Uzupełnię swoją wypowiedź. Masz rację Janku z tzw odparowywaniem przedniej szyby. Kiedy ustawi się gałkę kierunku nawiewu na maxa w prawo godz "4" to wtedy automatyka podnosi temperaturę powietrza i siłę nawiewu.
Układ automatyki jest bardzo prosty. Gałką zadajesz temperaturę. Pod gałką jest potencjometr, taki jak od głośności np w radiu. W dziurce z wentylatorem jest czujnik temperatury powietrza w kabinie. Kręcąc gałą zadajemy pewną oporność, która po uzyskaniu temp w kabinie ma się zrównoważyć z opornością czujnika (tego obok wentylatorka). Aby to zrównoważyć silnik krokowy otwiera i zamyka klapkę powietrze ciepłe/zimne.
Najlepszym rozwiązaniem jest podłaczenie pod l e x ie. Pokazuje ona zadaną temp, temp w kabinie itd. Inaczej naprawa może być grą w totka. Bo np może być uwalony potencjometr pod gałką, lub silnik krokowy z klapką w tunelu, lu czujnik temperatury lub sama elektronika.