udowadniać to ;-) Auto wiekowo spokojnie kwalifikuje się do wymiany belki, to po pierwsze. Po drugie puściła tylko strona pasażera, prawa była zdrowa. Belka wytrzymałaby drugie tyle a nawet więcej gdyby tylko w odpowiednim czasie zostały wymienione uszczelniacze i inne rzeczy co niestety nie zostało zrobione, stąd taki a nie inny efekt. Z innymi rzeczami jest podobnie, to uszczelka komuś trzyma 150k a innemu , który niby mniej jeździł ale auto np. starsze po 90 jest do wymiany ;-) Na to nie ma reguły, ale przebieg jest prawdziwy, koniec, kropka.

Co do wyświetlacza. Byłem pewien, że sterowanie przy kierownicy będę miał tak jak wcześniej. Nie chcę go stracić bo używam go non stop, radia praktycznie nie dotykam... a z braku CD stacje radiowe często zmieniam w poszukiwaniu czegoś znośnego. Trochę mnie tym zasmuciliście ... :P

Offline Kamil Łosiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Lublin, Dziesiąta
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 1.4 LPG 2003
  • Zainteresowania: mechanika budowli
  • Miejscowość: Lublin, Dziesiąta
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2013, 17:42:08 »
Kolega nie ma CD? Ja mam radio CD Clariona i wyświetlacz EMF B z Xsary 2004 kupione od kolegi Piotra Turczyna (crprog) z Klubu Cytrynki i mogę to sprzedać, bo w mojej wersji z zegarkiem mam za dużo roboty z przerabianiem wiązki (jestem leń), a nie mam czasu też tego robić, bo według mnie samochód może nie mieć silnika, ale radio ma grać.
Jestem Łosio. Zapoznaj się z historią mojego auta klikając w obrazek poniżej.

Offline Rafał Bober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,4
Re: Citroen Xsara 2001 Coupe
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2013, 18:26:54 »
Powiem tak, odezwę się jeśli będę to przerabiać. Póki co zależy mi na sterowaniu z kierownicy ale czytam, że nie będzie mi to działać nawet po wizycie w serwisie. Chociaż muszę to jeszcze sprawdzić, podjadę do znajomego co się na tym zna i pogadam czy dałoby to zrobić żeby chodziło wszystko i jakim kosztem. W razie czego odezwę się, ale dzięki za propozycję i zainteresowanie ;-)
Pozdrawiam, Rafał